
- תגיות: טכנולוגיה


לתגובות הקוראות
נעים מאד, אורית. רוצה לשתף אתכן בסיפור מדהים שקרה לי בימים האחרונים:
ליד כל תיקיית תמונות מהמאגר שיש לי אני מקפידה להוסיף מילות הסבר, ויש לי מאגר ענק.
בשבילי תמונות הן נכס יקר, אוצר בלום שמקפל מאחוריו את סיפור חיינו המשפחתיים. לילדים שלי לא יהיה קשה לארגן מצגת לחתונת הזהב שלנו (בטח זה יהיה כבר מיושן…) כי זה תחום שאני מאד משקיעה בו והוא קרוב ביותר לליבי. הרגעים הקטנים-גדולים האלו שמונצחים בקבצי הJPG שווים בעיני המון, ומקבלים אצלי מקום של כבוד.
זו הסיבה שלא הקלתי ראש ורכשתי דיסק קשיח חיצוני לגיבוי. מה שבטוח – בטוח.
מסתבר שאין בטוח-בטוח. לא מזמן המחשב יצא מכלל שימוש, ולפני כשבועיים וחצי הדיסק שבק חיים… יחד איתו נגוזו ונעלמו כל אותן מזכרות מהרגעים הכי יפים ומרגשים בחיים: הולדת ילדים, מסיבות, מעבר דירה, אירועים, חגים, וסתם תמונות של יום יום – כל החוויות והזכרונות…
מעבדה שאליה נשלח הקשיח הציעה לתקנו בסכום עתק של כסף, ואני כמעט נשברתי.
ניסיתי להציל את האוצר האבוד דרך המחשב, שלחתי אותו לטכנאי מקצועי לשיחזור. לא הייתי ממש צריכה את מה שהיה שם, רק בשביל התמונות. כל החומר חזר בשלמותו. הכל. חוץ מהתמונות…
נכון שיש פרופורציות בחיים, אבל באותם רגעים האובדן הזה כאב לי מאד וגרם לי צער רב.
ישבתי על הספה מיואשת, לכמה רגעים של חשבון נפש, ואז עלה לי קצה חוט של אחד ועוד אחד…
במסגרת עבודתי אני מעצבת ללקוחות המשרד מגוון חומרי פרסום, ביניהם פרסומים לדיגיטל, והרבה מהם לפייסבוק.
כמו כל בעל מקצוע שנהנה לראות את פרי עמלו ב'לייב', פתחתי חשבון בפייסבוק רק, אבל רק, כדי לעקוב אחרי הפרסומים של הלקוחות. לא השתמשתי בו לשום דבר. הוא נשאר ריק מכל וכל. אבל עדיין, תמיד, ניקרה בי הרגשה שזה לא מספיק בסדר. נכון שאני לא עושה עם החשבון שלי כלום, נכון שאני רק נכנסת לדפים של הלקוחות ובודקת איך נראות המודעות שעיצבתי, אבל אף פעם לא הייתי שלמה עם זה. ידעתי שזה כלי סוחף, ומי יודע כמה אצליח להחזיק מעמד בכל ה'רק' ו'רק'.
עכשיו, כשהתמונות שלי אבדו, הלב שלי בחר לקשר בין הדברים.
קיבלתי על עצמי בלי נדר לא להיכנס יותר לפייסבוק לעולם. לשום צורך. גם לא לצרכי עבודה.
והתחננתי, כשם שאני מוותרת על צפייה בתמונות הלקוחות, יחזיר לי השם את תמונותיי שלי.
התקשרתי לטכנאי המחשב לבירור. הוא אמר שינסה לבדוק שוב ויחזור אלי בעוד כמה ימים. במהלך הימים האלו היו לי לא מעט פיתויים: 'תסתכלי רגע בדף של איקס, למה הוא העלה את התמונה ככה'? לחיצת כפתור הפרידה ביני לבין הדף, ואני התאפקתי. מאד.
הטכנאי חוזר אלי עם תשובה מפתיעה – אופס, הוא לא גיבה את כל החומר.
כן, יש במחשב תמונות. הרבה תמונות. הינה הוא מגבה לי אותן עכשיו.
השם, תודה!
כל התמונות חזרו אלי. אחרי שהן סגרו איתי חשבון 🙂