כיכר היונים

סיפור אישי

אויר פסגות

ט"ו בשבט מגיע.

איזה צליל מתוק יש למילים האלו. לא משנה מה מצב הרוח או הגשם בחוץ, האותיות של "טו בשבט" תמיד יהיו בסימן מרענן של פריחה ולבלוב, וכך בדיוק היה נראה הפרוספקט הצבעוני שהזמין אותנו להשתתף בסיור חינמי וחוויתי בין מטעים וכרמים לרגל החג המתקרב. נוכל לעלות לסיבוב על הטרקטור ולשמוע מכלי ראשון חוויות של חקלאי מהשטח.

בדף ההזמנה צוין, כי הסיור יהיה במקומות שומרי שמיטה בלבד.

נפלא!

לבחירת העובדים ניתנו שלושה תאריכים, כל אחד יכול להצטרף לסיור במועד שמתאים לו.

אנחנו כאן קבוצה של חרדיות בלבד – נתאם ביננו ונוכל לצאת לסיור מעניין על חשבון יום עבודה. מה יותר קסום מלנשום אוויר צח בין עצי בננות, לפצפץ עלי שלכת שנשרו בשבילים, ולראות את החום-ירוק מתפרס למלוא האופק?

רק בחשבון פשוט של 120 עובדים מכל האגפים, לחלק לשלושה תאריכי סיור = שלא נהיה קבוצה נפרדת, אלא ל20 החרדיות שבאגף שלנו יצטרפו בהכרח עוד 20 אנשים מאגף אחר…

לרוב הבנות זה לא הפריע בכלל – מה הבעיה, אנחנו קבוצה מגובשת, נהיה לעצמינו. עד שיש הזדמנות טובה כל כך להתאוורר ולצאת יחד! אבל קול פנימי בתוכי לחש לי לא להיכנס לשדה מוקשים הזה, בו אף אחת לא יכולה להיות בטוחה לאן תנשב הרוח ואיך תזרום האווירה. טיול זה טיול, וצחוקים וקלילות הם חלק בלתי נפרד ממנו.

אז לא נרשמתי לשום תאריך, ואת אוויר הפסגות החלומי משאירה לנשמה שלי לנשום.

כך בדיוק היה נראה הפרוספקט הצבעוני שהזמין אותנו להשתתף בסיור חינמי וחוויתי בין מטעים וכרמים לרגל החג המתקרב. נוכל לעלות לסיבוב על הטרקטור ולשמוע מכלי ראשון חוויות של חקלאי מהשטח. בדף ההזמנה צוין, כי הסיור יהיה במקומות שומרי שמיטה בלבד. נפלא!

תגובות השמורות לסיפור

עשית בחוכמה רבה…

עשית בחוכמה רבה. לפני שנים, לפני שנולדה השמורה, עבדתי במשרד כלשהו שהוציאו את העובדים ליומיים גיבוש. באותה תקופה היה לי מצב רפואי מורכב שהסתיים לאחר תקופה ארוכה וזו הייתה כביכול "הזדמנות". שאלתי רב ונסעתי.

השתתפתי בדרך בסיור מקצועי. ידעתי שאני לא משתתפת בפעילויות שהיו בלילה (ובאמת ישנתי ממש טוב). הכל עבר מצויין עד ש… באוטובוס בחזור, היו כמה נשים שהחליטו שממש משעמם בדרך ושמו לעצמן במכשיר שלהן משהו מצחיק. זה היה בקולי קולות, תוכנית קצרה עם מילים לא יפות, צחוק וקלס ובמיוחד נגד הציבור החרדי…

חיזקת אותי מאד להימנע בגאווה מטיול משותף!

וואו אני כל כך מזדהה! ומעריכה!!

אני עובדת חדשה (חודש וחצי בעבודה) במשרד חרדי- דתי המונה כ-50 עובדים. המשרד כולו מגובש ויש אווירה מאד טובה וחברית בין העובדים. ועכשיו לכבוד השנה הלועזית החדשה המחלקה שלי שכוללת 13 עובדים הוכתרה בתור המחלקה המצטיינת של השנה וזכינו בטיול רציני ומשתלם.

כמובן שכל המחלקה התרגשה ורק אני ישבתי בעמדה שלי ולא ידעתי מה להגיב. גם אצלי עבר בראש מה שתיארת כל כך טוב, שנהיה רק הבנות ביחד וכד'… אבל אז תפסתי את עצמי ואמרתי לא! ברור שאני לא אשתתף.

אז נכון, עכשיו אין לי ספק שאני לא באה איתם, וגם אמרתי להם שאני לא אוכל להשתתף. אבל עדיין בלב הרגשתי החמצה, כי זה היה טיול ממש שווה, ואחרי חודש וחצי של עבודה יום יומית בטח שחיכיתי ליום משחרר כזה…. וגם בכל אופן אני עובדת חדשה ואני רוצה להיות חלק ולהנות עם כולם.

אז תודה לך על הכח שנתת לי!!! חיזקת אותי מאד להימנע בגאווה מטיול משותף!!!!

הרגשתי שלא מתאים לי להצטרף לכזה טיול… אך אצלי הסוף קצת שונה ואופטימי

מדהים!!! ריגשת אותי ממש אולי בגלל שזה פשוט הסיפור שלי…. מזדהה עם כל מילה שלך!

אצלינו במשרד ארגנו טיול, אמנם הרבה יותר נשים מגברים וקבוצה גדולה של חרדיות, אבל הרגשתי שלא מתאים לי להצטרף לכזה טיול. ובכלל אם עד עכשיו הכרתי עובדת חילונית רק מעבר לשולחן, בטיול כמובן המחיצות יורדות וזה לא התאים לי.

פניתי לבוסית עם כל חוסר הנעימות שיש בדבר, ואמרתי לה שאני לא אשתתף. כמובן שהיא שאלה למה, ולא קיבלה את זה כמובן מאליו. אך אצלי הסוף קצת שונה ואופטימי… כי אחרי עוד בנות הגיבו שלא מתאים להם ואירגנו לנו טיול בנפרד!

טרחו להודיע לי כמה היה כיף... ואני בליבי התפללתי להמשיך תמיד להיות "שמורה" ולבחור את הבחירות הנכונות

שלום וברכה! הזדהיתי מאד עם הסיפור שלך… גם אני ניצלתי מיום גיבוש דומה.

אני עובדת במקום מסוים הנותן שירות לציבור החרדי ומוגדר כמקום שמור. יום אחד קיבלנו הזמנה ליום גיבוש לצוות, שמחתי מאד וכמובן שנרשמתי. עד לרגע בו קלטתי שמדובר על יום שלם שבו גברים ונשים הולכים להנות יחד.. היה אמנם מדובר על ישיבה נפרדת כי זה לא טיול אלא יום עיון… אבל כל המושג של יום גיבוש משותף צרם לי מאד..

וזה בזכות השמורה, לא יודעת אם הייתי מפתחת את הרגישות הזאת בלעדיכם… במיוחד שמדובר במקום חרדי ומה כבר יכולה להיות הבעיה?… וכולן הולכות… לאחר מעשה טרחו להודיע לי עד כמה הפסדתי וכמה היה כיף… ואני בליבי התפללתי להמשיך תמיד להיות "שמורה" ולבחור את הבחירות הנכונות. תודה על הכל.

 העולם שלנו מלא בגווני האפור- ועד לביאת משיח תפקידינו לברר זאת!

העולם החיצוני קורא למקום העבודה שלי בינוני. וגם לנו ארגנו משהו כזה.. והיה לי מאד מאד קשה, מבינה אותך……ומעריכה אותך עוד יותר.

כי היו פה הרבה בנות חרדיות שלא ראו בעיה בכך שיצא אוטובוס לחרדיות ואנחנו נסע יחד, הם לעצמם ואנחנו לעצמנו. במיוחד שמדובר רק בבנות. (האמת שגם לי היה קשה להבין זאת) העולם שלנו מלא בגווני האפור- ועד לביאת משיח תפקידינו לברר זאת!!

(לעדכון- לבסוף בגלל שראו שאנחנו לא ככ סגורות על עצמינו, ביטלו את זה. ואז צצו השאלות על חילול השם שנגרם..)

מעריצה אותך על הבחירה המיוחדת והממש ממש לא פשוטה… אל תשכחי לפצות את עצמך במקום אחר…

מעריצה אותך על הבחירה המיוחדת והממש ממש לא פשוטה. כי באמת בחרת שלא להשתתף, זאת בחירה של גדלות ורוממות.- אשריך שזכית!

ומכאן פונה לשמורה היקרה שלנו, מה באמת דעת תורה בנושאים אלו? האם אם ישנה קבוצה גדולה (כמו שצוין 20 בנות) של בנות חרדיות, וחוץ מהן חילוניות ו/או גברים-האם אכן לא להשתתף?

אשמח אם תעלו נושא זה לשאלה ברורה שנדע כולנו כיצד לפעול במקרים דומים. תודה רבה רבה

***

לא היה אפשר לארגן רק לנשים? ורציתי גם לדעת למעשה בשבילי, אם זה לנשים בלבד ויש גם קבוצה מגובשת של חרדיות וגם חילוניות זה גם בעיה? בכל אופן אני תמיד מעריכה אנשים שמוותרים על פיתויים למען ערכים! עלי והצליחי, ואל תשכחי לפצות את עצמך במקום אחר..

 

 

בקצרה

אלופה!!! כל הכבוד לך! יש כ"כ הרבה פעמים שאנחנו נתקלות בנסיונות שהיצר מייצג אותן בתדמית טובה וכשרה, במבט ראשון לא נראית שום בעיה…. נדרשת מאיתנו ערנות מוגברת– ולוואי ונזכה לעלות בהר ה' לנשום את חווית ההצלחה מלא ראותינו, אוויר ההצלחה האמיתית.

***

אני נמצאת במקום עבודה חרדי קטן, כאשר יש מספר עובדות חרדיות ובוס אנחנו כל הזמן עומדות מול השאלות האלו – מה מותר, מה אסור, מה אפור אבל אסור ומה אפור וניתן להתיר אותו. מחזקת את ידייך על העירנות, כי מניסיון לא תמיד שמים לב למוקשים.

***

מדהים!!! ואני חושבת שאחד הדברים היפים בסיפור זה – שאין לו הפי אנד… אולי יהיה לו. בטוח יהיה לו, אולי נראה את זה, אבל כן, היה נסיון, עמדת בו ועדיין את לא רואה את השכר! כל הכבוד!!! שד' ישלם לך!!!

***

סיפור קטן -גדול מהחיים!!! הכי אהבתי את הפשטות המתוקה שמנשבת בין השורות כאן! כמה קטן… וכאילו סתמי כזה… אין פה איזה "קריעת ים סוף…" ככה זה ענק!!! כי מצעדים קטנים נבנה האדם הגדול…! אשריך ואשרינו!

***

מעריצה, זה ניסיון, ואני חושבת שההחלטה נבונה. יש כל כך הרבה כללים וגדרים על שהיה עם גברים או עם אנשים שלא שומרי תורה ומצוות, וההתרחקות מהזירה היא העצה הטובה ביותר נגד היצר. פשוט לא להיכנס לשאלה במקום…

***

תודה. התחזקתי. מקווה שגם לי יהיה את הכוח לעמוד בניסיון כזה. אני כל כך אוהבת לטייל שזאת היתה יכולה להיות ממש מלחמה קשה… אבל עוררת בי נקודה חשובה אז תודה רבה!

***

אשרייך!! ודווקא בגלל שזה כ"כ גבולי… הרי זה טיול עם "רוחניות" ועוד במקום שומר שמיטה!! היצר הרע מתחפש לצדיק…. 

***

חזקי ואמצי! אין ספק שאווירה קלילה של טיול גרועה יותר ממקום העבודה הרשמי! ואין ספק, שכל וויתור שלנו מחזק אותנו, וזה מה שאנחנו רוצות, לא?

***

ווווווווווווואו חיכיתי לזה כל השבוע!!!!! אתמול פתחתי את המייל והתאכזבתי לגלות שרק יום שני…. תודה מיוחדת על פרשת המן.

***

סיפור כל כך עוצמתי שרשום בכזו פשטות, לפעמים הצורך ביציאה ואיורור היא קריטית, כך שויתור כזה זה בהחלט דבר ענק!! כדאי לזכור להתאוורר בצורה מותרת כשצריך!

***

אהבתי את הפשטות של גיבורת הסיפור. באיזו שלוה ובהירות היא עושה את מה שנראה לה הכי נכון מבחינתה, עלי והצליחי…

***

בטח שטיול זה זמן מועד לאווירה קלילה מדי. כל הכבוד שנזהרת מלהיכנס לאווירה כזאת!

***

בקצרה, מאלפת, את ממש יודעת לשים את הגבולות בזמן! כל הכבוד! מעריכה מאוד!

בקצרצרה

אשרייך! קשה לעמוד על עקרונות כשיש "קבוצה חרדית" שלא מבינה מה הבעיה. מעריכה!

***

איזו רגישות!!! כל הכבוד! אשרייך! ממש לקנא!

***

אשרייך! את נותנת כוח לעוד הרבה כאלו סיפורים….

***

מרגש ביותר!!!! אשריך! נתת כוח

***

איזה חמודה את!!! כל הכבוד!

***

אשרייך בת מקסימה של אבא!!!

***

אשרייך, לא פשוט להיות לבד

***

אני מקנאה בך. איזו רמה!!

***

כל הכבוד!!!!! מעריכה!

***

אשרייך!!

רב פסק לי ש"אי אפשר שלא יצא מכשול" ובאמת כשהפיצו תמונות מהאירוע ראו כמה שלא יתכן להיות באמת נפרדות...‫

בנוגע לאחת התגובות לסיפור 'אוויר פסגות' ששאלה מה דעת תורה אומרת בנושא. אז היה לנו פעם סיפור כזה בעבודה גיבוש… הבנות לבד… לא יהיו חייבות להצטרף לתוכניות…

רב פסק לי ש"אי אפשר שלא יצא מכשול" ובאמת אחר כך כשהפיצו תמונות מהאירוע ראו כמה שלא יתכן להיות באמת נפרדות ..‫

 

רק אז הבנתי עד כמה שזה לא לעניין… כמעט תמיד נכנסו לתמונה גורמים נוספים, ובכלל האווירה באמת נראתה לא מתאימה

תגובה לסיפור אוויר פסגות: האמת היא שלמרות שהבנתי והערכתי מאד את הויתור על הטיול, התלבטתי עם עצמי – האם זה באמת בעייתי? אם היו מארגנים לי כזה יום גיבוש היה ברור לי שזה לא מתאים?

עד שבימים האחרונים התגלתה לעיניי תיקיה משותפת בארגון, עם תמונות מימי גיבוש… בסקרנותי הצצתי ונפגעתי… ורק אז הבנתי עד כמה שזה לא לעניין. למרות שהבנות החרדיות היו עם עצמן, כמעט תמיד נכנסו לתמונה גורמים נוספים, ובכלל האווירה באמת נראתה לא מתאימה. (אפילו רק לחשוב על זה שהתמונות שלהן מונצחות אצל כולם:( ) ואז החלטתי שאם היו מארגנים לנו כזה יום גיבוש – לא הייתי הולכת… נס שלא מארגנים:) ‫

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.