הבמה הכי מתאימה לפרסום…
ראשית, אני מלאת הערכה ממש לכותבת המדהימה!
אבל בעקבות הלבטים שהיו לה, חשבתי לעצמי שזה הזוי שאפילו אישה שעובדת בתחום, לא מודעת למה שהתפרסם על הנושא הזה בדיוק… אז לטובת כולן אני שולחת לך את המכתב המקורי שהתפרסם עם דעת תורה ברורה בעניין:
ב"ה
בין כסה לעשור תשרי תש"פ לפ"ק
כבר נתפרסם דעת גדולי הדור שאלו החובשות פאה לכיסוי הראש חייבות להקפיד שלא תראה הפאה כשערה הטבעי אלא יהא ניכר עליה שחובשת פאה נכרית, מלבד שאר גדרי הצניעות הנצרכים לזה, כפי שכבר נתפרסם בעבר ע"י בי"ד "משמר התורה".
ועתה באנו לעורר אודות הפרצה החדשה בפאות מסוג "לייס שקוף" העשוי בצורה שנראה שהשיער יוצא ממש מהראש ונעשה כמובן כדי שלא יהא ניכר שמדובר בפאה, הרינו לגלות דעתנו שדבר זה אסור בתכלית, ולא יראה ולא ימצא בקרב מחנה ישראל.
והתורה אמרה ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך מכלל זה נשמע שאלו הנשמרות בגדרי הצניעות זוכות להשראת השכינה וזוכות לבנים ובנות ההולכים בדרך התורה ולשפע ברכה והצלחה וטוב להן בזה ובבא.
וע"ז באנו עה"ח
ישראל גנס יהודה סילמן משה שאול קליין
ישראל גואלמן צבי ובר מנחם מנדל לובין
הובא לידעתי עניין המכשול הנ'ל
ואני מצטרף לדברי הרבנים הגאונים שליט'א
שריאל רוזנברג
האומץ, הרצון והויתור...
ואאאווו את מדהימההה שאין דברים כאלה!!!
קודם כל תודה לשמורה על הגיוון בסיפורים.
זה גם שמורה לכל דבר, לא פחות מכל ענייני התקשורת….
אז אני רוצה לחזק את ידי הכותבת
ולהודות לה ממש מקרב הלב על החיזוק שנתנה פה !!!
ובמיוחד על האומץ, הרצון והוויתור העננקקק !!!
ובעייני הוא ענק ממש כי היא עשתה זאת בעצמה !! וזה פי מיליון יותר קשה…
אמנם לא שלמה עשרות אלפי שקלים לפאנית, אבל כן עבדה בעצמה ותפרה ואין זה קל בכלל…!!!
מעריכה אותך מאאאדד !!!!
וכן, כיף גם לשמוע סוף טוב ומושיע !!
הרבה יותר מחזק ומשמח, גם אם אני לא רואה את זה בעצמי…
כל ישראל אחים
אשרייך!!!!
זה מחייב אותי...
חיזקת אותי מאד,
אם אחת שיכולה לעשות פאה עדכנית כמעט ללא עלות, ובכל זאת ויתרת…
מרגישה שזה מחייב גם אותי.
תודה על השיתוף!!
ותודה לשמורה שמאירה לנו כל פעם עוד זוית חשובה בחיים..
קל כ"כ להסחף וקשה כ"כ לעצור
אני כל כך מעריכה את ההתגברות העצומה הזו, עד שאין לי מילים לתארה.
כשזה מגיע למראה חיצוני שלנו, הנשים, ובמיוחד במיוחד לפאה, שמשפיעה כל כך על המראה, קל כל כך להסחף וקשה כל כך לעצור.
וכשזה מעשה ידייך, והתוצאה כל כך מוצלחת – זו התגברות שאי אפשר לתאר.
אני מסתכלת לפעמים על עצמי מהצד ויודעת שלו חייתי לפני דור לעולם לא הייתי מעלה על דעתי לחבוש פאה כזו (והפאה שלי עוד נחשבת "מורתית" למדי). אפילו לראות את הפאות שלבשו לחתונה של אחותי הגדולה.. על שביל לבן לא חלמו אז!! ואל הפאות הטבעיות של היום… וודאי שלא!
וזה לא היה לפני של כך המון שנים.
הלוואי שיהיו לי, באופן אישי, ולכולנו, כציבור, עוז ותעצומות כמו שאת גייסת!
הייתי בטוחה שזוהי בחורה...
ואוווו!
כל הכבוד שהעלתם את הנושא הזה! לאחרונה- אני יותר ויותר לא יודעת בעצמי (!) על בנות שאני פוגשת, האם הם נשואות או לא… ה' ישמור.
וכבר כמה פעמים שהייתי בטוחה שזוהי בחורה ובסוף התברר לי שהיא נשואה(!!!!!)….
יש בזה מקום גדול לחיזוק...
מדהים חיזקת מאד, במיוחד לאור העובדה שהנושא של כיסוי ראש על ידי פאה נפרץ היום מאד. ויש מקום גדול לחיזוק בעניין זה
דברים של הרגשה פנימית
כל הכבוד לך!!
מעניין שדווקא בהלכות צניעות יש גם דת משה – הלכות פסוקות וגם דת יהודית – קשור לתקופה ולסגנון…
בהרבה דברים הצניעות היא גם דברים של הרגשה פנימית,
כי מה שצנוע על חברתך לא בהכרח צנוע עליך!!
אשריך!!
בעייתי מאוד…
די ברור ולא צריך לראות הוראה של רבנים בשביל להבין שהלייס הוא בעייתי מאוד והוא גורם לזה שכל השמירה של כיסוי ראש שאמורה להיות לאישה נשואה לא חלה על מי שחובשת פאה כזו..וברור לי שהרבנים הגדולים (הגר"ח קנייבסקי שיבל"טא מרן הרב שטיינמן זצ"ל) אם רק היו יודעים מה הולך בשוק הפיאות היום הם לא היו מאמינים..
לכן נראה לי שזה באמת היה חשוב ונכון – המסקנה שהכותבת היקרה הגיע אליה!!!
נושאים שהם ניסיון שלנו באמת...
מדהים
תודה על הפרסום
מחזק ברמות
ותודה שאתן מעלות נושאים כ"כ חשובים שנוגעים לכולנו והן ניסיון שלנו באמת,
טוב להיות חלק מקבוצה כזו
לכותבת הסיפור, תודה שזיכית וחיזקת את כולנו יתן לך ה' כוח להמשיך לעמוד בכל הניסיונות ולגדל דור ישרים מבורך
שמחה לשמוע שיש אישה שמתגברת!
מדהימה!
שמחה שהנושא הזה עלה
אני רואה כל כך הרבה בנות סמינר צנועות וחסודות עם הפאות האלה שזו בושה ענקית
והם לא מבינות מה הבעיה, האורך כל כך צנוע, "אני כמעט לא מאופרת, חצאית הכי באמצע.."
שמחה לשמוע שיש אישה שמתגברת!
מחייב כל אחת מאיתנו להתחזק בנקודה שלה בתחום הפרוץ הזה...
סיפור מרגש! עוצמתי…
ויתור לא פשוט שמחייב כל אחת מאיתנו להתחזק בנקודה שלה בתחום הפרוץ הזה..
בהחלט בעד סיפורי ישועות, בפרט בענייני חיזוק בצניעות
מה היינו עושות בלי השמורה???
לא להאמין שתחת נושא העבודה יש כל כך הרבה נושאים שאפשר להתחזק בהם…
יישר כח
תמשיכו לחזק הלאה!
חנוכה שמח והרבה ישועות לכלל ישראל!
להקשיב לקול הפנימי...
איזו מיוחדת!!!
לדעת להקשיב לקול הפנימי שאומר לך לעצור…
לתשומת לבכן...
מאד מרגש לקרוא סיפור עם כזה סיומת מוצלחת!!
אבל אולי זה אמור לעורר שאלות???
איך נשים מיוחדות ושמורות שמקריבות כל כך הרבה בעבודה בשביל צניעות והלכה מסתובבות עם פאה (וזה ברחוב! לא רק בתוך העבודה!!) שלא עונה לגדרי הצניעות!! (מבלי להיכנס לסוגיית הפאות. שבזה כל אחד נוהג לפי רבותיו.)
לתשומת לבכן..
סרבתי - בדיוק בגלל שזה יפה...
וואו, מדהימה שכתבת על הנושא החם והבוער הזה!
זו בהחלט תופעה מצערת שבצער רב הולכת ופושטת. והעצוב מכל הוא שהעין מתרגלת, רואים ורואים ורואים עד שמתרגלים וגם כאלה שלעולם לא היו נופלות ברשת – נופלות בה.
בנימה אישית, ישבתי אצל הפאנית כדי לעשות פיאה רגילה והיא מדדה לי את הלייס, ואמרתי לה שאין סיכוי בעולם. היא אמרה לי כל הכבוד לך ושכולם הולכות כך וזה מהמם. אז סרבתי בנימוס ואמרתי לה שאני לא מסרבת בגלל שזה לא יפה, אלא בדיוק בגלל זה. חשבתי אז על כמה כמעט קל לשכנע….
הולכת לחזק נשים אחרות...
כל כך נכון, וכל כך נוגע בלב.
כתיבה מדהימה ומרתקת!
אני הולכת לומר את זה בשיעור השבוע לחזק נשים אחרות.
תודה!
אתגרים נוספים
מקסים! גם בגלל שהוא מביא עוד אתגרים נוספים לאישה חרדית מעבר לאינטנרט
הורדתי סופית את הפאה… והרגשתי אור מהסיפור!
יו!!!
איזה עוצמות!!
קשה ויותר מקשה סתם!!
בדיוק הספור הזה מחזק אותי ממש , כי הורדתי סופית את הפאה. מול כל החברות בעבודה זה ממש ….
והרגשתי אור מהסיפור!
תודה ותמשיכו עוד ועוד ועוד!!!
קצרצרים
מדהיםםםםםםם
~~
תודה על החיזוק!!!
~~
מעריצה אותך!!!!
~~
מרגש!
~~
מיוחדת!
"אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו"!
שנזכה!
~~
מיוחד ממש!!