| שלום כולן,
בואו נעשה חידון קצר: "וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שכן לשבטיו ותהי עליו רוח אלקים" (במדבר כ"ד, ב') הדבר הראשון שבלעם ראה זאת העובדה שעם ישראל מחולק לשבטים!!! וזה ממש רש"י מפורש: "ראה כל שבט ושבט שוכן לעצמו ואינן מעורבין…" ומביא האור החיים הקדוש: וירא וגו' לשבטיו ותהי עליו וגו'. פירוש שראה בהם ב' ענינים גדולים א' שוכן כל שבט ושבט בפני עצמו, ב' ותהי עליו וגו' שהיתה שורה שכינה על כל שבט בפני עצמו… והטעם שכל שבט יש לו הדרגה בפני עצמו, או לצד הזכות שיש לאחד יותר מחבירו, או לפי המנין.. שאמרו שבאמצעות שנסדרו ישראל בדרך זה כל שבט בפני עצמו שכנה עליהם שכינה ונעשו מרכבה לה… בשבילי זה היה חדש, ושוב, אני מתנצלת מאלו שזכו ודבריו של רש"י הקדוש שגורים על פיהם ואין להם מה להתחדש ממנו. כי אני ממשיכה כל שנה למצוא יהלומים חדשים… וקצת מתפלאה על עצמי – איפה הייתי שנה שעברה:( פתאום אני חושבת לעצמי, שאולי אם היינו זוכרים את היופי והחשיבות של החלוקה לשבטים, היינו מונעים הרבה צער וקשיים של מחלוקת. כשנצא מתוך התפיסה הזאת – הרבה דברים 'ירגעו' לנו בלב. אולי אפשר לומר, שהסיבה היא כזאת: החכמה היא לדעת שאנחנו אכן מחולקים לשבטים – אנחנו אחרים האחד ממשנהו, *** אמש התאספנו בבני ברק למפגש מנחות – סיום שנת 'יקיר לי'. עלתה שם סביב השולחן השאלה – מהי בדיוק 'רוח שמורה'. היו שטענו שהיא ליטאית, היו שאמרו שאש חסידית מרצדת בה, והיה מי שראה בה דווקא חום ותום של עדות המזרח. מה באמת יש בה? יש בה את הקריאה לכל אחת ואחת באשר היא לדבוק ולהצמד לאוהל הטוב שלה. כך נוכל לחזור חזרה בכל יום מחדש,
כל טוב ושבת שלום לאה |
|
![]() |
| שלום כולן,
בואו נעשה חידון קצר: "וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שכן לשבטיו ותהי עליו רוח אלקים" (במדבר כ"ד, ב') הדבר הראשון שבלעם ראה זאת העובדה שעם ישראל מחולק לשבטים!!! וזה ממש רש"י מפורש: "ראה כל שבט ושבט שוכן לעצמו ואינן מעורבין…" ומביא האור החיים הקדוש: וירא וגו' לשבטיו ותהי עליו וגו'. פירוש שראה בהם ב' ענינים גדולים א' שוכן כל שבט ושבט בפני עצמו, ב' ותהי עליו וגו' שהיתה שורה שכינה על כל שבט בפני עצמו… והטעם שכל שבט יש לו הדרגה בפני עצמו, או לצד הזכות שיש לאחד יותר מחבירו, או לפי המנין.. שאמרו שבאמצעות שנסדרו ישראל בדרך זה כל שבט בפני עצמו שכנה עליהם שכינה ונעשו מרכבה לה… בשבילי זה היה חדש, ושוב, אני מתנצלת מאלו שזכו ודבריו של רש"י הקדוש שגורים על פיהם ואין להם מה להתחדש ממנו. כי אני ממשיכה כל שנה למצוא יהלומים חדשים… וקצת מתפלאה על עצמי – איפה הייתי שנה שעברה:( פתאום אני חושבת לעצמי, שאולי אם היינו זוכרים את היופי והחשיבות של החלוקה לשבטים, היינו מונעים הרבה צער וקשיים של מחלוקת. כשנצא מתוך התפיסה הזאת – הרבה דברים 'ירגעו' לנו בלב. אולי אפשר לומר, שהסיבה היא כזאת: החכמה היא לדעת שאנחנו אכן מחולקים לשבטים – אנחנו אחרים האחד ממשנהו, *** אמש התאספנו בבני ברק למפגש מנחות – סיום שנת 'יקיר לי'. עלתה שם סביב השולחן השאלה – מהי בדיוק 'רוח שמורה'. היו שטענו שהיא ליטאית, היו שאמרו שאש חסידית מרצדת בה, והיה מי שראה בה דווקא חום ותום של עדות המזרח. מה באמת יש בה? יש בה את הקריאה לכל אחת ואחת באשר היא לדבוק ולהצמד לאוהל הטוב שלה. כך נוכל לחזור חזרה בכל יום מחדש,
כל טוב ושבת שלום לאה |
|
![]() |
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.
לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.