- תגיות: טכנולוגיה

לתגובות הקוראות
לכל סיפור יש סוף, ואם עושים את רצון ה' – הסוף שמח. והסיפור שלי הוא סיפור על עשיית רצון ה', וממילא הסוף שלו שמח.
לא "הפי", מילה לועזית וזרה. לא "הפי אנד", מושג שמוריד את רמת הגבורה.
רק סוף שהוא לא סוף, ושמחה גדולה גדולה. בלי ישועה ובלי "נס".
אם יש סוף יש גם התחלה, נכון? אתחיל ממנה. זה היה כשסיימתי את הסמינר. מצאתי עבודה במשרד קטן, והמשכורת "דפקה" כל חודש. אחרי כמה דפיקות כאלה, קלטתי שזה קצת דופק אותי… העבודה הזו היא לא בדיוק לפי הגדרים שלי. מבחוץ הכל היה "לפי הספר" ולפי הכללים, אבל אני הרגשתי שזה לא לעניין. המשכורת שנכנסת כל חודש לא מצדיקה מבחינתי את המחיר הרוחני שאני מרגישה שאני משלמת, ובתור בחורה קל לי יותר מבחינה טכנית לעשות את הצעד. החלטתי לעזוב את העבודה, על אף שאין באופק שום עבודה חדשה.
תקופת אבטלה חלפה, והתחתנתי. ההורים עזרו קצת מבחינה כספית, עוד קצת עבדתי כמזכירה בשכר מינימום, ויצאתי לחופשת לידה, ברוך ה'. כשהגיע הזמן לסיים את החופשה, התחלתי לחפש עבודה. בהתאם למצב השוק, ובהתאם לעבר התעסוקתי שלי, ובהתאם לדרך הטבע – לא מצאתי עבודה. ניסים – לא קרו.
החיפושים התרחבו לתחומים נוספים. בחשבון פשוט גיליתי שבשכר מינימום קשה לפרנס משפחה וילד. הוא לא מספיק כדי להתחיל את החודש, ומי מדבר על לגמור… קיוויתי שאצליח למצוא עבודה בשכר הוגן, בלי מאמץ רב מדי.
התקווה התממשה. הצעת עבודה מפתה נחתה לפתחי: קרוב לבית. שכר יפה. לא נדרש ניסיון קודם.
ביררתי על סביבת העבודה, והנתונים שהתגלו לא היו מלבבים. החֶברה והסביבה יהיו גברים ונשים חילוניות.
אין ספק, לי – זה לא מתאים. עניתי בשלילה.
וכאן אני מגיעה לסוף:
עצרתי. חשבתי. איזה דבר עצום זה! אני מוותרת על כל כך הרבה, רק כדי לשמור על עצמי! וזה כל כך ברור, וכאילו "מובן מאליו"… אבל במבט לאחור?
המחשבות לקחו אותי לאמריקה של פעם, לניסיון של שמירת השבת – ולעמידה בו, בלי הפי אנד מרגש. בלי ישועות ובלי ניסים. אבל עם המשכיות של דור! של יהדות!
השכר הוא לא עבודה טובה יותר מבחינה גשמית, בלי לוותר על ערכים רוחניים. השכר הוא עצם השמירה על הערכים ועל הבית! זה מה שיישאר לדורות הבאים.
הודעתי לבעלי שהיום הוא יום חגיגי בשבילנו, כי ויתרתי על עבודה בשביל רוחניות. הוא הוסיף שחשוב לזכור שכל עבודה שיורדת, כל יום נוסף שאני ממשיכה לחפש עבודה כי אני לא מתפשרת – הכל נשמר בשמים, לנצח נצחים, ואנו צוברים זכויות אדירות כל הזמן.
פרשנו מפה חגיגית על השולחן. הכנתי אוכל מיוחד. חגגנו מיני סעודת-מצוה, על הזכות לעמוד בעוד ניסיון.
אני עדיין מחפשת עבודה, אבל הסוף כבר שמח. עכשיו!
תגובות השמורות לסיפור
אני חושבת שבאמת ראוי לחגוג את המצוות שאנחנו עושים, לשמוח בהן. זה נותן כוח וגם מקרין הלאה…
סיפור מרגש! מזכיר לי סיפור שהתפרסם פה לפני תקופה, על זו שזכתה להישמר מ"יחוד" וחגגה את זה עם שוקולד.
אני חושבת שבאמת ראוי לחגוג את המצוות שאנחנו עושים, לשמוח בהן. זה נותן כוח וגם מקרין הלאה. כאלו ש"מתקרבנות" בשביל הקב"ה – יש לא מעט… אבל לשמוח בכך שעמדנו בניסיון – זוהי הגבורה היהודית האמיתית!
אצטט את כותבת הסיפור: "המחשבות לקחו אותי לאמריקה של פעם, לניסיון של שמירת השבת… בלי ישועות ובלי ניסים. אבל עם המשכיות של דור! של יהדות!"
שאל ר' משה פיינשטיין: "לא כל מי שזכה לשמור שבת באמריקה – זכה שצאצאיו ימשיכו לשמור שבת. מה ההבדל בין אלו שזכו להמשכיות לבין אלו שלא? הרי גם אלו וגם אלו עמדו בניסיון השבת!" והשיב על כך: אלו ששמחו בכך שעמדו בניסיון – הם אלו שהילדים שלהם שמחו להמשיך לשמור שבת! אבל אלו שהרגישו מסכנים, אלו שהרגישו שהשבת גוזלת מהם את פרנסתם – צאצאיהם השליכו אותה מעליהם מהר".
אז בסך הכל, הכותבת כנראה לא התכוונה לזה, אבל זה רק מחדד את דבריה. עצם העמידה בניסיון בעצמו – היא לא מה שמבטיח את ההמשכיות. אבל השמחה הזו – היא כן וכן!
את מרגשת אותי…
יצא לי פעם לחשוב על היהודים שם באמריקה. היום כל ילד מכיר את הסיפורים על אלו שנכנעו/לא נכנעו ושמרו/לא שמרו שבת. היום זה נראה כל כך חד וברור. אסור לעבוד בשבת, ומי שעבד- הוא הדמות הרעה בסיפור…
אבל מי יכול לדעת מה היה שם באמת? כולם היום עובדים ככה/ זה מה שה' דורש ממנו היום/ זה הדור/ זה השוק של היום. וכמה קשה היה לדעת מה באמת ה' רוצה!
בואו ננסה לחשוב על הדור של עוד 100 שנה, מה הם יגידו עלינו? פעם, בארץ ישראל, היתה תקופה של ניסיון בפרנסה. ואלו שנכנעו… איפה הם היום?? ואולי גם הילדים של עוד 100 שנה, יקראו ספרי קומיקס, או מה שיהיה אופנתי אז לקרוא, ויחשבו שאלו שנפלו הם רשעים ממש? ואולי גם האמהות של עוד מאה שנה, יגידו: טוב, נסיונות בטכנולוגיה? נו, זה ברור. מי שלא שמר- כבר לא איתנו היום.
מקווה שהצלחתי להעביר את מה שהתכוונתי… בכל אופן- את נותנת כח! מראה לנו שגם היום, אפשר כבר לחגוג את הניצחון. ולא צריך לחכות, ולראות מה יצא בדור שאחרי. תודה רבה רבה! יישר כח!
וואו, ושוב ההתרגשות ה-ע-צומה שמציפה את הלב מול המילים הכ"כ נוגעות לכולנו….
אהבתי כ"כ את הדוגמא של אמריקה של פעם מהסיבה שכ"כ הרבה פעמים בחיים ולא דווקא מול טכנולוגיה, אנחנו אפילו לא נותנות לעצמנו הערכה, אפילו לא מוחאות כפיים. כי זה הבסיס, זאת אפילו לא נקראת גבורה, מה אני? לא מתאים לי אפילו לדשדש שם…
והנה – גם היהודים באמריקה של אז עמדו מול ניסיון שבכלל לא היה קרוב לרמה הרוחנית שאיתה הם הגיעו מאירופה…… ובכל זאת על סיפורי הגבורה שלהם, כשהם ויתרו על עוד עבודה, אנחנו נשענות, ומחנכות עליהם את דור העתיד שלנו, כי אלו סיפורי הוד ועוז, ותעצומות…
למרות שמדובר כאן על שבת, והיא הא', ב' ובסיס היהדות… אז גם אני שמתגברת על דברים "פשוטים" ו"בסיסייים" ראויה למחיאות כפיים……… ואין ניסיון פשוט מידי בשביל לעמוד בו… יום טוב והרבה בשורות טובות:)
קראתי את הסיפור וממש התחברתי אליו, אני ממש אשמח לשתף אתכן במקרה שעבר עלי.
גם אני כבר תקופה ארוכה מחפשת עבודה, באמת זה ניסיון ממש לא קל, לאחר שנה של עבודה בפיתוח, הפרויקט שבו עבדתי הסתיים והתחלתי לחפש עבודה חדשה. החיפוש הוא לא חיפוש כמו שכולן חושבות, אלא באמת השקעתי בתפילות, ובקרבה לד' שאני חושבת שזה ממש מתנה ענקית שקיבלתי מד'.
במהלך הזמן קיבלתי הצעה למשרה שהתאימה לי בדיוק – התחום, הדרישות והיכולות שלי השתלבו בצורה מושלמת. התהליך התקדם במהירות, והמגייסת אף ציינה שאני אחת משני המועמדים הסופיים, כשהשני חסר ניסיון, מה שחיזק אצלי את התקווה תוך בטחון גמור בד' שהוא זה שמוביל ואני בידו. במהלך כל חיפוש העבודה, התפללתי והאמנתי שד' יוביל אותי למקום שהכי מתאים לי.
רגע לפני הראיון הסופי, עלה בי צורך לשאול שאלה חיונית– האם יש נשים חרדיות במקום? המגייסת השיבה שאין, אך ניסתה להרגיע ולהסביר כמה כולם נחמדים ומכבדים, ואף הציעה לסדר לי חדר נפרד. אבל אני הבנתי מיד – המקום הזה לא מתאים לי. למרות כל הדרך שכבר עשיתי בתהליך הגיוס, החלטתי לעצור כאן. התנצלתי בפני המגייסת והודעתי לה שאני לא ממשיכה.
אחרי השיחה, הרגשתי התרגשות עצומה – לא של צער, אלא של סיפוק עמוק. בכיתי מהתרגשות, כי הבנתי שזכיתי לעמוד בניסיון ולהראות לד' שאני מוכנה להקריב עבור האמונה שלי. חודשים עברו, והמשכתי להודות, להתפלל ולקוות לישועה.
לאחרונה שמעתי מנשים שעובדות בהייטק במקומות חילוניים, אך מהבית, ושקלתי לבדוק אם גם החברה ההיא מציעה אפשרות כזו. התקשרתי למגייסת שהייתה איתי בקשר, אך הופתעתי לשמוע שהיא כבר לא עובדת שם. כששאלתי מי המגייסת החדשה, היא ענתה לי: "אני לא ממליצה לך לעבוד שם, ואני לא אומרת את זה סתם."
באותו רגע הציפה אותי תחושת הודיה עצומה – ד' שמר עליי והרחיק אותי ממקום שלא היה נכון עבורי. הסיפור הזה לימד אותי שיעור חשוב: כל ניסיון הוא הזדמנות להוכיח את האמונה שלנו, ובסופו של דבר – הוא מוביל אותנו אל המקום הטוב ביותר עבורנו.
המחשבות לקחו אותי לאמריקה של פעם, לניסיון של שמירת השבת – ולעמידה בו, בלי הפי אנד מרגש. בלי ישועות ובלי ניסים. אבל עם המשכיות של דור! של יהדות! מרגש ומחזק מאוד לקרוא את מה שכתבת.
במיוחד בימינו שחיים בדור של אינסטנט. הבטחתי ונושעתי, עשיתי סגולה X ונושעתי. להזכיר לעצמנו שהקב"ה לא עובד אצלנו. ואיך שאת מצליחה להרגיש את השמחה ולראות את הסוף השמח בעצם ההתגברות.
אשריך שאת מצליחה להיות עם המקום של מסירות נפש אמיתית למען ערכים גם אם לא קבלת עבודה בעקבות הויתור. השכר שלך גדול יותר. נכון שקל להגיד וקשה לבצע ולא חוכמה שמישהו מבחוץ אומר את זה אבל בי באופן אישי זה נגע. לקרוא איך את מצליחה להיות במשבצת הברורה והבהירה להבדיל בין העיקר והטפל. מצליחה לוותר על משכורת נצרכת בלי לוותר על עקרונות.
אשריך שירבו כמותך בישראל!
כל הכבוד!! וכל כך צודקת, ההרגשה הזאת כל כך חשובה, לשמוח במה שעושים ולהבין שעושים את הדבר הנכון..
בדיוק קרה לי לפני זמן קצר, אני משתדלת לא לפתוח בבית/בעבודה אתרים שלא בענייני עבודה, ולהגביל סידורים טכניים נצרכים לביצוע בחדר מחשבים.
בוקר אחד הייתי צריכה לסדר עניין טכני מסוים בדחיפות, ועצרתי באמצע העבודה (מהבית) והלכתי לחדר מחשבים כדי לטפל בזה למרות שיכלתי לעשות את זה באותם רגעים בלי לקום מהכסא, ולרגע הרגשתי קצת דפוקה – על מה הטרחה, אבל אח"כ חזרתי הביתה והוצאתי שוקולד ועשיתי מיני חגיגה על שיצאתי ולא עשיתי את זה מהבית..
חזקי ואמצי!! שתמצאי בקרוב בקלות את ההכי טוב עבורכם
וואווווו!! איזה עוצמות!! ככה לסיים את הסיפור ולהרגיש את הזכות לעמוד בניסיון! מניסיון, זה קשה! אני אחרי שסיימתי סמינר חיפשתי עבודה במשך כ4 חודשים. ובזמן הזה ישבתי בבית, ואמרתי לא על כל מיני עבודות שלא התאימו לי מבחינה רוחנית.
באותו זמן זה היה קשה, ואפילו מאד! אבל במבט לאחור, (לאחר כשנה) זה שווה! אני מרגישה שלא נשארתי אותו דבר כמו שהייתי כי מכל ניסיון, גדלים! ד' יעזור שיתן לך מלא כח ותמצאי עבודה כשרה, טובה ומכניסה! שתשרה הברכה בכל מעשה ידיך, ותזכי לקדש שם שמים בעצם היותך!
תזכרי גם שכמו באמריקה של פעם הדור הראשון הרבה מסרו נפש על שמירת שבת, אך לא תמיד זה עבר לדור הבא…
וואו. מרגש מאד!!! תזכרי גם שכמו באמריקה של פעם הדור הראשון הרבה מסרו נפש על שמירת שבת, אך לא תמיד זה עבר לדור הבא… רב משה פיינשטיין נשאל על כך וענה כי משפחות שחזרו הביתה לאחר עוד סבב עבודה שנכשל ואמרו אוף וכמה קשה – הילדים קיבלו את המסר ששבת זה קשה ואוף.
אך משפחות שחזרו הביתה וכמוך חגגו את הזכות להיות יהודים שמורים ושומרים קלה כבחמורה – הילדים שלהם נחרט המסר הזה ששווה להקדיש הכל בשביל שמירת שבת והילדים שלהם זכו לתת להם נחת יהודית אמיתית! הרבה כח! ופרנסה בשפע…
וואו וואו וואו איזה סיפור מדהיםם וכמה כח שהוא נותן!!! את פשוט בנ"א גדול!!
צריך כל הזמן לזכור שכמו שחובת הלבבות אומר מטרת ההשתדלות היא לבחון את האדם אם ישיג את פרנסתו בדרך כשרה או לא. והוא ממשיך שם שמה שנגזר על הבנ"א יגיע לו בכל מקרה הבחירה שלו היא אם לקבל על זה גם עונש בעוה"ב או לא… הרי הקב"ה היה יכול לפרנס את כולנו ככה מידו המלאה – לו לא חסר… אבל הוא רוצה לבדוק אותנו!!
כל הכבוד על הגבורה!! ועוד יותר כל הכבוד שלא התבלבלו לך הערכים ואת יודעת לשמוח על זה!!
איזה מתיקות יהודית! פשוט אין מילה אחרת שתגדיר זאת!
סיפור יפה ומרגש!! איזה מתיקות יהודית! פשוט אין מילה אחרת שתגדיר זאת!! אלפי הערכות שגורות אל גיבורת הסיפור! אשריך!!! ואשרינו שכאלה בנות נמצאות בתוכינו! מרגש! ומעורר גאווה יהודית והתפעלות אדירה!!!
אהבתי מאוד את המבט שלך! כ"כ נכון, כ"כ אמיתי! חזק ונוקב! – וזה כ"כ לא ברור מאליו שאת מצליחה לראות את הדברים כך – בהסתכלות הנצחית האמיתית!! – במיוחד כשאת בתוך הקושי והניסיון! מצדיעה לך!!! רק לחשוב כמה חיזוק זה מביא לכולנו, וכמה נחת לאבא שבשמים!!
האבות הקדושים שעמדו בניסיונות גדולים ועצומים לא ראו מיד את הישועה…
קראתי את הסיפור כמה פעמים. עמדו לי דמעות בעיניים. כל כך פשוט. כל כך אמיתי ונוגע. אנחנו רגילות הרבה להבטחתיתרמתיהתפללתי ו- נושעתי… אבל המציאות היא לא תמיד כזו. האבות הקדושים שעמדו בניסיונות גדולים ועצומים לא ראו מיד את הישועה.
אני ויתרתי על משהו ענק למען בורא עולם והבית שלי. עניין בצניעות שהיה לי ממש קשה!! ולפעמים חשבתי לעצמי "אבל הקרבתי אז איפה הישועה שאני כה מצפה לה"? חיזקת. העצמת. ריגשת. גאה בך. על הפשטות והבהירות לעשות מה שנכון.
היה לי נסיון דומה בעבר, התקבלתי למקום עבודה שלא איפשר תנאים לבת חרדית וסירבתי – ואח"כ הייתי בבית עוד חצי שנה! כיום ב"ה אני עובדת בחברה מצוינת, מקצועית הרבה יותר מהקודמת שקיבלה אותי, עם סביבה חרדית ונשית לגמרי.
כשאי מי מהסביבה מעיר לי על כך שאפשר לקבל שכר גבוה יותר במקומות אחרים – אני אומרת שאני גאה לשלם על העקרונות שלי, לא מצליחה לחשוב על הרעת תנאים רוחנית
זה היה סיפור לשם שמיים כמו שצריך להיות…
וואו. איזה סיפור מקסים!! לי קצת קשה לשמוע ספורי ישועות כי אם בסוף לא היה יוצא סוף טוב בעוה"ז? לפעמים מרגיש לי בסיפורי הישועות קצת טעם לפגם, את המצווה כדי שיהיה לך טוב, כדי שיצא לך טוב, ובעצם אנחנו עושים את המצווה לשם הקב"ה.
וגם זה יכולה להיות בעיה עם הסיפורים האלו, כי בטח יש בעוה"ז צדיקים שהתחסדו והתפללו ולא נושעו, אז מה? חלילה חבל על המצווה שלהם?! זה היה סיפור לשם שמיים כמו שצריך להיות.
ריגשת אותי, את לא מחפשת לתת רוחניות כדי לקבל גשמיות, אלא להיפך, תכלס זו החשיבה הנכונה…
איזה ניסיון… גיבורה שכמוך! קודם כל-אני מתפעלת מההשקפה המדהימה שלך, ריגשת אותי, את לא מחפשת לתת רוחניות כדי לקבל גשמיות, אלא להיפך, תכלס זו החשיבה הנכונה… תדעי לך שאני בטוחה שעתיד גדול לפניך, ברוחניות וגם בגשמיות.
אני שמה לב שמקומות בהם אנחנו נתקלות בקשיים-זה כדי שנוכל בסופו של דבר לקבל בהם יותר, כדי לגדל אותנו. את כבר גדולה, ומחכה לעדכון בקרוב על העבודה המושלמת שתהיה לך בעזרת ה'!
ראיתי הרבה נשים שהתעקשו על עבודה ללא בעיות רוחניות ומצאו עבודות טובות מכיון שיש להם סיעתא דשמיא…
מעריכה מאוד מאוד! את גיבורה אמיתית, חכמה ויש לך מבט יהודי אמיתי לחיים!!!
לפי הסיפור שלך את נשמעת עדיין צעירה, אני יותר מבוגרת ממך, הספקתי לראות בחיי קצת, תדעי לך- את תמצאי עבודה טובה, בטוחה בזה ב100%. ראיתי הרבה נשים שהתעקשו על עבודה ללא בעיות רוחניות ומצאו עבודות טובות מכיון שיש להם סיעתא דשמיא.
תמשיכי לחפש ושיהיה לך בהצלחה!!! נשמח לשמוע את המשך הסיפור. בהערכה רבה
בעוד כמה דורות יספרו ויספרו את הסיפור שלך והילדים שלך יודו לך שבזכותך הם נשארו יראים ושלמים…
וואוו, ממש העלית לי דמעות בעיניים, ממש כך! בעוד כמה דורות יספרו ויספרו את הסיפור שלך והילדים שלך יודו לך שבזכותך הם נשארו יראים ושלמים.
לחזק את ידייך דעי ששמעתי לאחרונה כמה סיפורים מצמררים על נשים משלנו ממש שירדו לגמרי מהדרך בכלל סביבת עבודה (וגם בגלל בחירה רעה בעקבות כך, אבל זה היה הגורם המתחיל..) זה לא איזה אופציה, השמירה על הבית היא רק בצורה הזו!!!
כל הכבוד לאישה האמיצה שיש לה כוונה טהורה!
רציתי להוסיף משהו, אולי לא במקרה הספציפי שמתואר פה אבל באופן רחב יותר. לפעמים יש מקום לשאלת רב. יש הבדל גדול בין רווקה לאישה נשואה. מעגלים רבים מושפעים מההחלטות של אישה נשואה. בתור רווקה שמזהה שהעבודה לא משפיעה עליה טוב ברוחניות, צריך לקום ולברוח ועל כך כל הכבוד לה! אבל בתור אישה נשואה, לפעמים כשיש צרכים דוחקים צריך לשקול ולהתייעץ.
נדרש מבט רחב ושיקול דעת שיכול לשקלל את כל הנתונים: למשל מה המחיר שההורים המזדקנים משלמים, כי אולי כרגע הם אלו שנושאים את עול פרנסת הזו"צ ועוזרים מעבר ליכולתם? אולי בעל שאין לו שקט נפשי ללמוד. ועוד כל מיני שיקולים.
אם מדובר באישה, שממש בשום צורה לא יכולה אפילו זמנית להיכנס למשרה כזאת, אולי בכלל כדאי לה לעשות הסבה(!) למשהו אחר שהוא כשר וראוי לכתחילה? ואם מדובר באישה שיכולה להתמודד באופן זמני, כמובן, עם ההשפעה מבחוץ, לפעמים יש עבודות שאפשר לקבל היתר באופן זמני, ומתוך מקום העבודה לחפש מקום לפי ה"ספר".
אני לא מתייחסת לנתונים ספציפיים- כל מקרה הוא אחר, גם כל מקום עבודה וגם כל אישה. לכן מתאים שכל אחת תשאל את הרב שלהם.
אמנם באמת לפעמים מה שנכון לעשות הוא לסרב להצעת עבודה או לקום ולעזוב, אבל אי אפשר לתת רושם שזו תמונה כוללת בכל המצבים.
תנו את המקסימום של הבמה להתמודדות בשטח העבודה! כמובן בשטח שהוא אפשרי להתמודדות. לפי הקריטריונים שהציבו גדו"י. אשמח שתתקנו אותי, אם אני טועה.
אולי היה כדאי בלי לפרט את התנאים שלא התאימו לה? לצערנו יש כיום כ"כ הרבה בנות שנאלצות לעבוד בחברה מעורבת, ועבורן נפתחה השמורה ומשפט כזה יכול לעשות להן חלישות הדעת…
וכל אחת במקום שלה, עם הקווים האדומים שהיא שמה לעצמה – זהו חיזוק גדול, וכח להמשיך לעמוד בניסיון, בין אם להמשיך לחפש עבודה המתאימה לבית, לתנאי החיים, לאופי וליכולות האישיות (כך שאצל כל אחת גם אם יש אתגרים משותפים – השיקולים אחרים וההכרעה שונה), בין אם לשמור על הגדרים בעבודה קיימת, ובשאר אתגרי החיים.
יה"ר שנזכה תמיד לעמוד בנסיונות מתוך אמונה, שמחה, וקרבת ה'!
מעריכה מאד את המספרת. אבל חייבת להעיר, שזה לא כל כך פשוט בדורנו להגיד לא על עבודה. לא יודעת בדיוק מה התנאים שגרמו לה להגיד את הלא.
לפעמים צריך לשאול רב ולהתייעץ עם מישהו שמבין. גם כשהיא עזבה את העבודה הקודמת, זה היה אחרי התייעצות עם רב שמבין את כל הנתונים? יכול להיות שכן, ואז באמת באמת כל הכבוד לה.
רק חבל שזה לא נרשם בסיפור. צריך להבהיר את התמונה שלא יתקבל מסר שגוי.. במיוחד לצעירות שבינינו.
***
יפה מאוד. רק הארה- במקרים כאלו יש לשאול רב ולעשות כמו שהוא מורה ולא להחליט לבד על דעת עצמנו
הדוגמא הזאת מול אמריקה והמשכיות הדורות וגבורה, נתנו לי אישית המון כח!…
שלום לכן עובדות בעבודת קודש מיוחדת, הדוגמא הזאת מול אמריקה והמשכיות הדורות וגבורה, נתנו לי אישית המון כח!! המון כח!! בעצם אני יכולה לספר על עצמי לעצמי סיפורי גבורה מטורפים!! אני מתמודדות בצורה לא קלה ולא פשוטה מול שני נושאים:
- הזמנות באינטרנט (אחיות וגיסות שמזמינות בלי סוף), לדעתי ההווי הבלתי פוסק הזה זה דבר שמוריד את הבנ"א מהרבה בחינות….
- אני עובדת במחשבים ומקבלת די הרבה זלזול מהסובבים למה אני לא מתקדמת, התשובה היא, לא רוצה לעבוד במקומות חילוניים/ לא שמורים/ במקומות שמכניסים אותי לכל מיני התמודדויות…
בנוסף, אני אוהבת את הסיפורים בלי אפי אנד. אנחנו כל כך הרבה מתמודדים ומתגברים ולא רואים את השכר כרגע ואם כבר כתבתי אז אוסיף ואספר שאני עובדת מהבית 5 ימים, הודו לקל!
לאחרונה התחלתי להיות מוזמנת הרבה פעמים למפגשים במקום העבודה בזכותכם, ורק בזכותכם – עניתי לראש צוות החילוניה: למפגשים מקצועיים אני באה למפגשי חברה וכייף לא מתאים לי (נקודה) עניתי ברוגע, בביטחון, בבהירות לאחר מעשה קלטתי שהכל ממכם המשיכו הלאה… אין לכן מושג כמה כח אתן נותנות
יש אנשים שבוחרים לראות עם מבט קדימה, לא רק כאן הרגע ועכשיו…
וואו אני רוצה לחזק את ידיך. יש אנשים שבוחרים לראות עם מבט קדימה, לא רק כאן הרגע ועכשיו. לא רק לדאוג מה שנח לי ומה שמתאים לי להרגע, אלא לדעת שלכל דבר יש הלכה ותוצאות לחיים שלמים!
מישהי קרובה סיפרה לי שחיפשה הרבה זמן והיו לה המון אכזבות וכבר היתה כמעט מיואשת. בסוף מצאה משהו טוב, היא ממליצה לומר פרשת המן, ברכת המזון מתוך סידור בכוונה מילה במילה, להתפלל במילים שלך -להתחנן שרק ה יכול לעזור! לזכור שהולכים לכל החיפושים בשביל רוחניות ולהחזיק בית יהודי. ריגשת אותי!
וואו ריגשת אותי! אנחנו כל כך אוהבים הפי אנד אבל אנד מיידי… אין לנו כח לחכות, כיף לנו לקבל את ההפי מיד לראות אותו בעניים להודות לספר ולשמוח כל כך יהודי ועמוק ההבנה שלך והשמחה שלך היא שמחה שחודרת פנימה חיבור אמיתי למהות שלנו כיהודים וכאימהות של דור הקב"ה יברך אותך בסוף שמח ובאמצע שמח!! חיים של טעם אמיתי ונחת יהודית!!!! וכן גם פרנסה כשרה בקלות!
***
וואו! את ממש מרגשת ומחזקת אותי!!! אני בד"כ לא מגיבה, אבל עכשיו, זה פשוט התפרץ לי בלי שליטה. בתור מאורסת שמתגלגלת בין עבודות בשכר מינימום מקווה למצוא עבודה טובה מכל הבחינות במהרה ובלי לוותר כל הערכים שלי ועם זאת להרגיש את השמחה הזו. שנזכה להרגיש את השמחה ולראות את הסוף השמח בכל יום מחדש:) תזכי למצוות!
***
שלום לך, זה מרגש מאד מה שאת כותבת, אמנם אחרי שוקראים את המילים שלך לא נפלטת אוטומטית הקריאה וואו!! כי באמת יש פה התמודדות יומיומית שעוד לא הסתיימה.. לפעמים ההשגחה נגלית והרבה פעמים נסתרת ומי שעובד את ה' גם בלי לראות תוצאות – זו אהבת ה' אמיתי בלי לחכות לתמורה! אני בטוחה שגם למעלה חוגגים איתך… את אישה גדולה, ומאחלת לך לראות את ישועת ה' במהרה!!
***
סיפור מחזק! שמזכיר לנו בשביל מה יוצאים לעבוד… זו ההזדמנות שלי לשלוח הערכה ממש גדולה לחברה שלי, ג'וניורית שמצאה עבודה די מהר ברוך ד', ועזבה אותה כעבור כמה חודשים בגלל שינוי פנימי שהתבצע בעבודה, שגרר שינוי בתנאים הרוחניים. גם היא עדיין מחפשת עבודה אחרת, ש-ד' ישלח לה הרבה כוח, ולכל אלו שנמצאות במצב דומה! מעריכות אתכן מאוד מאוד!
***
מרגש במיוחד! באמת מזכיר את הסיפורים של היהודים ששמרו שבת באמריקה במסירות נפש ומזכיר גם כן סיפור על יהודי יקר אחד שתלה את כל מכתבי הפיטורין שלו כתמונות על הקיר… ממש הרגשה של מצוה מיוחדת ובהחלט יש על מה לחגוג. ה' ימצא לך עבודה כרצונו וכלבבך…
***
איזה גיבורה את, הלוואי שהיה לנו חלק מהכוחות שלך, זה עוצמה בעיצומה! אני גם הייתי במקום הזה שעזבתי(למרות שלא מבחינה רוחנית…) ואז ב"ה התחתנתי וילדתי… ורק אחרי הלידה מצאתי את עצמי שוב בראיונות וכו לעמוד מול משפחה נוספת זה מגדיל את הקושי ובמיוחד את השכר כשאת ויתרת על כזה דבר מעריכה אותך מאד
***
תודה תודה תודה זה בדיוק מה שאני צריכה לשמוע בשלב שאני נמצאת בו… אני גם מרגישה באמצע הסיפור, והסוף שלו – לא ידוע, אבל בעצם זה הסיפור עם הסוף השמח שקורה בכל רגע. וה' יעזור שהסוף האמיתי לגלות כבר יגיע מהר, כי הסיפור הזה ארוך מאד, והסוף שלו כל כך שמח שאנחנו לא יכולים לחכות…
***
וואו!! חיזקת אותי, יקרה! גם אני עדיין מחפשת ועובדת בינתיים במשהו אחר. לא עזבתי את העבודה כי לא התאימה לי, דווקא היה מצוין.. אבל אחריה כן אמרתי פעמיים 'לא' להצעת עבודה מהבודדות שהצלחתי להגיע לקשר עם מגייסת כי היא לא התאימה מבחינה רוחנית… נתת לי כח, תודה!
***
סיפור מדהים!! ממש הוריד לי דמעות, אולי בגלל שאני נמצאת באותו מקום, ויתרתי על 3 עבודות שהתקבלתי, ואני יושבת בבית כבר 8 חודשים, לא רואה עדיין איזה "ויתרתי- ונושעתי", אבל בטוחה שכל יום שעובר נצבר בשמים לזכויות אדירות, כדי לחפש מקום כשר, תודה ממש ריגש אותי!!
***
תודה!! זה נותן הרבה כוח, והסתכלות כ"כ יפה על המצב. ממש כמו שבאמריקה (אם כבר הזכרת את הדוגמא…) היו ששמרו שבת, והיו ששמרו שבת… ואלו ששמרו שבת מתוך שמחה על הזכות ולא בצער שהשבת ח"ו 'דופקת' אותם, זכו שהצאצאים שלהם ימשיכו בדרכם… מאחלת לך את כל הטוב!
***
סיפור מרגש ממש… (בנוסף לעריכה המקסימה!) כל חלק שבו עורר בי התפעלות, רואים כאן אישה יהודיה שמוצאת מה נכון עבורה באמת, ולא בעקבות כללים יבשים שקיבלה בלי להבין. ההסתכלות על נסיון השבת באמריקה מעמיד בפרופורציה – חיזקת מאד! מאחלת לך עבודה מעולה בקרוב!
***
מרגש ונכון!! בהרבה מקרים לא רואים ישר את הישועה.. מזדהה מאוד, משום שאני באותו מצב פלוס מינוס ומדהים איך שבחרתם לחגוג את הרגע! מיוחד! מאחלת לך שתמצאי במהרה את מה שהכי מדויק לך והרבה מעבר!
***
ריגשת אותי מאוד! גם אני בהחלטה עם בעלי הפסקתי לחפש עבודה בהייטק, כי כל ההצעות היו לא מתאימות. חוץ מזה שבהרגשה שלי הרגשתי שאני נסחפת לעבודה הרבה מעבר ל 8 שעות וזה היה פשוט על חשבון הבית והילדים. לא מתאים לכל אחת, אבל טוב לשמוע עוד קולות כאלו מיוחדים
***
איזה מתיקות! תודה על השיתוף, נמצאת באותה סיטואציה וממש מזדהה. זה נשמע קליל בסיפור שלך אבל זה ניסיון לא פשוט והספקות לא מעטים. אשרייך. זה מה שנקרא- חיים על קידוש ה'! מאחלת לך פרנסה בשפע ושבעזרת ה' בקרוב נחגוג בגאולה השלימה!
***
אשריך!!!! התרגשתי מההשוואה ליהדות אמריקה!!! יעמוד לזכות לך, ולכל הדורות הבאים אחריך שיקבלו חוסן בכזה דור!!! וגם, בעזרת ה', שתמצאי עבודה טובה, בהתאם לנתונים המבוקשים לך, בלי פשרות ובקלות! יאר ה' פניו אליך ויחנך. בהערכה גדולה.
***
את מדהימה ומיוחדת!! הלוואי שהייתי גם כן זוכרת למחוא לעצמי כפיים ולהודות לד' על כל עמידה בניסיון נוסף! הרבה כח, ואולי תשתפי- באיזה תחום את מחפשת? יש לי תחביב לעזור לבנות למצוא עבודה שמתאימה להן!!
***
מרגש עד דמעות! בפרט ההפי- אנד שארגנת לסיפור:) אבא שבשמים ראה את בנותיך המיוחדות, שמוכנות לעשות הכל כדי לעשות רצונך! הקב"ה ישלח לך את כל הטוב, שטוב בשבילך. בעינים הצרות שלנו לא ממש יודעות נכונה מה הטוב האמיתי.
***
מרגש ביותר!! אני בדרך כלל לא מגיבה (למרות שהייתי רוצה אין לי הרבה זמן) אבל הפעם התרגשתי מאוד בגלל שהסיפור לכאורה פשוט את אשה גדולה וכל הנשים כמוך שנראה שאין להם סיפור לספר חיזקו ואימצו בזכותכן נגאל בקרוב ממש אמן!
***
וואו אשרייך מרגש לשמוע על כאלו נשים בדור שלנו, שה' יברך אותך וייתן לך פרנסה בשפע לכל החיים ושיהיה ברכה בכסף, ושתזכי לכל הטוב שיש בעולם הזה ובעולם הבא, תחזיקי מעמד הטוב בטוח יבוא גם כאן בעינים שלך
***
או אן הו הו פשוט מרגש יש הרבה דברים מרגשים והרבה התמודדויות גם בדור הזה אבל לפעמים לא את הכל רואים רואים את בית יעקב של שרה שנירר אבל זה דבר ענק עשיה ענקית תמשיכי לעשות וה' משלם לעושים רצונו באמת
***
תודה רבה על הסיפור המחזק! עברתי תקופה דומה והיום אני בעבודה שמשום מה נחתתי אליה אבל לא מספיק טובה רוחנית ומחפשת כל הזמן משהו אחר. הסביבה שלי כבר לא מבינה למה אני כל הזמן במצב של חיפוש… אבל מה לעשות…
***
מרגששש עד דמעות! איזו תובנה יפה! זה ממש חיזק אותי! בתור אחת שעובדת בתכנות במקום חרדי ושמור למרות שאני מקבלת שכר נמוך בהרבה מהמקובל בשוק, זה חידד לי שכל יום של עבודה במקום כזה הוא רווח נצחי!! תודה!
***
כ"כ נכון ואמיתי!!!! גם אני עזבתי עבודה בגלל רוחניות. ולמרות ששאלנו רב אם אפשר להמשיך לעבוד שם-זה לא הרגיש לי. חיפשתי ומצאתי עבודה אחרת, ומצאתי ב"ה כמעט מיד! עם משכורת יותר טובה ושווה!
מיוחדת! "בזכות נשים צדקניות" של דורנו! מחזקת את המסר שהביאה הגב' לאה ראם בפרשת כי תשא- התורה והיהדות לא ייפסקו. אנחנו נלחמים כדי שנהיה חלק מזה. הלוואי ונזכה
***
וואו! סיפור מדהים!! אני לא כ"כ מתחברת לכל הסיפורי ניסים ונפלאות- כי לי בתכל'ס זה לא מאד קורה, וכזה סיפור- מאיר באור אחר את כל הוויתורים שלנו!! יישר כוח גדול!!
***
מדהימה מדהימה מדהימה ומרגשתת!!!! בדכ לא מגיבה על הסיפורים, אבל פשוט התרגשתי שה' ישלח לך הרבה שפע והצלחה ושהמתיקות של העמידה בניסיון ישאר לך לכל החיים גם ללא ניסיונות..
***
מיוחד מיוחד! עוד דור או שניים כשיספרו על יהדות ארץ ישראל והנסיונות שהיו אז יוכלו הנכדים שלך על סבתא שלהם שלא נכנעה והעיקר בגאווה ובשמחה. והמון נחת מדורות יבואו
***
תודה, תודה על החיזוק כ"כ הרבה סיפורים פה נגמרים עם השכר שרואים בעולם הזה אבל בינינו רב הסיפורים בחיים הם לא כאלו, וצריך חיזוק בשביל לעבור גם את הים הזה.
***
מעלה דמעות לעיניים כזה סיפור! ומעצים את ה-'ברור מאליו' שלנו לניסיון שאנחנו זוכות לעמוד בו בכל פעם מחדש! תודה על השיתוף המרגש ועל הזכות להיות חלק!
***
ענקית!!!! אין מילים לתאר את ההערכה אליך -לקבל כך את הדברים!! ותוסיפי לזה עוד זכות גדולה-לחזק את כולנו-חברות שמורה ישלם ד' שכרך בזה ובבא
***
סיפור שהגיע לי בדיוק בזמן (נשיקה מהקב"ה) ונתן לי מיליון כח בינתיים נשאר לנו רק להתחזק בברכת המזון בהתר ולא באיסור. יישר כח גדול
***
מדהים ומרגש כ"כ איזה הסתכלות חכמה ומיוחדת וכמה היא נראה על נפש גבוהה וקרובה למקור שעומדת מאחוריה… מלא כח הלאה ופרנסה כשרה בקלות
***
מדהים!! כמה זה נכון שצריך להעריך כל התגברות שלנו גם אם היא נראית קטנה, אולי זה עוד סיבה שבזכות נשים צדקניות יגאלו ישראל…
***
וואו איזה חיזוק! כל הכבוד על עוצמות הנפש.. לא פשוט היום למצוא עבודה טובה ושתפרנס. ושבע"ה תזכי לעבודה בדיוק לפי הדרישות שלך…
***
מדהים מדהים!!!! סיפור יפה ומחזק!!! אשרייך איזה יופי של הסתכלות אהבתי את הסיפור ממש!!!! כל הכבוד וה יעזור לך שתמצאי עבודה כלבבך!!
***
החלק הכי יפה בסיפור זה שהם פרשו מפה והכינו אוכל מיוחד…!! הם לא רק קיימו מצווה, הם גם שמחו בזה, וממש עשו חגיגה! זה פשוט מתוק.
***
מדהימה! כל הכבוד! גבורה יהודית. ואמת אמיתית ללא פשרות. יש לך חיבור מדהים לאמת שאת הולכת בדרכה. תמשיכי ותצליחי! את נותנת כוח.
***
אואיי מרגששש מאדד מכירה את זה מקרוב.. נתת לי כח והבנה מה הזכויות שצברתי ב”ה, שיעמוד לזכותינו, מגיע לי עכשיו גם לחגוג..
***
מעריצה אותך!!! יותר מאת הכוח לוותר על העבודה – את הכוח לחגוג ולשמוח עם ה'הפי אנד' הכי טהור ומרגש שיכול להיות!
***
וואי, ממש מעלה דמעות!! איזו גבורה יהודית! רבונו של עולם! כמה שכר מחכה לבנות שלך!! איזו דור מיוחד ועצום! ממש מחזק ומרגש!!
***
רק פשוט להגיד תודה רק לחשוב כל הזמן באמת כמה החיים שלנו מתוקים מדבש וכמה עלי להודות עליהם לה' תזכו למצוות על הארה
***
יפה!!! כל כך יהודי ואמיתי! וכל כך במקום אחרי כל הסיפורי ישועות שנותנים הרגשה שהקב"ה חייב לנו משהו… חיזקת, אשריך!
***
המסר מחזק ממש!!!! לפעמים כשמתגברים על משהו מחכים לאיזה בונוס מבורא עולם, לא תמיד יודעים שמקבלים אותו בעטיפה אחרת.
***
ריגשת אותי ממש! אני עם דמעות בעיניים! אשרייך! שתזכי בזכות זה לנחת יהודית אמיתית מכל צאצאייך! השראה אמיתית!!!
***
גם אני מתכנתת ג'ונרית שגמרתי סמינר שנה שעברה וסירבתי לכמה עבודות בגלל סיבות רוחניות. חיזקת אותי ממש!!! תודה!
***
מרגשת!!! מקווה שתבשרי בקרוב גם על "הפי אנד" במושגים ארציים… עבודה חלומית עם כל התנאים ושמורה רוחנית! אמן!
***
אשרייך, אני בטוחה שזה לא קל ואת עובדת על עצמך לראות את הטוב, מאחלת לך שתמצאי את ההכי טוב בשבילך ומהר.
***
וואו מדהים! כל הכבוד! תודה על החיזוק! אהבתי את ההקבלה לאמריקה של פעם. זה מפחיד גודל האחריות….
***
ואווו אשרייך הלוואי שתמצאי משהו טוב שמתאים לך ושתהיי מרוצה!! מה שבטוח שד' לא משאיר צדיק נעזב
***
איזה גיבורה שאת!!! הלוואי שבקרוב, אחרי שעמדת בניסיון, תמצאי עבודה מעולה באמת ותצליחי בה מאד!
***
וואו! מרגש ומחזק כל כך… כל הכבוד! בעז"ה תמצאי בקלות ובמהירות את העבודה הטובה ביותר בשבילך!
***
ואוווווו ריגשת אותי מאדד!!! איזה עוצמותת!!! בזכות נשים צדקניות כמוך נגאל בעז"ה בקרובב!!!!
***
מדהימה! פשוט מרגשת! הראיה שלך את העתיד כדבר נוכח, ראי ברכה בעמלך בע"ה והישועה קרובה לבוא!
***
אין לי מילים. פשוט מעריכה אותך!!! שבקרוב תמצאי עבודה טובה שמתאימה לך ברוחניות ובגשמיות!
***
וואו מעריכה מאוד!! כל הכבוד מאחלת שבעז"ה הטוב בעיניים שלנו גם יגיע מהר…. המון כוח!
***
וואו איזה סיפור יפההה מחזק מאד!! כן, בלי הפי אנד, אבל הסוף כבר שמח:)
***
מעלה דמעות. בעיקר מה שהתרגשתי זה השמחה בעשיית רצון ד', זה החינוך הכי חזק שעובר לילדים
***
אלופהה כל כך חזק ונכון!!!!!! נוגע באמת הכי פנימית שלנו אשרייך!!!!! הלוואי ואזכה
***
אין דברים כאלה!!!! את חמודה ברמות, וכל כך כל כך צודקת, וזה תכלס בול כמו באמריקה…
***
גיבורת רוח של ממש! באמת ראויה לשמחה הזאת! ד' יעזור שבקרוב יהיה לכם שפע גדול!
***
אשרייך!! ה' יעזור שתמצאי עבודה טובה בקרוב, ופרנסה ברווח, אמן,
***
וואו ריגשת מאד!! אני ממש עם דמעות בעיניים נתת הרבה כח!!! גיבורה!!!
***
האמת ריגשת אותי בלי הפי אנד אבל פשוט מדהים מאחלת לך שפע והמון הצלחה
***
וואו.. את חזקה! הלוואי וכולנו היינו חזקות כמוך, מחזקת אותך….
***
פשוט גיבורה!! כל מילה מיותרת!! הלוואי והיה לי קצת מהעוצמות שלך!!
***
וואו איזה סיפור!!! הכי שמח ומחזק שהיה עד היום!!!
***
מרגשת אחת כמה נחת לאבינו שבשמים
***
חיזקת אותי מאד!.. וזה עוד שכר על העמידה שלך בניסיון!
***
וואו מרגש…. כל הכבוד! יודעת כמה הניסיון קשה…
***
סיפור עוצמתי ברמות! אשרי העם שאלו בנותיו! ריגשת
***
ואוו כל כך נכון! איזה מרגשת שאת! כל הכבוד לך!
***
וואו מטורף כל הכבוד! אני ממש מעריכה אותך!
***
וואאוווו גדולה מהחיים!!! אין כמוך!!
***
ריגשת אני עם דמעות בעיניים.. הרבה כח!!
***
ממש מחזק, נותן כח להמשיך ולעמוד בנסיון.
***
וואו אין מילים על האומץ והרוח! אין כמוך
***
כ"כ יפה ואמיתי! חיזק אותי מאד! תודה!
***
מהממת! איזה גיבורה!!! תודה על החיזוק.
***
מרגש ממש! אשרינו הציבור החרד לדבר ה'!
***
מרגש עד דמעות!!! גיבורה אמיתית את!!!
***
כל כך "פשוט" וכל כך אדיר. תודה רבה!!
***
חזק ומחזק בטירוף!!!! כל הכבוד!
***
וואו, הצטמררתי! כמה נכון וחזק!
***
מרגשת מאד!!! אשרי העם שככה לו
***
מרגשששששששש אני דומעת….
***
וואו מדהימה חיזקת מאוד
***
חיזקת וריגשת אותי מאד!!!
***
מרגש!!!!!!!!!!!!!!!!!!
***
אשרייך ריגשת אותי מאוד
***
דמעות בעיניים!! תודה!
***
מתוקה! אהבתי כ"כ!!!
***
וואו איך התרגשתי!!
***
וואו! זה סיפור!
***
איזה סיפור מיוחד!
***
יפה יפה יפה!!!!
***
דמעות!!
***
תגובות לסיפורים קודמים ושיתופים מהשטח
אני ב"ה לא מתמודדת באופן יומיומי עם הAI כמנהלת חשבונות, לא צריכה אותה לעבודה, יש לי אוטומציות רגילות של המשק וכרגע אין משהו דרמטי.
אמנם קרובות משפחתי בנושא הAI מהמגזימות.. צריך ברכה לאחיינית שהתחתנה-נשאל את הAI כאילו הן כבר שכחו איך חושבים, והן עוד מתגאות בזה. אבל לי זה לא מזיז.
אתמול בערב, התקשרה אלי שכנה, וביקשה שאדפיס דחוף לבת שלה חומר למבחן בהיסטוריה. תוך כדי הדפסה (27 עמודים שתהיה בריאה;)) אני קוראת ומזדעזעת. הם אמנם דתיים לאומים ולא חרדים-אבל נחרדתי מלקרוא על הנימה בה מלמדים על ההשכלה/קום המדינה/השואה חשבתי לעצמי איך בי"ס דתי מלמד ככה…. כזה קור לנטישת התורה והמצוות, כזו אדישות והקטנה לשואה, וכדומה.
פתאום חשבתי לעצמי שאולי זה בכלל הAI- אני מביאה לשכנה שלי את הדפים ושואלת-זה מהבי"ס או מהבינה? והיא כזה "…ברור מהבינה-נכון שזה מדהים? ביקשתי חומר לבגרות ותראי מה הביא לי"
אני לא מכירה את עצמי ככה, אבל מצאתי את עצמי מדברת איתה בעדינות אבל בצורה חד משמעית על התכנים, הראיתי לה דוגמאות מהטקסטים. התגובה שלה הפליאה אותי "הספרים בבתי ספר שלנו לא יותר טובים. טוב, את למדת בבית יעקב חרדי, אתכם מלמדים עם הנשמה וההשקפה. הבת שלי פשוט צריכה לדעת לבגרות…" המלצתי לה על ספרי ההיסטוריה של מנחם הכהן אוסטרי. הלוואי ותקבל את המלצתי.
אני מודה לה' שאני זוכה להיות מהציבור הנבחר, זה שהיסטוריה אצלו זה לא טקסט אלא שורשים.
מורות יקרות, אני מתחננת, תלמדו אותנו כמו שלימדו אותנו, אל תתנו לבינה לעצב את דור העתיד ותשתדלו לשים לב איזו תלמידה עונה תשובות קרות כקרח (לדוגמא- למה גז משתלם יותר להריגה מירי, רח"ל) זו לא היא זה הבינה…
אני עובדת בעבודה יחסית רחוקה מהבית בשכר נמוך ומעסיק שמשלם "לפי חוק" ופרוטה לא יותר… (כולל אי תשלום מחלת ילד למי שבעלה לא עובד…) קיבלתי הצעת עבודה לעבודה במרחק 10 דקות מהבית, התקדמות משמעותית בשכר ותנאים טובים, וזימנו אותי לראיון באופן מיידי.
הייתה לי התלבטות על נקודה מסוימת, אבל ההצעה הגיעה בשעה 10 בבוקר ולי ב"ה אין אפשרות לדבר עם בעלי בכזו שעה, חיכיתי לשעה שתיים בצהריים, ליבנו את העניין והחלטנו לענות בחיוב אבל המשרה לא חיכתה לי, והתשובה שלי כבר לא הייתה רלוונטית… גם אני עדיין מחפשת את עבודה, אבל מאושרת על שהצלחתי לעמוד בניסיון!