כיכר היונים

סיפור אישי

הילד שניצל

אחד הארכיטקטים של המשרד עזב את דרכו המקצועית לחיים ולשלום, והיווה את כותרת המייל החגיגית לאירוע פרידה, בטימס, כמובן.

התרגום המעשי בשבילי זה 60 דקות של שטיפת כלים וקיפול כביסה, תמורת האזנה לקשקושי סרק ובלה בלה קלאסי של פרידה מהדמות המדוברת.

לא ראיתי בעיה בהשתתפות כזאת – אני מרחוק, בלי מצלמה, על תקן מאזינה ללא התערבות, מרוויחה זמן יקר של עבודות בית על חשבון העבודה, ולמה להיראות מתבדלת אם אין בעיה לא להיות כזאת.

הכנתי ערימה הררית של חזות עוף דפוקים, כלומר – מעולים, בכיוון הפיכה לשניצלים טריים הישר מהמחבת לטובת בחורי הישיבה היקרים שלי שחזרו הביתה.

ונכנסתי לטימס.

אחרי שתים-שלוש דקות שאני עובדת במטבח במרץ על רקע צחוקים ופטפוטים שנשמעים מחדר הישיבות הווירטואלי, אני קולטת שהבחור שלי גם שומע…

לא היה שם ניבול פה או מילים גסות, אבל כן היה שם מושב ליצים מהסוג שכבר התחספסתי אליו. אני רגילה לשמוע שיחות רדודות כאלו, שפה זולה ופרצי צחוק משותפים לגברים ונשים, אבל ממש לא הייתי רוצה שהבחור שלי יהיה שותף פאסיבי למפגש כזה.

סגרתי מיד את הטימס, לא רוצה לקשר בין חגיגת הפרידה ליושבי הבית שלי, למרות שאאלץ לחזור לעבוד בזמן הזה.

פתאום נפל לי האסימון שהבחור הוא רק תמרור! בצומת הזאת בלט לי כמה צורם הדבר, אבל לאמיתו של דבר מה שאני לא רוצה שהוא ישמע – גם אני לא צריכה לשמוע. אם לא מדובר במשהו הכרחי לעבודה – למה לי לנכוח שם?

השניצלים? אל תדאגו, לקחתי הפסקה מהעבודה והשלמתי שעות בלילה.

והילד? אל תדאגו, הילד שניצל:)

אחרי שתים-שלוש דקות שאני עובדת במטבח במרץ על רקע צחוקים ופטפוטים שנשמעים מחדר הישיבות הווירטואלי, אני קולטת שהבחור שלי גם שומע...

תגובות השמורות לסיפור

הדוגמאות שהם נותנים, הביטויים שהאוזניים שלי נצלות מלשמוע אבל הם אפילו לא שמים לב שהם אומרים, סגנון הדיבור, זה לא משהו שהיינו רוצות להתרגל אליו!

כל הכבוד! אני הרבה פעמים גם בהרגשה כזו... שפשוט התחספסנו... יש הרבה מפגשים בטימס אפילו שקשורים לעבודה, אבל לא הכרחיים, כמו ישיבות צוות, הדרכות שיכולות לתרום הרבה, ועל פניו נראה שזה נטו עבודה, ולא יכול להיות בעייתי, אבל צריך לזכור שזה חילונים!! 

הדוגמאות שהם נותנים, הביטויים שהאוזניים שלי נצלות מלשמוע אבל הם אפילו לא שמים לב שהם אומרים, סגנון הדיבור, זה לא משהו שהיינו רוצות להתרגל אליו! 

כמה דברו איתנו על האקדמיה שמורות שם יכולות לדבר כפירה וכו'? ובהדרכה או בישיבת צוות תמימה יכולים להיות דיבורי כפירה באותה כמות. ומלבד הכפירה- גם אם זה נטו מקצועי, הדרך שמגישים את הדברים, הדוגמאות, השפה, ככל שיותר נחשפים- הרגישות יורדת. 

תודה רבה על הסיפור, מחזק ומזכיר לשמור על עצמנו!

כל הכבוד על הניתוק המיידי ועל התובנה הנכונה שגם את לא רוצה לשמוע וכבר התרגלת…

כל הכבוד על הניתוק המיידי ועל התובנה הנכונה שגם את לא רוצה לשמוע וכבר התרגלת. 

הרבנית ניישטאט ע"ה תמיד אומרת שמה שהאמא היא השורש ומה שהאמא שומעת, רואה וכו' זה נכנס לדי אנ אי של הילד!! בלי שהוא יודע מכך. 

יש אין ספור סיפורים על נשים שהתחזקו או חלילה להיפך מבלי שהילדים ידעו והדבר ניכר בשטח על הילדים. מה שאנחנו לא רוצים שהילדים יקראו, ישמעו וכו' אנו צריכות לעשות את כל המאמצים שגם אנחנו לא נראה ונשמע וכו'

כמו שתיארתם אם אני לא רוצה שהילד שלי ישמע -למה שאני אשמע?

זה נורא מציק לי שאנחנו מתחספסות ככה. כמו שתיארתם אם אני לא רוצה שהילד שלי ישמע -למה שאני אשמע? אני גם במקום הזה שהתחספסתי באיזשהו מקום. 

ח"ו לא שאני מעורבת בכל השיח והתערובת אבל אני לא מבינה איך אנחנו מוכנות שזה יקרה ואיך אנחנו חיות במציאות כזו? גם אם את יושבת בשקט. את חשופה לכל השיח מסביב

חשוב להדגיש שהוא נכון גם לגבי פגישות עבודה מקצועיות לחלוטין…

המסר המרכזי של הסיפור, לעורר לזהירות שלא להכניס את העבודה הביתה ואת השיח בטימס לאוזני הילדים הוא חשוב מאד ונכון. 

חשוב להדגיש שהוא נכון גם לגבי פגישות עבודה מקצועיות לחלוטין ולא רק אירועים בסגנון שהוזכר בסיפור.  יישר כוח על פועלכן

אז תכבדו אותנו, בבקשה תכתבו על זה יותר…

אין לי סיפור, אבל בבקשה תכתבו יותר על כל ההפקות אופנה והדוגמניות למיניהן, של החנויות החרדיות, שפורצות גדר בשקט בשקט, פורצות את כל הגדרות, הכל, מי הקהל יעד שלהן בעצם? אנחנו? 

אז תכבדו אותנו, בבקשה תכתבו על זה יותר. זה שורף בלב תכתבו על זה שאנחנו יהודיות ואנחנו אחרות ושונות ומרוממות אבל בלי שזה ישמע כמו המורות בסמינר, שזה יישמע פשוט יהודי אמיתי ושייך ומחובר לכל אמא ובת יהודיה, כמה אחריות יש לכל אחת שמפיצה תמונות של נשים "יפיפיות" בסגנון כל כך רחוק מאיתנו, הלב שלי נשבר מזה, תודה

בקצרצרה

אויי זה כ"כ נכון וחזק!!! הילד ניצל וגם האמא. וזה דרש גם חוכמת חיים ורגישות גבוהה כי יכולת פשוט לשים אוזניות 'כדי שהבחור לא ישמע', ורק הלב שלך היה ממשיך לשמוע. להתחספס. יישר כוחך!!! חיזקתני

***

אני קוראת את הסיפור בפעם השניה, ומנסה לדמיין לעצמי, פגישות בהן אף אני נוכחת, ואפילו פגישה משפחתית עם גיסים,  אחיינים וכו', איך הן ישמעו באוזני ה "בחור ישיבה" אם הוא יאזין להם מרחוק... שנזכה תמיד לזכור ש" עין רואה, ואוזן שומעת... " 

***

אני מאד מקפידה בישיבות עבודה להיות עם אוזניות, גם כשהשיח הוא עבודה נטו- ילדי החיידר הטהורים לא אמורים להיות בהאזנה, וגם לא בנות מתוקות, בשביל זה יש אוזניות בלוטוס, שהשניצלים לא יפסידו :) 

***

הילדים הם אחד ה- מצפנים הטובים שלנו. במיוחד במיוחד בתחומים שמול אחינו התועים. אנחנו כל כך הרבה מוסרות את רצונינו בשביל שהילדים יהיו מוגנים וטהורים וקדושים והם התמרור הכי מכוון שיש לדרך הזו. 

***

שלא מן המניין- הכתיבה של הסיפור בכל שבוע מדהימה!!! כפיים לכותבת נעמי, שתמיד מסיימת את הסיפור במשפט מחץ, בול פגיעה, עם קריצה נעימה!! זה מוסיף המון המון כיף לקרוא, וסקרנות לשבוע הבא.... 

***

לגבי האם מותר להשתמש בAI לצורכי עבודה: אם המעביד דורש שישתמשו לקוד בבינה מלאכותית כי זה יכול לחסוך הרבה זמן מהעבודה זה יכול להיות גזל לא להשתמש, אז שכל אחת תשאל בעצמה כי יש כאן שאלות אמיתיות

***

יהו!! איזה סיפור עוצמתי!! יש לנו מחר הרמת כוסית אחה"צ וזה בדיוק התכנון שלי לפתוח טימס ולא באמת להיות לנקות לפסח או לעבוד במחשב תוך כדי, רק לסמן V שאני נמצאת מה, יש בזה בעיה?? 

***

יפה מאד!!! בד"כ אני לא מגיבה אבל פה ממש נהניתי הרגישות היפה לסביבה, להבין שאנחנו באמת לא היחידות שנחשפות, והלקח שלקחת לעצמך להמשך. אלופה!! המלכה שניצלה..

***

מסכימה מאד עם הגישה שהילדים הם תמרור, ומה שאת לא רוצה שהילד שלך ישמע - כנראה לא ראוי שגם את תשמעי/תראי, בענייני עבודה וגם בתחומים נוספים, מוזיקה ועוד. 

***

מאד אהבתי אין עליכם! מוצאים כל פעם את החיזוקים שנכנסים ללב וכל הכבוד לכותבת רגישות ותובנה יפה 

***

תמיד מה שמחזק אותי זו השאלה 'האם אני רוצה שהילד/ה שלי ייחשף/ יעשה דבר כזה?' 

***

טוב שיש לנו תמרורי אזהרה/הודעה עין רואה ואוזן שומעת.... 

***

וואו איזה סיפור יפה. כל כך נכון ומדויק! !!! תודה 

***

אהבתי ממש! סיפור אמיתי מהיום יום שלנו. 

***

תודה רבה! סיפור חמוד!! 

***

במקרים שצריך אפשר להשתמש באוזניה 

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.