יום אביבי בהיר, כזה שהוא כבר לא חורף ועדיין לא קיץ,
אני צועדת לתומי ברחוב,
אזור חרדי מובהק.
מולי מגיעה אישה צעירה, איך לומר בעדינות, לבושה מאוד לא בצניעות,
מאוד מאוד לא…
ניגשתי אליה, בחיוך נעים,
הסבתי את תשומת ליבה שהיא מסתובבת בעיר שתושביה שומרי תורה ומצוות.
הסברתי לה שאילו היתה שואלת אותי,
הייתי אומרת לה שהיא בת של מלך! והתורה הקדושה מצווה עליה להתלבש כביתו של מלך.
אבל היא לא שאלה אותי
אז לא אמרתי לה.
אבל אם היא מגיעה לכאן, לפחות שלא תפגע בתושבים.
אם לא בן אדם למקום, לפחות ואהבת לרעך כמוך.
דיברתי בנימוס, בעדינות, בכבוד.
היא התנצלה, אמרה שלא חשבה.
פשפשה בתיק, שלפה משהו שהיה נראה לי יותר כמו שמיכה והתעטפה בו.
שאלה אם ככה יותר טוב
איחלתי לה הרבה הצלחה והמשכתי בדרכי.
לא הספקתי להמשיך הרבה
מישהי עוצרת אותי
תתביישי!!!
חילול ה'!!
חילול ה' את גורמת!!!
נראה לי שהסמקתי.
ניסיתי להבין מה היא רוצה מחיי,
מה פשעי ומה חטאתי?
לקח לי קצת זמן להבין, שיש מי שחושבת, שכל הערה למי שעדיין אינה שומרת תורה ומצוות,
נחשבת לחילול שמו של בורא עולם.
ותאמר אל האנשים:
ידעתי כי נתן ה' לכם את הארץ
וכי נפלה אימתכם עלינו
וכי נמוגו כל ישבי הארץ מפניכם.
כי שמענו את אשר הוביש ה' את מי ים סוף מפניכם בצאתכם ממצרים
ואשר עשיתם לשני מלכי האמרי אשר בעבר הירדן
לסיחן ולעוג אשר החרמתם אותם.
ונשמע, וימס לבבנו
ולא קמה עוד רוח באיש מפניכם.
כי ה' אלוקיכם- הוא אלוקים!
בשמים ממעל ועל הארץ מתחת!
אמר ר' שמעון בן אלעזר:
כשישראל עושין רצונו של מקום שמו מתגדל בעולם.
רחב מכניסה אליה הביתה את שני המרגלים
ומספרת להם עד כמה מפורסם שמו של הקב"ה בקרב גויי הארץ.
אמר על כך ר' שמעון בן אלעזר
כשעם ישראל עושים רצונו של מקום,
הקב"ה משפיע עליהם ניסים,
ושמו מתגדל ומתקדש בעולם.
קידוש שמו של ה' יתברך
אינו הצורה בה אנו חושבים שמעשינו נתפסים בעיני הבריות.
קיום רצון הבורא
וההצמדות לדרך התורה-
זהו קידוש ה' הגדול ביותר!
אותי זה ממש חיזק.
אותך?
אשמח לשמוע HB.Haya.Bar@gmail.com
יום אביבי בהיר, כזה שהוא כבר לא חורף ועדיין לא קיץ,
אני צועדת לתומי ברחוב,
אזור חרדי מובהק.
מולי מגיעה אישה צעירה, איך לומר בעדינות, לבושה מאוד לא בצניעות,
מאוד מאוד לא…
ניגשתי אליה, בחיוך נעים,
הסבתי את תשומת ליבה שהיא מסתובבת בעיר שתושביה שומרי תורה ומצוות.
הסברתי לה שאילו היתה שואלת אותי,
הייתי אומרת לה שהיא בת של מלך! והתורה הקדושה מצווה עליה להתלבש כביתו של מלך.
אבל היא לא שאלה אותי
אז לא אמרתי לה.
אבל אם היא מגיעה לכאן, לפחות שלא תפגע בתושבים.
אם לא בן אדם למקום, לפחות ואהבת לרעך כמוך.
דיברתי בנימוס, בעדינות, בכבוד.
היא התנצלה, אמרה שלא חשבה.
פשפשה בתיק, שלפה משהו שהיה נראה לי יותר כמו שמיכה והתעטפה בו.
שאלה אם ככה יותר טוב
איחלתי לה הרבה הצלחה והמשכתי בדרכי.
לא הספקתי להמשיך הרבה
מישהי עוצרת אותי
תתביישי!!!
חילול ה'!!
חילול ה' את גורמת!!!
נראה לי שהסמקתי.
ניסיתי להבין מה היא רוצה מחיי,
מה פשעי ומה חטאתי?
לקח לי קצת זמן להבין, שיש מי שחושבת, שכל הערה למי שעדיין אינה שומרת תורה ומצוות,
נחשבת לחילול שמו של בורא עולם.
ותאמר אל האנשים:
ידעתי כי נתן ה' לכם את הארץ
וכי נפלה אימתכם עלינו
וכי נמוגו כל ישבי הארץ מפניכם.
כי שמענו את אשר הוביש ה' את מי ים סוף מפניכם בצאתכם ממצרים
ואשר עשיתם לשני מלכי האמרי אשר בעבר הירדן
לסיחן ולעוג אשר החרמתם אותם.
ונשמע, וימס לבבנו
ולא קמה עוד רוח באיש מפניכם.
כי ה' אלוקיכם- הוא אלוקים!
בשמים ממעל ועל הארץ מתחת!
אמר ר' שמעון בן אלעזר:
כשישראל עושין רצונו של מקום שמו מתגדל בעולם.
רחב מכניסה אליה הביתה את שני המרגלים
ומספרת להם עד כמה מפורסם שמו של הקב"ה בקרב גויי הארץ.
אמר על כך ר' שמעון בן אלעזר
כשעם ישראל עושים רצונו של מקום,
הקב"ה משפיע עליהם ניסים,
ושמו מתגדל ומתקדש בעולם.
קידוש שמו של ה' יתברך
אינו הצורה בה אנו חושבים שמעשינו נתפסים בעיני הבריות.
קיום רצון הבורא
וההצמדות לדרך התורה-
זהו קידוש ה' הגדול ביותר!
אותי זה ממש חיזק.
אותך?
אשמח לשמוע HB.Haya.Bar@gmail.com
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.