איזה שלג רותח! (+הצצה לזרמים שמחממים את האוקיינוס מתחת לפני השטח:)

שלג בירושלים.

הכל צח ולבן.

אח… איזה יופי של דרישת שלום חמה מבורא עולם, הטוב, החנון והאוהב שלנו…

ליטופים מרגשים של השגחה פרטית מופלאה,

נראה לי, שהעובדה שאין פתית שלג אחד דומה לחברו – זה רק רמז לדיוק

שבמציאות המושלגת.

וכל זה, כמה מפתיע, מתאים ממש לפרשת משפטים.

מדוע?

הבה ונצא יחד למסע חמים בעקבות הכפור, ונלמד את עומק העניין:

פרשת משפטים, על ריכוז ההלכות והדינים המופיעים בה, היא חלק אינטגרלי מהמעמד ההיסטורי האדיר של מתן תורה. לא היה כאן סתם: 'פרסום רשומות ספר החוק', זה היה מעמד של כריתת ברית של קשר ייחודי עם הבורא. במעמד הזה נהיינו כולנו, ללא יוצאת מהכלל, מקושרות לנצח עם קודשא בריך הוא ואורייתא.

והחידוד הוא, שזהו קשר של התאמה מופלאה בין כל נים ונים שלנו, לבין כל מצוה

ומצוה, כל הלכה והלכה, כל הנהגה ודרך בעבודת ה'.

נהיינו כאלו מדוייקים ומתאימים לדרך התורה.

זה מתוק! זה הרמוני! זאת חוויה אמיתית!

ועכשיו, בואו נראה יחד איך דוד המלך ע"ה אומר את זה בדיוק בספר תהילים:

טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר; כְּפוֹר, כָּאֵפֶר יְפַזֵּר. יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים; לִפְנֵי קָרָתוֹ,

מִי יַעֲמֹד. יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם; יַשֵּׁב רוּחוֹ, יִזְּלוּ-מָיִם. יט מַגִּיד דְּבָרָו לְיַעֲקֹב;

חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו, לְיִשְׂרָאֵל. כ לֹא עָשָׂה כֵן, לְכָל-גּוֹי-וּמִשְׁפָּטִים בַּל-יְדָעוּם:

הַלְלוּ-קהּ.

את הפירוש הנפלא הזה שמעתי לפני המון שנים ביקרה אצלנו אישה חשובה מטולוז שבצרפת. למי שזוכרת את הטרגדיה ההיא: הירצחם של הקדושים הרב יהונתן סנדלר ושני ילדיו בבית הספר היהודי 'אוצר התורה'. הרב יהונתן סנדלר היה תלמיד של בעלי שליט"א בכולל שלו והם היו לפעמים מתארחים בביתנו. כששהתה בארץ האלמנה הצעירה, היתה מגיעה לביקור יחד עם הילדה המתוקה שלה בת השנה. אני זוכרת באחת ההזדמנויות אמר בעלי את הפירוש הנפלא הזה, שבנסיבות הימים שמעתי אותו גם אני ממספר מנחמות יקרות ויש בו, אכן, הרבה חום ונוחם.

הפירוש הזה מוכר – אבל לא הרבה מכירים את מכלול ההסברים והיופי שהוא נותן בהבנת דרכי התורה באופן כללי:

על המילים "משליך קרחו כפיתים": מביא רש"י הקד' מדרש אגדה:

ומדרש אגדה 'כפיתים' הכל לפי משא הבריות, העני לפי חוסר מלבושיו מיקל עליו

רש"י :

ריבוי השלג מפריע לייצור הפת – כפי הפת שמזומנת לעני, כך השלג. אם העני לא יוכל לסבול את פגעי מזג האויר הלזה, אז בורא עולם ידאג לכך שיהיה פחות קרח בעולם!!! ועל זאת הדרך מתפרשים הפסוקים כולם: ה' נותן שלג – בדיוק במינון המתאים לכמות הצמר בעולם, וכפור – לפי כמות האפר להסיק את התנורים.

נפלא ממש!

אין תקלות ואי דיוקים, הכל מדוד, הכל מדויק, הכל מותאם לכל אחד ואחד…

שאם לא כן, "לפני קרתו מי יעמוד" – לו חלילה לא היתה ההתאמה המדויקת לכל אחד ואחד,

לא היינו יכולים לעמוד בפני הקרה…

ואז בא הסוף המפתיע של המזמור מחמם הלב הזה:

"לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום"

את מה ה' לא עשה לכל גוי? הוא לא נתן להם את משפטי התורה!!!

כשם שה' יתברך לא נותן בעולם שלג יותר מהמינון שהוא יכול להכיל – לפי כמות הצמר

המוזמנת, כך גם הוא לא נותן את משפטי התורה לאומות העולם!

רק אנחנו עם ה', שעמדנו בברית יחד ואמרנו "נעשה ונשמע" רק לנו אפשר להביא

את משפטי התורה!

הם מתאימים ומדויקים עבורינו בלבד…

לא להם!

וזה מה שאומר רש"י הקדוש על הפרשה שלנו:

"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" – ולא לפני עובדי אלילים, ואפי' ידעת

בדין אחד שהם דנין אותו כדיני ישראל אל תביאהו בערכאות שלהם

לפעמים נראה לנו שיש משהו שגם 'הם' נוהגים אותו, אם כך, למה לא 'לנצל' את ההזדמנות

ולהנות מהעובדה שאפשר להפיק תועלת מהם.

למה לא להשתמש בבתי המשפט שלהם, למשל?

אומרת לנו התורה: ממש לא!!! המשפטים שלנו, והמשפטים שלהם – זה עולמות שונים

לגמרי. אנחנו מציאות אחרת, בריאה המתאימה במדויק למשפטי התורה.

הם, לא!

ה"כבד את אביך ואת אמך" שלנו, זה משהו מהותי אחר מאשר – הכיבוד הורים שלהם.

וכן כל אחד ואחד מהמשפטים, התורות, החוקים והליכות החיים האחרים…

אין לנו אותם ערכים, אין לנו אותם חוקים, אין לנו שום מכנה משותף איתם…

לא עשה כן לכל גוי! – פשוט כי הם לא מסוגלים לעמוד בזה…

וזה אגב עוד אחת הסכנות מביטול המחיצה המופלאה המבדלת ביננו לבינם – מחיצת

הקומה הכשרה. אנחנו לא יכולות לתת לזה לקרות, להיות מעורבים בעולם התוכן שלהם.

בואו נחתום כאן ועכשיו על טפסי ביטול מותנה

וטופס ביטול מיידי במידה והאיום לא יעשה את שלו!

זאת הדרך היחידה שלנו לשרוד את כפור העולם החיצון!!!

ביום שלישי הקרוב, ה01/02/2021 למיניינם, ל' שבט זה פשוט עלול חלילה לקרות.

בואו יחד נעצור את הסכנה הזאת!!!

 

מאחלת לכולנו שבת מלאת חום

חום שנזכה לחוש את אהבת ה' אותנו!

שבת שלום,

לאה

באור פניך

איזה שלג רותח! (+הצצה לזרמים שמחממים את האוקיינוס מתחת לפני השטח:)

פרשת

מאת: לאה ראם

שלג בירושלים.

הכל צח ולבן.

אח… איזה יופי של דרישת שלום חמה מבורא עולם, הטוב, החנון והאוהב שלנו…

ליטופים מרגשים של השגחה פרטית מופלאה,

נראה לי, שהעובדה שאין פתית שלג אחד דומה לחברו – זה רק רמז לדיוק

שבמציאות המושלגת.

וכל זה, כמה מפתיע, מתאים ממש לפרשת משפטים.

מדוע?

הבה ונצא יחד למסע חמים בעקבות הכפור, ונלמד את עומק העניין:

פרשת משפטים, על ריכוז ההלכות והדינים המופיעים בה, היא חלק אינטגרלי מהמעמד ההיסטורי האדיר של מתן תורה. לא היה כאן סתם: 'פרסום רשומות ספר החוק', זה היה מעמד של כריתת ברית של קשר ייחודי עם הבורא. במעמד הזה נהיינו כולנו, ללא יוצאת מהכלל, מקושרות לנצח עם קודשא בריך הוא ואורייתא.

והחידוד הוא, שזהו קשר של התאמה מופלאה בין כל נים ונים שלנו, לבין כל מצוה

ומצוה, כל הלכה והלכה, כל הנהגה ודרך בעבודת ה'.

נהיינו כאלו מדוייקים ומתאימים לדרך התורה.

זה מתוק! זה הרמוני! זאת חוויה אמיתית!

ועכשיו, בואו נראה יחד איך דוד המלך ע"ה אומר את זה בדיוק בספר תהילים:

טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר; כְּפוֹר, כָּאֵפֶר יְפַזֵּר. יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים; לִפְנֵי קָרָתוֹ,

מִי יַעֲמֹד. יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם; יַשֵּׁב רוּחוֹ, יִזְּלוּ-מָיִם. יט מַגִּיד דְּבָרָו לְיַעֲקֹב;

חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו, לְיִשְׂרָאֵל. כ לֹא עָשָׂה כֵן, לְכָל-גּוֹי-וּמִשְׁפָּטִים בַּל-יְדָעוּם:

הַלְלוּ-קהּ.

את הפירוש הנפלא הזה שמעתי לפני המון שנים ביקרה אצלנו אישה חשובה מטולוז שבצרפת. למי שזוכרת את הטרגדיה ההיא: הירצחם של הקדושים הרב יהונתן סנדלר ושני ילדיו בבית הספר היהודי 'אוצר התורה'. הרב יהונתן סנדלר היה תלמיד של בעלי שליט"א בכולל שלו והם היו לפעמים מתארחים בביתנו. כששהתה בארץ האלמנה הצעירה, היתה מגיעה לביקור יחד עם הילדה המתוקה שלה בת השנה. אני זוכרת באחת ההזדמנויות אמר בעלי את הפירוש הנפלא הזה, שבנסיבות הימים שמעתי אותו גם אני ממספר מנחמות יקרות ויש בו, אכן, הרבה חום ונוחם.

הפירוש הזה מוכר – אבל לא הרבה מכירים את מכלול ההסברים והיופי שהוא נותן בהבנת דרכי התורה באופן כללי:

על המילים "משליך קרחו כפיתים": מביא רש"י הקד' מדרש אגדה:

ומדרש אגדה 'כפיתים' הכל לפי משא הבריות, העני לפי חוסר מלבושיו מיקל עליו

רש"י :

ריבוי השלג מפריע לייצור הפת – כפי הפת שמזומנת לעני, כך השלג. אם העני לא יוכל לסבול את פגעי מזג האויר הלזה, אז בורא עולם ידאג לכך שיהיה פחות קרח בעולם!!! ועל זאת הדרך מתפרשים הפסוקים כולם: ה' נותן שלג – בדיוק במינון המתאים לכמות הצמר בעולם, וכפור – לפי כמות האפר להסיק את התנורים.

נפלא ממש!

אין תקלות ואי דיוקים, הכל מדוד, הכל מדויק, הכל מותאם לכל אחד ואחד…

שאם לא כן, "לפני קרתו מי יעמוד" – לו חלילה לא היתה ההתאמה המדויקת לכל אחד ואחד,

לא היינו יכולים לעמוד בפני הקרה…

ואז בא הסוף המפתיע של המזמור מחמם הלב הזה:

"לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום"

את מה ה' לא עשה לכל גוי? הוא לא נתן להם את משפטי התורה!!!

כשם שה' יתברך לא נותן בעולם שלג יותר מהמינון שהוא יכול להכיל – לפי כמות הצמר

המוזמנת, כך גם הוא לא נותן את משפטי התורה לאומות העולם!

רק אנחנו עם ה', שעמדנו בברית יחד ואמרנו "נעשה ונשמע" רק לנו אפשר להביא

את משפטי התורה!

הם מתאימים ומדויקים עבורינו בלבד…

לא להם!

וזה מה שאומר רש"י הקדוש על הפרשה שלנו:

"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" – ולא לפני עובדי אלילים, ואפי' ידעת

בדין אחד שהם דנין אותו כדיני ישראל אל תביאהו בערכאות שלהם

לפעמים נראה לנו שיש משהו שגם 'הם' נוהגים אותו, אם כך, למה לא 'לנצל' את ההזדמנות

ולהנות מהעובדה שאפשר להפיק תועלת מהם.

למה לא להשתמש בבתי המשפט שלהם, למשל?

אומרת לנו התורה: ממש לא!!! המשפטים שלנו, והמשפטים שלהם – זה עולמות שונים

לגמרי. אנחנו מציאות אחרת, בריאה המתאימה במדויק למשפטי התורה.

הם, לא!

ה"כבד את אביך ואת אמך" שלנו, זה משהו מהותי אחר מאשר – הכיבוד הורים שלהם.

וכן כל אחד ואחד מהמשפטים, התורות, החוקים והליכות החיים האחרים…

אין לנו אותם ערכים, אין לנו אותם חוקים, אין לנו שום מכנה משותף איתם…

לא עשה כן לכל גוי! – פשוט כי הם לא מסוגלים לעמוד בזה…

וזה אגב עוד אחת הסכנות מביטול המחיצה המופלאה המבדלת ביננו לבינם – מחיצת

הקומה הכשרה. אנחנו לא יכולות לתת לזה לקרות, להיות מעורבים בעולם התוכן שלהם.

בואו נחתום כאן ועכשיו על טפסי ביטול מותנה

וטופס ביטול מיידי במידה והאיום לא יעשה את שלו!

זאת הדרך היחידה שלנו לשרוד את כפור העולם החיצון!!!

ביום שלישי הקרוב, ה01/02/2021 למיניינם, ל' שבט זה פשוט עלול חלילה לקרות.

בואו יחד נעצור את הסכנה הזאת!!!

 

מאחלת לכולנו שבת מלאת חום

חום שנזכה לחוש את אהבת ה' אותנו!

שבת שלום,

לאה

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.