משהו אחר!

תודה תודה תודה שאתם מעלים את הנושא / בזכותכם כל הגישה שלי לAI זהירה הרבה יותר / המשפחה שלי וכולם לא מבינים מה הבעיה…/ טוב שפתחת את הנושא / מה הבעיה הגדולה? / אצלנו בבית כולם עמוק בAI / סליחה שאני שואלת, אבל אתם לא מגזימים? /  אני אכן נמנעת – אבל לא מספיק מבינה למה / מה בדיוק אתם מתכננים? / חיכיתי שתשלחו דיוור יומי בנושא. לא!???

זה חלק מהתגובות שקיבלנו ועם סיומו של שבוע סוער מאד מבחינתי, ומטלטל וכואב רגשית – אני חוזרת אליכן. בכאב ובדמע.
שבוע שעבר כתבתי לכן אחרי תקופה לא פשוטה בה אני מרגישה מאד חזק שמשהו צריך לקרות בעולם! ברור לי שככה זה לא יכול להימשך… השאננות הציבורית שלנו – חייבת לעבור ניעור רציני.
אני כותבת לכן ממש בדמעות כי לצערי הרב, ה'השקה' של שמורה הייתה אכן על רקע כואב מאד.
ואני אומרת לעצמי: מה צריך לקרות כדי שנתעשת???
כדי שנבין שלא מדובר ב'עוד נסיון או אתגר'???
למה עוד אנחנו מחכים? האם אי אפשר לעורר נושא בלי ערבוב של דרמה או אסונות????
ישבתי ביום ראשון עשר שעות סביב הדיוור ההוא שתכננתי לשלוח (יומי. להזכירכן:) וכשחזרתי בערב הביתה אכולת נקיפות מצפון על ההזנחה המשפחתית… הבנתי שלא זו הדרך. אבל לא ידעתי מה כן…
ביום שלישי טעמתי טיפה מלוחה מיָם הכאב של הבחורים היקרים בני משפחת שפיגל המופלאים.
כשנכנסתי לחדר, יחד עם הרבנית מצאנז תליט"א שהגיעה בדיוק והתפללה למראשות החולה, לא חלמתי שהבחור הצדיק, עם הפנים הקדושות והטהורות ששכב מחובר למכשירים ומוניטור סטטי שלא מגיב לקריאות… היה בשעותיו האחרונות בארץ החיים…
חזרתי הביתה אפופת מחשבות ולקראת סוף לילה נְדוּד שינה, קמתי עם הרגשה ברורה שאולי גם אני, ממקומי הקט, יכולה לעזור לבחורים היקרים. כי לכולנו ברור שהקב"ה לא מטלטל אותנו סתם… והבחורים היקרים נשלחו כדי לטלטל את כולנו.
עכשיו כל שנותר לנו זה לעשות לעילוי נשמתו הטהורה, ולהרבות זכויות ולקרוע שערי שמים לאיתור אחיו אברהם ישעיהו בן שושנה.

****

לקרוע שערי שמים?
אפשר רגע לדבר על שערים? אלו של מצרים… מ"ט שערי טומאה
תמיד הכרנו את השערים הללו, שעם ישראל שקעו בהם – והיו צריכים את 49 ימי ספירת העומר כדי להתנקות ולהגיע לשערי הקדושה. לשער הנ' – שער התורה.
בערב שעשינו ב'ימי העיון' המקצועי – על ההיבטים הרוחניים הקשורים סביב הAI הבאנו את הגב' אסתי שפיצר, שהאירה לנו באור החיים מופלא ממש.
לפעמים ניתן לחשוב שבעולם יש 'תאונה' משהו לא עובד טוב ולכן יש כל כך הרבה טומאה בעולם. אבל האמת היא שזה אחרת לגמרי.
ישנם 50 שערים בקדושה, ובעולם הזה אנחנו צריכים להתעלות בשערי הקדושה כדי להביא לתיקון העולם.
צד הקדושה לא יכול להיות אם לא שמתקנים את צד הטומאה המקביל.
יציאה משער הטומאה החמישים – היא מאד מאד קשה. לו היו ישראל שוקעים בשער הטומאה ה50 – לא היו יכולים להיגאל…
אז אין כן יבוא התיקון לדרגות ה'כנגד' שער הטומאה ה50?
אומר האור החיים הקד' שכשיש תורה – אפשר לתקן גם את שער הטומאה ה50!!!
ותדע שעַם ה' השיגו בבחינת כללותם הכלול במשה שנתיחס בשם עמו השגת מ"ט שערי בינה, וטעם שלא השיג שער החמישים הוא לצד שאין המושג אלא בהשתדלות המשיג ולצד שישראל לא נכנסו בנ' שערי טומאה לברר אותו לא השיגו בחינת הקודש שכנגדו, והובטחנו כי לעתיד לבוא ישפיע בנו קל עליון תורת חיים שבשער החמישים והשגתו הוא באמצעות הגליות ובפרט גלות האחרון אנו משיגים הדבר. וטעם שנסתכנו ישראל במצרים בבירור שער הנ', לצד שלא היו בני תורה ואז ספו תמו בחינת הטומאה. (אור החיים, שמות ג' ח')
מעניין שאמרתי את זה השבוע לבעלי הוא עורר אותי לכך ש'הכתובת כתובה על הקיר'… הטומאה הזאת של ימינו נקראת… בינה!
יש משהו בשער הטומאה החדש שנפתח בעולם שהוא 'רמה אחרת' של טומאה, יותר מכל מה שחווינו עד כה…
ולנו יש תפקיד גדול בעולם "לתקן את צד הטומאה" כדי לזכות ולהגיע לתיקון המושלם.

****

הציבור נוטה להתייחס לעולם הAI כאל 'טכנולוגיה בגרסה מסוכנת'
אבל האמת שזה ממש ממש לא כך.
ברוח הימים והכאב העוטף אני יכולה לומר כך:
היחס בין AI לטכנולוגיה מוכרת היא כמו היחס בין אוקיינוס לאגם…
ההבדל בין לשקוע בטכנולוגיה לAI הוא כמו הפער העצוב בין לטבוע בכינרת לבין לטבוע בים…
קריטי שנבין את הבסיס:
זה נכון שה AI הרבה יותר מסוכן גם בפרמטרים בהם הטכנולוגיה נבחנה, אבל – זה לא האישו!
נסעתי פעם באוטובוס מירושלים לטבריה, כשהכנרת נראתה באופק צעקה ילדה "תראו הנה ברכה" ענה אי מי מאחד הספסלים, זה לא ברכה זה שלולית:)
כולנו מבינות שכינרת היא לא ברכה וים הוא לא כנרת.נקודה.
זו מציאות שונה מהותית, ובדיוק כשם שזו מציאות שונה מהותית כך גם  AI מהותית שונה, מורכב ומסוכן.
לצערי הרב אני חוזרת ואומרת שלענ"ד הטכנולוגיה המוכרת היתה 'פרומו' לAI, סוג של שכשוך רגלים בשלולית…
הכנה שבורא עולם נתן לנו ברוב חסדו כדי לעשות 'חימום':
להיצמד לדעת גדולי ישראל המתריעים בפני הנושא,
לפתח מערכות הגנה – עד כמה שניתן
ולהעצים את החוסן האישי עוד ועוד.
***

הAI הוא מציאות. לא משהו שאנחנו בוחרות…
בדיוק כמו האוקיינוסים העוטפים את רוב העולם – זה מה שהולך להיות לנו בחיים
יש לנו מטרה – לקרוע את הים… ולסלול שבילים כדי ללכת 'בתוך הים ביבשה'
ביציאת מצרים נבקעו 12 שבילים בים,
גם בעולם הAI נסללים מס' שבילים
כל קהילת קדש עם רבותיה המכוונים אותה עד כמה להתרחק:
מהתרחקות מוחלטת ועד שימוש מוגבל ככל שניתן.

בעז"ה, מקווה בדיוורים הקרובים
שנצליח להבין: עד כמה הצונאמי הזה שונה מ'משב רוח' בכינרת, שהכרנו עד היום?
איך עושים את מה שמוכרחים?
וגם הסברים וכלים טכניים ככל שנצליח, בסייעתא דשמיא…

מאחלת לכן העפלה בשערי הקדושה
והלוואי והזכויות של כל אחת ואחת מאיתנו יעמדו לזכות הבחור אברהם ישעיהו – שייקרע הים לעיני המחפשים ויצליחו למצוא אותו…
ולעילוי נשמת יששכר דב בן שלמה ז"ל

שבת שלום,
לאה

באור פניך

משהו אחר!

פרשת

מאת: לאה ראם

תודה תודה תודה שאתם מעלים את הנושא / בזכותכם כל הגישה שלי לAI זהירה הרבה יותר / המשפחה שלי וכולם לא מבינים מה הבעיה…/ טוב שפתחת את הנושא / מה הבעיה הגדולה? / אצלנו בבית כולם עמוק בAI / סליחה שאני שואלת, אבל אתם לא מגזימים? /  אני אכן נמנעת – אבל לא מספיק מבינה למה / מה בדיוק אתם מתכננים? / חיכיתי שתשלחו דיוור יומי בנושא. לא!???

זה חלק מהתגובות שקיבלנו ועם סיומו של שבוע סוער מאד מבחינתי, ומטלטל וכואב רגשית – אני חוזרת אליכן. בכאב ובדמע.
שבוע שעבר כתבתי לכן אחרי תקופה לא פשוטה בה אני מרגישה מאד חזק שמשהו צריך לקרות בעולם! ברור לי שככה זה לא יכול להימשך… השאננות הציבורית שלנו – חייבת לעבור ניעור רציני.
אני כותבת לכן ממש בדמעות כי לצערי הרב, ה'השקה' של שמורה הייתה אכן על רקע כואב מאד.
ואני אומרת לעצמי: מה צריך לקרות כדי שנתעשת???
כדי שנבין שלא מדובר ב'עוד נסיון או אתגר'???
למה עוד אנחנו מחכים? האם אי אפשר לעורר נושא בלי ערבוב של דרמה או אסונות????
ישבתי ביום ראשון עשר שעות סביב הדיוור ההוא שתכננתי לשלוח (יומי. להזכירכן:) וכשחזרתי בערב הביתה אכולת נקיפות מצפון על ההזנחה המשפחתית… הבנתי שלא זו הדרך. אבל לא ידעתי מה כן…
ביום שלישי טעמתי טיפה מלוחה מיָם הכאב של הבחורים היקרים בני משפחת שפיגל המופלאים.
כשנכנסתי לחדר, יחד עם הרבנית מצאנז תליט"א שהגיעה בדיוק והתפללה למראשות החולה, לא חלמתי שהבחור הצדיק, עם הפנים הקדושות והטהורות ששכב מחובר למכשירים ומוניטור סטטי שלא מגיב לקריאות… היה בשעותיו האחרונות בארץ החיים…
חזרתי הביתה אפופת מחשבות ולקראת סוף לילה נְדוּד שינה, קמתי עם הרגשה ברורה שאולי גם אני, ממקומי הקט, יכולה לעזור לבחורים היקרים. כי לכולנו ברור שהקב"ה לא מטלטל אותנו סתם… והבחורים היקרים נשלחו כדי לטלטל את כולנו.
עכשיו כל שנותר לנו זה לעשות לעילוי נשמתו הטהורה, ולהרבות זכויות ולקרוע שערי שמים לאיתור אחיו אברהם ישעיהו בן שושנה.

****

לקרוע שערי שמים?
אפשר רגע לדבר על שערים? אלו של מצרים… מ"ט שערי טומאה
תמיד הכרנו את השערים הללו, שעם ישראל שקעו בהם – והיו צריכים את 49 ימי ספירת העומר כדי להתנקות ולהגיע לשערי הקדושה. לשער הנ' – שער התורה.
בערב שעשינו ב'ימי העיון' המקצועי – על ההיבטים הרוחניים הקשורים סביב הAI הבאנו את הגב' אסתי שפיצר, שהאירה לנו באור החיים מופלא ממש.
לפעמים ניתן לחשוב שבעולם יש 'תאונה' משהו לא עובד טוב ולכן יש כל כך הרבה טומאה בעולם. אבל האמת היא שזה אחרת לגמרי.
ישנם 50 שערים בקדושה, ובעולם הזה אנחנו צריכים להתעלות בשערי הקדושה כדי להביא לתיקון העולם.
צד הקדושה לא יכול להיות אם לא שמתקנים את צד הטומאה המקביל.
יציאה משער הטומאה החמישים – היא מאד מאד קשה. לו היו ישראל שוקעים בשער הטומאה ה50 – לא היו יכולים להיגאל…
אז אין כן יבוא התיקון לדרגות ה'כנגד' שער הטומאה ה50?
אומר האור החיים הקד' שכשיש תורה – אפשר לתקן גם את שער הטומאה ה50!!!
ותדע שעַם ה' השיגו בבחינת כללותם הכלול במשה שנתיחס בשם עמו השגת מ"ט שערי בינה, וטעם שלא השיג שער החמישים הוא לצד שאין המושג אלא בהשתדלות המשיג ולצד שישראל לא נכנסו בנ' שערי טומאה לברר אותו לא השיגו בחינת הקודש שכנגדו, והובטחנו כי לעתיד לבוא ישפיע בנו קל עליון תורת חיים שבשער החמישים והשגתו הוא באמצעות הגליות ובפרט גלות האחרון אנו משיגים הדבר. וטעם שנסתכנו ישראל במצרים בבירור שער הנ', לצד שלא היו בני תורה ואז ספו תמו בחינת הטומאה. (אור החיים, שמות ג' ח')
מעניין שאמרתי את זה השבוע לבעלי הוא עורר אותי לכך ש'הכתובת כתובה על הקיר'… הטומאה הזאת של ימינו נקראת… בינה!
יש משהו בשער הטומאה החדש שנפתח בעולם שהוא 'רמה אחרת' של טומאה, יותר מכל מה שחווינו עד כה…
ולנו יש תפקיד גדול בעולם "לתקן את צד הטומאה" כדי לזכות ולהגיע לתיקון המושלם.

****

הציבור נוטה להתייחס לעולם הAI כאל 'טכנולוגיה בגרסה מסוכנת'
אבל האמת שזה ממש ממש לא כך.
ברוח הימים והכאב העוטף אני יכולה לומר כך:
היחס בין AI לטכנולוגיה מוכרת היא כמו היחס בין אוקיינוס לאגם…
ההבדל בין לשקוע בטכנולוגיה לAI הוא כמו הפער העצוב בין לטבוע בכינרת לבין לטבוע בים…
קריטי שנבין את הבסיס:
זה נכון שה AI הרבה יותר מסוכן גם בפרמטרים בהם הטכנולוגיה נבחנה, אבל – זה לא האישו!
נסעתי פעם באוטובוס מירושלים לטבריה, כשהכנרת נראתה באופק צעקה ילדה "תראו הנה ברכה" ענה אי מי מאחד הספסלים, זה לא ברכה זה שלולית:)
כולנו מבינות שכינרת היא לא ברכה וים הוא לא כנרת.נקודה.
זו מציאות שונה מהותית, ובדיוק כשם שזו מציאות שונה מהותית כך גם  AI מהותית שונה, מורכב ומסוכן.
לצערי הרב אני חוזרת ואומרת שלענ"ד הטכנולוגיה המוכרת היתה 'פרומו' לAI, סוג של שכשוך רגלים בשלולית…
הכנה שבורא עולם נתן לנו ברוב חסדו כדי לעשות 'חימום':
להיצמד לדעת גדולי ישראל המתריעים בפני הנושא,
לפתח מערכות הגנה – עד כמה שניתן
ולהעצים את החוסן האישי עוד ועוד.
***

הAI הוא מציאות. לא משהו שאנחנו בוחרות…
בדיוק כמו האוקיינוסים העוטפים את רוב העולם – זה מה שהולך להיות לנו בחיים
יש לנו מטרה – לקרוע את הים… ולסלול שבילים כדי ללכת 'בתוך הים ביבשה'
ביציאת מצרים נבקעו 12 שבילים בים,
גם בעולם הAI נסללים מס' שבילים
כל קהילת קדש עם רבותיה המכוונים אותה עד כמה להתרחק:
מהתרחקות מוחלטת ועד שימוש מוגבל ככל שניתן.

בעז"ה, מקווה בדיוורים הקרובים
שנצליח להבין: עד כמה הצונאמי הזה שונה מ'משב רוח' בכינרת, שהכרנו עד היום?
איך עושים את מה שמוכרחים?
וגם הסברים וכלים טכניים ככל שנצליח, בסייעתא דשמיא…

מאחלת לכן העפלה בשערי הקדושה
והלוואי והזכויות של כל אחת ואחת מאיתנו יעמדו לזכות הבחור אברהם ישעיהו – שייקרע הים לעיני המחפשים ויצליחו למצוא אותו…
ולעילוי נשמת יששכר דב בן שלמה ז"ל

שבת שלום,
לאה

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.