את פותחת את המייל ולא מאמינה.
מה? זה הגיע אלי? 'כולה' לחצתי בתמימות על 'קבלי' / 'הזמיני' / 'השתתפי חינם' במיזם תוכן כלשהו של משהי שהבטיחה לי עולם ומלואו, עושר ואושר וכל טוב ופתאום אני מרגישה אי נוחות…
באמת התוכן הזה נמצא אצלי על המחשב?
זה יכול להיות תכנים, ביטויים, תמונות או סרטים. במיתרי הנפש הרגישה שלך מזמזם משהו ומזכיר לך ש'זה לא זה', אבל אז קופץ מתג ההשתקה ומחשיך לך את ההארה שצצה לך:
תעזבי, כולנו נשים.
בעלי בחיים לא ניגש למחשב.
אחים שלי בישיבה ועד שיחזרו אני אמחק הכל.
מזל שיש לי רק בנות…
ועוד.
האמנם?
ומה איתנו?
בפרשה המרגשת של השבוע, רגע לפני שאנחנו מצווים על כל מכלול הציווים המופלאים הללו, שעיצבו את דמות היהודי השלם ממעמד הר סיני ועד היום, ישנו ציווי מקדים:
"וידבר ה'… דבר את כל …ישראל…קדושים תהיו!" (ויקרא י"ט, ב')
והפסוק העוקב:
"איש אמו ואביו תיראו"
אה… קדושים?
תראי איזה צדיקים בחורי הישיבות שלנו,
וכמה עדיני נפש אברכי הכוללים,
ואילו דרגות של קדושה יש לחסידים בשטיבל,
ואיזה יופי של דרגות קדושה הם מקבלים על עצמם…
נכון.
זה באמת חשוב, ומי כעמך ישראל, גוי קדוש.
אבל כל זה ממש לא מספיק!
והזכיר באזהרת הקדושה הזאת כל עדת בני ישראל כדי לכלול בזה גם הנשים, לפי שהאזהרה לכל אנשים ונשים… ולפי שהאב והאם סבת הבן על כן אמר איש אמו ואביו תיראו, לפי ששלשה שותפין יש בו באדם, הקב"ה ואביו ואמו, והקדים האם למעלתה כי הקדושה מעלה יתרה באשה יותר מבאיש. (רבינו בחיי)
אז אם את מאלו (ובטח את מהם) היודעים גודל מעלת הקדושה בבני ישראל,
אם את מחשיבה את הדרגה הנעלית הזו,
ומייקרת את עדת הקדושים באשר היא,
הנה לך 'רבינו בחיי' קצת מפתיע והרבה מחייב:
הקדושה – מעלה יתרה באישה יותר מבאיש.
אולי זה משום ההשפעה שלנו על האקלים הביתי, אולי משום הכח שלנו על הדורות שיבואו, ואולי פשוט כיי אנחנו יקרות מכדי לא להתעטף במעלה הנכבדה של קדושה.
כך או כך,
זאת מעלה יתרה בנו, ששווה לנו לאמץ:
'קדושים תהיו כי קדוש אני'!
הלוואי ונזכה לקבל ולהתעלות
מאותו 'יום מנוחה וקדושה לעמך נתת'!
שבת שלום,
לאה
את פותחת את המייל ולא מאמינה.
מה? זה הגיע אלי? 'כולה' לחצתי בתמימות על 'קבלי' / 'הזמיני' / 'השתתפי חינם' במיזם תוכן כלשהו של משהי שהבטיחה לי עולם ומלואו, עושר ואושר וכל טוב ופתאום אני מרגישה אי נוחות…
באמת התוכן הזה נמצא אצלי על המחשב?
זה יכול להיות תכנים, ביטויים, תמונות או סרטים. במיתרי הנפש הרגישה שלך מזמזם משהו ומזכיר לך ש'זה לא זה', אבל אז קופץ מתג ההשתקה ומחשיך לך את ההארה שצצה לך:
תעזבי, כולנו נשים.
בעלי בחיים לא ניגש למחשב.
אחים שלי בישיבה ועד שיחזרו אני אמחק הכל.
מזל שיש לי רק בנות…
ועוד.
האמנם?
ומה איתנו?
בפרשה המרגשת של השבוע, רגע לפני שאנחנו מצווים על כל מכלול הציווים המופלאים הללו, שעיצבו את דמות היהודי השלם ממעמד הר סיני ועד היום, ישנו ציווי מקדים:
"וידבר ה'… דבר את כל …ישראל…קדושים תהיו!" (ויקרא י"ט, ב')
והפסוק העוקב:
"איש אמו ואביו תיראו"
אה… קדושים?
תראי איזה צדיקים בחורי הישיבות שלנו,
וכמה עדיני נפש אברכי הכוללים,
ואילו דרגות של קדושה יש לחסידים בשטיבל,
ואיזה יופי של דרגות קדושה הם מקבלים על עצמם…
נכון.
זה באמת חשוב, ומי כעמך ישראל, גוי קדוש.
אבל כל זה ממש לא מספיק!
והזכיר באזהרת הקדושה הזאת כל עדת בני ישראל כדי לכלול בזה גם הנשים, לפי שהאזהרה לכל אנשים ונשים… ולפי שהאב והאם סבת הבן על כן אמר איש אמו ואביו תיראו, לפי ששלשה שותפין יש בו באדם, הקב"ה ואביו ואמו, והקדים האם למעלתה כי הקדושה מעלה יתרה באשה יותר מבאיש. (רבינו בחיי)
אז אם את מאלו (ובטח את מהם) היודעים גודל מעלת הקדושה בבני ישראל,
אם את מחשיבה את הדרגה הנעלית הזו,
ומייקרת את עדת הקדושים באשר היא,
הנה לך 'רבינו בחיי' קצת מפתיע והרבה מחייב:
הקדושה – מעלה יתרה באישה יותר מבאיש.
אולי זה משום ההשפעה שלנו על האקלים הביתי, אולי משום הכח שלנו על הדורות שיבואו, ואולי פשוט כיי אנחנו יקרות מכדי לא להתעטף במעלה הנכבדה של קדושה.
כך או כך,
זאת מעלה יתרה בנו, ששווה לנו לאמץ:
'קדושים תהיו כי קדוש אני'!
הלוואי ונזכה לקבל ולהתעלות
מאותו 'יום מנוחה וקדושה לעמך נתת'!
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.