קרה לך פעם שהתנתקה לך הרשת באמצע העבודה?
נו, למי לא קרה? אז לפעמים מאבדים קצת חומר, לעיתים זה ענין של כמה דקות להתחבר מחדש, ולי – זה היה מפלט הצלה!
קצת רקע: אני עובדת בחברה גדולה מאד אבל בקבוצה של חרדיות. המעבר לעבודה מרחוק שהיה אמור לעשות לי לכאורה רק טוב, זימן לי נסיונות מסוג חדש.
פתאום מצאנו עצמנו, כל אחת מבנות החבורה המלוכדת, מקושרת הרבה יותר לצוות המקצועי המעורב שלה. ב'עידן הקודם' האינטרקציה כללה רק שיחות טלפוניות ופגישות לעיתים נדירות. ואילו היום – כשהעבודה מקוונת, המפגשים עם הצוות המעורב בזום נעשו תכופים ממש…
ואז הגיע מפגש "לקראת ראש השנה"
האמת שבזמנים כאלו, כשהתחמקות היא לא אופציה, אני באה, עומדת בצד ויוצאת בשניה שאפשר, אבל הפעם הכל היה אחרת.
הוזמנו כל אחת לפגישת זום בצוותה היא.
אני הייתי החרדית היחידה.
הייתי גם היחידה שתחת השם "חני" הופיע מסך שחור ולא ראו שום דמות מבעד לעדשת המצלמה. לא הרגשתי בנח לפתוח אותה. לא יודעת אם זה בעייתי מבחינה הלכתית, הרגשה כזאת שזה לא מתאים.
טוב… אתן מתארות לעצמכן שלא חיכיתי לשעת השראה והרצאת התחזקות, אבל את התרחיש שקרה בפועל לא הייתי מצליחה אפילו לדמיין:
הפעם האחרונה ששרתי סולו היתה ביומולדת של גיל חמש. בחיים לא הייתי חולמת ש… יזמינו אותי לשיר בישיבת צוות מעורבת של איחולי שנה טובה… כן, כן, כמו שאתן שבהלם גם אני הייתי ככה כששמעתי שזאת ה"תכנית המלבבת"- כל אחד שר בתורו טקסט של שנה טובה בצרוף כמה שורות מתאימות לתוכן הפרויקט, וכל זאת תוך כדי הסרטה שתועבר לעריכת מצגת… לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, מה שבטוח הרגשתי בסרט… לא מאמינה לדרישה ההזויה.
תוך כדי אני מתכתבת עם חברות מהצוות החרדי והן עונות לי בפשטות, מה שהייתי אומרת גם אני כאחת מבחוץ – תגידי שזה לא מתאים לך ותתנתקי. כמה קל לומר, כמה קל. וכמה שברור לי מה צריך לעשות – ככה לא נעים לי לעשות בפועל… הן כל כך כבדות המילים האלו, "לא נעיםםםם", שהן גורמות לי לא להצליח להוציא הגה מהפה.
ואז קיבלתי שתי דקות של חסד. פתאום הישיבה פשוט התנתקה. היה לי טווח של 120 שניות להיזכר בסיפורי שמורה, לקבל מהם כח, המון כח, ולשלוח הודעה לראש הצוות "אני מרגישה שהפעילות לא מתאימה לי. תודה רבה ושנה טובה"
אני בטוחה שאם הייתי עושה אחרת – הייתי מתחרטת על זה כל החיים, וזה גם בלי שאחר כך גיליתי את המצגת המרנינה הזאת יוצאת לתפוצות בכל המיילים של אנשי המשרד….
זה הסיפור שלי,
בטוחה שרבות מכן חוות התמודדויות עם סביבה מעורבת, גם ולפעמים אפילו יותר, בעולם הוירטואלי…
ואם הסיפור שלי יתן כח לעוד, לזכור שמותר לנו להגיד 'לא מתאים לי . תודה ושלום' – והיה זה שכרי…