ראיתם פעם 'ניידת' של אסם או שטראוס או איזו שהיא חברה, עומדת בכיכר השכונה ומחלקת 'מתנות'? את הניידת ממש אין סיכוי שנראה, זה כבר מוגזם ממש, אבל את כמויות הילדים הצובאים עליה לקבל את הקליק או הביסלון או המדבקה שמחלקים – בהחלט אפשר לראות גם למרחק של קילומטר…
מחלקים משהו – כולם באים לקחת. בטח!!!
אז הנה, הנה, ההזדמנות שלנו
הקב"ה בכבודו ובעצמו כאן,
ירד עד אלינו ומחלק לנו ברוב רחמיו וחסדיו – את הכח לשוב בתשובה.
לא ניקח???
אז הנה, היום יום רביעי מתוך עשר.
עדיין אנחנו לא בחצי הדרך… אפשר עוד להספיק המון
והנה כאן בפרשה שלנו הכלי יקר מחדד לנו, מה הדבר הזה שעלינו 'לקחת':
"קחו עמכם דברים"
דווקא אנחנו, שנטלנו 'תשעה קבין של דיבור' יש לנו בזה יתרון גדול לעניין התשובה:
"וילך משה וידבר את הדברים האלה" (דברים ל"א א')
"רצה משה לזרזם על התשובה אשר עיקרה בדברים, כמ"ש (הושע יד, ג) קחו עמכם דברים ושובו אל ה'… וכן כאן אמר לכולם ענין התשובה התלויה בדברים,.. על כן אמר וילך משה שהוא הלך מאהל לאהל אל כל אחד מישראל והיה מדבר על לבו את הדברים האלה היינו עניני התשובה התלויה בדברים והוא מוסב על מ"ש למעלה כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך. דהיינו ענין קחו עמכם דברים… כי הוא הלך אחריהם וזרזם על התשובה ועל הדרכים המסבבים התשובה דהיינו … הן דברי וידוי בין אדם למקום, הן דברי פיוס בין אדם לחברו, כי על שניהם נאמר קחו עמכם דברים ושובו אל ה'"
ביננו, הרבה פעמים אנחנו מצֵרות על התכונה הזאת… אוף! למה אמרתי? למה הוספתי משפט? למה לא שתקתי?…
היום, זאת ההזדמנות שלנו לתקן!
אנחנו ביום הרביעי מתוך עשרת הימים המוקדשים לתשובה ולחזרה "עד ה' אלוקינו"
ואיך הדרך לתשובה?
קרבנות, לצערינו הרב, אין לנו…
אבל כן יש "ונשלמה פרים שפתינו" כמובן בתפילה, אבל לא רק.
עניין התשובה, על פי הכלי יקר, כפול בעניין ה'דברים'
גם בעניין וידוי הפה לפני ה', ממש לדבר ולהגיד לה', כל אחת במילים שלה, אחרי שלב עזיבת החטא והחרטה – פשוט וידוי דברים (משאירה לכל אחת למלא את הרשימה שלה…). כי באמת, כולנו רוצות בתשובה, אבל לא תמיד אנחנו זוכרות שהדרך עוברת גם בשלב הזה של דיבור הדברים כפשוטם…
ויש עוד שימוש משמעותי מאד לכושר הרטורי שניחנו בו: "פיוס בין אדם לחברו".
פשוט לחפש למי אפשר לפנות ולפייס בדברים ולהרבות שלום בעולם.
רוח הטהרה והתשובה נושבת באוויר,
זה הזמן שלנו לנצל את ההזדמנות ו'לקחת דברים'
והלוואי ונזכה כולנו להיות בדרגה של "שובו אל ה'"
שבת שלום ומבורך,
לאה
ראיתם פעם 'ניידת' של אסם או שטראוס או איזו שהיא חברה, עומדת בכיכר השכונה ומחלקת 'מתנות'? את הניידת ממש אין סיכוי שנראה, זה כבר מוגזם ממש, אבל את כמויות הילדים הצובאים עליה לקבל את הקליק או הביסלון או המדבקה שמחלקים – בהחלט אפשר לראות גם למרחק של קילומטר…
מחלקים משהו – כולם באים לקחת. בטח!!!
אז הנה, הנה, ההזדמנות שלנו
הקב"ה בכבודו ובעצמו כאן,
ירד עד אלינו ומחלק לנו ברוב רחמיו וחסדיו – את הכח לשוב בתשובה.
לא ניקח???
אז הנה, היום יום רביעי מתוך עשר.
עדיין אנחנו לא בחצי הדרך… אפשר עוד להספיק המון
והנה כאן בפרשה שלנו הכלי יקר מחדד לנו, מה הדבר הזה שעלינו 'לקחת':
"קחו עמכם דברים"
דווקא אנחנו, שנטלנו 'תשעה קבין של דיבור' יש לנו בזה יתרון גדול לעניין התשובה:
"וילך משה וידבר את הדברים האלה" (דברים ל"א א')
"רצה משה לזרזם על התשובה אשר עיקרה בדברים, כמ"ש (הושע יד, ג) קחו עמכם דברים ושובו אל ה'… וכן כאן אמר לכולם ענין התשובה התלויה בדברים,.. על כן אמר וילך משה שהוא הלך מאהל לאהל אל כל אחד מישראל והיה מדבר על לבו את הדברים האלה היינו עניני התשובה התלויה בדברים והוא מוסב על מ"ש למעלה כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך. דהיינו ענין קחו עמכם דברים… כי הוא הלך אחריהם וזרזם על התשובה ועל הדרכים המסבבים התשובה דהיינו … הן דברי וידוי בין אדם למקום, הן דברי פיוס בין אדם לחברו, כי על שניהם נאמר קחו עמכם דברים ושובו אל ה'"
ביננו, הרבה פעמים אנחנו מצֵרות על התכונה הזאת… אוף! למה אמרתי? למה הוספתי משפט? למה לא שתקתי?…
היום, זאת ההזדמנות שלנו לתקן!
אנחנו ביום הרביעי מתוך עשרת הימים המוקדשים לתשובה ולחזרה "עד ה' אלוקינו"
ואיך הדרך לתשובה?
קרבנות, לצערינו הרב, אין לנו…
אבל כן יש "ונשלמה פרים שפתינו" כמובן בתפילה, אבל לא רק.
עניין התשובה, על פי הכלי יקר, כפול בעניין ה'דברים'
גם בעניין וידוי הפה לפני ה', ממש לדבר ולהגיד לה', כל אחת במילים שלה, אחרי שלב עזיבת החטא והחרטה – פשוט וידוי דברים (משאירה לכל אחת למלא את הרשימה שלה…). כי באמת, כולנו רוצות בתשובה, אבל לא תמיד אנחנו זוכרות שהדרך עוברת גם בשלב הזה של דיבור הדברים כפשוטם…
ויש עוד שימוש משמעותי מאד לכושר הרטורי שניחנו בו: "פיוס בין אדם לחברו".
פשוט לחפש למי אפשר לפנות ולפייס בדברים ולהרבות שלום בעולם.
רוח הטהרה והתשובה נושבת באוויר,
זה הזמן שלנו לנצל את ההזדמנות ו'לקחת דברים'
והלוואי ונזכה כולנו להיות בדרגה של "שובו אל ה'"
שבת שלום ומבורך,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.