כמה פעמים זכינו לראות מבטים מלגלגים מכאלו שלא זכו להבין "תורה" מה היא,
על הפנאטיות שלנו באמונה ובהליכה הבלתי מעורערת אחר דעת תורה?
ואכן, בעיניים בשרניות זה לא מובן בכלל… יש רטיבות בקיר? תזמינו אינסטלטור!
יש חור בבגד? לכו לחייט! יש חולי? נו… בשביל מה יש רופאים?…
נכון. הקב"ה ברא לנו עולם "נעלם" העטוף בטבע.
יש התנהלות טבעית בה יש מקום לרופא, אינסטלטור וחייט.
אבל כל זה רק 'וירטואלי'
העולם האמיתי מתנהל במישור אחר לגמרי… המציאות היא רוחנית לגמרי.
הכיסויים שלה מצריכים התנהלות של דרך הטבע.
תורת הנגעים מאפשרת לנו הצצה נדירה לעולם האמיתי
לעולם שבו בדבר ה' שמים נעשו,
לעולם שכל המציאות היא רק בידיו יתברך
והדרך לשנות אותה – היא בדרכים רוחניות.
השתדלות צריך רק בגלל שזאת דרך העולם שה' מבקש מאיתנו –
לא בגלל שזה מה שבאמת משפיע…
הנה, פתאום אנחנו מגלות שהכהן הוא זה שיש בידו הכח להסיר הנגע.
בבגד, בבית או בגוף. כן! רטיבות בקיר, או פצעים עמוקים בעור – זה עניין רוחני בהחלט.
****
הפיגוע המחריד השבוע בבני ברק הוא עוד הצצה
והפעם, הצצה עצובה, טראגית וכואבת.
מאז ומתמיד ידענו שבני ברק היא עיר מוגנת
בחסדי שמים הפיגועים לא היו מנת חלקה, והטילים – לא חדרו לתחומה.
זה לא קורה סתם
זה כח של תורה שחפף על העיר
כמו שעורר על כך מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א –
חסר לנו ר' חיים…
את החלל שנוצר חשנו כולנו בלבבות.
גדול כל כך, עמוק כל כך, רחב כל כך.
הסמיכות לפטירתו של הצדיק מדגישה את החסר.
וגם-
מחייבת.
מחייבת אותנו לקום ולעשות מעשה
לנסות למלא את החלל.
האם יש מי שיכול למלא את החלל?
מי אני שאדע…
אבל יש משהו שודאי מסייע –
שכל אחת תמלא את החלל בכוחה היא
אם כולנו נתאמץ, ודאי שתהיה משמעות גדולה לעליה הרוחנית שתגרם בעולם
זאת הדרך שלנו הכי בטוחה, לבטח את העיר,
הארץ
והעם כולו…
שבת שלום,
לאה
כמה פעמים זכינו לראות מבטים מלגלגים מכאלו שלא זכו להבין "תורה" מה היא,
על הפנאטיות שלנו באמונה ובהליכה הבלתי מעורערת אחר דעת תורה?
ואכן, בעיניים בשרניות זה לא מובן בכלל… יש רטיבות בקיר? תזמינו אינסטלטור!
יש חור בבגד? לכו לחייט! יש חולי? נו… בשביל מה יש רופאים?…
נכון. הקב"ה ברא לנו עולם "נעלם" העטוף בטבע.
יש התנהלות טבעית בה יש מקום לרופא, אינסטלטור וחייט.
אבל כל זה רק 'וירטואלי'
העולם האמיתי מתנהל במישור אחר לגמרי… המציאות היא רוחנית לגמרי.
הכיסויים שלה מצריכים התנהלות של דרך הטבע.
תורת הנגעים מאפשרת לנו הצצה נדירה לעולם האמיתי
לעולם שבו בדבר ה' שמים נעשו,
לעולם שכל המציאות היא רק בידיו יתברך
והדרך לשנות אותה – היא בדרכים רוחניות.
השתדלות צריך רק בגלל שזאת דרך העולם שה' מבקש מאיתנו –
לא בגלל שזה מה שבאמת משפיע…
הנה, פתאום אנחנו מגלות שהכהן הוא זה שיש בידו הכח להסיר הנגע.
בבגד, בבית או בגוף. כן! רטיבות בקיר, או פצעים עמוקים בעור – זה עניין רוחני בהחלט.
****
הפיגוע המחריד השבוע בבני ברק הוא עוד הצצה
והפעם, הצצה עצובה, טראגית וכואבת.
מאז ומתמיד ידענו שבני ברק היא עיר מוגנת
בחסדי שמים הפיגועים לא היו מנת חלקה, והטילים – לא חדרו לתחומה.
זה לא קורה סתם
זה כח של תורה שחפף על העיר
כמו שעורר על כך מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א –
חסר לנו ר' חיים…
את החלל שנוצר חשנו כולנו בלבבות.
גדול כל כך, עמוק כל כך, רחב כל כך.
הסמיכות לפטירתו של הצדיק מדגישה את החסר.
וגם-
מחייבת.
מחייבת אותנו לקום ולעשות מעשה
לנסות למלא את החלל.
האם יש מי שיכול למלא את החלל?
מי אני שאדע…
אבל יש משהו שודאי מסייע –
שכל אחת תמלא את החלל בכוחה היא
אם כולנו נתאמץ, ודאי שתהיה משמעות גדולה לעליה הרוחנית שתגרם בעולם
זאת הדרך שלנו הכי בטוחה, לבטח את העיר,
הארץ
והעם כולו…
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.