כמה את מרגישה שהמילה 'ויקרא' קשורה לערב פסח?
קשורה ועוד איך!
כי רש"י הקדוש אומר לנו שהא' הקטנה שבסוף המילה מצביעה על כך שבניגוד לאומות העולם אליהם נגלה השי"ת ב"ויקר" – במקרה, אצלנו יש קריאה!
המשמעות, היא שההכנה לקראת הדבר היא חשובה ובעלת השפעה על הפעולה עצמה.
"אבל לאומות העולם נקרא אליהם בלשון ארעי וטומאה".
אצלנו השגות רוחניות, הם לא 'במקרה'.
והאמת, כל עניין המשכן והשראת השכינה זה בדיוק זה.
מדוע הקב"ה צריך אותנו שנכין את המשכן?
שנתרום את תכשיטינו?
שנתאמץ בכל ליבינו?
משום שהדרך לקבל השראת שכינה, זה רק אם אנחנו עושים מעצמנו את ההכנה הנדרשת!
התרומה שלנו היא זאת הסוללת לנו נתיבים בלב להיות מסוגלים לקלוט את ההשפעה המענגת של השראת השכינה בתוכינו!
ותסכימו איתי שאין פירוש יותר מתאים לערב פסח מאשר זה:)
אנחנו ממרקות וטורחות ומתאמצות לפעמים ממש עד כלות הכוחות,
אבל כשנבין עבור מה אנחנו עושות את זה – הכל יהיה קל יותר!
אנחנו מוסרות את הכוחות שלנו כדי להכין את עצמנו לחג הקדוש,
ימי השפעת האמונה,
ימי החירות המושלמת והדבקות בה' יתברך!
בשביל זה!
לא בשביל השוויגער, לא בשביל החברות ולא בשביל השכנה
בשביל להכין יותר מקום לשכינה!
מאחלת לכן שבת של הרפיה ושאיבת כח ממקור אחר-
שבת של 'על מנוחתם יקדישו את שמך'!
שבת שלום,
לאה
כמה את מרגישה שהמילה 'ויקרא' קשורה לערב פסח?
קשורה ועוד איך!
כי רש"י הקדוש אומר לנו שהא' הקטנה שבסוף המילה מצביעה על כך שבניגוד לאומות העולם אליהם נגלה השי"ת ב"ויקר" – במקרה, אצלנו יש קריאה!
המשמעות, היא שההכנה לקראת הדבר היא חשובה ובעלת השפעה על הפעולה עצמה.
"אבל לאומות העולם נקרא אליהם בלשון ארעי וטומאה".
אצלנו השגות רוחניות, הם לא 'במקרה'.
והאמת, כל עניין המשכן והשראת השכינה זה בדיוק זה.
מדוע הקב"ה צריך אותנו שנכין את המשכן?
שנתרום את תכשיטינו?
שנתאמץ בכל ליבינו?
משום שהדרך לקבל השראת שכינה, זה רק אם אנחנו עושים מעצמנו את ההכנה הנדרשת!
התרומה שלנו היא זאת הסוללת לנו נתיבים בלב להיות מסוגלים לקלוט את ההשפעה המענגת של השראת השכינה בתוכינו!
ותסכימו איתי שאין פירוש יותר מתאים לערב פסח מאשר זה:)
אנחנו ממרקות וטורחות ומתאמצות לפעמים ממש עד כלות הכוחות,
אבל כשנבין עבור מה אנחנו עושות את זה – הכל יהיה קל יותר!
אנחנו מוסרות את הכוחות שלנו כדי להכין את עצמנו לחג הקדוש,
ימי השפעת האמונה,
ימי החירות המושלמת והדבקות בה' יתברך!
בשביל זה!
לא בשביל השוויגער, לא בשביל החברות ולא בשביל השכנה
בשביל להכין יותר מקום לשכינה!
מאחלת לכן שבת של הרפיה ושאיבת כח ממקור אחר-
שבת של 'על מנוחתם יקדישו את שמך'!
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.