שלום כולן,
תגידו לי איך,
איך הם מסתירים את הדבר הזה שהוא הוא הסקופ האמיתי של ההצלחה המסחררת בחזית האירנית?
הכל הם יודעים לעשות. להשמיץ אותנו, להצר צעדינו, להנחית עלינו גזרות, להטיל עלינו סנקציות מגזריות ואישיות ואפילו לקחת למאסר פה ושם…
אבל כשחרדית עומדת מאחורי הצלחה מרשימה כל כך…
על זה לא תשמעו שום מילה בתקשורת.
דממה.
אז הנה הסיפור המלא:
חרדית אחת ישבה במשרד <צנזור> ופתחה פיתוח <צנזורה>
בזכות הפיתוח הזה ישבו אח"כ צעירים רבים וכל תורת הלחימה שלהם היתה אפקטיבית פי כמה
כל מה שהצבא הכיר עד אז לגבי סטנדרטים של לחימה – קיבל טוויסט משמעותי,
פעולות שבדרך כלל נכשלו, התגלו מראש, הסתבכו תוך כדי מבצע ועוד-
פשוט עבדו חלק!!!
הצלחות שאף לא אחד חלם שאי פעם יושגו-
נחתו על ראשי הצבא במינונים מפתיעים,
וחכו,
זה רק החלק הראשון של הסיפור
כי במשרד אחר לגמרי <צנזור> ישבה חרדית נוספת
גם לה היה רעיון <צנזור> שהבשיל למשהו אמיתי
והוא שינה את פני מערך ההגנה מקצה לקצה!!!
מיירטים שאפילו לא עברו 'טסטים' הצליחו ליירט באופן מפתיע
ובדיוק מושלם כל כך, שגם האופטימיים הכי גדולים לא חלמו להשיג…
העורף כולו התנהל כמו מערכת של מדינה שיודעת לתפקד…
אי אפשר להאמין שאותו צבא שלפני דקה וחצי לא השתלט על ערבי זקן עם כפכפים,
פתאום הודף מתקפות באופן המעורר השתאות העולם כולו!
אותם חיילים שרק לפני שנתיים היו יחד בדרום
לוחמים, יוצאי צבא, שלמדו את כל שיטות ההגנה המשוכללות ביותר
אבל בשטח – בשטח כשהאויב הגיע אליהם – ההגנות פשוט לא עבדו
והשיטה של החרדית ההיא פשוט עבדה.
מדהים!
אז למה כולם מתעלמים מהחרדיות האלו שהובילו להצלחה הגדולה בסבב הנוכחי???
אתן יודעות מדוע,
משום שאם יספרו עליהן בתקשורת,
יהיו כאלו שיעלו תהיות מפחידות.
רגע: אם חרדיות יכולות להיות כאלו מוצלחות, אולי ננסה ללמוד מהם?
אולי יש משהו בשיטת הלימוד שלהם?
בחינוך אצלהם?
אולי יש איזה 'מרכיב סודי' שכדאי לנו לאמץ?…
והדבר הזה כל כך מפחיד את הנהגת המדינה וראשי התקשורת
שהם מדחיקים את זה חזק
מתעלמים במקרה הטוב
ונלחמים חזק נגד – במקרה המצוי.
אבל אנחנו, כאן, בפינה הצנועה והשמורה שלנו-
מותר שנעלה על נס את אותן חרדיות
שישבו ועבדו
קדשו שם שמים והיו הכי שאפשר במקום שלהן
והעבודה שלהן הצילה ומצילה את כולנו…
העובדת הזאת היא: בקרת מיילים
כן, בקרת מיילים*
(* ואם השם שלך לא תקני, אז את יכולה לשנות את זה כאן לעדכון פרטים שיהיה לך פרטים מסודרים:)
או במילים אחרות: את. ואת. ואת…
שיוצאת מידי יום לעבודה
בשביל לסייע בבית של תורה,
או בשביל שבעז"ה יום אחד יקום לך בית כזה,
או שילדיך בעז"ה יקימו בתים כאלו
אנחנו, לומדי התורה, ההגנה האמיתית והיחידה לכל המצב הזה…
מותר שלפחות אנחנו נגיד את הדברים בגאוה יהודית וגו זקוף
אנחנו! כן! אנחנו-אלו-שבזכותן-המבצע-הזה-
איך את יודעת?
איך את מעיזה להגיד ככה?
את יודעת מה שקורה בחוץ?
את יודעת כמה השקעות יש בכל המערך הצבאי?
ובכן…
אם תעשו כמוני, ותדפדפו בפרשת השבוע שלנו
אני בטוחה שתצאו עם אותן הרגשות.
ניסיתי לדלות איזה פסוק, איזה רש"י, איזו הארה
ואני רואה שכל הפרשה הזאת היא פרשה אחת גדולה של סיפור הקשר
בין עם ישראל לארץ ישראל
בני ישראל במדבר, הם רוצים להגיע לארץ בהנהגה טבעית
שולחים 'מרגלים'
מנסים לראות איזה טקטיקה צבאית מתאימה לטופוגרפיה של הארץ הזאת
ומגלים שאין דרך
הם חזקים מידי. גיבורים מיד.
אבל שימו לב על כלב בן יפונה ויהושע בן נון
מה הם עושים כשהם באים לארץ?
דבר ראשון, מחפשים את חברון, את מערת המכפלה
את המקום שמחבר אותם לכח האדיר שלנו כעם-אברהם, יצחק, יעקב והאמהות הקדושות…
על מה משה רבינו מתפלל?
"התפלל עליו קה יושיעך מעצת מרגלים" (רש"י במדבר י"ג ט"ז)
תפילה לבורא עולם שיציל מעצת המרגלים
לא מהאויב… אלא מאלו מתוכינו שבסופו של דבר יפילו אותנו…
שימו לב איך 'בדבר ה' שמיים נעשו'
עם שלם מסתובב 40 שנה במדבר ולא נכנס לארץ…
כמה קילומטרים בודדים שמפרידים
אבל כשבורא עולם גוזר שהם לא ייכנסו-אז הם לא נכנסים…
וכשמגיע הרגע-גם חומות יריחו החסונות מתמוססות ושוקעות באדמה…
זה אנחנו!
זה העם שלנו!
בואו נפסיק לחשוב בראש של אלו ששוטפים לנו את המח בהבלים
אנחנו אומה מסוג אחר
עם מלחמות באופן אחר
ואין לנו דרך לנצח כי אם הדרך הישנה, המוכרת והאהובה
כי לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה'…
ובואו תראו עוד משהו מהמם ששלחה לי חברה אתמול,
מ'נפלאות מתורתך' של הרב ארונובסקי שליט"א:
…וראה זה פלא: שלש פעמים בלבד מופיעים ר"ת של "כלביא" בכל התנ"ך [ס"ת אין כלל]. והן שוללות את שלשת הביטויים של "כוחי ועוצם ידי" הנ"ל:
"רגלי חסידיו ישמר ורשעים בחשך ידמו כי לא בכח יגבר איש"
(שמואל א ב ט)
זה הפירוש הראשון ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. שנרמז כאן, שתקומתם של ישראל היא רק על ידי הקב"ה, כי לא בכח יגבר איש.
"כי לא בחרבם ירשו ארץ וזרועם לא הושיעה למו כי ימינך וזרועך ואור פניך כי רציתם"
(תהלים מד ד):
זה הפירוש השני ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. שנרמז, שתקומתם של ישראל אינה על ידי הנשק שבידם, אלא רק על ידי הקב"ה, כי לא בחרבם ירשו ארץ.
"וידעת כי לא בצדקתך י – ה' אלהיך נתן לך את הארץ הטובה הזאת לרשתה כי עם קשה ערף אתה.
(דברים ט ו):
זהו הפירוש השלישי ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. היינו, תקומתם של ישראל, אינה מפני צדקתם, כי מי יצדק לפני ה'. ועל פי רוב, מידת טובו ורחמיו היא העומדת לנו לקום על אויבינו, כי לא בצדקתך ה' אלקיך נותן לך את הארץ הטובה הזאת.
("נפלאות מתורתיך הרב ארונובסקי", עמ' 356-357 – לינק לקטע המלא>>)
אז בואו חברות,
בואו נזקוף גו
לעצמנו-
הזוכות יחד להיות ה'תמכין דאורייתא' הגדול של הדור…
וכמובן כמובן כמובן לאלו שעושים את ההגנה הזאת בפועל
לעמלי התורה המופלאים השוקדים על התורה הקדושה
כל אחד כפי יכולתו, דרגתו ואפשרויותיו
מאלו שהדיוק שלהם בסברא – מביאה את הדיוק לטיל שיפגע במטרה
שהישיבה שלהם עוד שעה ליד גמרא, גרמה לעוד יעד שיהיה מפונה לפני הריסה,
שההתנצחויות הלוהטות שלהם בהיכל הישיבה – מביא לנצחונות מזהירים בשדה הקרב
ובהזדמנות זאת,
אני משיקה את הפעילות שלנו לימי המלחמה
במה של שיח משותף בכל מיני נושאים
שחשובים לכולנו…
והפעם, מייל שהגיע מעט לפני המלחמה
אבל הוא מתחדד עכשיו שבעתיים…
וואו…
הארכתי…
אבל כבר כמה שבועות יושב לי על הלב הדברים האלו
הרצון הגדול להדוף את המתקפות מעל בחורי הישיבה ולומדי התורה המופלאים שלנו
להריע ולהעלות על נס
את ההערכה הגדולה שלנו אליהם
כי אם לא ההערכה של אשה אחות או אם…
מי יעצור ויתן במה של כבוד לחלק שלהם?
שבת שלום,
שבת של השקט ובטח
וגאולה שלמה…
לאה
שלום כולן,
תגידו לי איך,
איך הם מסתירים את הדבר הזה שהוא הוא הסקופ האמיתי של ההצלחה המסחררת בחזית האירנית?
הכל הם יודעים לעשות. להשמיץ אותנו, להצר צעדינו, להנחית עלינו גזרות, להטיל עלינו סנקציות מגזריות ואישיות ואפילו לקחת למאסר פה ושם…
אבל כשחרדית עומדת מאחורי הצלחה מרשימה כל כך…
על זה לא תשמעו שום מילה בתקשורת.
דממה.
אז הנה הסיפור המלא:
חרדית אחת ישבה במשרד <צנזור> ופתחה פיתוח <צנזורה>
בזכות הפיתוח הזה ישבו אח"כ צעירים רבים וכל תורת הלחימה שלהם היתה אפקטיבית פי כמה
כל מה שהצבא הכיר עד אז לגבי סטנדרטים של לחימה – קיבל טוויסט משמעותי,
פעולות שבדרך כלל נכשלו, התגלו מראש, הסתבכו תוך כדי מבצע ועוד-
פשוט עבדו חלק!!!
הצלחות שאף לא אחד חלם שאי פעם יושגו-
נחתו על ראשי הצבא במינונים מפתיעים,
וחכו,
זה רק החלק הראשון של הסיפור
כי במשרד אחר לגמרי <צנזור> ישבה חרדית נוספת
גם לה היה רעיון <צנזור> שהבשיל למשהו אמיתי
והוא שינה את פני מערך ההגנה מקצה לקצה!!!
מיירטים שאפילו לא עברו 'טסטים' הצליחו ליירט באופן מפתיע
ובדיוק מושלם כל כך, שגם האופטימיים הכי גדולים לא חלמו להשיג…
העורף כולו התנהל כמו מערכת של מדינה שיודעת לתפקד…
אי אפשר להאמין שאותו צבא שלפני דקה וחצי לא השתלט על ערבי זקן עם כפכפים,
פתאום הודף מתקפות באופן המעורר השתאות העולם כולו!
אותם חיילים שרק לפני שנתיים היו יחד בדרום
לוחמים, יוצאי צבא, שלמדו את כל שיטות ההגנה המשוכללות ביותר
אבל בשטח – בשטח כשהאויב הגיע אליהם – ההגנות פשוט לא עבדו
והשיטה של החרדית ההיא פשוט עבדה.
מדהים!
אז למה כולם מתעלמים מהחרדיות האלו שהובילו להצלחה הגדולה בסבב הנוכחי???
אתן יודעות מדוע,
משום שאם יספרו עליהן בתקשורת,
יהיו כאלו שיעלו תהיות מפחידות.
רגע: אם חרדיות יכולות להיות כאלו מוצלחות, אולי ננסה ללמוד מהם?
אולי יש משהו בשיטת הלימוד שלהם?
בחינוך אצלהם?
אולי יש איזה 'מרכיב סודי' שכדאי לנו לאמץ?…
והדבר הזה כל כך מפחיד את הנהגת המדינה וראשי התקשורת
שהם מדחיקים את זה חזק
מתעלמים במקרה הטוב
ונלחמים חזק נגד – במקרה המצוי.
אבל אנחנו, כאן, בפינה הצנועה והשמורה שלנו-
מותר שנעלה על נס את אותן חרדיות
שישבו ועבדו
קדשו שם שמים והיו הכי שאפשר במקום שלהן
והעבודה שלהן הצילה ומצילה את כולנו…
העובדת הזאת היא: בקרת מיילים
כן, בקרת מיילים*
(* ואם השם שלך לא תקני, אז את יכולה לשנות את זה כאן לעדכון פרטים שיהיה לך פרטים מסודרים:)
או במילים אחרות: את. ואת. ואת…
שיוצאת מידי יום לעבודה
בשביל לסייע בבית של תורה,
או בשביל שבעז"ה יום אחד יקום לך בית כזה,
או שילדיך בעז"ה יקימו בתים כאלו
אנחנו, לומדי התורה, ההגנה האמיתית והיחידה לכל המצב הזה…
מותר שלפחות אנחנו נגיד את הדברים בגאוה יהודית וגו זקוף
אנחנו! כן! אנחנו-אלו-שבזכותן-המבצע-הזה-
איך את יודעת?
איך את מעיזה להגיד ככה?
את יודעת מה שקורה בחוץ?
את יודעת כמה השקעות יש בכל המערך הצבאי?
ובכן…
אם תעשו כמוני, ותדפדפו בפרשת השבוע שלנו
אני בטוחה שתצאו עם אותן הרגשות.
ניסיתי לדלות איזה פסוק, איזה רש"י, איזו הארה
ואני רואה שכל הפרשה הזאת היא פרשה אחת גדולה של סיפור הקשר
בין עם ישראל לארץ ישראל
בני ישראל במדבר, הם רוצים להגיע לארץ בהנהגה טבעית
שולחים 'מרגלים'
מנסים לראות איזה טקטיקה צבאית מתאימה לטופוגרפיה של הארץ הזאת
ומגלים שאין דרך
הם חזקים מידי. גיבורים מיד.
אבל שימו לב על כלב בן יפונה ויהושע בן נון
מה הם עושים כשהם באים לארץ?
דבר ראשון, מחפשים את חברון, את מערת המכפלה
את המקום שמחבר אותם לכח האדיר שלנו כעם-אברהם, יצחק, יעקב והאמהות הקדושות…
על מה משה רבינו מתפלל?
"התפלל עליו קה יושיעך מעצת מרגלים" (רש"י במדבר י"ג ט"ז)
תפילה לבורא עולם שיציל מעצת המרגלים
לא מהאויב… אלא מאלו מתוכינו שבסופו של דבר יפילו אותנו…
שימו לב איך 'בדבר ה' שמיים נעשו'
עם שלם מסתובב 40 שנה במדבר ולא נכנס לארץ…
כמה קילומטרים בודדים שמפרידים
אבל כשבורא עולם גוזר שהם לא ייכנסו-אז הם לא נכנסים…
וכשמגיע הרגע-גם חומות יריחו החסונות מתמוססות ושוקעות באדמה…
זה אנחנו!
זה העם שלנו!
בואו נפסיק לחשוב בראש של אלו ששוטפים לנו את המח בהבלים
אנחנו אומה מסוג אחר
עם מלחמות באופן אחר
ואין לנו דרך לנצח כי אם הדרך הישנה, המוכרת והאהובה
כי לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה'…
ובואו תראו עוד משהו מהמם ששלחה לי חברה אתמול,
מ'נפלאות מתורתך' של הרב ארונובסקי שליט"א:
…וראה זה פלא: שלש פעמים בלבד מופיעים ר"ת של "כלביא" בכל התנ"ך [ס"ת אין כלל]. והן שוללות את שלשת הביטויים של "כוחי ועוצם ידי" הנ"ל:
"רגלי חסידיו ישמר ורשעים בחשך ידמו כי לא בכח יגבר איש"
(שמואל א ב ט)
זה הפירוש הראשון ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. שנרמז כאן, שתקומתם של ישראל היא רק על ידי הקב"ה, כי לא בכח יגבר איש.
"כי לא בחרבם ירשו ארץ וזרועם לא הושיעה למו כי ימינך וזרועך ואור פניך כי רציתם"
(תהלים מד ד):
זה הפירוש השני ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. שנרמז, שתקומתם של ישראל אינה על ידי הנשק שבידם, אלא רק על ידי הקב"ה, כי לא בחרבם ירשו ארץ.
"וידעת כי לא בצדקתך י – ה' אלהיך נתן לך את הארץ הטובה הזאת לרשתה כי עם קשה ערף אתה.
(דברים ט ו):
זהו הפירוש השלישי ע"ד הרמז למה שכתוב בתורה שעם ישראל כלביא יקום. היינו, תקומתם של ישראל, אינה מפני צדקתם, כי מי יצדק לפני ה'. ועל פי רוב, מידת טובו ורחמיו היא העומדת לנו לקום על אויבינו, כי לא בצדקתך ה' אלקיך נותן לך את הארץ הטובה הזאת.
("נפלאות מתורתיך הרב ארונובסקי", עמ' 356-357 – לינק לקטע המלא>>)
אז בואו חברות,
בואו נזקוף גו
לעצמנו-
הזוכות יחד להיות ה'תמכין דאורייתא' הגדול של הדור…
וכמובן כמובן כמובן לאלו שעושים את ההגנה הזאת בפועל
לעמלי התורה המופלאים השוקדים על התורה הקדושה
כל אחד כפי יכולתו, דרגתו ואפשרויותיו
מאלו שהדיוק שלהם בסברא – מביאה את הדיוק לטיל שיפגע במטרה
שהישיבה שלהם עוד שעה ליד גמרא, גרמה לעוד יעד שיהיה מפונה לפני הריסה,
שההתנצחויות הלוהטות שלהם בהיכל הישיבה – מביא לנצחונות מזהירים בשדה הקרב
ובהזדמנות זאת,
אני משיקה את הפעילות שלנו לימי המלחמה
במה של שיח משותף בכל מיני נושאים
שחשובים לכולנו…
והפעם, מייל שהגיע מעט לפני המלחמה
אבל הוא מתחדד עכשיו שבעתיים…
וואו…
הארכתי…
אבל כבר כמה שבועות יושב לי על הלב הדברים האלו
הרצון הגדול להדוף את המתקפות מעל בחורי הישיבה ולומדי התורה המופלאים שלנו
להריע ולהעלות על נס
את ההערכה הגדולה שלנו אליהם
כי אם לא ההערכה של אשה אחות או אם…
מי יעצור ויתן במה של כבוד לחלק שלהם?
שבת שלום,
שבת של השקט ובטח
וגאולה שלמה…
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.