לא בשמים היא, כן על שפת הים…

שלום יקרות,

כמעט שבוע עבר מהיציאה המופלאה שלנו ב'נבחרת' ועד היום…
קצת ד"שים שלחנו לכן ב'דף הבית', אבל משהו אחד שאני רוצה להוסיף, מרגישה שהוא המשך ישיר למה שכתבתי שבוע שעבר, והארה על הדברים שהיגיעה אלי דבקה מתוך צפייה על הבנות הנפלאות היושבות יחד אל מול הכנרת הקסומה, מתנועעות בקדושה וכיסופין ושרות שירי ערגה לאבא הטוב שבשמים.

דיברנו, כזכור, על משמעותן של הרגשות הכיסופין והתשוקה 'לקראת' (וסליחה ממש ששכחתי להקליט את השיחה… נזכרתי בזה תוך כדי הדברים, אבל הרגשתי שזה 'לא פייר' להפסיק 'באמצע המתח' בשביל טיפול טכני בהקלטה…) הבאנו את המהר"ל המרגש של: "וידוע כי המתנועע אל דבר הוא דבקות גמור עם המתנועע ממי שהוא קרוב לו כבר, כי המתנועע אל דבר הרי אינו עמו ועם כל זה הוא הולך אליו וזהו דביקות וחיבור גמור" ודיברנו על הייחודיות שלנו כנשים – שיש לנו צד של נענוע לתורה, בלי חיוב של לימוד עצמו.

אז מה היתה הארה, ככה מול הנוף הקסום והמבט אל עולם אין-סופי של הבורא יתברך?
הרגשתי פתאום שבעצם אנחנו, עם ישראל, עמו של הקב"ה, עם שתמיד יכול להיות בכיסופין.
הקב"ה כל כך נשגב ועצום –
שתמיד יש לכל אחד ואחד, ולכל אחת ואחת – פסגה נוספת ואופק חדש לשאוף אליו…

וזה דבר אדיר, משום שתמיד יש לנו גם בחינה של געגוע. געגוע 'למדרגה הבאה'…

והנה עוד משהו שהתחדש לי היום – כשקראתי קצת מפרשים לראות מה יש לפרשה 'להאיר' לנו היום… וראיתי את דבריו של ה'כלי יקר' על הפסוק "נשא את ראש" – מדוע נמנה קודם קהת ואח"ג גרשום – למרות שגרשום היה בכור. ומסביר דבר נפלא:

זה לא רק שקהת היה קודם משום שהוא היה נושא ארון העדות, אלא קהת נבחר להיות נושא הארון, כדי שלא יחשבו שהתורה תלויה בבכורה!!! שידע כל אחד מישראל שכל אחד ואחד יכול לזכות לכתרה של תורה!!!

שרצה הקב"ה להראות שכבוד חכמים ינחלו כדי ללמד דעת את העם שיכבדו את לומדי התורה ולקרא לקדוש ה' מכובד לקדשו בכל דבר שבקדושה, … אך מדסמך בעל המדרש ענין זה לפסוק יקרה היא מפנינים (משלי ג, טו) כדאיתא ברבתי ודאי כוונתו להורות שכתר תורה הפקר לכל וע"כ לא ניתן הארון אל הבכור שלא יהיה תפארתו לומר אני ראוי לכתר תורה יתר מזולתי אלא הכל שוין בה לכך נאמר יקרה היא מפנינים. היינו מכ"ג שנכנס לפני ולפנים כי לכתר כהונה אין זוכה כ"א מי שהוא מזרע אהרן אבל כתר תורה הפקר לכל והכל זוכין אליו, ויקרה היא מפנינים, מכתר מלכות שיש לו זהב ורב פנינים ואין זוכה בו כ"א מי שהוא מזרע דוד אבל לכתר תורה הכל זוכין!

ומדוע זה קשור לעניין הכיסופין שדברנו בו?

משום שכיסופין יכול להיות רק לדבר שהוא בעל השגה!!!

ישראל לא יכול לכסוף להיות 'כהן גדול', אבל כהן – יכול

אם נפנים ונחזק את ההכרה שכל אחד יכול לזכות בכתר תורה!
שכתר תורה לא עובר בירושה, לא נמסר לחלק אחד של העם… אלא "כל הרוצה ליטול יבוא ויטול" – במילא תתחזק אצלנו תחושת המסוגלות להגיע לדרגות גבוהות התורה, ואם אנחנו יכולות לזכות לדרגות גבוהות – אנחנו גם יכולות לכסוף אליהם…

והסיכוי שנגיע מתוך כיסופין והשתוקקות – הוא גדול הרבה יותר…

הרבה מקורות יש לכך שחג השבועות הוא מעין 'יום דין' לתורה,
בימים הגדולים הללו יש בחינה של קביעה לגבי הצלחה בלימוד התורה בביתנו בשנה הקרובה,

הלוואי ונזכה כולנו – להגיע לדרגות גבוהות ככל שניתן

מתוך חיבור גדול ושמחה אמיתית!

חג שמח!

לאה

באור פניך

לא בשמים היא, כן על שפת הים...

פרשת

מאת: לאה ראם

שלום יקרות,

כמעט שבוע עבר מהיציאה המופלאה שלנו ב'נבחרת' ועד היום…
קצת ד"שים שלחנו לכן ב'דף הבית', אבל משהו אחד שאני רוצה להוסיף, מרגישה שהוא המשך ישיר למה שכתבתי שבוע שעבר, והארה על הדברים שהיגיעה אלי דבקה מתוך צפייה על הבנות הנפלאות היושבות יחד אל מול הכנרת הקסומה, מתנועעות בקדושה וכיסופין ושרות שירי ערגה לאבא הטוב שבשמים.

דיברנו, כזכור, על משמעותן של הרגשות הכיסופין והתשוקה 'לקראת' (וסליחה ממש ששכחתי להקליט את השיחה… נזכרתי בזה תוך כדי הדברים, אבל הרגשתי שזה 'לא פייר' להפסיק 'באמצע המתח' בשביל טיפול טכני בהקלטה…) הבאנו את המהר"ל המרגש של: "וידוע כי המתנועע אל דבר הוא דבקות גמור עם המתנועע ממי שהוא קרוב לו כבר, כי המתנועע אל דבר הרי אינו עמו ועם כל זה הוא הולך אליו וזהו דביקות וחיבור גמור" ודיברנו על הייחודיות שלנו כנשים – שיש לנו צד של נענוע לתורה, בלי חיוב של לימוד עצמו.

אז מה היתה הארה, ככה מול הנוף הקסום והמבט אל עולם אין-סופי של הבורא יתברך?
הרגשתי פתאום שבעצם אנחנו, עם ישראל, עמו של הקב"ה, עם שתמיד יכול להיות בכיסופין.
הקב"ה כל כך נשגב ועצום –
שתמיד יש לכל אחד ואחד, ולכל אחת ואחת – פסגה נוספת ואופק חדש לשאוף אליו…

וזה דבר אדיר, משום שתמיד יש לנו גם בחינה של געגוע. געגוע 'למדרגה הבאה'…

והנה עוד משהו שהתחדש לי היום – כשקראתי קצת מפרשים לראות מה יש לפרשה 'להאיר' לנו היום… וראיתי את דבריו של ה'כלי יקר' על הפסוק "נשא את ראש" – מדוע נמנה קודם קהת ואח"ג גרשום – למרות שגרשום היה בכור. ומסביר דבר נפלא:

זה לא רק שקהת היה קודם משום שהוא היה נושא ארון העדות, אלא קהת נבחר להיות נושא הארון, כדי שלא יחשבו שהתורה תלויה בבכורה!!! שידע כל אחד מישראל שכל אחד ואחד יכול לזכות לכתרה של תורה!!!

שרצה הקב"ה להראות שכבוד חכמים ינחלו כדי ללמד דעת את העם שיכבדו את לומדי התורה ולקרא לקדוש ה' מכובד לקדשו בכל דבר שבקדושה, … אך מדסמך בעל המדרש ענין זה לפסוק יקרה היא מפנינים (משלי ג, טו) כדאיתא ברבתי ודאי כוונתו להורות שכתר תורה הפקר לכל וע"כ לא ניתן הארון אל הבכור שלא יהיה תפארתו לומר אני ראוי לכתר תורה יתר מזולתי אלא הכל שוין בה לכך נאמר יקרה היא מפנינים. היינו מכ"ג שנכנס לפני ולפנים כי לכתר כהונה אין זוכה כ"א מי שהוא מזרע אהרן אבל כתר תורה הפקר לכל והכל זוכין אליו, ויקרה היא מפנינים, מכתר מלכות שיש לו זהב ורב פנינים ואין זוכה בו כ"א מי שהוא מזרע דוד אבל לכתר תורה הכל זוכין!

ומדוע זה קשור לעניין הכיסופין שדברנו בו?

משום שכיסופין יכול להיות רק לדבר שהוא בעל השגה!!!

ישראל לא יכול לכסוף להיות 'כהן גדול', אבל כהן – יכול

אם נפנים ונחזק את ההכרה שכל אחד יכול לזכות בכתר תורה!
שכתר תורה לא עובר בירושה, לא נמסר לחלק אחד של העם… אלא "כל הרוצה ליטול יבוא ויטול" – במילא תתחזק אצלנו תחושת המסוגלות להגיע לדרגות גבוהות התורה, ואם אנחנו יכולות לזכות לדרגות גבוהות – אנחנו גם יכולות לכסוף אליהם…

והסיכוי שנגיע מתוך כיסופין והשתוקקות – הוא גדול הרבה יותר…

הרבה מקורות יש לכך שחג השבועות הוא מעין 'יום דין' לתורה,
בימים הגדולים הללו יש בחינה של קביעה לגבי הצלחה בלימוד התורה בביתנו בשנה הקרובה,

הלוואי ונזכה כולנו – להגיע לדרגות גבוהות ככל שניתן

מתוך חיבור גדול ושמחה אמיתית!

חג שמח!

לאה

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.