שלום יקרות,
רעיונות מהסוג הזה אני ממש אוהבת.
כאלו שנותנים המון כח לנשים.
כאלו שמדייקים אותנו למקום הנכון שלנו,
חזקות! יכולות! יזמיות! יצירתיות! מובילות!
מובילות?
מממ… תמיד שאני שומעת את המילה הזאת בהטיותיה השונות, אני מסתייגת…
הרגיש לי שאישה לא נועדה כדי 'להוביל',
היא יותר הולכת במסלול של בעלה, אביה… פחות בעניין של מובילה.
אבל אתמול בלילה שמעתי את ה'מובילה' באור חדש-
בואו נתענג על זה יחד:
בפרשה שלנו יש ספירה נוספת של עם ישראל. הפסוק מונה את בנ"י ומוסיף על כל שם את אותיות ה' וי'
"… בני ראובן חנוך משפחת החנוכי…" (במדבר כ"ו ה')
רש"י: לפי שהיו האומות מבזין אותם ואומרים: "מה אלו מתייחסין על שבטיהם? סבורין הם שלא שלטו המצריים באמותיהם? אם בגופם היו מושלים, קל וחומר בנשותיהם…" לפיכך הטיל הקב"ה שמו עליהם ה"א מצד זה ויו"ד מצד זה לומר מעיד אני עליהם שהם בני אבותיהם. זהו הוא שמפורש ע"י דוד (תהלים קכב) שבטי יה עדות לישראל השם הזה מעיד עליהם לשבטיהם
עד כאן, דברים נפלאים. אבל – מוכרים. ועל זה אני רוצה להוסיף רעיון נפלא ששמעתי אתמול – מהאלשי"ך הקדוש,
ששואל: והלא אם שם ה' 'קה' מעיד עליה, מדוע נהפכו ההא' והיוד', והלא היה צריך להיות שהי' תחילה ולא הה'?
ועונה על כך דברים נפלאים ממש, שמאחר וה' זה כנגד האישה "אשה", וי' – ה"איש", הקדימה התורה ה' של האישה לפני הי' של האיש – משום שהנשים היו אלו שבזכותן נשמרה טהרת המשפחות בעם ישראל!
הדברים כל כך נפלאים, שאני מצטטת אותם ולא מקצרת
… אך אחשוב להורות כי רב זהירות הנשים אשר היה להם במצריים על דבר זה יותר כי הנה על כן שמו פניהם במצריים במראות הצובאות, וברחוץ את בעליהן להביאם לידי תאוה ליזדקק להן מאימתן פן יפלו תחת מצריים וגם בעגל ארז"ל שנעלו דלתותיהן גם מבעליהן באומרם כי אומרים היו בל יטמאו בהם עד אשר נתקן הדבר וכן בכל הדברים הרעים שנמצא בזימת הזכרים בעניין בנות מואב ומדין לא נמצא כאלה בנשים … על כן להיות הה"א של הנשים יותר מתוקנת מהיו"ד של האנשים לכך הקדימם ית' אל היו"ד לומר החנוכי הפלואי וכו' שברמז שם 'קה' בקדימת הה"א ליו"ד
באירוע השבוע של 'סוף שנת יקיר לי' שיתפה אותנו אסתי בהרגשת סיפוק הנפש שיש לה בקבוצת 'יקיר לי' במיוחד אחרי שהשתתפה בקבוצה בסגנון אחר של 'חרדיות' – אבל ברוח אחרת. כל כך אחרת…
והאמת, שלאישה בטבעה יש את הכח והכלים כן להוביל…
אבל השאלה היא את מה ולהיכן היא מובילה.
האם היא מובילה את משפחתה למקום טוב יותר, טהור יותר, מזוכך יותר?
או שמא…חלילה, יוצאת החוצה מתוך בלבול ומנסה לתרגם את הכוחות והכלים שלה – למקומות זרים….
זכינו ויש לנו, לכל אחת ואחת מאיתנו, בין מי שהקימה את ביתה שלה, ובין אם בורא עולם הועיד לה זמן הכנה גדול יותר לקראת… – לכל אחת יש מקום שלה בו היא יכולה לפתח את התכונות, ולהינות ממישמוש עצמי – במסגרת הכי נכונה שלה.
זה המקום בו אנחנו יכולות למצות את הכלים והתכונות הנפש באופן הכי מושלם – לרתום את הכוחות שלנו למען המטרה הכי חשובה, זאת שלשמה נוצרנו… "אעשה לו עזר כנגדו"!
ועוד הארה:
בניגוד למה שמנסים לצייר אותנו, השי"ת לא ברא אותנו 'מרכינות ראש' בהגדרה.
בהחלט יש פעמים, בהם נדרש מאיתנו – להרים ראש. לצאת מהטבע הרך והנשי ולהשתמש בעוד תכונות:
ביוזמה, כמו בנות ישראל שלקחו את המראות הצובאות,
בנחישות, כמו בנות ישראל שנעלו את הבית בפני בעליהן עד שיתוקן עוון העגל…
ובעוז, שלא היתה אחת שסטתה מהדרך במצריים…
וכל זה עבור מה?
בשביל שנוכל לזכות לשמור על בתינו – מקום השכינה פה בעולם הזה –
בקדושה ובטהרה.
זאת היא הערובה היחידה לקיומנו כעם….
בהזדמנות זאת, אני מתרגשת לשתף אתכן בהודיה גדולה לה' הטוב,
ולספר לכן,
שזכינו אתמול שביתנו טלי (תהילה מטל) התארסה בשעה טובה ומוצלחת
עם הבחור דוד דורמשקין מבני ברק.
עד הנה עזרונו רחמיך ולא עזבונו חסדיך, ואל תטשנו ה' אלקינו לנצח…
מאחלת לכל אחת ואחת שפע טובה וברכה,
בשורות טובות וכל טוב
ישועות וברכות בכל העניינים!!!
שבת שלום,
לאה
שלום יקרות,
רעיונות מהסוג הזה אני ממש אוהבת.
כאלו שנותנים המון כח לנשים.
כאלו שמדייקים אותנו למקום הנכון שלנו,
חזקות! יכולות! יזמיות! יצירתיות! מובילות!
מובילות?
מממ… תמיד שאני שומעת את המילה הזאת בהטיותיה השונות, אני מסתייגת…
הרגיש לי שאישה לא נועדה כדי 'להוביל',
היא יותר הולכת במסלול של בעלה, אביה… פחות בעניין של מובילה.
אבל אתמול בלילה שמעתי את ה'מובילה' באור חדש-
בואו נתענג על זה יחד:
בפרשה שלנו יש ספירה נוספת של עם ישראל. הפסוק מונה את בנ"י ומוסיף על כל שם את אותיות ה' וי'
"… בני ראובן חנוך משפחת החנוכי…" (במדבר כ"ו ה')
רש"י: לפי שהיו האומות מבזין אותם ואומרים: "מה אלו מתייחסין על שבטיהם? סבורין הם שלא שלטו המצריים באמותיהם? אם בגופם היו מושלים, קל וחומר בנשותיהם…" לפיכך הטיל הקב"ה שמו עליהם ה"א מצד זה ויו"ד מצד זה לומר מעיד אני עליהם שהם בני אבותיהם. זהו הוא שמפורש ע"י דוד (תהלים קכב) שבטי יה עדות לישראל השם הזה מעיד עליהם לשבטיהם
עד כאן, דברים נפלאים. אבל – מוכרים. ועל זה אני רוצה להוסיף רעיון נפלא ששמעתי אתמול – מהאלשי"ך הקדוש,
ששואל: והלא אם שם ה' 'קה' מעיד עליה, מדוע נהפכו ההא' והיוד', והלא היה צריך להיות שהי' תחילה ולא הה'?
ועונה על כך דברים נפלאים ממש, שמאחר וה' זה כנגד האישה "אשה", וי' – ה"איש", הקדימה התורה ה' של האישה לפני הי' של האיש – משום שהנשים היו אלו שבזכותן נשמרה טהרת המשפחות בעם ישראל!
הדברים כל כך נפלאים, שאני מצטטת אותם ולא מקצרת
… אך אחשוב להורות כי רב זהירות הנשים אשר היה להם במצריים על דבר זה יותר כי הנה על כן שמו פניהם במצריים במראות הצובאות, וברחוץ את בעליהן להביאם לידי תאוה ליזדקק להן מאימתן פן יפלו תחת מצריים וגם בעגל ארז"ל שנעלו דלתותיהן גם מבעליהן באומרם כי אומרים היו בל יטמאו בהם עד אשר נתקן הדבר וכן בכל הדברים הרעים שנמצא בזימת הזכרים בעניין בנות מואב ומדין לא נמצא כאלה בנשים … על כן להיות הה"א של הנשים יותר מתוקנת מהיו"ד של האנשים לכך הקדימם ית' אל היו"ד לומר החנוכי הפלואי וכו' שברמז שם 'קה' בקדימת הה"א ליו"ד
באירוע השבוע של 'סוף שנת יקיר לי' שיתפה אותנו אסתי בהרגשת סיפוק הנפש שיש לה בקבוצת 'יקיר לי' במיוחד אחרי שהשתתפה בקבוצה בסגנון אחר של 'חרדיות' – אבל ברוח אחרת. כל כך אחרת…
והאמת, שלאישה בטבעה יש את הכח והכלים כן להוביל…
אבל השאלה היא את מה ולהיכן היא מובילה.
האם היא מובילה את משפחתה למקום טוב יותר, טהור יותר, מזוכך יותר?
או שמא…חלילה, יוצאת החוצה מתוך בלבול ומנסה לתרגם את הכוחות והכלים שלה – למקומות זרים….
זכינו ויש לנו, לכל אחת ואחת מאיתנו, בין מי שהקימה את ביתה שלה, ובין אם בורא עולם הועיד לה זמן הכנה גדול יותר לקראת… – לכל אחת יש מקום שלה בו היא יכולה לפתח את התכונות, ולהינות ממישמוש עצמי – במסגרת הכי נכונה שלה.
זה המקום בו אנחנו יכולות למצות את הכלים והתכונות הנפש באופן הכי מושלם – לרתום את הכוחות שלנו למען המטרה הכי חשובה, זאת שלשמה נוצרנו… "אעשה לו עזר כנגדו"!
ועוד הארה:
בניגוד למה שמנסים לצייר אותנו, השי"ת לא ברא אותנו 'מרכינות ראש' בהגדרה.
בהחלט יש פעמים, בהם נדרש מאיתנו – להרים ראש. לצאת מהטבע הרך והנשי ולהשתמש בעוד תכונות:
ביוזמה, כמו בנות ישראל שלקחו את המראות הצובאות,
בנחישות, כמו בנות ישראל שנעלו את הבית בפני בעליהן עד שיתוקן עוון העגל…
ובעוז, שלא היתה אחת שסטתה מהדרך במצריים…
וכל זה עבור מה?
בשביל שנוכל לזכות לשמור על בתינו – מקום השכינה פה בעולם הזה –
בקדושה ובטהרה.
זאת היא הערובה היחידה לקיומנו כעם….
בהזדמנות זאת, אני מתרגשת לשתף אתכן בהודיה גדולה לה' הטוב,
ולספר לכן,
שזכינו אתמול שביתנו טלי (תהילה מטל) התארסה בשעה טובה ומוצלחת
עם הבחור דוד דורמשקין מבני ברק.
עד הנה עזרונו רחמיך ולא עזבונו חסדיך, ואל תטשנו ה' אלקינו לנצח…
מאחלת לכל אחת ואחת שפע טובה וברכה,
בשורות טובות וכל טוב
ישועות וברכות בכל העניינים!!!
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.