אחר סילוקו של צדיק

שוב יורד עם ישראל לגלות.

כידוע, פרשת השבוע בעם ישראל, היא דרך 'לחוות' מחדש מידי שנה חלק אחר חלק בתורה הקדושה, ולקחת דברי מוסר והתעוררות מאותם פסוקים.

אז השבוע שוב אנחנו נכנסים לגלות.

התורה הקדושה מתארת לנו איך בני יעקב, האחים ובני משפחותיהם התחילו 'לעזוב את גושן' ולהתערב בעם המצרי שסביבם. נעבור את רגעי הגלות הכואבת והקשה, דרך סיפור הגאולה – ועד הרגעים הגדולים של מתן תורה.

הרבה כח אנחנו יכולים לשאוב מהפרשות הללו.

הידיעה, שהגלות, קשה ככל שתהיה – מסתיימת!

בסופה של הגלות, ממתינה לנו אותה גאולה ניסית שעוצדת אחר כתלינו.

ומדוע כל כך חשוב לנו לצרוב בתודעה את רגעי הגלות הכואבת והקשה?

משום שאמנם בורא עולם שולח לנו לאורך הדורות עוד ועוד נסיונות,

אבל יש לנו הבטחה,

שבסופה של הגלות, בא תבוא הגאולה.

 

מי שמסתכלת 'קצת מרחוק' על מה שקורה בעולם, יכולה להרגיש ש'סוף העולם מגיע'.

העולם הרוחני אני מתכוונת…

כל הר שאנחנו מטפסים, ואכשהו בקושי רב כובשים ומגיעים לפסגתו, מסתיר מאחוריו הר גבוה של נסיון חדש של 'לא שיערום אבותינו'

וכאן, במקום הכואב הזה, אני מבקשת את רשותכן, לכתוב כמה מילים, אחר סילוקו הכואב מאיתנו של המשגיח זצוק"ל, הצדיק רבי מתתיהו סלומון זכר צדיק לברכה שמיטתו עושה דרכה הנה ממש ברגעים אלו, מליקווד שבארה"ב לארץ ישראל. אולי תעמוד לי זכות השיעורים המרוממים ששמעתי ממנו אי אז בגיטהד בהזדמנויות מיוחדות, להביא את הדברים שיהיו לעילוי נשמתו הטהורה, ולעילוי נשמותינו כולנו…

מי שעוקבת אחרינו, ובדגש על מי שבתוכנית 'יקיר לי', יודעת עד כמה רוחו הגבוהה חופפת גם עלינו.
המשגיח זצוק"ל היה מהראשונים שזיהו את עוצמת הגלות והחושך הטמונה בעידן הטכנולוגי, זיהו וקמו ועשו מעשה.

ארגון 'הנני' בארה"ב, בארץ ובעולם כולו – הוקם על פי דברו.
הוא היה זה שחזה בעין הבדולח שלו, את הצונאמי הטכנולוגי שמגיע לעולם, והורה שהדרך להינצל ממנה, היא על ידי ביסוס ההשקפה הנכונה וחיזוק ביראת שמים.
המשגיח זצוק"ל הבין שהדרך היחידה להילחם במערכה הזו היא במענה רוחני ובחיזוק ביראת שמיים. בהדרכתו ובהנהגתו הוקמה רשת של לימודי השקפה והכוונה נכונה להתמודדות מול הטכנולוגיה. עשרות אלפי (אולי מאות אלפי?) תלמידות 'הנני' בכל העולם, הם ההוכחה הטובה ביותר לכך שאכן זה היה 'צו השעה'.

המשגיח זצוק"ל פינה מזמנו ומסר את עקרונות ההשקפה לתלמידו שיבדלח"ט, הרב נחמיה גוטליב שליט"א, שמנחיל את התורה חשובה הזאת ומפיץ אותה ברבים באופן מעורר השתאות.

נראה שאין מילים מתאימות יותר, מאשר הציטוט מספר "יוסיפון":
וישלח מתתיהו את יהודה בנו בכל ערי יהודה בסתר לאמר: מי בכם עִמי, ומי לה' אלי!

קריאת הקדש הזאת הגיע גם אלינו, וזכינו גם אנחנו להעביר את עקרונות ההשקפה הבהירה והמדוייקת הזאת במסגרת 'יקיר לי'. מורות ותלמידות 'הנני', הזוכות לתוכנית המלאה, ומשתתפות 'יקיר לי' הטועמות ומקבלות חוסן בעידן טכנולוגי לאור ההשקפה שהנחיל המשגיח זצוק"ל, מעידות על האור והבהירות והכח הרב שהן קיבלו בזכות אותה הדרך.

 

****

כשאני מסתכלת עכשיו ורואה איך השקפתו הטהורה של המשגיח הגאון הצדיק זצוק"ל זכתה ונהפכה לנכס צאן ברזל ברחבי העולם כולו בקרב מאות אלפי בוגרות התוכנית, איני יכולה שלא להיזכר בחוויה שזכיתי לה לפני עשרות שנים.

בתור כלה לקחני אבי שליט"א, יחד עם משפחתי ומשפחת 'החתן', לביקור אצל מרן הרב שך זצוק"ל. זכינו והיה זה ביקור מרומם ביותר, ורגע לפני הסיום – עצר אותנו הרב שך זצוק"ל ושאל שאלה: 'במה זכו אותם אלו שתורתם נהפכה לקנייני בסיס בכל תפוצות ישראל – יותר מאחרים שהיו לא פחות גדולים, ולא זכו שתורתם הופצה ברמות הללו…'

ה'משמש' כבר דפק בדלת להוציא אותנו… הנוכחים ענו כמה תשובות… והרב שך זצוק"ל – סימן ש'יש עוד תשובה'… וכך הותיר אותנו עם 'צריך עיון'…

כשחזרתי לגיטסהד עם ה'קלטת' של הביקור, שמע אותה אחד הרמ"ים בישיבה, ואחרי מס' ימים קיבלתי שיחה מהרבנית שלו… "רבי מתתיהו היה אצל מרן הרב שך, וגם בנוכחותו נשאלה השאלה, ואף קיבל תשובה על השאלה. הרב שך ענה שבשביל לזכות שהתורה תהיה מופצת ברבים, יש לעשות מעשה שכולו מזוקק לשם שמים"…

אז עד הביקור הבא שזכינו לו, בו חזר מרן הרב שך זצוק"ל וענה את התשובה בהרחבה….
לי כבר היתה תשובה מ'רבי מתתיהו'…

מי שהכיר את המשגיח, הגאון הצדיק זצוק"ל, יודע עד כמה כל מהותו היתה כולה טהורה. למרות ניסיונות שונים, וחיים לא פשוטים, ובודאי שהיה יכול בגילו המופלג ובמצבו החולני להקל מעצמו את עול הובלת המערכה הזאת בערוב ימיו, ובכל זאת, אש ה'מי לה' אלי' בערה בעצמותיו, והוא זכה והנחיל לדור כולו אוצרות חיים שהן הן יהוו את העוגן שיבטיח את הישרדותו של העם בגלות הקשה הזו. רואים בחוש איך דבריו של מרן הרב שך התקיימו בו, בודאי בזכות נקיותו הרבה בכל דרכיו.

 

קשה לחשוב על מציאות בה אבד לעולם צדיק שכל כולו והוויתו היתה זכות לעולם כולו להתקיים, המשגיח זצוק"ל מגיע לקבורה בשבת הזאת, בה בני ישראל 'זועקים ונאנקים' תחת הגלות.

אבל יחד עם זאת,
מביאות הפרשיות הללו גם את בשורת הגאולה.

העם היהודי מובטח שישרוד, גם את הגלות הזאת!

אולי לא כולם,

אולי אפילו לא רוב העם,

אולי חמישית ממנו… והלוואי שלא פחות ואף יותר…

אבל אין לי שום ספק בכך, שצעידה לאור השקפתו הבהירה

תקנה הרבה חוסן ויכולת עמידה

כדי שנזכה בעז"ה להיות מאלו השרים שירה בזמן הגאולה השלמה

במהרה בימינו אמן ואמן…

 

שבת שלום,

לאה

באור פניך

אחר סילוקו של צדיק

פרשת

מאת: לאה ראם

שוב יורד עם ישראל לגלות.

כידוע, פרשת השבוע בעם ישראל, היא דרך 'לחוות' מחדש מידי שנה חלק אחר חלק בתורה הקדושה, ולקחת דברי מוסר והתעוררות מאותם פסוקים.

אז השבוע שוב אנחנו נכנסים לגלות.

התורה הקדושה מתארת לנו איך בני יעקב, האחים ובני משפחותיהם התחילו 'לעזוב את גושן' ולהתערב בעם המצרי שסביבם. נעבור את רגעי הגלות הכואבת והקשה, דרך סיפור הגאולה – ועד הרגעים הגדולים של מתן תורה.

הרבה כח אנחנו יכולים לשאוב מהפרשות הללו.

הידיעה, שהגלות, קשה ככל שתהיה – מסתיימת!

בסופה של הגלות, ממתינה לנו אותה גאולה ניסית שעוצדת אחר כתלינו.

ומדוע כל כך חשוב לנו לצרוב בתודעה את רגעי הגלות הכואבת והקשה?

משום שאמנם בורא עולם שולח לנו לאורך הדורות עוד ועוד נסיונות,

אבל יש לנו הבטחה,

שבסופה של הגלות, בא תבוא הגאולה.

 

מי שמסתכלת 'קצת מרחוק' על מה שקורה בעולם, יכולה להרגיש ש'סוף העולם מגיע'.

העולם הרוחני אני מתכוונת…

כל הר שאנחנו מטפסים, ואכשהו בקושי רב כובשים ומגיעים לפסגתו, מסתיר מאחוריו הר גבוה של נסיון חדש של 'לא שיערום אבותינו'

וכאן, במקום הכואב הזה, אני מבקשת את רשותכן, לכתוב כמה מילים, אחר סילוקו הכואב מאיתנו של המשגיח זצוק"ל, הצדיק רבי מתתיהו סלומון זכר צדיק לברכה שמיטתו עושה דרכה הנה ממש ברגעים אלו, מליקווד שבארה"ב לארץ ישראל. אולי תעמוד לי זכות השיעורים המרוממים ששמעתי ממנו אי אז בגיטהד בהזדמנויות מיוחדות, להביא את הדברים שיהיו לעילוי נשמתו הטהורה, ולעילוי נשמותינו כולנו…

מי שעוקבת אחרינו, ובדגש על מי שבתוכנית 'יקיר לי', יודעת עד כמה רוחו הגבוהה חופפת גם עלינו.
המשגיח זצוק"ל היה מהראשונים שזיהו את עוצמת הגלות והחושך הטמונה בעידן הטכנולוגי, זיהו וקמו ועשו מעשה.

ארגון 'הנני' בארה"ב, בארץ ובעולם כולו – הוקם על פי דברו.
הוא היה זה שחזה בעין הבדולח שלו, את הצונאמי הטכנולוגי שמגיע לעולם, והורה שהדרך להינצל ממנה, היא על ידי ביסוס ההשקפה הנכונה וחיזוק ביראת שמים.
המשגיח זצוק"ל הבין שהדרך היחידה להילחם במערכה הזו היא במענה רוחני ובחיזוק ביראת שמיים. בהדרכתו ובהנהגתו הוקמה רשת של לימודי השקפה והכוונה נכונה להתמודדות מול הטכנולוגיה. עשרות אלפי (אולי מאות אלפי?) תלמידות 'הנני' בכל העולם, הם ההוכחה הטובה ביותר לכך שאכן זה היה 'צו השעה'.

המשגיח זצוק"ל פינה מזמנו ומסר את עקרונות ההשקפה לתלמידו שיבדלח"ט, הרב נחמיה גוטליב שליט"א, שמנחיל את התורה חשובה הזאת ומפיץ אותה ברבים באופן מעורר השתאות.

נראה שאין מילים מתאימות יותר, מאשר הציטוט מספר "יוסיפון":
וישלח מתתיהו את יהודה בנו בכל ערי יהודה בסתר לאמר: מי בכם עִמי, ומי לה' אלי!

קריאת הקדש הזאת הגיע גם אלינו, וזכינו גם אנחנו להעביר את עקרונות ההשקפה הבהירה והמדוייקת הזאת במסגרת 'יקיר לי'. מורות ותלמידות 'הנני', הזוכות לתוכנית המלאה, ומשתתפות 'יקיר לי' הטועמות ומקבלות חוסן בעידן טכנולוגי לאור ההשקפה שהנחיל המשגיח זצוק"ל, מעידות על האור והבהירות והכח הרב שהן קיבלו בזכות אותה הדרך.

 

****

כשאני מסתכלת עכשיו ורואה איך השקפתו הטהורה של המשגיח הגאון הצדיק זצוק"ל זכתה ונהפכה לנכס צאן ברזל ברחבי העולם כולו בקרב מאות אלפי בוגרות התוכנית, איני יכולה שלא להיזכר בחוויה שזכיתי לה לפני עשרות שנים.

בתור כלה לקחני אבי שליט"א, יחד עם משפחתי ומשפחת 'החתן', לביקור אצל מרן הרב שך זצוק"ל. זכינו והיה זה ביקור מרומם ביותר, ורגע לפני הסיום – עצר אותנו הרב שך זצוק"ל ושאל שאלה: 'במה זכו אותם אלו שתורתם נהפכה לקנייני בסיס בכל תפוצות ישראל – יותר מאחרים שהיו לא פחות גדולים, ולא זכו שתורתם הופצה ברמות הללו…'

ה'משמש' כבר דפק בדלת להוציא אותנו… הנוכחים ענו כמה תשובות… והרב שך זצוק"ל – סימן ש'יש עוד תשובה'… וכך הותיר אותנו עם 'צריך עיון'…

כשחזרתי לגיטסהד עם ה'קלטת' של הביקור, שמע אותה אחד הרמ"ים בישיבה, ואחרי מס' ימים קיבלתי שיחה מהרבנית שלו… "רבי מתתיהו היה אצל מרן הרב שך, וגם בנוכחותו נשאלה השאלה, ואף קיבל תשובה על השאלה. הרב שך ענה שבשביל לזכות שהתורה תהיה מופצת ברבים, יש לעשות מעשה שכולו מזוקק לשם שמים"…

אז עד הביקור הבא שזכינו לו, בו חזר מרן הרב שך זצוק"ל וענה את התשובה בהרחבה….
לי כבר היתה תשובה מ'רבי מתתיהו'…

מי שהכיר את המשגיח, הגאון הצדיק זצוק"ל, יודע עד כמה כל מהותו היתה כולה טהורה. למרות ניסיונות שונים, וחיים לא פשוטים, ובודאי שהיה יכול בגילו המופלג ובמצבו החולני להקל מעצמו את עול הובלת המערכה הזאת בערוב ימיו, ובכל זאת, אש ה'מי לה' אלי' בערה בעצמותיו, והוא זכה והנחיל לדור כולו אוצרות חיים שהן הן יהוו את העוגן שיבטיח את הישרדותו של העם בגלות הקשה הזו. רואים בחוש איך דבריו של מרן הרב שך התקיימו בו, בודאי בזכות נקיותו הרבה בכל דרכיו.

 

קשה לחשוב על מציאות בה אבד לעולם צדיק שכל כולו והוויתו היתה זכות לעולם כולו להתקיים, המשגיח זצוק"ל מגיע לקבורה בשבת הזאת, בה בני ישראל 'זועקים ונאנקים' תחת הגלות.

אבל יחד עם זאת,
מביאות הפרשיות הללו גם את בשורת הגאולה.

העם היהודי מובטח שישרוד, גם את הגלות הזאת!

אולי לא כולם,

אולי אפילו לא רוב העם,

אולי חמישית ממנו… והלוואי שלא פחות ואף יותר…

אבל אין לי שום ספק בכך, שצעידה לאור השקפתו הבהירה

תקנה הרבה חוסן ויכולת עמידה

כדי שנזכה בעז"ה להיות מאלו השרים שירה בזמן הגאולה השלמה

במהרה בימינו אמן ואמן…

 

שבת שלום,

לאה

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.