שלום כולן,
הרשינה לי לייחד את השורות הקצרות הללו, להזכיר את מה שכולנו יודעות לדקלם כבר רבות בשנים.
רש"י על המילים:
"ויקח קרח… ודתן ואבירם.. ואון בן פלת בני ראובן" (במדבר ט"ז א')
בשביל שהיה שבט ראובן שרוי בחנייתם תימנה שכן לקהת ובניו החונים תימנה נשתתפו עם קרח במחלוקתו אוי לרשע אוי לשכנו…"
רש"י הקד' לא כותב סתם אמירות כנף… יש כאן לימוד גדול שאנחנו צריכות להזכיר לעצמנו "אוי לרשע ואוי לשכנו" – זאת עובדה! כל כך הרבה מעבודת ה' שלנו תלויה ברגש, במחשבה, בחיבור פנימי – ומה שמחזיק את היכולת שלנו להישאר בדרגות רוחניות גבוהות – זאת טהרת הלב.
כל כך בקלות הרגש הזה יכול להתעמעם… כל כך לא פשוט לשמור על החום הפנימי
ואחד הדברים המשמעותיים בעלי השפעה על כך – היא הסביבה.
לסביבה יש כח אדיר.
אז הנה לנו הזדמנות נוספת לתזכורת-
למרות המצבים הלא פשוטים שהרבה מאיתנו נאלצות לחוות מידי יום…
לזכור ולדעת שהשמירה מול ה'שכנים' המסוכנים שנמצאים סביבנו – היא זהירות מתמדת ועמידה על המשמר…
זאת עבודת חיים, באמת לא משהו לכמה שורות בדיוור של 'חלקינו'
אבל בדיוק כמו שכח הסביבה הוא מסוכן – משום שהוא נמנצא שם יום יום-
כך אנחנו צריכות לחזק עצמנו – בחיזוקים תמידיים!
היום, כשאנחנו יודעות היטב שאדם יכול להיות 'שכן' של משהו מהחלק השני של הגלובוס-
עלינו לחזק בעצמנו באותה מידה שאפשר להיות 'לא שכן' גם למשהי שיושבת שעות בשולחן סמוך…
והלוואי ונזכה תמיד להיות מסובבים בכאלו שיאירו לנו ויהוו עבורינו השראה ואוירה של התעלות,
ואם הם לא כאלו –
אז אנחנו 'לא שכנים שלהם'….
ואני בטוחה שמי שנמצאת שם בניסיון – יודעת גם להגיד לעצמה – איך עושים את זה…
מאחלת לכולנו שבת שלום,
לאה
שלום כולן,
הרשינה לי לייחד את השורות הקצרות הללו, להזכיר את מה שכולנו יודעות לדקלם כבר רבות בשנים.
רש"י על המילים:
"ויקח קרח… ודתן ואבירם.. ואון בן פלת בני ראובן" (במדבר ט"ז א')
בשביל שהיה שבט ראובן שרוי בחנייתם תימנה שכן לקהת ובניו החונים תימנה נשתתפו עם קרח במחלוקתו אוי לרשע אוי לשכנו…"
רש"י הקד' לא כותב סתם אמירות כנף… יש כאן לימוד גדול שאנחנו צריכות להזכיר לעצמנו "אוי לרשע ואוי לשכנו" – זאת עובדה! כל כך הרבה מעבודת ה' שלנו תלויה ברגש, במחשבה, בחיבור פנימי – ומה שמחזיק את היכולת שלנו להישאר בדרגות רוחניות גבוהות – זאת טהרת הלב.
כל כך בקלות הרגש הזה יכול להתעמעם… כל כך לא פשוט לשמור על החום הפנימי
ואחד הדברים המשמעותיים בעלי השפעה על כך – היא הסביבה.
לסביבה יש כח אדיר.
אז הנה לנו הזדמנות נוספת לתזכורת-
למרות המצבים הלא פשוטים שהרבה מאיתנו נאלצות לחוות מידי יום…
לזכור ולדעת שהשמירה מול ה'שכנים' המסוכנים שנמצאים סביבנו – היא זהירות מתמדת ועמידה על המשמר…
זאת עבודת חיים, באמת לא משהו לכמה שורות בדיוור של 'חלקינו'
אבל בדיוק כמו שכח הסביבה הוא מסוכן – משום שהוא נמנצא שם יום יום-
כך אנחנו צריכות לחזק עצמנו – בחיזוקים תמידיים!
היום, כשאנחנו יודעות היטב שאדם יכול להיות 'שכן' של משהו מהחלק השני של הגלובוס-
עלינו לחזק בעצמנו באותה מידה שאפשר להיות 'לא שכן' גם למשהי שיושבת שעות בשולחן סמוך…
והלוואי ונזכה תמיד להיות מסובבים בכאלו שיאירו לנו ויהוו עבורינו השראה ואוירה של התעלות,
ואם הם לא כאלו –
אז אנחנו 'לא שכנים שלהם'….
ואני בטוחה שמי שנמצאת שם בניסיון – יודעת גם להגיד לעצמה – איך עושים את זה…
מאחלת לכולנו שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.