יש לך כח! – פרשת יתרו +מכתב בנושא האש המופנית לציבור החרדי

שלום יקרות,

הפרשה הזאת היא פרשה מרגשת ממש. יום הולדתנו כאומה. האמת, על כל פסוק ופסוק אפשר לכתוב תילי תילים של רעיונות מופלאים – ככה היא התורה הקדושה והמתוקה שלנו. "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים". בכל זאת, אביא רעיון דווקא משבוע שעבר, פרשת בשלח.

ולמה?

ראשית, כי שבוע שעבר טעיתי והבאתי פסוק מהפרשה:(

ושנית, פיצוי על כל הפעמים שאני שומעת בשבת רעיונות מענגים ומצירה שחבל שלא שמעתי אותם קודם.

הרעיון ששמעתי בסעודת שבת בשבוע שעבר, קשור מאד גם לפרשה שלנו – אז הנה הזדמנות לא להצטער על הדברים הנפלאים שלא ראו אור, אלא פשוט להאיר בהם:

האור החיים הקדוש מביא בעניין קריעת ים סוף שמשה רבינו ע"ה 'התעמת' עם הים:

"שהתריס כנגד משה ואמר לו אין אני נקרע מפניך שאני נבראתי ביום ג' ואתה נבראת ביום ששי" (שמו"ר)

ולכן היה צריך משה רבינו 'להשתמש' בתנאי שהתנה ה' עם הים עוד בששת ימי בראשית, שייבקע לבני ישראל בצאתם ממצרים.

מקשה האור החיים הקדוש, והלא מצינו שהים נקרע גם ליחידים, מדוע משה רבינו לא יכל לקרוע ללא תנאי מיוחד, כמו ר' פנחס בן יאיר לדוגמא… מדוע היה צריך לקרוע את הים בתנאי שהתנה ה' כבר בששת ימי בראשית?

ועונה על כך דברים נפלאים ומתוקים ממש, שהאמת, לו היינו מרגישות מספיק את עריבות ומתיקות הדברים, יכולנו "להשתגע" – במובן החיובי של המילה:)

אכן תנאי זה הוא בכלל התנאים שהתנה ה' על כל מעשה בראשית להיות כפופים לתורה ועמליה ולעשות כל אשר יגזרו עליהם וממשלתם עליהם כממשלת הבורא ברוך הוא, ולזה תמצא כמו כן בשמים ובארץ ובכוכבים ובשמש וירח שלטו עליהם הצדיקים יחידים ואין צריך לומר מרובים… והכל בכח התורה.

והנה ביציאת ישראל ממצרים עדיין לא קבלו התורה ואין גזירתו על הנבראים גזירה ולזה לא הסכים הים ליחלק להם וטען למשה אתה נבראת בששי ואני בשלישי, זה רמז כי אינו בן תורה שאם היה בן תורה הנה הוא קודם לו כי התורה קדמה לעולם כולו.

צריך לקרוא כמה פעמים כדי לקלוט…

משה רבינו עם כל מעלתו הכבירה, לפני מעמד הר סיני, לא יכל לעשות מה שיכולים לעשות בני תורה, לומדי תורה ועמליה – אלא היה צריך להוכיח שגם הוא בא מכח התורה הקדושה:

"הראהו כי הוא בן תורה המתיחס לה"

מדהים!

אנחנו לא תמיד קולטות את הכח האדיר שיש לנו – 'בנות תורה'…

נולדנו לתוך המציאות הזאת. כולנו 'נולדנו על ההר' – על הר סיני.

המעמד הנשגב טבוע לנו בנשמה, והקול הגדול שלא יסף מהדהד באוזננו תדיר.

בכל זאת.

בכל זאת עלינו לקחת לפעמים נשימה עמוקה ולהסתכל בבחינת "וירא העם וינועו ויעמדו מרחוק" – להסתכל על התמונה השלמה ופשוט להתרגש על עצם הזכות.

כה מעטים זכו להיות חלק ממקבלי התורה…

ומתוכם – כמה זוכים עדיין לתואר "בן תורה" "לומדי תורה ועמליה"…?

אנחנו – זכינו במתנה הענקית הזאת. .זאת שבכוחה לגבור על טבעו של עולם ולנצח טבעו של אדם – לרומם אותנו ולהבטיח לנו חיי אושר בזה ובבא

 

מחוץ יהום הסער, העולם מתנפל עלינו בגלים שוצפים
זה כואב ולא תמיד קל- אבל כדאי שנזכיר לעצמנו את דברי המדרש:

שאמר הקדוש ברוך הוא לעולמו מי בראך מי יצרך? ישראל. והכל בכח התורה!!!

 

שנזכה כולנו לשבת שלום,

שבת בה –
יכירו בניך וידעו כי מאתך היא מנוחתם ועל מנוחתם יקדישו את שמך,

לאה

באור פניך

יש לך כח! - פרשת יתרו +מכתב בנושא האש המופנית לציבור החרדי

פרשת

מאת: לאה ראם

שלום יקרות,

הפרשה הזאת היא פרשה מרגשת ממש. יום הולדתנו כאומה. האמת, על כל פסוק ופסוק אפשר לכתוב תילי תילים של רעיונות מופלאים – ככה היא התורה הקדושה והמתוקה שלנו. "ארוכה מארץ מידה ורחבה מיני ים". בכל זאת, אביא רעיון דווקא משבוע שעבר, פרשת בשלח.

ולמה?

ראשית, כי שבוע שעבר טעיתי והבאתי פסוק מהפרשה:(

ושנית, פיצוי על כל הפעמים שאני שומעת בשבת רעיונות מענגים ומצירה שחבל שלא שמעתי אותם קודם.

הרעיון ששמעתי בסעודת שבת בשבוע שעבר, קשור מאד גם לפרשה שלנו – אז הנה הזדמנות לא להצטער על הדברים הנפלאים שלא ראו אור, אלא פשוט להאיר בהם:

האור החיים הקדוש מביא בעניין קריעת ים סוף שמשה רבינו ע"ה 'התעמת' עם הים:

"שהתריס כנגד משה ואמר לו אין אני נקרע מפניך שאני נבראתי ביום ג' ואתה נבראת ביום ששי" (שמו"ר)

ולכן היה צריך משה רבינו 'להשתמש' בתנאי שהתנה ה' עם הים עוד בששת ימי בראשית, שייבקע לבני ישראל בצאתם ממצרים.

מקשה האור החיים הקדוש, והלא מצינו שהים נקרע גם ליחידים, מדוע משה רבינו לא יכל לקרוע ללא תנאי מיוחד, כמו ר' פנחס בן יאיר לדוגמא… מדוע היה צריך לקרוע את הים בתנאי שהתנה ה' כבר בששת ימי בראשית?

ועונה על כך דברים נפלאים ומתוקים ממש, שהאמת, לו היינו מרגישות מספיק את עריבות ומתיקות הדברים, יכולנו "להשתגע" – במובן החיובי של המילה:)

אכן תנאי זה הוא בכלל התנאים שהתנה ה' על כל מעשה בראשית להיות כפופים לתורה ועמליה ולעשות כל אשר יגזרו עליהם וממשלתם עליהם כממשלת הבורא ברוך הוא, ולזה תמצא כמו כן בשמים ובארץ ובכוכבים ובשמש וירח שלטו עליהם הצדיקים יחידים ואין צריך לומר מרובים… והכל בכח התורה.

והנה ביציאת ישראל ממצרים עדיין לא קבלו התורה ואין גזירתו על הנבראים גזירה ולזה לא הסכים הים ליחלק להם וטען למשה אתה נבראת בששי ואני בשלישי, זה רמז כי אינו בן תורה שאם היה בן תורה הנה הוא קודם לו כי התורה קדמה לעולם כולו.

צריך לקרוא כמה פעמים כדי לקלוט…

משה רבינו עם כל מעלתו הכבירה, לפני מעמד הר סיני, לא יכל לעשות מה שיכולים לעשות בני תורה, לומדי תורה ועמליה – אלא היה צריך להוכיח שגם הוא בא מכח התורה הקדושה:

"הראהו כי הוא בן תורה המתיחס לה"

מדהים!

אנחנו לא תמיד קולטות את הכח האדיר שיש לנו – 'בנות תורה'…

נולדנו לתוך המציאות הזאת. כולנו 'נולדנו על ההר' – על הר סיני.

המעמד הנשגב טבוע לנו בנשמה, והקול הגדול שלא יסף מהדהד באוזננו תדיר.

בכל זאת.

בכל זאת עלינו לקחת לפעמים נשימה עמוקה ולהסתכל בבחינת "וירא העם וינועו ויעמדו מרחוק" – להסתכל על התמונה השלמה ופשוט להתרגש על עצם הזכות.

כה מעטים זכו להיות חלק ממקבלי התורה…

ומתוכם – כמה זוכים עדיין לתואר "בן תורה" "לומדי תורה ועמליה"…?

אנחנו – זכינו במתנה הענקית הזאת. .זאת שבכוחה לגבור על טבעו של עולם ולנצח טבעו של אדם – לרומם אותנו ולהבטיח לנו חיי אושר בזה ובבא

 

מחוץ יהום הסער, העולם מתנפל עלינו בגלים שוצפים
זה כואב ולא תמיד קל- אבל כדאי שנזכיר לעצמנו את דברי המדרש:

שאמר הקדוש ברוך הוא לעולמו מי בראך מי יצרך? ישראל. והכל בכח התורה!!!

 

שנזכה כולנו לשבת שלום,

שבת בה –
יכירו בניך וידעו כי מאתך היא מנוחתם ועל מנוחתם יקדישו את שמך,

לאה

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.