שלום יקרה
לא יודעת לאיזה סוג משרד את נכנסת היום, אבל הרבה מאיתנו נכנסות למשרד עם אוויר דחוס. דחוס בעוינות, דחוס בריחוק, דחוס במבטים שמנסים לשדר לך: פרזיטית!
הקמנו לך, בנינו לך, שמרנו עליך…
ואת? ואת מה?
לא ניכנס שוב לסוגיות הללו של מי שומר על מי (למרות שזה חשוב, ובגליון המדהים ההולך ונסגר בימים אלו יש לכך גם הרבה מקום:) אבל בכל זאת, כשהפרשה שלנו יוצאת בדיוק בשבוע הזה – אי אפשר שלא לדבר קצת עליה.
על הארץ שלנו.
כי הארץ שלנו היא לא סתם עוד ארץ. היא אחת עם אופי ואישיות משלה.
יושביה יכולים להשפיע עליה.
היא יכולה להיות קדושה, והפסוק אומר לנו שאפשר גם… לטמא אותה. כן. ממש כך. הפסוק אומר זאת במפורש "בטמאכם אותה" (ויקרא י"ח כ"ח)
תראו כמה זה מדהים:
הארץ שלנו יודעת לשמור על עצמה. היא לא נותנת שירמסו אותה, ובעיקר לא את קדושתה.
כשעושים את זה? היא פשוט מקיאה את החוטאים החוצה.
ועל זה רציתי לדבר כמה מילים.
בואו נשאל את התבשיל המקולקל שהוקע(א) החוצה ומתגולל על הרצפה:
הלו, מה קרה לך? למה יצאת מהגוף?
והוא ידע לענות שהיה שם צפוף, לוחץ, רפורמות בתהליכי העיכול והרבה בלאגן מסביב.
הוא לא מבין שהכל קורה פשוט, כי הוא היה מקולקל!!!
כן. זה אמיתי התהליך הזה, כך כתוב בתורה הקדושה:
כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ: ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אתה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם (ויקרא י"ח כ"ח-כ"ט)
ארץ ישראל אינה כשאר כל הארץ, אינה מקיימת בעלי עוברי עבירות (מדרש ספרא)
זה כואב, אבל זה מה שקורה לנו היום.
החיים סביב מתהפכים עלינו, פיגועים, צרות, עוינות של אויבינו סביב ואסונות רבים.
וכל זה למה?
הארץ פשוט לא מסוגלת להתמודד עם זה…
התורה מצווה אותנו "קדושים תהיו" –
המילה 'קדוש' מתארת רוממות. בנזיר הכתוב אומר: 'קדוש יהיה – נזר אלוקיו על ראשו". דהיינו: קדוש, נעלה.
רש"י: "פרושים תהיו" – תהיו נבדלים מכל הטומאות.
מעלת הקדושה נקנית דרך הפרישות וההתרחקות מדרך הרע
אנחנו לא נענה להם כשהם יפנו אלינו,
אבל כן נגיד לעצמנו:
אחים יקרים,
אתם אולי לא אשמים בכל מה שקורה,
אי שם במהלך הדורות קמו להם אנשי המרי ששמו להם למטרה להפוך אתכם להיות ככל הגוים, אתם הובלתם כצאן לטבח.
ובכל זאת, אנחנו כאן.
כאן כדי לבנות את קדושת הארץ הזאת.
כדי להקים עוד משכנות לשכינה.
כדי לקיים את העם הזה בדברי התורה.
נעשה את זה על אף העוינות,
ונשמור כמה שנוכל גם עליכם…
ועוד משהו קטן, שאולי יום אחד תבינו גם אתם:
ההצלחה של השמירה שלנו עליכם –
תלויה דווקא בשמירה שלנו ממכם.
שבת שלום,
שבת של קדושה
לאה
שלום יקרה
לא יודעת לאיזה סוג משרד את נכנסת היום, אבל הרבה מאיתנו נכנסות למשרד עם אוויר דחוס. דחוס בעוינות, דחוס בריחוק, דחוס במבטים שמנסים לשדר לך: פרזיטית!
הקמנו לך, בנינו לך, שמרנו עליך…
ואת? ואת מה?
לא ניכנס שוב לסוגיות הללו של מי שומר על מי (למרות שזה חשוב, ובגליון המדהים ההולך ונסגר בימים אלו יש לכך גם הרבה מקום:) אבל בכל זאת, כשהפרשה שלנו יוצאת בדיוק בשבוע הזה – אי אפשר שלא לדבר קצת עליה.
על הארץ שלנו.
כי הארץ שלנו היא לא סתם עוד ארץ. היא אחת עם אופי ואישיות משלה.
יושביה יכולים להשפיע עליה.
היא יכולה להיות קדושה, והפסוק אומר לנו שאפשר גם… לטמא אותה. כן. ממש כך. הפסוק אומר זאת במפורש "בטמאכם אותה" (ויקרא י"ח כ"ח)
תראו כמה זה מדהים:
הארץ שלנו יודעת לשמור על עצמה. היא לא נותנת שירמסו אותה, ובעיקר לא את קדושתה.
כשעושים את זה? היא פשוט מקיאה את החוטאים החוצה.
ועל זה רציתי לדבר כמה מילים.
בואו נשאל את התבשיל המקולקל שהוקע(א) החוצה ומתגולל על הרצפה:
הלו, מה קרה לך? למה יצאת מהגוף?
והוא ידע לענות שהיה שם צפוף, לוחץ, רפורמות בתהליכי העיכול והרבה בלאגן מסביב.
הוא לא מבין שהכל קורה פשוט, כי הוא היה מקולקל!!!
כן. זה אמיתי התהליך הזה, כך כתוב בתורה הקדושה:
כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ: ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אתה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם (ויקרא י"ח כ"ח-כ"ט)
ארץ ישראל אינה כשאר כל הארץ, אינה מקיימת בעלי עוברי עבירות (מדרש ספרא)
זה כואב, אבל זה מה שקורה לנו היום.
החיים סביב מתהפכים עלינו, פיגועים, צרות, עוינות של אויבינו סביב ואסונות רבים.
וכל זה למה?
הארץ פשוט לא מסוגלת להתמודד עם זה…
התורה מצווה אותנו "קדושים תהיו" –
המילה 'קדוש' מתארת רוממות. בנזיר הכתוב אומר: 'קדוש יהיה – נזר אלוקיו על ראשו". דהיינו: קדוש, נעלה.
רש"י: "פרושים תהיו" – תהיו נבדלים מכל הטומאות.
מעלת הקדושה נקנית דרך הפרישות וההתרחקות מדרך הרע
אנחנו לא נענה להם כשהם יפנו אלינו,
אבל כן נגיד לעצמנו:
אחים יקרים,
אתם אולי לא אשמים בכל מה שקורה,
אי שם במהלך הדורות קמו להם אנשי המרי ששמו להם למטרה להפוך אתכם להיות ככל הגוים, אתם הובלתם כצאן לטבח.
ובכל זאת, אנחנו כאן.
כאן כדי לבנות את קדושת הארץ הזאת.
כדי להקים עוד משכנות לשכינה.
כדי לקיים את העם הזה בדברי התורה.
נעשה את זה על אף העוינות,
ונשמור כמה שנוכל גם עליכם…
ועוד משהו קטן, שאולי יום אחד תבינו גם אתם:
ההצלחה של השמירה שלנו עליכם –
תלויה דווקא בשמירה שלנו ממכם.
שבת שלום,
שבת של קדושה
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.