שלום כולן,
האמת, שכשראיתי את הביקורת הראשונה, על הדברים שכתבתי בפרשת שלח – קצת נפגעתי.
שלחו לי למייל האישי: "איך יכול להיות ששמורה תהלל משהי שעובדת במקום פסול שגדולי ישראל אסרו?"
באמת מישהי חשבה שזה מה שהתכוונתי???
נגשתי לתיבת 'פרשה' וראיתי שאמנם, ב"ה, מעל חמישים מגיבות הזדהו והגיבו בחום על הדברים,
אבל… היו גם כאלו ששאלו בנוסח ההוא, או בדברים דומים, שהשווה בין כולם הוא שחשבו שהכותרת:
"חרדית שמצילה את העולם" התייחסה למשימה בטחונית כזו או אחרת…
ואז קלטתי שאחרי הכל… בהירות השקפתית זה משהו שצריך לחזק בעצמנו,
ולהגיד בשפה ברורה ובנעימה:
מי כאן בעל הבירה,
מי הוא זה הלוחם מלחמות והקובע נצחונות.
להזכיר לעצמנו מפעם לפעם.
ועכשיו, בפרשה בה עומד בלק ומנבא על עם ישראל "מבחוץ",
אין מתאים מאשר להביא את הפירוש הפשוט, האמיתי והטהור על הפסוק:
"הן עם כלביא יקום… לא ישכב עד יאכל טרף" (במדבר כ"ג כ"ד)
רש"י: הן עם כלביא יקום וגו – כשהן עומדין משינתם שחרית הן מתגברים כלביא וכארי לחטוף את המצות ללבוש טלית לקרוא את שמע ולהניח תפילין
לא ישכב – בלילה על מטתו עד שהוא אוכל ומחבל כל מזיק הבא לטרפו. כיצד?
קורא את שמע על מטתו ומפקיד רוחו ביד המקום
בא מחנה וגייס להזיקם הקב"ה שומרם ונלחם מלחמותם ומפילם חללים
זה, ורק זה, הדבר שמציל את העולם,
זה מה ש'אוכל ומחבל את כל המזיקים הבאים לטורפינו',
כך שומרים, נלחמים מלחמות ומפילים חללים:
מתגברים כארי בבוקר לקריאת שמע, ונשכבים לישון בהפקדה רוחינו ביד המקום ברוך הוא…
גור אריה: דאין לפרש כפשוטו שהם גיבורים כארי וכלביא… אלא הוא נאמר על המצוות… וכן אמרו חז"ל תלמידי חכמים שיושבים ונדמים כנשים ועושים גבורה כאנשים כי התורה היא אלוקיות וכאשר לומד ומתגבר בתורה היא הגבורה עם הדברים האלוקיים….
כח הזרוע, הגבורה והעוז המנופנפת ברחובות – היא ההפך המוחלט של מה שבפועל מציל אותם כעם.
הפתיחה העצובה לכל המערכה הזאת, האפסיות שהצבא 'החזק במזרח התיכון' הוכיח לכל, צריכה להיחרט לנו חזק חזק- עלינו לזכור שאנחנו לא עם רגיל, אלא עם כלביא.
עם, שדווקא לומדי התורה, אותם מנסים להשפיל ולרמוס ברגל גסה – דווקא הם החומה הבצורה והמגינה על העם. כמו שכותב רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל: "… נתעוררתי היום להראות ע"ד דברי בלעם… כי ממליכים את הקב"ה בק"ש בבוקר ובערב, ובזאת הם נשמרים מכל פגע ומכל מחבל, כמה צריכים אנו לראות שיהיה קבלת מלכות שמים בכל יום על דרך עבדות אמיתי"
לפעמים, כשאני פוסעת ברחוב חשוך ואני מרגישה קצת פחד המזדחל לי ללב… הכל ריק ושומם…
פתאום עוברת ניידת משטרה
ובניידת, כמה עצוב, תמיד הם משבצים זוגות. פריצות במיטבה.
ואני מנסה לשאול את עצמי:
מה עכשיו. את יותר רגועה או יותר פוחדת?
כי על דרך האמת… שכשניידת כזאת נכנסת לרחוב,היא ודורסת ורומסת את קדושת עם ישראל, והיא מבריחה את השמירה האלוקית שחפפה ברחוב – "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחוריך".
האם זאת לא סיבה יותר לפחד?
עוד ועוד 'סנקציות' נוחתות עלינו,
אבל אנחנו 'עם כלביא'!
למרות ההגבלות, למרות הגזרות-
אנחנו עם חזק היודע לנצח את מי שקם עלינו ועל תורת ישראל…
הלוואי מתוך רווחה ורגיעה,
אבל אם לא – אז מתוך נחישות ותעצומות
נזכה לקבל פני משיח במהרה בימינו
ושתראה ותגלה מלכות ה' עלינו ועל כל העמים
במהרה בימינו אמן!!!
שבת שלום,
לאה |
|
|
|