שלום כולן,
אחרי מספר פעמים שעלתה כאן מעלת כח התפילה בפורים, הסבו את תשומת ליבנו שבעצם, היום הגדול המסוגל לתפילה הוא תענית אסתר, שהיא התענית היחידה שנקבעה על ידי חז"ל ל'זעקה' ולא לאבל.
ייתכן שאכן,
ודאי קטונתי מלהכריע בדברים נשגבים שכאלו…
אבל אולי 'יבוא הכתוב השלישי' ויכריע גם כאן…
ברשותכן, אני מצטטת את דבריו של הרמב"ם, בהקדמה למשנה תורה, בעת שמסביר מדוע תקנו חז"ל לקרוא מגילה:
"כדי להזכיר שבחיו של הקב"ה ותשועות שעשה לנו והיה קרוב לשוועינו, כדי לברכו ולהללו, וכדי להודיע לדורות הבאים שאמת מה שהבטיחנו בתורה "כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קראינו אליו"
אז הנה אנחנו, בתחילתם של הימים הגדולים הללו.
תענית אסתר, שבת זכור וימי הפורים…
יש לנו ההזדמנות 'להפוך את העולם' כפשוטו!
זה הזמן!
מצורפים שוב הקבצים שגרמו לכל כך הרבה מאיתנו – לבוא למלכו של עולם…
***
ובהזדמנות הזאת, כשאנחנו צונחות לעבודה מתוך פלנטת הפורים האחרת,
מבקשת להאיר נקודה מ'בית המלך'
היא עלתה לי בעקבות ועידות 'יקיר לי' שהתקיימו השבוע.
אני בטוחה שהמחשבות והנושאים הללו מעסיקים לא רק את משתתפות 'יקיר לי' אלא הרבה מאיתנו נחשפות להן, במיוחד בימים הללו של ה'נהנו מסעודת אחשורוש'
דווקא העולם הכל כך שופע שסביבנו, מעמיד אותנו בצמתים של בחירה וקבלת החלטות –
עד כמה להשתמש, עד כמה להינות, מתי נכון להתנזר ומתי לא.
בצמתי התהייה האלו, זה הזמן שלנו לשאוב כח מאוצרות הרוח והחוסן של העם שלנו.
אסתר המלכה בבית אחשוורוש, יכולה ודאי לשמש מקור השראה משמעותי עבורינו.
"ובהגיע תר אסתר בת אביחיל דד מרדכי אשר לקח לו לבת לבוא אל המלך לא בקשה דבר כי אם את אשר יאמר הגי סריס המלך שומר הנשים" (אסתר ב' ט"ו)
אם נשכיל להפנים את ההנהגה הזאת, היא יכולה להיות עבורינו WAZE מאד משמעותי לחיים!!!
נכון, אנחנו חיים פה בעולם של גלות.
עולם של נשמה בתוך גוף
עולם של שליחות בתוך הסתר
עולם של יצרים, גם זה הרע…
יש דברים שאנחנו מוכרחים לעשות, כדי לקיים את גופינו, או את נפשנו או שניהם יחד…
ולעיתים, כחלק מקיום הנפש, אנחנו נדרשים לאפשר לעצמנו אפילו את הלא לדקדק בהאם זה נצרך או לא…
ומה שחשוב לדעת ולזכור, זה שאם זה מה שה' שולח, אנחנו מקבלים את זה! לפעמים צריך לדעת שגם הכורסא המרופדת, היא משהו שצריך לקבל…
הנפש יכולה להרגיש חיבור גדול לבורא עולם, לערכים נכונים, לתורה, לפשטות…
ובכל זאת, אותה 'בעלת נפש' אפשר שתהיה נמצאת שעות רבות מיומה במשרד מפואר ונוצץ שכולו סותר, לכאורה, את ערכיה הפנימיים.
זה סתירה?
תלוי!
גם אסתר המלכה היתה בבית המלך, כתר מלכות בראשה אבל במהותה היתה: "לא ביקשה דבר" !
ואכן,
מתי אסתר נמצאת בשיא המצוקה שלה?
כשהיא מגיע לשלב שהיא נדרשת ליזום באופן אקטיבי, כניסה אל המלך. עד עכשיו היא התנהלה בתוך המציאות, פתאום מרדכי מבקש ממנה להגיע את המלך ולבקש על העם…
זה היה קשה לה "קלי קלי למה עזבתני" קשה לה להרגיש שהיא מוותרת על דרגות רוחניות מיוזמתה,
אבל באמת –
אם עושים את הדבר הנכון, אז גם דבר שנראה לכאורה כויתור על דרגה רוחנית,
נהפך בעצמו למשהו רוחני!!!
***
פורים זה יום של 'נהפוך הוא'
יום של משתה ושמחה, של עד דלא ידע, של מקרא מגילה – לגלות מתוך ההסתרה.
ההסתרה אפשר שתהיה בתוך צער וגזרות, ואפשר בתוך 'סעודת אחשורוש'
פורים – זה הזמן לגלות את אותה הסתרה
ולדבוק בבורא עולם שנמצא שם בתוך כל המציאות שבעולם!!!
כמה טוב ואושר מנת חלקנו,
שיש לנו את הזמנים המיוחדים הן מתוך תענית, והן מתוך משתה ושמחה
להגיע את האלוקים הקרובים אלינו!
"כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קראינו אליו"
פורים שמח ומלא נלא נלא בהשפעות נשגבות לכל השנה כולה!!!!
שבת שלום,
לאה
שלום כולן,
אחרי מספר פעמים שעלתה כאן מעלת כח התפילה בפורים, הסבו את תשומת ליבנו שבעצם, היום הגדול המסוגל לתפילה הוא תענית אסתר, שהיא התענית היחידה שנקבעה על ידי חז"ל ל'זעקה' ולא לאבל.
ייתכן שאכן,
ודאי קטונתי מלהכריע בדברים נשגבים שכאלו…
אבל אולי 'יבוא הכתוב השלישי' ויכריע גם כאן…
ברשותכן, אני מצטטת את דבריו של הרמב"ם, בהקדמה למשנה תורה, בעת שמסביר מדוע תקנו חז"ל לקרוא מגילה:
"כדי להזכיר שבחיו של הקב"ה ותשועות שעשה לנו והיה קרוב לשוועינו, כדי לברכו ולהללו, וכדי להודיע לדורות הבאים שאמת מה שהבטיחנו בתורה "כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קראינו אליו"
אז הנה אנחנו, בתחילתם של הימים הגדולים הללו.
תענית אסתר, שבת זכור וימי הפורים…
יש לנו ההזדמנות 'להפוך את העולם' כפשוטו!
זה הזמן!
מצורפים שוב הקבצים שגרמו לכל כך הרבה מאיתנו – לבוא למלכו של עולם…
***
ובהזדמנות הזאת, כשאנחנו צונחות לעבודה מתוך פלנטת הפורים האחרת,
מבקשת להאיר נקודה מ'בית המלך'
היא עלתה לי בעקבות ועידות 'יקיר לי' שהתקיימו השבוע.
אני בטוחה שהמחשבות והנושאים הללו מעסיקים לא רק את משתתפות 'יקיר לי' אלא הרבה מאיתנו נחשפות להן, במיוחד בימים הללו של ה'נהנו מסעודת אחשורוש'
דווקא העולם הכל כך שופע שסביבנו, מעמיד אותנו בצמתים של בחירה וקבלת החלטות –
עד כמה להשתמש, עד כמה להינות, מתי נכון להתנזר ומתי לא.
בצמתי התהייה האלו, זה הזמן שלנו לשאוב כח מאוצרות הרוח והחוסן של העם שלנו.
אסתר המלכה בבית אחשוורוש, יכולה ודאי לשמש מקור השראה משמעותי עבורינו.
"ובהגיע תר אסתר בת אביחיל דד מרדכי אשר לקח לו לבת לבוא אל המלך לא בקשה דבר כי אם את אשר יאמר הגי סריס המלך שומר הנשים" (אסתר ב' ט"ו)
אם נשכיל להפנים את ההנהגה הזאת, היא יכולה להיות עבורינו WAZE מאד משמעותי לחיים!!!
נכון, אנחנו חיים פה בעולם של גלות.
עולם של נשמה בתוך גוף
עולם של שליחות בתוך הסתר
עולם של יצרים, גם זה הרע…
יש דברים שאנחנו מוכרחים לעשות, כדי לקיים את גופינו, או את נפשנו או שניהם יחד…
ולעיתים, כחלק מקיום הנפש, אנחנו נדרשים לאפשר לעצמנו אפילו את הלא לדקדק בהאם זה נצרך או לא…
ומה שחשוב לדעת ולזכור, זה שאם זה מה שה' שולח, אנחנו מקבלים את זה! לפעמים צריך לדעת שגם הכורסא המרופדת, היא משהו שצריך לקבל…
הנפש יכולה להרגיש חיבור גדול לבורא עולם, לערכים נכונים, לתורה, לפשטות…
ובכל זאת, אותה 'בעלת נפש' אפשר שתהיה נמצאת שעות רבות מיומה במשרד מפואר ונוצץ שכולו סותר, לכאורה, את ערכיה הפנימיים.
זה סתירה?
תלוי!
גם אסתר המלכה היתה בבית המלך, כתר מלכות בראשה אבל במהותה היתה: "לא ביקשה דבר" !
ואכן,
מתי אסתר נמצאת בשיא המצוקה שלה?
כשהיא מגיע לשלב שהיא נדרשת ליזום באופן אקטיבי, כניסה אל המלך. עד עכשיו היא התנהלה בתוך המציאות, פתאום מרדכי מבקש ממנה להגיע את המלך ולבקש על העם…
זה היה קשה לה "קלי קלי למה עזבתני" קשה לה להרגיש שהיא מוותרת על דרגות רוחניות מיוזמתה,
אבל באמת –
אם עושים את הדבר הנכון, אז גם דבר שנראה לכאורה כויתור על דרגה רוחנית,
נהפך בעצמו למשהו רוחני!!!
***
פורים זה יום של 'נהפוך הוא'
יום של משתה ושמחה, של עד דלא ידע, של מקרא מגילה – לגלות מתוך ההסתרה.
ההסתרה אפשר שתהיה בתוך צער וגזרות, ואפשר בתוך 'סעודת אחשורוש'
פורים – זה הזמן לגלות את אותה הסתרה
ולדבוק בבורא עולם שנמצא שם בתוך כל המציאות שבעולם!!!
כמה טוב ואושר מנת חלקנו,
שיש לנו את הזמנים המיוחדים הן מתוך תענית, והן מתוך משתה ושמחה
להגיע את האלוקים הקרובים אלינו!
"כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו כה' אלוקינו בכל קראינו אליו"
פורים שמח ומלא נלא נלא בהשפעות נשגבות לכל השנה כולה!!!!
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.