שבועות, חג מתן תורה.
זה לא משהו תיאורטי ובאוויר, יש קבלת התורה ביום הזה! כל יהודי באמת צריך לקבל את התורה ואת העול מצוות מחדש ביום הזה.
הספורנו כותב שהיה צריך לכתוב בתורה את המילה 'עצרת' חג השבועות, שמשמעותו זה לעצור לעבודת הקל יתברך, אבל בתורה זה לא מופיע על שבועות בגלל שאח"כ הם חטאו בחטא העגל.
מה הקשר בעצם – למה יש סיבה ששבועות לא יקבל תואר שהיה אמור לקבל בגלל שבהמשך חטאו?
והוא מסביר שזה בגלל שבשבועות יש קבלת עול תורה ומצוות ואם חטאו אח"כ זה מראה שהיה חוסר במציאות של הקבלת עול תורה ומצוות.
לכן התורה לא כתבה את התואר – עצרת.
צריך לחשוב ולהתבונן איך אנחנו מקבלים עול תורה ומצוות בשבועות, ולא רק עוברים דרך החג.
לתגובות: אשמח אפילו בקצרצרה: tzipwand@gmail.com
שבועות, חג מתן תורה.
זה לא משהו תיאורטי ובאוויר, יש קבלת התורה ביום הזה! כל יהודי באמת צריך לקבל את התורה ואת העול מצוות מחדש ביום הזה.
הספורנו כותב שהיה צריך לכתוב בתורה את המילה 'עצרת' חג השבועות, שמשמעותו זה לעצור לעבודת הקל יתברך, אבל בתורה זה לא מופיע על שבועות בגלל שאח"כ הם חטאו בחטא העגל.
מה הקשר בעצם – למה יש סיבה ששבועות לא יקבל תואר שהיה אמור לקבל בגלל שבהמשך חטאו?
והוא מסביר שזה בגלל שבשבועות יש קבלת עול תורה ומצוות ואם חטאו אח"כ זה מראה שהיה חוסר במציאות של הקבלת עול תורה ומצוות.
לכן התורה לא כתבה את התואר – עצרת.
צריך לחשוב ולהתבונן איך אנחנו מקבלים עול תורה ומצוות בשבועות, ולא רק עוברים דרך החג.
לתגובות: אשמח אפילו בקצרצרה: tzipwand@gmail.com
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.