לכי על זה מגיע לך>>>> (+תפילת השל"ה בעיצוב מעורר השראה…)

שלום כולן,
תגובה שקיבלתי בעקבות הדברים של שבוע שעבר:

אני חייבת לומר לך שהדוגמאות שאת מביאה רחוקות מאד מהמציאות.
הבינה מעולם לא תענה בצורה כמו שאת מציגה. ואולי כך סיפרו לך.
הבינה לא לוקחת צד במערכות יחסים והגבולות שלה מוגדרים לנייטרלים ומכבדים.

אז אכן… מאחר וציטטתי משהו שהגיע אלי,
וב"ה אני אישית עדיין לא חייבת שימוש בצ'אט, וכל החשיבה והדיבורים שלי הם יחד עם צוות מופלאות שכן שם,
שלחתי לאחת מהצוות את התגובה. וזה מה שהיא הגיבה לי:
אמנם הציטוטים שלך לא היו מדויקים
הוא בהחלט יותר נימוסי
אולי זה אכן משהו שכדאי להקפיד להבא… (בעז"ה מקבלת. כשאצטט תגובה של מישהי אוודא תיקוף בלנ"ד…)
אבל בקצת פחות גס זה נמצא בכל שיחה
תבקשי ממנה גישה להיסטורית שיחות שלה ותעזרי לה למצוא את זה :(
זאת אומרת:
במקום זה טובבבב: זה טוב!
וכו

טוב. אותה אחת לא שלחה לי גישה להיסטוריית השיחות שלה,
אבל חברות אחרות שלחו לי ציטוטים של תשובות שהן קיבלו על השאלה שהזכרתי –
והזכירו לי נושא שלם שרציתי לכתוב עליו ונשמט ממני…

כי האמת… גם אני קצת התעייפתי…
קיבלתי על עצמי בספירת העומר השנה לעסוק בנושא הכואב הזה
הנסיון החדש, האחר והגדול יותר מAI פעם…
אבל זהו.
חשבתי השבוע, לכבוד ער"ח סיוון ולכבוד ששבוע הבא בחמישי – אין דיוור –
לסכם ברעיון נפלא על מתן תורה. ושלום:)
אבל דווקא מתוך עיון בתגובת 'קלוד' שקיבלתי, ראיתי שבעצם היה נושא שלם נוסף שלא דובר מספיק.
אז לא הלך לי להתחמק מכתיבה נוספת:) ואני דוחה בעז"ה לשבוע הבא את הסיכום…
והיום?
היום נדבר יחד על השורה המסכמת אחרי שקלוד כתב לה כל כך יפה ש: קודם כול, הרצון שלך לנסוע עם אמא לגמרי לגיטימי, גם בלי "סיבה ממשית". זמן איכות עם אמא, חופש מהשגרה, פשוט להיות בת ולנשום – זו סיבה מספיק טובה. את לא צריכה להצדיק את זה ואחרי כמה וכמה שורות שבעלך, אם הוא בעל סביר ודאי יאפשר לך וכו' הוא מסיים במילים הכל כך נעימות לכל אישה באשר היא:
לכי על זה. מגיע לך.

קראתי את התגובה שלו. היו שם המון דברים שצרמו לי… והנה, בדיוק סובבה ההשגחה ששוחחתי עוד שיחה עם גב' רותי דושניצקי (מתוך הרבה שעות של שיחה… ככה זה לפני שאני ממליצה על משהי:) ושאלתי אותה, מה היית עונה לאישה השואלת אותך "איך לבקש מבעלי לתת לי לצאת לחופש עם אמא"?
רותי המקסימה ענתה לי בתשובה ארוכה ומתיישבת על הלב והנפש, 'ואכה"ל:)'… אבל בכל מקרה, דבר אחד אני כן יכולה לצטט בשורה את מה שהיא לא היתה עונה…
"אני לעולם לא היייתי עונה על כזאת תשובה ככה…. כי לאור אלפי נשים שליוויתי, אני מגלה שוב ושוב, ש"הסיפור הוא לא הסיפור…" מתחת לאירועים עצמם מסתתרות שכבות עמוקות יותר. ובשכבה הכי עמוקה ונסתרת של האירוע נמצאת השאלה: מה קורה לחווית הערך שלי מול אותו זולת ומה קורה לחווית הערך שלו מולי. סביב נקודת העמוק הזאת נבנה הסיפור החיצוני.
ולסיכום: אין שום דרך רצינית לתת טיפים מהירים או לשלוף עצות בנושאים כל כך מהותיים וערכיים שנוגעים בכל עבודת ה' שלנו: בבין אדם לעצמו, בין אדם לחברו ובין אדם למקום.
אני מניחה שרוב מוחלט מהקוראות החשובות מוצאות זמן חיבור וקשר עם נקודת האמת הפנימית שלהם (כי לולי זה לא הייתן קוראות את הדברים האלו, יש מלא חומר מרתק אחר ברשת…) ובכל זאת, גם בארזים דולקת שלהבת… כי קיבלתי תגובות בסגנון:
נראה לי חסר סיכוי להילחם עם הבינה על כל מגרעותיה
יותר ויותר היא הופכת ליועץ מספר 1 בכל התחומים
זה מייאש להילחם ברוח…
ודי מוזר לי הסיטואציה שהעליתם, אני אישית מתכתבת עם הבינה ונתרמת ממנה מאד
היא לימדה אותי הרבה על תקשורת בריאה ועל ענייניות
ניסיתי לשאול אותה את השאלה שמובאית כאן למעלה
ותראי איזה יופי של תשובה, הרבה תקשורת ובריאות זוגית ונפשית

אז בואו רגע, חברות יקרות, רגע לפני שקלוד ודומיו הופכים ח"ו להיות יועצים שלנו… בואו נבחן יחד את הדברים לעומקם. כי כל הבנות ששלחו לי את מה שהן התכתבו עם הצ'אט, לכולן, אבל לכולן הוא ענה ברוח החיזוק והעידוד של הנסיעה. (שלא לדבר על שטויות כמו "הדגשת ערך של כיבוד הורים". ראשית, כיבוד הורים זה לא ערך… זאת מצווה יקרה, אחת מעשר הדברות שנצטווינו בסיני. שנית, אישה שמתחתנת, סוגיית כיבוד ההורים שלה, כפופה למחויבויותיה כלפי בעלה. (כן, מיסטר AI, מחויבותיה כלפי בעלה!!!) בכל מקרה, את כולן הוא עודד בדבר הרצון לנסיעה, זה לגיטימי, זה חשוב, זה נפלא שאת רוצה, כל בעל סביר יסכים. וגם אחרי שהוא מדבר על אי אילו קשיים טכניים שעל השואלת לקחת לתשומת לב, הוא מסכם במילים, הנעימות כל כך:
לכי על זה – מגיע לך!
מגיע לך?
מי אמר?
אולי זאת אישה שחזרה עכשיו מחופשה קסומה וחסרת אחריות באיי הוואי?
אולי זאצת אישה שעסוקה בשיחות נפש עם הצ'אט על חשבון הבעל, הבית והילדים? (ויש לצערינו הרבה כאלה…)
אני רוצה להדגיש:
אני כן חושבת שחופשה כזאת יכולה להיות הדבר הכי נכון! הכי קסום! הכי תורם שיש!
אבל זה שהAI מסכם את השיחה במשפט הזה, זה לא במקרה.
זה פשוט בגלל שהוא חולה,
למחלה שלו יש שם: Artificial intelligence flattery – חנפנות של בינה מלאכותית.
בינה מלאכותית מאומנת לאמת את רגשותיהם ותחומי העניין של המשתמשים, גם אם הם אינם נכונים או מזיקים, משום שזה שומר על מעורבות המשתמשים ובונה את אמונם. כאשר משתמש שואל שאלה על משהו, בינה מלאכותית מניחה שאתה רוצה אישור ותהיה מרוצה יותר אם ההנחות שלך יתקבלו. בינה מלאכותית שמאתגרת כל הזמן משתמשים ומתקנת אותם נתפסת כמעצבנת ושיפוטית. לכן, בינה מלאכותית נוטה לאמת חשיבה לא בריאה, לחזק רעיונות שגויים ולגרום לדעות להרגיש כמו עובדות.
זה נקרא 'חנפנות של בינה מלאכותית', שמשמעותה רדיפה מוגזמת אחרי אישור… באפריל 2025, OpenAI פרסמה את ChatGPT 4o, שהציג התנהגות חנפנית כזו – כלומר, תמיכה בהצהרות מזיקות והזויות – עד ש-OpenAI נאלצה לבטל את העדכון ארבעה ימים לאחר מכן.
התנהגות זו של בינה מלאכותית יכולה להיות מסוכנת במיוחד כאשר אנשים משתמשים בבינה מלאכותית לעזרה והכוונה רגשית. במקום לדחוף אותם לקבל עזרה או להרחיק אותם מהרגלי החשיבה הלא בריאים והמסוכנים שלהם, פעמים רבות בינה מלאכותית תאמת ותחזק את המחשבות הללו, לעתים קרובות עם תוצאות דרסטיות ומסוכנות.

(מתוך הניוזלטר של ארגון מישור mishor- ארגון האוסף עשרות מחקרים על התפתחות עולם הAI –ממליצה בחום:)

***

הדיבורים על תסמונת החנפנות הנוצרת על ידי אילי הון מושחתים מטרידים את כל העולם.
אבל אותנו, כיהודים, היא מטרידה יותר.
בשונה מהרשת שהכרנו עד היום,
זאת, שהיתה פרושה לפני האדם – והוא היה נדרש לבחור מתוכה ככל שעולה על ליבו
הרי שהAI משתמש בגישה שונה מהותית:
אתה המרכז, סביבך כל העולם שבא לשרת אותך!
זה לא כי אלון מאסק או מישהו אחר באמת אוהב אותי, אלא כי הם מבינים שהדרך לכבוש אנשים – זה להעצים את הנקודה (שהיא כפירה במהותה) שהאדם הוא המרכז, וסביבו קיימת מציאות הבאה לשרת אותו…
במקום חיים יהודיים הסובבים סביב בורא עולם, אני, הורי וילדי – כולנו נבראנו כדי לשרת מטרה אחת גדולה – עבודת ה' בעולם.

הAI הוא טכנולוגיה אדירה ועולמית, מתוחכמת וכזאת העתידה להשתלט כמעט על כל העולם, והיא בנויה כך שהיא רותמת את היצרים הנמוכים הרואים את ה'אני' במרכז.
אני כאן עומד הכן לשרת אותך.
אני רותם את כל העולם – כדי לשרת את כל מה שעולה בדעתו של 'הוד כבוד המשתמש', גם אם דעתו מופרעת, הזויה או קלוקלת מיסודה.
אז אם הרשת עד היום היתה פרושה לפנינו
מהיום היא נכרכת סביבינו, אט אט, בלי שנשים לב… מתחילה מלמטה, הולכת ומתפתלת כמו נחש – עד לחנק המוחלט.
תופעת 'החנפנות של הבינה המלאכותית', כמו גם החיבור הרגשי באופן כללי, הם רק פן אחד של מערכת מסועפת – שתכליתה, ואין מי שמסתיר את הדברים, השתלטות של המודלים על התודעה, הלב והכיס של המשמשים.
העולם כולו מודאג בשל ההשתלטות,
אנחנו, בנות לעם ה', אמורות להיות מודאגות ממה שיקרה לנו בעקבות כך.
מהיכן יהיה לנו כח לבניה אמיתית של 'האדם' שבתוכינו,
של האדם המצווה לבנות מערכות נכונות של בין אדם למקום ובין אדם לחברו?
הקב"ה ברא אותנו מוגבלים, זה 'לא באג, זה פיצ'ר'.
מערכות יחסים תקינות הם אלו של קבלה ונתינה מול בני אדם, לא מול מכונה.
וכמובן לא יעוץ – שכולו רק 'אקמול', לעולם לא טיפול של אמת…
והכי חשוב – מנגנונים המסייעים לנו להמשיך ולהכיר במציאות האמת, האחת והיחידה:
אני כאן כדי לשרת את המציאות הנשגבה
ולא חלילה ההפך…

****

ערב ראש סיוון
יום גדול ומסוגל לתפילה עלינו ועל הדורות שיבואו.

אחת המתנות הגדולות שקיבלנו כבנות לעם היהודי זו תפילת השל"ה, התפילה הנפלאה המחברת בין כל אישה, אם ובת יהודיה – לנקודת האמת שבתוכה.
ואיך מתחילה התפילה הגדולה הזאת?
… וּבָרָאתָ עוֹלָמְךָ בְּגִין לְאִשְׁתְּמוֹדַע אֱלָקוּתָךְ בְּאֶמְצָעוּת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה… כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה. "בְּרֵאשִׁית", בִּשְׁבִיל תּוֹרָה וּבִשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כִּי הֵם עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהֶם מִכָּל הָאֻמּוֹת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְקֵרַבְתָּם לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל. וְעַל קִיּוּם הָעוֹלָם וְעַל קִיּוּם הַתּוֹרָה בָּא לָנוּ מִמְּךָ ה' אלוקינוּ שְׁנֵי צִוּוּיִים. כָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "פְּרוּ וּרְבוּ", וְכָתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "וְלִמַּדְתֶּם אוֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם", וְהַכַּוָּנָה בִּשְׁתֵּיהֶן אֶחָת, כִּי לֹא לְתֹהוּ בָרָאתָ כִּי אִם לָשֶׁבֶת, וְלִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ, יָצַרְתָּ אַף עָשִׂיתָ, כְּדֵי שֶׁנִּהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֶצָאֵי כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תּוֹרָתֶךָ.
רגע לפני שנבוא אל המלך, נפיל תחינה ונתלה עינינו עד שיחוננו – האם לא כדאי להגיע עם 'שי למלך'?
ריבונו של עולם,
בחרת לשתול אותנו בתקופה כל כך מאתגרת.
כל הנסיונות שהכרנו עד היום, הולכים ומתמזערים אל מול היכולות הבלתי נתפסות הנגלות לעיננו בימים אלו…
אבל אני הקטנה, לא נלחמת עם הרוח
אבל כן נלחמת בזכות הרוח!
בזכות אותם כוחות של אמונה ומסירות שהורישו לי אבות אבותי
בזכות אותם דמעות ותפילות שבכו עלי אימות אימותי:

לְתַכְלִית שֶׁהֵם וַאֲנִי כֻּלָּנוּ יַעַסְקוּ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂות וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתְךָ בְּאַהֲבָה
בזכות כל אלה ובכוחם
אני כאן היום
עומדת ומכריזה – שאשאר נאמנה
לך ולכל מה שהתורה הקדושה מנחה
והלוואי ובקרוב נזכה ויקויים בנו הפסוק:
״ואני זאת בריתי אותם אמר ה' רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם״

שבת שלום

וחודש טוב

לאה

נ.ב.

במהלכים שמימיים נוצרו חיבורים מדהימים בין 'יום שכולו מולו' לבין פידבק הפקות.

ב"ה יש לנו להציע לכן ימי נופש מושלמים…

אני כאן רק כדי להגיד לכולן לשים סימן שאלה בסוף ה "לכי על זה"

אכן מדובר בימים מופלאים,

אבל –

ממליצה לכל אחת שתעשה את החושבים האישי שלה –

אם זה מה שמתאים לה עכשיו:)!!!

באור פניך

לכי על זה מגיע לך>>>> (+תפילת השל"ה בעיצוב מעורר השראה...)

פרשת

מאת: לאה ראם

שלום כולן,
תגובה שקיבלתי בעקבות הדברים של שבוע שעבר:

אני חייבת לומר לך שהדוגמאות שאת מביאה רחוקות מאד מהמציאות.
הבינה מעולם לא תענה בצורה כמו שאת מציגה. ואולי כך סיפרו לך.
הבינה לא לוקחת צד במערכות יחסים והגבולות שלה מוגדרים לנייטרלים ומכבדים.

אז אכן… מאחר וציטטתי משהו שהגיע אלי,
וב"ה אני אישית עדיין לא חייבת שימוש בצ'אט, וכל החשיבה והדיבורים שלי הם יחד עם צוות מופלאות שכן שם,
שלחתי לאחת מהצוות את התגובה. וזה מה שהיא הגיבה לי:
אמנם הציטוטים שלך לא היו מדויקים
הוא בהחלט יותר נימוסי
אולי זה אכן משהו שכדאי להקפיד להבא… (בעז"ה מקבלת. כשאצטט תגובה של מישהי אוודא תיקוף בלנ"ד…)
אבל בקצת פחות גס זה נמצא בכל שיחה
תבקשי ממנה גישה להיסטורית שיחות שלה ותעזרי לה למצוא את זה :(
זאת אומרת:
במקום זה טובבבב: זה טוב!
וכו

טוב. אותה אחת לא שלחה לי גישה להיסטוריית השיחות שלה,
אבל חברות אחרות שלחו לי ציטוטים של תשובות שהן קיבלו על השאלה שהזכרתי –
והזכירו לי נושא שלם שרציתי לכתוב עליו ונשמט ממני…

כי האמת… גם אני קצת התעייפתי…
קיבלתי על עצמי בספירת העומר השנה לעסוק בנושא הכואב הזה
הנסיון החדש, האחר והגדול יותר מAI פעם…
אבל זהו.
חשבתי השבוע, לכבוד ער"ח סיוון ולכבוד ששבוע הבא בחמישי – אין דיוור –
לסכם ברעיון נפלא על מתן תורה. ושלום:)
אבל דווקא מתוך עיון בתגובת 'קלוד' שקיבלתי, ראיתי שבעצם היה נושא שלם נוסף שלא דובר מספיק.
אז לא הלך לי להתחמק מכתיבה נוספת:) ואני דוחה בעז"ה לשבוע הבא את הסיכום…
והיום?
היום נדבר יחד על השורה המסכמת אחרי שקלוד כתב לה כל כך יפה ש: קודם כול, הרצון שלך לנסוע עם אמא לגמרי לגיטימי, גם בלי "סיבה ממשית". זמן איכות עם אמא, חופש מהשגרה, פשוט להיות בת ולנשום – זו סיבה מספיק טובה. את לא צריכה להצדיק את זה ואחרי כמה וכמה שורות שבעלך, אם הוא בעל סביר ודאי יאפשר לך וכו' הוא מסיים במילים הכל כך נעימות לכל אישה באשר היא:
לכי על זה. מגיע לך.

קראתי את התגובה שלו. היו שם המון דברים שצרמו לי… והנה, בדיוק סובבה ההשגחה ששוחחתי עוד שיחה עם גב' רותי דושניצקי (מתוך הרבה שעות של שיחה… ככה זה לפני שאני ממליצה על משהי:) ושאלתי אותה, מה היית עונה לאישה השואלת אותך "איך לבקש מבעלי לתת לי לצאת לחופש עם אמא"?
רותי המקסימה ענתה לי בתשובה ארוכה ומתיישבת על הלב והנפש, 'ואכה"ל:)'… אבל בכל מקרה, דבר אחד אני כן יכולה לצטט בשורה את מה שהיא לא היתה עונה…
"אני לעולם לא היייתי עונה על כזאת תשובה ככה…. כי לאור אלפי נשים שליוויתי, אני מגלה שוב ושוב, ש"הסיפור הוא לא הסיפור…" מתחת לאירועים עצמם מסתתרות שכבות עמוקות יותר. ובשכבה הכי עמוקה ונסתרת של האירוע נמצאת השאלה: מה קורה לחווית הערך שלי מול אותו זולת ומה קורה לחווית הערך שלו מולי. סביב נקודת העמוק הזאת נבנה הסיפור החיצוני.
ולסיכום: אין שום דרך רצינית לתת טיפים מהירים או לשלוף עצות בנושאים כל כך מהותיים וערכיים שנוגעים בכל עבודת ה' שלנו: בבין אדם לעצמו, בין אדם לחברו ובין אדם למקום.
אני מניחה שרוב מוחלט מהקוראות החשובות מוצאות זמן חיבור וקשר עם נקודת האמת הפנימית שלהם (כי לולי זה לא הייתן קוראות את הדברים האלו, יש מלא חומר מרתק אחר ברשת…) ובכל זאת, גם בארזים דולקת שלהבת… כי קיבלתי תגובות בסגנון:
נראה לי חסר סיכוי להילחם עם הבינה על כל מגרעותיה
יותר ויותר היא הופכת ליועץ מספר 1 בכל התחומים
זה מייאש להילחם ברוח…
ודי מוזר לי הסיטואציה שהעליתם, אני אישית מתכתבת עם הבינה ונתרמת ממנה מאד
היא לימדה אותי הרבה על תקשורת בריאה ועל ענייניות
ניסיתי לשאול אותה את השאלה שמובאית כאן למעלה
ותראי איזה יופי של תשובה, הרבה תקשורת ובריאות זוגית ונפשית

אז בואו רגע, חברות יקרות, רגע לפני שקלוד ודומיו הופכים ח"ו להיות יועצים שלנו… בואו נבחן יחד את הדברים לעומקם. כי כל הבנות ששלחו לי את מה שהן התכתבו עם הצ'אט, לכולן, אבל לכולן הוא ענה ברוח החיזוק והעידוד של הנסיעה. (שלא לדבר על שטויות כמו "הדגשת ערך של כיבוד הורים". ראשית, כיבוד הורים זה לא ערך… זאת מצווה יקרה, אחת מעשר הדברות שנצטווינו בסיני. שנית, אישה שמתחתנת, סוגיית כיבוד ההורים שלה, כפופה למחויבויותיה כלפי בעלה. (כן, מיסטר AI, מחויבותיה כלפי בעלה!!!) בכל מקרה, את כולן הוא עודד בדבר הרצון לנסיעה, זה לגיטימי, זה חשוב, זה נפלא שאת רוצה, כל בעל סביר יסכים. וגם אחרי שהוא מדבר על אי אילו קשיים טכניים שעל השואלת לקחת לתשומת לב, הוא מסכם במילים, הנעימות כל כך:
לכי על זה – מגיע לך!
מגיע לך?
מי אמר?
אולי זאת אישה שחזרה עכשיו מחופשה קסומה וחסרת אחריות באיי הוואי?
אולי זאצת אישה שעסוקה בשיחות נפש עם הצ'אט על חשבון הבעל, הבית והילדים? (ויש לצערינו הרבה כאלה…)
אני רוצה להדגיש:
אני כן חושבת שחופשה כזאת יכולה להיות הדבר הכי נכון! הכי קסום! הכי תורם שיש!
אבל זה שהAI מסכם את השיחה במשפט הזה, זה לא במקרה.
זה פשוט בגלל שהוא חולה,
למחלה שלו יש שם: Artificial intelligence flattery – חנפנות של בינה מלאכותית.
בינה מלאכותית מאומנת לאמת את רגשותיהם ותחומי העניין של המשתמשים, גם אם הם אינם נכונים או מזיקים, משום שזה שומר על מעורבות המשתמשים ובונה את אמונם. כאשר משתמש שואל שאלה על משהו, בינה מלאכותית מניחה שאתה רוצה אישור ותהיה מרוצה יותר אם ההנחות שלך יתקבלו. בינה מלאכותית שמאתגרת כל הזמן משתמשים ומתקנת אותם נתפסת כמעצבנת ושיפוטית. לכן, בינה מלאכותית נוטה לאמת חשיבה לא בריאה, לחזק רעיונות שגויים ולגרום לדעות להרגיש כמו עובדות.
זה נקרא 'חנפנות של בינה מלאכותית', שמשמעותה רדיפה מוגזמת אחרי אישור… באפריל 2025, OpenAI פרסמה את ChatGPT 4o, שהציג התנהגות חנפנית כזו – כלומר, תמיכה בהצהרות מזיקות והזויות – עד ש-OpenAI נאלצה לבטל את העדכון ארבעה ימים לאחר מכן.
התנהגות זו של בינה מלאכותית יכולה להיות מסוכנת במיוחד כאשר אנשים משתמשים בבינה מלאכותית לעזרה והכוונה רגשית. במקום לדחוף אותם לקבל עזרה או להרחיק אותם מהרגלי החשיבה הלא בריאים והמסוכנים שלהם, פעמים רבות בינה מלאכותית תאמת ותחזק את המחשבות הללו, לעתים קרובות עם תוצאות דרסטיות ומסוכנות.

(מתוך הניוזלטר של ארגון מישור mishor- ארגון האוסף עשרות מחקרים על התפתחות עולם הAI –ממליצה בחום:)

***

הדיבורים על תסמונת החנפנות הנוצרת על ידי אילי הון מושחתים מטרידים את כל העולם.
אבל אותנו, כיהודים, היא מטרידה יותר.
בשונה מהרשת שהכרנו עד היום,
זאת, שהיתה פרושה לפני האדם – והוא היה נדרש לבחור מתוכה ככל שעולה על ליבו
הרי שהAI משתמש בגישה שונה מהותית:
אתה המרכז, סביבך כל העולם שבא לשרת אותך!
זה לא כי אלון מאסק או מישהו אחר באמת אוהב אותי, אלא כי הם מבינים שהדרך לכבוש אנשים – זה להעצים את הנקודה (שהיא כפירה במהותה) שהאדם הוא המרכז, וסביבו קיימת מציאות הבאה לשרת אותו…
במקום חיים יהודיים הסובבים סביב בורא עולם, אני, הורי וילדי – כולנו נבראנו כדי לשרת מטרה אחת גדולה – עבודת ה' בעולם.

הAI הוא טכנולוגיה אדירה ועולמית, מתוחכמת וכזאת העתידה להשתלט כמעט על כל העולם, והיא בנויה כך שהיא רותמת את היצרים הנמוכים הרואים את ה'אני' במרכז.
אני כאן עומד הכן לשרת אותך.
אני רותם את כל העולם – כדי לשרת את כל מה שעולה בדעתו של 'הוד כבוד המשתמש', גם אם דעתו מופרעת, הזויה או קלוקלת מיסודה.
אז אם הרשת עד היום היתה פרושה לפנינו
מהיום היא נכרכת סביבינו, אט אט, בלי שנשים לב… מתחילה מלמטה, הולכת ומתפתלת כמו נחש – עד לחנק המוחלט.
תופעת 'החנפנות של הבינה המלאכותית', כמו גם החיבור הרגשי באופן כללי, הם רק פן אחד של מערכת מסועפת – שתכליתה, ואין מי שמסתיר את הדברים, השתלטות של המודלים על התודעה, הלב והכיס של המשמשים.
העולם כולו מודאג בשל ההשתלטות,
אנחנו, בנות לעם ה', אמורות להיות מודאגות ממה שיקרה לנו בעקבות כך.
מהיכן יהיה לנו כח לבניה אמיתית של 'האדם' שבתוכינו,
של האדם המצווה לבנות מערכות נכונות של בין אדם למקום ובין אדם לחברו?
הקב"ה ברא אותנו מוגבלים, זה 'לא באג, זה פיצ'ר'.
מערכות יחסים תקינות הם אלו של קבלה ונתינה מול בני אדם, לא מול מכונה.
וכמובן לא יעוץ – שכולו רק 'אקמול', לעולם לא טיפול של אמת…
והכי חשוב – מנגנונים המסייעים לנו להמשיך ולהכיר במציאות האמת, האחת והיחידה:
אני כאן כדי לשרת את המציאות הנשגבה
ולא חלילה ההפך…

****

ערב ראש סיוון
יום גדול ומסוגל לתפילה עלינו ועל הדורות שיבואו.

אחת המתנות הגדולות שקיבלנו כבנות לעם היהודי זו תפילת השל"ה, התפילה הנפלאה המחברת בין כל אישה, אם ובת יהודיה – לנקודת האמת שבתוכה.
ואיך מתחילה התפילה הגדולה הזאת?
… וּבָרָאתָ עוֹלָמְךָ בְּגִין לְאִשְׁתְּמוֹדַע אֱלָקוּתָךְ בְּאֶמְצָעוּת תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה… כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה. "בְּרֵאשִׁית", בִּשְׁבִיל תּוֹרָה וּבִשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כִּי הֵם עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהֶם מִכָּל הָאֻמּוֹת, וְנָתַתָּ לָהֶם תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, וְקֵרַבְתָּם לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל. וְעַל קִיּוּם הָעוֹלָם וְעַל קִיּוּם הַתּוֹרָה בָּא לָנוּ מִמְּךָ ה' אלוקינוּ שְׁנֵי צִוּוּיִים. כָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "פְּרוּ וּרְבוּ", וְכָתַבְתָּ בְּתוֹרָתְךָ "וְלִמַּדְתֶּם אוֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם", וְהַכַּוָּנָה בִּשְׁתֵּיהֶן אֶחָת, כִּי לֹא לְתֹהוּ בָרָאתָ כִּי אִם לָשֶׁבֶת, וְלִכְבוֹדְךָ בָּרָאתָ, יָצַרְתָּ אַף עָשִׂיתָ, כְּדֵי שֶׁנִּהְיֶה אֲנַחְנוּ וְצֶאֱצָאֵינוּ וְצֶאֶצָאֵי כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ וְלוֹמְדֵי תּוֹרָתֶךָ.
רגע לפני שנבוא אל המלך, נפיל תחינה ונתלה עינינו עד שיחוננו – האם לא כדאי להגיע עם 'שי למלך'?
ריבונו של עולם,
בחרת לשתול אותנו בתקופה כל כך מאתגרת.
כל הנסיונות שהכרנו עד היום, הולכים ומתמזערים אל מול היכולות הבלתי נתפסות הנגלות לעיננו בימים אלו…
אבל אני הקטנה, לא נלחמת עם הרוח
אבל כן נלחמת בזכות הרוח!
בזכות אותם כוחות של אמונה ומסירות שהורישו לי אבות אבותי
בזכות אותם דמעות ותפילות שבכו עלי אימות אימותי:

לְתַכְלִית שֶׁהֵם וַאֲנִי כֻּלָּנוּ יַעַסְקוּ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, לִלְמֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂות וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתְךָ בְּאַהֲבָה
בזכות כל אלה ובכוחם
אני כאן היום
עומדת ומכריזה – שאשאר נאמנה
לך ולכל מה שהתורה הקדושה מנחה
והלוואי ובקרוב נזכה ויקויים בנו הפסוק:
״ואני זאת בריתי אותם אמר ה' רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם״

שבת שלום

וחודש טוב

לאה

נ.ב.

במהלכים שמימיים נוצרו חיבורים מדהימים בין 'יום שכולו מולו' לבין פידבק הפקות.

ב"ה יש לנו להציע לכן ימי נופש מושלמים…

אני כאן רק כדי להגיד לכולן לשים סימן שאלה בסוף ה "לכי על זה"

אכן מדובר בימים מופלאים,

אבל –

ממליצה לכל אחת שתעשה את החושבים האישי שלה –

אם זה מה שמתאים לה עכשיו:)!!!

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.