כיכר היונים

סיפור אישי

ברור כשמש+ להבין ב"ערך"

להבין ב"ערך"

(הסיפור פורסם בבמה זו לפני כ4 שנים והובא כעת שוב. כותבת הסיפור הינה נכדתו של מרן הרה"ג אדלשטיין זצוק"ל, וביום הסתלקותו חשנו שאותן מילים שזכתה לשמוע ממנו- עדיין אקטואליות כתמיד ועשויות לתת כוח וחיזוק לכולנו. שנזכה ללכת בדרכיו הטהורות ולהציב תדיר מול עינינו את סולם הערכים הנצחי אליו חינך… אמן!)

הפצפונת המתוקה שלי הולכת "ליפול לחיים", או במילים אחרות – שעון החול של חופשת הלידה החלומית הולך ואוזל, והיא כבר ברשימת המתנה של שני מעונות ורשת משפחתונים.

כמקובל – החזרה לעבודה היא הזדמנות פז, או יותר נכון הזדמנות כסף, לבקש העלאה במשכורת. מה גם, שלפני שיצאתי לחופשה, עבדתי קשה על פרויקט רציני וגדול, ובס"ד בהצלחה מרובה!

חשבתי שמן הראוי שגם חשבון הבנק יתעדכן כי יש שכר לפעולתי.

התקשרתי למחלקת שכר ושטחתי בנימוס את בקשתי.

אחרי תהליך ה"נבדוק אם זה אפשרי", הבנתי שהבקשה שלי נחלה כשלון מו-חץ.

כן! הרגשתי חץ בלב. ככה אחרי כל ההשקעה? כזאת אחרי כל המאמץ? איפה ההערכה??

מעבר לנושא הכספי – כאב לי מאד היחס. ליתר דיוק – חוסר היחס.

בשבילי זו היתה סטירת לחי, ואני החלטתי: לכי!

אקום ואחפש עבודה אחרת.

חשוב לי לציין שהמקום הזה תאם לי מכל הבחינות, אבל לא הייתי מסוגלת להמשיך בסביבה שלא מעריכה אותי. ביננו – זה מוצר צריכה בסיסי, לא?

לפני שטרקתי את הדלת, נכנס בעלי בשערי דלת אחרת.

הלך לשמוע את חוות דעתו – דעת תורה – של הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א (זצווקללה"ה)

הרב התעניין בפרטי המקרה ועמד על טיב מקום העבודה מכל ההיבטים.

משהתברר לו שהמוקש היחיד הוא חוסר הערכה, שאל:

"מי זה המנהלים האלו? אנשים פשוטים, נכון? מה זה משנה מה הם חושבים? מה הם מעריכים?"

והמשיך: "תגיד לה, שאנחנו מעריכים!"

זהו.

שמעתי את התשובה, עיכלתי אותה, והוקל לי בזכותה.

סולם ה"ערכים" שלי התייצב לו מחדש.

בשבילי, היה זה שיעור הבנה מדויק-ב"ערך"...

***

ברור כשמש

אם יתנו לי פעם לענות על סקר שביעות רצון בעבודה הסך הכללי של התשובות יהיה: בינוני. ככה זה כשעובדים בתחום שלא ממש רוצים, אבל אין ברירה כי לא מוצאים משהו אחר.

אני עובדת עם קבוצה חרדית בתוך חברה חילונית גדולה. אחרי הרבה זמן שחיפושי העבודה לא הניבו חוזה חתום באף מקום, התפשרתי על הכיוון הזה, תחת הכותרת של "בינתיים, עדיף מכלום". רק שה'בינתיים' הזה די בקלות זולג לקבוע, כי אין הרבה דחיפה לחפש עבודה כשיש משהו מסודר ואיכשהו מתרגלים אליו.

ואז הגיעה ההזדמנות.

בלי לרוץ לחפש בחוץ, בלי לרדוף אחרי מעסיקים, בלי להתייגע עם שליחת קורות חיים – פתחו אצלנו במשרד מכרז למשרה במחלקה אחרת – משרה מקצועית שממש מתאימה לי.

תמיד יותר קל להגיע מבפנים, כך שלא ארך התהליך עד שזומנתי לראיון.

האמת, שעם כל ה'מבפנים' שהגעתי איתו, לא נתתי הרבה סיכוי שיצא מזה משהו מעשי.

מדובר היה בתפקיד ענק עם אחריות בסדר גודל. משרה חלומית ומעניינת.

לכן הייתי בהלם כשהודיעו לי ש- התקבלתי! אני שם!

מכיוון שאחוזי הסיכוי להתקבל היו כל כך נמוכים, לא עשיתי עבודת שטח ובדיקה מעמיקה מה ומי הולך שם, אבל הנה עכשיו זה מעשי ואני עולה שתי קומות למחלקה המדוברת לבדוק את טיבה של הסביבה החרדית שם.

הסתכלתי סביב סביב על כל הסביבה. סביבה יש, חרדית לא.

התייעצתי עם בעלי, והחלטנו פה אחד שמקום עבודה כזה הוא לא אופציונאלי בכלל. ואת כל החלום הוורוד שהיה נראה כמעט מוגשם, ואת כל הדמיונות המלבבים על מקום שסוף סוף יתאים לתחום שלי, ארזתי לכמה משפטים בהם הודעתי לראש הצוות שלי שחשוב לי לעבוד עם בנות חרדיות, ולכן לא אוכל לעבור לתפקיד המדובר.

הוא היה בהלם. "את בטוחה???" שאל בחוסר אמון, עם סימני שאלה מהדהדים, "אולי בכל זאת תשקלי שוב… תשני על זה לילה…". לא התפתיתי למרוח זמן עם ההחלטה והודעתי לו שהעניין סגור.

ידעתי שלעבוד בסביבה שאינה חרדית פירושו השפעה איטית, מחלחלת והרסנית של דעות, מושגים, הווי חיים נגד רצון ה', וכל מה שאני לא רוצה שיחדור אלי. ולא משנה מה התמורה שתעמוד מנגד.

הוא לא האמין למשמע אוזניו, והיה אחוז התפעלות. הוא אמר משהו בנוסח: כזאת אמונה – הלוואי עלי ועל הילדים שלי… איזה אומץ…

אדם חילוני ממש!

למחרת קיבלתי ד"ש מאחת שיושבת באזור שלו. היא ניגשה אלי ואמרה – הבנתי שהציעו לך איזה תפקיד ולא רצית, אחרי שהוא דיבר איתך הוא היה ממש נסער, וסיפר לכל מי שהיה לידו: היא וויתרה על משרה בשביל דת…

הייתי יכולה לכתוב שזו היתה החלטה קשה וקורעת, אבל היא לא היתה כזאת. מכיוון שהיה ברור לי כל כך שלעבוד בסביבה כזאת זה לא אופציה, פשוט לא היה מקום לרגשות של צער והחמצה להיכנס אל ליבי. התרגשתי כל כך מקידוש ה' שזכיתי לעשות.

לא צריך לישון לילה, כשהכל ברור כשמש. איזה אור!

הוא היה בהלם. "את בטוחה???" שאל בחוסר אמון, עם סימני שאלה מהדהדים, "אולי בכל זאת תשקלי שוב... תשני על זה לילה...". לא התפתיתי למרוח זמן עם ההחלטה והודעתי לו שהעניין סגור.

תגובות השמורות לסיפור

תעריכי את עצמך ואת היכולות שלך אבל בלי קשר לכסף ולפרנסה. זה יגיע ממילא כי כך נכתב ונחתם משמיים. את ההשתדלות שלך את עושה ואת עובדת..

את גיבורה וכל כך ערכית! והרב מסר לך מסר כל כך מרגש שאני לוקחת גם לעצמי. זה קרה גם לי אבל בסיפור הפוך כשכן העריכו בכסף ורצו שאשאר, והערכים האמיתיים -לא היו שם..

בקיצור… תעריכי את עצמך ואת היכולות שלך אבל בלי קשר לכסף ולפרנסה. זה יגיע ממילא כי כך נכתב ונחתם משמיים. את ההשתדלות שלך את עושה ואת עובדת. כי כשתעריכי את עצמך זה באמת לא מידי יעסיק אותך כמה מעריכים אותך, אפילו שזה טבעי כך לחשוב.

תזכרי תמיד שיש עם שלם שמעריך אותך, ויש לך ממש צוואה מגדול הדור על זה!

שמעתי מסר חמוד מהרב פנגר שסיפר על אדם מבוגר שנשוי כבר 64 שנים בשמחה ואושר שאלו אותו איך? אין קשיים? אמר המבוגר אנחנו מדור ה- מתקנים! לא מחליפים… אז את יכולה לתקן ולהתמודד ולפרש את המקרה לפי הטעם שלך. גאות בך כולנו!

הרב פסק מה שפסק וכשבעלי הדגיש שוב ואמר שלאשתו קשה הרב ענה: תגיד לה "לפום צערא אגרא", שתדע שמחכה לה על זה הרבה שכר..

משתפת סיפור דומה ושונה שקרה לי בעבר,

בעלי נכנס לרב אדלשטיין לשאול שאלה מאוד מורכבת. אחד מפרטי השאלה היה הקושי שלי בעניין המדובר, והקושי האישי היה באמת גדול (משפחה מורחבת שממש לא עמדה מאחורינו….) הרב פסק מה שפסק וכשבעלי הדגיש שוב ואמר שלאשתו קשה הרב ענה: תגיד לה "לפום צערא אגרא", שתדע שמחכה לה על זה הרבה שכר.

המילים שלו נתנו לו כל כך הרבה כח ונוחם! הרב אדלשטיין תמיד מוסיף את המילים המעודדות והמנחמות שיהיה קל יותר לקבל כל פסק! ‫

בקצרצרה

וואו, מדהים! קטונתי מלהגיב על דברי נכדתו של גדול הדור… חיזקת אותי! בזכותך יש לי כוח כיצד להגיב בסיטואציות כאלה… יישר כוחך, שהקב"ה בזכות נשים צדיקות כמוך יקרב אלינו את הגאולה…

***

אשרייך שזכית לשאול דעת תורה!!! אין יותר מרגיע מלשמוע דברי אלוקים חיים ולשאול על עבודה ב"אורים ותומים " באמת זכית להיות חלק משלשלת של צדיקים ות"ח!

***

בדיוק בזמן שאני צריכה לחזור מחופשת לידה ולא ענו לי על העלאת שכר. וואו. ישתבח שמו.

דווקא לכן היה לי מיוחד כל כך מה שכתבת, שהיה לך כל כך ברור עד כדי שלא היה מקום לצער ולהחמצה, ברור לי שזה בא רק אחרי עבודה יומיומית להישאר קשורה ומחוברת..

וואו! אשרייך! את במקום גבוה! במקום שברור לו מה רצון השם עד כדי כך שרצונות אחרים לא נכנסים בכלל.

אני נמצאת גם בסטטוס של עובדת בעבודה, כי לא עוזבים סתם ובעיקרון נחפש אחרת אבל בינתיים… כבר 3 חופשות לידה אני בטוחה שאני לא אחזור והנה אני עדיין פה… וכבר עברה שנה מחופשת לידה האחרונה… לכן אני כל כך מבינה את ההרגשה הזו שהנה נמצאה המשרה החלומית ועוד בהישג יד וכל כך בקלות.

דווקא לכן היה לי מיוחד כל כך מה שכתבת, שהיה לך כל כך ברור עד כדי שלא היה מקום לצער ולהחמצה, ברור לי שזה בא רק אחרי עבודה יומיומית להישאר קשורה ומחוברת, רק ככה כשמגיע זמן ניסיון – לא רק ההחלטה ברורה, אלא גם הרגשות כבר מנותבים למקום הנכון.

וכשזה ממקום אמיתי כל כך – ברור שיעשה קידוש השם! זו תמצית עבודת השם האמיתית!

 

סיפור מאלף. מסתבר שיש כאלו שתרגשנה צביטה בלב, למה הן כן מרגישות קרבן כשהן מוותרות על כזו עבודה..

סיפור מאלף. מסתבר שיש כאלו שתרגשנה צביטה בלב, למה הן כן מרגישות קרבן כשהן מוותרות על כזו עבודה.

האמת היא שעבודת החיים שלנו, על פי הרב דסלר, היא להביא את עצמנו למקום שטוב לי לעשות רצון ה' ושלא תהיה לנו אופציה אחרת (ראי רש"י על דברים יב "לא תוכל לאכול בשעריך": אינך רשאי= אינך יכול) וכאשר הרמנו את עצמנו למדרגה גבוהה יותר שקל לנו בלי 'הקרבות' לעבוד את ה' – נקבל שכר כאילו עשינו את הדרך הקשה!

וזה – על כל מצווה ובחירה, קטנה כגדולה. "מחויבים אנו לעשות את עצמנו כמוכרחים… להחזיר לקב"ה את יכולת הבחירה" כותב הרב דסלר, וככל שמעפילים בזה מרגישים יותר טוב עם הבחירות שלנו ויש גם בונוס, השכר המובטח כנ"ל. שווה ללמוד את הדרך לשם! שנזכה!

הכי אני מתפעלת מזה שהסיפור לא נגמר ב- "למחרת גיליתי בחשבון הבנק שלנו זיכוי ע"ס 10,000" וכו'.... כי הסוף הכי מתוק זו ההתגברות הזו!!!!! 

וואו!!!!!! כל הכבוד!!!! והכי אני מתפעלת מזה שהסיפור לא נגמר ב- "למחרת גיליתי בחשבון הבנק שלנו זיכוי ע"ס 10,000" וכו'…. כי הסוף הכי מתוק זו ההתגברות הזו!!!!!

וזה שעשית את זה בכזו פשטות-למרות שאת מציינת שלחלוטין את לא מרוצה מהעבודה שלך, והקידום ממש משך אותך… בטוחה גם שלשמורה יש חלק גדול בקלות שבה ענית את התשובה המוחצת הזו…. אשרייך!!!!! מקנאה בזכויות שלך….. ושל שמורה המעצימה!!!!

 

אז אני פשוט לא, לא שולחת קורות חיים, לא מתחילה בתהליכי קבלה, והעיקר- ב"ה לא מרגישה החמצה! זה לא שלי, והקב"ה דואג לכולם ולא שוכח אף אחד. 

איזה מחזק לשמוע!! אני עובדת בתכנות, בענף לא כ"כ שגרתי, ומחפשת להתקדם עכשיו לעבודה אחרת. ההצעות והמשרות הפתוחות לתחום הזה הם מצומצמות מאוד, ועד שאני סוף סוף מקבלת הצעה למשרה שיכולה להתאים לי, עם תנאים טובים ושכר הגיוני— הסביבה בעייתית…

אז אני פשוט לא, לא שולחת קורות חיים, לא מתחילה בתהליכי קבלה, והעיקר- ב"ה לא מרגישה החמצה! זה לא שלי, והקב"ה דואג לכולם ולא שוכח אף אחד.

אז אני פשוט לא, לא שולחת קורות חיים, לא מתחילה בתהליכי קבלה, והעיקר- ב"ה לא מרגישה החמצה! זה לא שלי, והקב"ה דואג לכולם ולא שוכח אף אחד.  אולי הסיפור שלך-שמוכיח לי שלא כדאי לי להיכנס לשם, עזר לי לעשות את המהלך הזה ולומר להם- לא!! 

קראתי את דברייך הנפלאים, והזדהיתי ממש.

הייתי היום בראיון במקום עבודה כמו שאת מתארת. מבטיחים שם חדר חרדי, אבל הסביבה מחוץ לחדר חילונית לחלוטין, ומאידך-תנאי העבודה טובים מהסטנדרט… אולי הסיפור שלך-שמוכיח לי שלא כדאי לי להיכנס לשם, עזר לי לעשות את המהלך הזה ולומר להם- לא!!

זו אכן לא אופציה. יש כל כך הרבה שאלות שאין אפילו מה ללכת לשאול!

סיפור יפה כל כך! זו אכן לא אופציה. יש כל כך הרבה שאלות שאין אפילו מה ללכת לשאול!

יש לי קשר עם אשתו של אחד מגדולי דורנו, היא אמרה לי פעם, שאנשים באים לפעמים שאלות שהיא לא מבינה איך הם חושבים שזה שאלה בכלל. יש דברים שזה בכלל לא שאלה! ברור כשמש שזה פשוט – לא!

 

גם ככה- "הם" לעולם לא יבינו שיש לנו סולם ערכים כ"כ שונה- העבודה, הקריירה, ואפילו הפרנסה- הם לא במדרג העליון!!! 

וואוו ממש מרגש! אני עם דמעות… גם ככה- "הם" לעולם לא יבינו שיש לנו סולם ערכים כ"כ שונה- העבודה, הקריירה, ואפילו הפרנסה- הם לא במדרג העליון!!! יש לנו דברים ה-ר-ב-ה יותר שווים מכל אלו!!!!!! דברים ששייכים לנצח!

כשהמדרגות בסולם לא דומים בכלל- ההבדל ביננו כחרדים מול אלו שלא- כ"כ גדול! כ"כ ברור!

 

אנחנו בוחרים בטוב כי זה רצון ד'. אם נראה את ההפי אנד מה טוב, אבל לפעמים גם רואים ההפך...

סיפור מדהים ומחזק ממש!

חייבת לומר שיש פה המון סיפורים עם הפי אנד. שאנחנו בוחרים בטוב יש איזה משהו כזה שמחכים להפי אנד המהדהד ולא תמיד זה קורה. כמו בסיפור הנוכחי, אנחנו בוחרים בטוב כי זה רצון ד'. אם נראה את ההפי אנד מה טוב, אבל לפעמים גם רואים ההפך…. ונשמח גם הלאה לחיזוקים מסיפורים של הפן הזה… תודדה תודדה על הכל!

 

מעריכה מאד את המעשה הנעלה, אך לדעתי אי אפשר לומר שלא היה לה קשה

מעריכה מאד את המעשה הנעלה, אך לדעתי אי אפשר לומר שלא היה לה קשה. ברור שזה קשה, אבל בשביל רצון ה' עושים את זה אפילו שקשה! נשמע מופרך ולא מציאותי שהיא תפסיד תפקיד כ"כ גדול ולא תרגיש שקשה שויתרה או החמצה/ אכזבה.

אנחנו לא מלאכים ולא אנשים גדולים בשביל לומר שלא היה קשה, היה קשה אבל התגברתי אבל אט אט התנחמתי, אט אט הבנתי והפנמתי שעשיתי את הדבר הנכון… היה נשמע יותר מציאותי.

 

בקצרצרה

ממש מחזק ובמיוחד המשפט "ידעתי שלעבוד בסביבה שאינה חרדית פירושו השפעה איטית, מחלחלת והרסנית של דעות, מושגים, הווי חיים נגד רצון ה', וכל מה שאני לא רוצה שיחדור אלי. ולא משנה מה התמורה שתעמוד מנגד". תודה רבה מחזק מאד

***

כל הכבוד לך! גיבורה של ממש, יותר קשה לחיות על קידוש השם!! אשרייך שזכית לקדש ככה ש"ש ואולי רק בשביל זה קיבלו אותך למשרה הנחשקת הזו, ומי יודע אם למנהל החילוני היו הרהורי תשובה בזכותך!!!

***

מרגש! אילו עוצמות…..זה פשוט לבכות ולהודות אלו בנות יש לאבא שבשמיים…… כל הכבוד – מחזקת את ידיך!!! בזכות נשים צדקניות נגאלו ובזכותן עתידין להגאל…. אמן ואמן בקרוב!! אשרייך!!!

***

וואו!! סיפור מיוחד!! אשריך!! זוהי שאיפתי כלפי עצמי וילדי – שנזכה לראות את החיים באור אמיתי שמאיר כשמש את הבחירות הנכונות, וממילא גורם שמחה והתלהבות מכל עשיית רצון ה'. תודה!

***

אשרייך! ואת רק מחזקת שוב את כל מה שאנחנו יודעות תמיד: אין צורך להתבייש או להתנצל שאנחנו עומדות על העקרונות שלנו!!! נתת לי הרבה מאוד כח! ומקווה לשמור את הסיפור שלך צידה לדרך! ‫

***

ווואווווו, איזה מרגש!!!! אשרייך!! אפילו שלא הרגשת את המסירות, הקידוש ה' פה הוא כל כך ענק!!! גם לדברים שנראים בעינינו קטנים יש משמעות אדירה, והפעם זכית לראות/לשמוע זאת

***

כבר חשבתי הרבה פעמים את זה וכעת אני כותבת לך נעמי העורכת היקרה. את עורכת מקסים ונעים לקריאה!!! כל פעם עם סיום חמוד וכל מיני מילים בתרתי משמע… תודה:) ‫

***

כ"כ יפה לראות שאת שלמה עם זה כל כך למרות שלא קרה שום דבר מהפכני אח"כ, שברור לך שהדבר הכי משמח זה לראות את הקידוש השם שעשית. אשריך ואשרי חלקך….

***

ענקית! הפשטות, השלווה והביטחון שיש לך עם עצמך שהמשרה הזו לא טובה לך ולכן לא הרגשת החמצה גדולה- מרגשת ממש ונותנת כח!!!!!!!

***

גם בסיפור הזה וגם בסיפור שהכניסו לעילוי נשמת ר' גרשון זצוק"ל בכיתי. ישר כח לכן על דעת תורה צרופה ומסירות נפש אליה.

***

יו אבאל'ה איזה קידוש השם עצום!! אני מ-ע-ר-י-כ-ה אותך כל כך! כיף לך!

***

ואו! זה שהיה לך כזה ברור וקל זה גדול בעיני לא פחות אם לא יותר! אשרייך!! שהשם ישמח אותך בכל מכל כל

***

אני בחורה שעדיין לא עובדת, הסיפור הזה עורר בי הרבה כח להמשך בעזר ה'

***

הסיפור ברור כשמש מרגש, פשוט מרגש! יהודי וטהור, נחת רוח להקב"ה!

***

ממש מדהים! מאושרת על הזכות להיות שייכת כחלק מכן!!!

***

מרגש מאוד, אני עם דמעות בעיניים. אשרייך צדיקה!!! ‫

***

מתרגשת… תודה. מזכיר לנו מה חשוב באמת בחיים!

***

תודה רבה!! בול במקום!! תבורכי, התחזקתי! ‫

***

אשריך!!!!! בזכות נשים צדקניות…

***

מהמם!!!!!!!! נהנתי מ-א-ד לקרוא ‫

***

מרגש סיפור ענק

***

מחזק מאודדד

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.