כיכר היונים

סיפור אישי

רעיון פצצה

קריקטורות צוירו ותיאורי מצב משעשעים נכתבו על הימים הלא פשוטים שעברנו, והמציאות עלתה על כולם.

בהחלט היה מאתגר מאד להפוך ללשכת התעסוקה-האכלה-הפרדת מריבות למחוסרי מסגרות ונטולי שגרה, תוך כדי שפסח ברקע, ועוד יותר תוך כדי לאלו שנאלצו להשאיר את העבודה בפרונט. כמוני, למשל.

הפרויקט שאנחנו עובדות עליו עכשיו הוא פרויקט משמעותי מאד לחברה, ויש הרבה אנשים בהיררכיה הגבוהה של הארגון שרוצים לראות אותו כבר באוויר.

המלחמה פרצה בשלבים מתקדמים שלו, ולצערי לא נראו כל סימני התחשבות במצב.

העבודה צריכה לתקתק, הלו"ז בעינו עומד, וכך גם הסטטוס שאנחנו צריכות להעביר בסוף כל יום עבודה ובו ההספק היומי שלנו.

אנחנו מצדנו משתדלות מאד ועושות כל מאמץ להתקדם ולהספיק כמה שיותר, למרות הנתונים הסביבתיים הבלתי מאפשרים.

כל רגע פנוי שהילדים עסוקים מנצלות לעבודה, ומשלימות שעות גם בערבים, בין התראה לאזעקה.

צורת עבודה לא נורמלית במציאות לא נורמלית,

אבל אנחנו מודעות ללחץ מלמעלה ובהחלט מנסות עד כמה שאפשר לעמוד ביעדים.

יום אחד, לאחר שליחת הסטטוס היומי, אני מקבלת מהלקוח מייל בזו הלשון: "במצב הנוכחי לא נעמוד בלוחות הזמנים, מבקש להגביר את קצב העבודה".

??????

הגזים.

אף מילה על המאמץ שאנחנו עושות מעל ומעבר, אף התייחסות למצב.

התגובה כבר עמדה לי על קצה המקלדת: "רק מזכירה שאנחנו עובדות בתנאי מלחמה, עם ילדים בבית ואזעקות ברקע. זו מציאות שנכפתה על כולנו, ויש לקחת אותה בחשבון כשמדברים על לוחות זמנים".

אבל… משהו עצר אותי.

קול פנימי לחש לי: הי, את מכניסה פה נימה אישית.

קול אחר ניסה להתווכח וטען: אבל את לא מחדשת לו שום דבר, המלחמה היא כלל ארצית ולא שיתוף פרטי במשהו שקורה אצלך בבית. ממש מקומם שהוא מגלה אפס התחשבות במציאות העכשווית.

הקול הראשון השיב בחזרה: אבל בתגובה כזאת את נותנת פתח לשאול בנחמדות כמה ילדים יש לך בבית, ואם את רצה למקלט או שיש לכם ממ"ד. אל תתפלאי אם הוא יתעניין במשפחה ובחיים שלך.

וואו, נכון. לא רוצה להיכנס לנישה כזאת, התקשורת ביננו עניינית בלבד וכזאת אני רוצה להשאיר אותה.

אז נשמתי עמוק, וכתבתי ביובש: "אני עושה את המקסימום האפשרי, בהתאם למצב". וזהו. בלי לפרט, בלי לעורר הזדהות, בלי לשתף כלום מהחיים האישיים שלי.

יש דרך טובה יותר מלרוץ למקלט, לנטרל מראש את המשגרים.

קול אחר ניסה להתווכח וטען: אבל את לא מחדשת לו שום דבר, המלחמה היא כלל ארצית ולא שיתוף פרטי במשהו שקורה אצלך בבית.

תגובות השמורות לסיפור

חייבת להתפעל מהלך המחשבה שלך ולומר לך ש"בלי קשר" לנושא הרוחני* (ראו הערה), הניסוח בו בחרת בסופו של דבר נשמע הרבה יותר מקצועי…

איזו רגישות יפה! אהבתי. אני חייבת להתפעל מהלך המחשבה שלך ולומר לך ש"בלי קשר" לנושא הרוחני* (ראו הערה), הניסוח בו בחרת בסופו של דבר נשמע הרבה יותר מקצועי. 

אני מרגישה שהקב"ה רצה לזכות אותך בשכר-ומשיקול רוחני כתבת מה שכתבת. כבעלת עסק-ממש לא לעניין לכתוב מייל רגשי ומוצף כזה ללקוח, לא מה שמתאים לכתוב לחברה/גיסה באמצע הלילה, או אפילו לומר בעדינות לבוסית-קשור לכתוב. 

אמא שלי אמרה לי כלל חשוב כשהתחלתי את דרכי בעולם העבודה (את העבודה הראשונה בייעוץ מס עברתי כאמא ל2 ילדים שזה אתגר לא קטן) והיא נתנה לי כלל ברור: לא לומר ללקוחות (לקוחות לא בוס כן?) מילה על המשפחה כן "אני לא יכולה", "אני בחופש" לא "אין לי גן" "הילדים בבית" את מי זה מעניין בעבודה מה שלום הבעל/ילדים??? 

שמחה בשבילך שמשיקול דעת רוחני טהור התנסחת בצורה מקצועית ונהירה. חמוד לי שבעינייך היה מייל כביכול "מתבקש" לעומת מייל "יבש" בעיניי זה היה מייל ילדותי לעומת מייל מקצועי. ניצחת פעמיים, אשרייך:) 

היתה פעם מישהי מדהימה שכתבה על ה"בלי קשר לרוחניות" הזה שהרוחניות היא כל חיינו אז למה לומר בלי קשר? זה כל כך נכון, ודווקא לכן אני אוהבת לפעמים את ה"בלי קשר" הזה כדי שהיצר הרע לא יחול...הרי רק על רוחניות יש נסיונות ברגע שכביכול חושבים "בלי קשר" יכולים להתחבר גם מהמקום האישי 

ממש התרגשתי מהסיפור ועוד יותר התרגשתי מהפשטות שסיפרת אותו…

וואו, מדהימה!! ממש התרגשתי מהסיפור ועוד יותר התרגשתי מהפשטות שסיפרת אותו, איך הדיינת בינך לבין עצמך וחשבת מעבר לתגובה עצמה, אלא מה היא תגרור אחריה והחלטת לענות בענייניות. 

את הניסיונות הקטנים האלו אנחנו חיות אותם יום יום שעה שעה ואני מרגישה שכל התגברות כזאת מחשלת ומגדלת. איזה כיף לך שהצלחת לענות בצורה עניינית!! 

אני היום אוכלת את הלב על צורת דיבור שהייתי משתמשת בה פעם עם גברים, אבל אני מנחמת את עצמי שהתשובה האמיתית לזה היא להקפיד על זה ביתר שימת לב (ב"ה היום יש לי הרבה יותר מודעות לעניין, הרבה בזכות שמורה, ואני ממש משתדלת להקפיד בעניין) 

תודה רבה על הסיפור!! חיזקת ונתת כח!! מעריכה מאד!!!

מעריכה מאוד את הרגישות שלך... ובעיקר את זה שאת משתדלת לשמר אותה…

כל הכבוד! מעריכה מאוד את הרגישות שלך... ובעיקר את זה שאת משתדלת לשמר אותה. ההתלבטות שלך מעידה על כך. 

אישית עבדתי עד עכשיו רק מול גברים (חרדים, מהבית) וכששאלתי רב על כך, הוא אמר לי שצריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק לגבי זה. וזה המבחן - האם את מכניסה נימה אישית ושיתופים אישיים לשיחות? ואם יש מצידו - האם את מתעלמת / או מבהירה שלא מתאים לך. 

וזה באמת מהדברים שצריכים חיזוק תמידי. מחזקת אותי :)

בקצרצרה

הסיפור הגיע לי ממש בזמן. אני כל הזמן בהתלבטות איך להגיב ללקוחות במשרד - כמה אישי או כללי, ועכשיו זה ממש מחזק אותי ומזכיר לי שאני לא לבד גם אם החברות בסביבה לא מקפידות על זה במיוחד... תזכו למצוות!! נותן המון כח!!!

***

  1. התפעמתי מעומק הרגישות של הכותבת ומרוחב דעתה להבין עד היכן עלולה להוביל תגובה למשפט, שנראה "תמים" ו"פשוט". חיזקת אותי, יקרה! אשרייך! 2. הסרטון שצרפתם מפנינה (ליכט?) עצום ומטלטל. חבל שהוא כ"כ קצר ומרגיש כאילו נקטע באמצע. אולי כדאי להוסיף עוד מעט הסבר והרחבה? 

***

לא פתחתי את הסרטון, אבל חייבת חייבת להגיב על הסיפור של פנינה ליכט מהמגזין האחרון: קראתי אותו כמה פעמים עם דמעות בעיניים! (חוץ מזה שהכתיבה שלו משובחת במיוחד...) סיפור מחזק מאין כמוהו, יישר כח גדול! 

***

וואו, תקשיבי! זה היה חזק!!! לפעמים נדמה לנו שרק תגובות מעוררות אהדה הן בעייתיות ובסיפור הזה הדגשת שגם תגובות כועסות / רוטנות וכו' מערבות רגש ומותירות רושם כלשהו ממש עוררת אותי לנושא 

***

קראתי עכשיו את הסיפור של פנינה ליכט. הגיע לי ברגע כל כך מפורק, מתוסכל, על גבול המיואש. והסיפור הזה הרים אותי משם בכוח שלא ידעתי שנשאר לי ממנו. תודה!! תמסרו לה פשוט תודה. 

***

מיוחד! זה מסוג הניסיונות הקטנים שכ"כ קל להם להתפספס, כי הרי מה זה משנה בכלל ואל תהיי כבדה. מעריכה מאד מאד את הרגישות היפה שלא נשחקת, לא מובן מאליו בכלל! 

***

רק רוצה להחמיא לכותבת המוכשרת. אני מתענגת בכל פעם מחדש על הניסוחים החינניים, חדים ומדוייקים אהבתי במיוחד את הילד שניצל... תודה! 

***

התפעמתי. צדיקה אמיתית! אילו חושים עדינים ודקים! הלוואי שיהיו לנו תמיד כאלו, ושנזכה להבחין בין הטוב לטוב יותר... 

***

מדהיםםםםם כמה אתם נותנים לאן לשאוף עם גובה הסיפורים... 

***

תודה על הסיפור, זה מחדד את הרגש יגרום לי להתחזק בזה. 

***

אשמח שתמשיכו להביא סיפורים שמחדדים רגישויות דקות וחשובות אלו. 

***

זה מטורף הכל הרס אחד גדול וחוברת שמורה עומדת לה ממתינה 

***

וואו וואו וואו!!!!!!!!! 

***

יפה מאד. אהבתי. 

***

מחזק אותי מאוד! 

***

מאמר מדהים!! כל כך משקף ואמיתי!! יישר כח!! 

***

ואו!! מחזק ממש, תודה על הרף הגבוה 

***

מ-פ-ע-י-ם!!! 

ביקורות שהגיעו, תודה לפונות:

בוקר אור,
מאד מאד צורם לי המשפט: תמיד חשבתי ש'חובת ההשתדלות' מסתיימת ב5 או 9 שעות עבודה.אחרי השיחה עם נחמה פרל - הבנתי שלא:)

מידת ההשתדלות הינה מסורה לליבו של כל אחד ואחד, ואין בכוחו של אחד לומר לאחר מהי חובת ההשתדלות שהוא חייב בה, כיון שהיא תלויה ברמת אמונה וביטחון… מהפרסומת משתמע שמי שלא מצטרף / קורא /רוכש שירות זה או אחר -  חוטא לחובה זו.
מבינה בהחלט שהכוונה כאן היא נטו פרסומת שנונה ומשכנעת ולא הבעת השקפה -
אבל איכשהו תכנים של שמורה עובדים לי במוח על ערוץ אחר, נקי וגבוה הרבה יותר :)

תודה על הכל, תראו לאיזו רמה הבאתם אותנו!

תגובה:

תודה על הביקורת
השתדלתי אכן להישאר מאד 'עמומה' בטווח שעות גדול ככל האפשר, אבל… אני מקבלת שטעיתי.
את צודקת, לא נכון היה להתנסח ככה…
תודה על ההערה!!

******

בוקר טוב, תודה על כל התוכן והדיוורים המיוחדים שאתם נותנים לנו!!! ותודה על מגזין ניסן שהיה מושקע ומרתק! 

אני לא אחת שמגיבה בד"כ ועוד יותר לא בביקורת, אבל הרגיש אולי קצת לא מתאים ששמורה תשלח כזה דבר... מדברים כאן על לנסות לא לפתוח סרטונים שעוברים אולי הקצנתי אבל אולי היה אפשר לכתוב את הסיפור במקום לשלוח סרטון?

***

שלום ותודה על המיילים המחזקים שנותנים כח. רציתי להעיר, שלא היה במקום לשלוח לינק ל'הסרטה מרגשת' כאשר כל הזמן אנחנו נלחמות לא להסתכל בהסרטות ולינקים של כל מיני ניסים והפצצות... הנסיון לפתוח לינק של הסרטה משמורה, הוא הרבה יותר גדול 

***

משמורה שלחו הסרטה לצפיה?? כל המלחמה הזו אני לא רואה שום הסרטות, הצלחתי בחסדי שמים כבר מהקורונה 'לנפנף' את כל אלו ששולחים הסרטות במיילים... הרבה חיזוק קיבלתי מהשמורה, ועכשיו שמורה מנסה אותי??? 

***

היה יכול להיות הרבה יןתר מוצלח ומענין אם היו כמה פרטים סביב הסיפור של פנינה, לא כולן אוחזות ראש.... ולגלות בין השורות לפעמים לא מספיק ברור... חסר איזה הקדמה קטנה. 

***

לא אהבתי ששלחתן הסרטה מי שלא צופה בה מרגישה מחוץ לעניינים 

***

מרגיש לא כל כך מתאים שמשמורה נשלח שיתוף לסרטון... 

***

אני ואחותי קצת התאכזבנו ששמורה שולחים סרטונים מי שרוצה לראות סרטונים יש לה בלי סוף אנחנו כאן כי אנחנו רוצות להיות יותר שמורות... ופתאום זה מגיע לנו בדלת האחורית? כי אם שמורה... אז... המשך יום טוב, תמר 

***

תודה מכל הלב על הסיפורים המרגשים של אישי לשלישי, כתיבה מדהימה ומסרים חזקים!! רק שתדעו, בכנות. ובלי ציניות בכלל. אני לא פותחת את הסרטון ששלחתם - בזכותכם.. 

***

תודה רבה לכל המגיבות על הסרטון חיזקתם אותי מאוד! (על אף שאני כן צפיתי לצערי הרב)

תגובת המערכת

תודה רבה לכל המעירות, מרגש אתי לראות  שיש לנו בעלות דרגות גבוהות כל כך, בעם ובשמורה!!!
במידה ויעלה בשמורה פרסום נוסף מסוג זה - נפנה לקבלת דעת תורה בל"נ.

בהערכה רבה לכל מקפידה באשר היא!

לאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.