יש דבר מאוד מעניין בפרשת השבוע. כשהמרגלים דיברו בגנות הארץ, אחד הדברים שהם אמרו זה שהארץ אוכלת יושביה.
רש"י כתב שאמרו על זה סמך שראו בזמן שהיו בארץ הרבה לוויות ואנשים שמתו ולהם זה היה נראה חסרון גדול שיש בארץ ישראל.
אבל, רש"י מסביר שהסיבה שמתו הרבה אנשים באותו זמן זה היה משהו שהקב"ה עשה לטובתם שיושבי הארץ יהיו טרודים באבילות ולא ישימו לב למרגלים.
יש כאן מוסר השכל עצום. יש הרבה מצבים של בן אדם שנראה לו שזה דבר שלילי, אך עם פקיחת עין ושימת לב רואים שה' מסדר הכל לטובתינו. כתוב באור החיים בפרשת יתרו שה' רוצה בטובתינו יותר ממה שאנחנו רוצים בטובת עצמינו, אנחנו פשוט צריכים לשנות את המבט ולראות בכל דבר את חסד ה'. ברור שכל מה שקורה הוא לטובתינו ועם טיפה שימת לב רואים בכל דבר את חסדי ה'.
לתגובות: אשמח אפילו בקצרצרה: tzipwand@gmail.com
יש דבר מאוד מעניין בפרשת השבוע. כשהמרגלים דיברו בגנות הארץ, אחד הדברים שהם אמרו זה שהארץ אוכלת יושביה.
רש"י כתב שאמרו על זה סמך שראו בזמן שהיו בארץ הרבה לוויות ואנשים שמתו ולהם זה היה נראה חסרון גדול שיש בארץ ישראל.
אבל, רש"י מסביר שהסיבה שמתו הרבה אנשים באותו זמן זה היה משהו שהקב"ה עשה לטובתם שיושבי הארץ יהיו טרודים באבילות ולא ישימו לב למרגלים.
יש כאן מוסר השכל עצום. יש הרבה מצבים של בן אדם שנראה לו שזה דבר שלילי, אך עם פקיחת עין ושימת לב רואים שה' מסדר הכל לטובתינו. כתוב באור החיים בפרשת יתרו שה' רוצה בטובתינו יותר ממה שאנחנו רוצים בטובת עצמינו, אנחנו פשוט צריכים לשנות את המבט ולראות בכל דבר את חסד ה'. ברור שכל מה שקורה הוא לטובתינו ועם טיפה שימת לב רואים בכל דבר את חסדי ה'.
לתגובות: אשמח אפילו בקצרצרה: tzipwand@gmail.com
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.