שלום כולן,
אחד הדברים שאנחנו צריכות להזכיר לעצמנו שוב ושוב, מתוקף היותינו חשופות לתרבות המערבית שכל כך לוקה בעניין הזה,
זאת הצורה היהודית של 'בית יהודי' – כמו שה' תכנן עבורינו…
השבוע, כשחיפשתי במקורות הנפלאים שלנו איזה אור חדש מהפרשה גיליתי פרוש מעניין:
הרש"ר הירש כותב על הפסוק: המתאר את הרגע שרבקה אימנו מזה את יצחק: "ותיפול מעל הגמל" (כ"ד ס"ד).
הוא מתאר איך נפילה מהגמל / מרכבה בפסוקים זהו ביטוי לכבוד, וכך הוא ממשיך:
"…גם פעולה זו אופיינית לכאן. עלמה צעירה ואצילית הבאה לפגוש את בעלה לעתיד ודאי שהיתה מעדיפה לבוא רכובה בהדרת כבוד בראש שיירה ארוכה של מלווים, ואז להואיל ברוב טובה להרשות לו לסייע בידה לרדת מעל הגמל. אך כאן, במיוחד, כשיצחק הולך לקראתה ברגל לא היה הגון בעיניה שתרכב לקראתו. בנוסף על כך, רכיבה היתה סימן למעמד גבוה, ורבקה לא רצתה להיראות כגבירה חשובה כשהיא פוגשת את יצחק… הכל קרה מתוך התעוררות עצמית שבאה מאליה, ללא חשבונות מוקמים. כתוצאה של תחושה נכונה ותבונת הלב.
אני בטוחה שכל מי שמתעניינת במייל השבועי של פרשת שבוע – היא בדרגה כזאת, שהדברים הללו בבחינת: אין מזרזים אלא למזורזים… ובודאי כולכן כבר שמעתן את הסדרה המצויינת של הרבנית וולדמן שבשמועה (שאגב, מדהים לשמוע פידבקים מעשרות מאזינות, בכל הסגנונות, וכולן אומרות שהסדרה עשתה להן טוב…) וזה הדבר בתמצית:
כל כך הרבה בתים היום זוכים לבעל היוצא 'לשוח בשדה' – עושר אדיר – אבל פנימי, וכמעט בלי שום ברק חיצוני במושגי ימינו. ומנגד, הנשים נאלצות להתערבב בעולם השקר שכולו מורכב מ'שואו' אחד ענק, המון רושם, בלה בלה, זרקורים ואור. 'מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי' – זה גם זה…
האם נזכה, באמת ובתמים, להגיע להרגשה פנימית של 'ותיפול מעל הגמל' – במקומות הנכונים…?
ומאחר וזה הטבע הבסיסי שברא הקב"ה העולם, זהו גם המתכון הבטוח ביותר, המביא אותנו בסופו של דבר לחיים הרמוניים ומלאי שמחה, בדיוק כמו שממשיכה התורה הקדושה לתאר אצל יצחק, חמישה פסוקים לאחר מכן:
"ויבאה …האהלה… ותהי לו לאשה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אמו".
ואם כבר דיברנו על תפקיד האישה בביתה,
אני נרגשת לשתף אתכן באחד השיעורים המכוננים על העניין החשוב והמאתגר הזה.
שיעור נפלא של הרב מילר מגייטסהד, המבהיר את עניין תרומתה של האישה בפן הרוחני של הבית היהודי.
כשאברהם אבינו קרא את הפרק "אשת חיל" על שרה אימנו, הוא התווה לכולנו דרך חיים.
השיעור נוגע בנקודות מרתקות ומזכה את השומעות ברגעים של עונג אמיתי…
נכנסת למטבח להכין שבת?
בואי לקבל משמעות נוספת למאמץ שלך!
אפשרנו את הקו (02-6440292) במחיר השווה לכל (בעלת) נפש… שווה! שווה!
ואם כבר בעניין המלצות: יש חוברת מצויינת המרכזת הלכות במקום העבודה, היא מופצת עכשיו בבתי הכנסת ב'בלוי'.
בקשנה מהבעלים שיעלעלו… מניחה שהם יחליטו לקנות:) (לא קשור אלינו… רק שמעתי על זה המלצות חמות!)
שבת שלום,
לאה
שלום כולן,
אחד הדברים שאנחנו צריכות להזכיר לעצמנו שוב ושוב, מתוקף היותינו חשופות לתרבות המערבית שכל כך לוקה בעניין הזה,
זאת הצורה היהודית של 'בית יהודי' – כמו שה' תכנן עבורינו…
השבוע, כשחיפשתי במקורות הנפלאים שלנו איזה אור חדש מהפרשה גיליתי פרוש מעניין:
הרש"ר הירש כותב על הפסוק: המתאר את הרגע שרבקה אימנו מזה את יצחק: "ותיפול מעל הגמל" (כ"ד ס"ד).
הוא מתאר איך נפילה מהגמל / מרכבה בפסוקים זהו ביטוי לכבוד, וכך הוא ממשיך:
"…גם פעולה זו אופיינית לכאן. עלמה צעירה ואצילית הבאה לפגוש את בעלה לעתיד ודאי שהיתה מעדיפה לבוא רכובה בהדרת כבוד בראש שיירה ארוכה של מלווים, ואז להואיל ברוב טובה להרשות לו לסייע בידה לרדת מעל הגמל. אך כאן, במיוחד, כשיצחק הולך לקראתה ברגל לא היה הגון בעיניה שתרכב לקראתו. בנוסף על כך, רכיבה היתה סימן למעמד גבוה, ורבקה לא רצתה להיראות כגבירה חשובה כשהיא פוגשת את יצחק… הכל קרה מתוך התעוררות עצמית שבאה מאליה, ללא חשבונות מוקמים. כתוצאה של תחושה נכונה ותבונת הלב.
אני בטוחה שכל מי שמתעניינת במייל השבועי של פרשת שבוע – היא בדרגה כזאת, שהדברים הללו בבחינת: אין מזרזים אלא למזורזים… ובודאי כולכן כבר שמעתן את הסדרה המצויינת של הרבנית וולדמן שבשמועה (שאגב, מדהים לשמוע פידבקים מעשרות מאזינות, בכל הסגנונות, וכולן אומרות שהסדרה עשתה להן טוב…) וזה הדבר בתמצית:
כל כך הרבה בתים היום זוכים לבעל היוצא 'לשוח בשדה' – עושר אדיר – אבל פנימי, וכמעט בלי שום ברק חיצוני במושגי ימינו. ומנגד, הנשים נאלצות להתערבב בעולם השקר שכולו מורכב מ'שואו' אחד ענק, המון רושם, בלה בלה, זרקורים ואור. 'מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי' – זה גם זה…
האם נזכה, באמת ובתמים, להגיע להרגשה פנימית של 'ותיפול מעל הגמל' – במקומות הנכונים…?
ומאחר וזה הטבע הבסיסי שברא הקב"ה העולם, זהו גם המתכון הבטוח ביותר, המביא אותנו בסופו של דבר לחיים הרמוניים ומלאי שמחה, בדיוק כמו שממשיכה התורה הקדושה לתאר אצל יצחק, חמישה פסוקים לאחר מכן:
"ויבאה …האהלה… ותהי לו לאשה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אמו".
ואם כבר דיברנו על תפקיד האישה בביתה,
אני נרגשת לשתף אתכן באחד השיעורים המכוננים על העניין החשוב והמאתגר הזה.
שיעור נפלא של הרב מילר מגייטסהד, המבהיר את עניין תרומתה של האישה בפן הרוחני של הבית היהודי.
כשאברהם אבינו קרא את הפרק "אשת חיל" על שרה אימנו, הוא התווה לכולנו דרך חיים.
השיעור נוגע בנקודות מרתקות ומזכה את השומעות ברגעים של עונג אמיתי…
נכנסת למטבח להכין שבת?
בואי לקבל משמעות נוספת למאמץ שלך!
אפשרנו את הקו (02-6440292) במחיר השווה לכל (בעלת) נפש… שווה! שווה!
ואם כבר בעניין המלצות: יש חוברת מצויינת המרכזת הלכות במקום העבודה, היא מופצת עכשיו בבתי הכנסת ב'בלוי'.
בקשנה מהבעלים שיעלעלו… מניחה שהם יחליטו לקנות:) (לא קשור אלינו… רק שמעתי על זה המלצות חמות!)
שבת שלום,
לאה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.