כיכר היונים

סיפור אישי

בחיק המשפחה

יומיים מאז שנולדתי נהייתי יעל.

עוד לא ידעתי לאיזה שם משפחה זה יוצמד בהמשך חיי, אבל אף פעם לא חשבתי שהוא יהפוך לכינוי שלי.

סיימתי לימודי תכנות בסמינר לוסטיג ופניתי לחפש עבודה.

אחרי מסע מייגע וראיונות למכביר שעברתי, חברת הייטק נחשבת במרומי מגדל עסקים ברמת גן קיבלה את פני כעובדת מן המניין.

בין כשלושים אנשי פיתוח וניהול היתה גם קבוצה חרדית נחמדה, עם שלוש 'אלישבע'ות בתוכה.

כל פעם שקראו 'אלישבע' שלושתן סובבו את הראש, וממש למען הנוחות החליט ראש הצוות לעבור לשמות משפחה.

נכנסתי לתפקיד כ'יעל' ופתאום קלטתי שאני הולכת להיות 'רוזנפלד'…

בהתחלה הופתעתי, והיה לי קשה.

אני אחת זורמת וחברותית, 'רוזנפלד' היה נשמע לי כבד כזה…

אבל אמרתי לעצמי: משמים, אם הקב"ה גלגל את העניינים כך – אשמור על הקו המקובל.

עברו כמה שנים, עם הזמן התברגתי חזק במערכת, ונכנסתי לתפקיד ניהולי. מפעם לפעם גייסתי עובדות תחתי, ועם כל קבלה של עובדת חדשה אמרתי שמקובל לקרוא פה בשמות משפחה. כולן זרמו עם זה ולמעשה נוצרה אווירה של כבוד ובידול.

אין מה להתכחש, שם פרטי נושא איתו אופי חברי, שם משפחה הוא יותר דיסטנסי, ועוזר לתחום את היחסים ל'נטו עבודה'.

כשהגיעה הקורונה ודחפה את העבודה אל תוך הבתים, שמתי לב לרווח משמעותי נוסף. אם רציתי ואם לא – "העבודה של אמא" היא לא עוד כותרת לשעות שאמא לא בבית, והילדים הפכו להיות מעורבים פאסיביים בתכני השיחות.

פתאום הם גילו שבעבודה קוראים לי "רוזנפלד", ואמא היא לא חברה של כל האנשים האלה. התקשורת רשמית ועניינית, ובעיני זה ערך חשוב מאד שהילדים ספגו על הדרך.

לאחרונה עברתי תפקיד למחלקה אחרת. מנהל המחלקה קרא לי כל הזמן: יעל, יעל, יעל.

תהיתי מה נכון לעשות, ואז בצורה מכובדת פשוט כתבתי לו:

אם אפשר כמו במחלקה הקודמת, לכנות אותי בשם משפחה בלבד.

הוא ענה להפתעתי מיד ובלי בעיות: בסדר גמור.

זה היה כל כך קטן,

וכל כך גדול.

נשארתי בחיק המשפחה,

עם החותמת שלי.

למשפחותם.

בהתחלה הופתעתי, והיה לי קשה. אני אחת זורמת וחברותית, 'רוזנפלד' היה נשמע לי כבד כזה...

תגובות השמורות לסיפור

כבר הרבה שנים ותמיד כשהייתי שומעת דיבורים על "לקרוא בשם משפחה" הייתי מזדעקת ואומרת שצריך לדעת מתי זה נכון והגיוני…

האמת שאני מקנאה... אני עובדת בחברת הייטק גלובאלית, כבר הרבה שנים ותמיד כשהייתי שומעת דיבורים על "לקרוא בשם משפחה" הייתי מזדעקת ואומרת שצריך לדעת מתי זה נכון והגיוני, ושאצלנו לדוג' יש כמה גברים שקוראים להם בשם משפחה בתור חיבה אז עוד יכול לצאת גרוע יותר וכו'.. וגם כל הזמן נכנסים אנשים חדשים, עובדים עם אנשים ממחלקות אחרות אז לא ישים ולא הגיוני. 

אבל כבר תקופה שאני חושבת שאולי יש מקרים שאלו תירוצים וזה דווקא היה יכול להיות רעיון טוב בהחלט לא מסוגלת לעשות שינוי אחרי כ"כ הרבה שנים אבל כן מעריכה מאד! ומקנאה... תודה שאתן מביאות סיפורים כאלו, תמיד טוב לדעת שיש כאלו שכן הצליחו ולכוון גבוה 

אני מגיעה מרקע חסידי שמרני ואז כשהייתי צריכה להציג את עצמי אמרתי את שמי ושמאד יכבד אותי שיקראו לי גב' לוי…

כ"כ אמיתי!! אשריך!! 

נכנסתי למקום עבודה חרדי בני ברקי ונחרדתי לגלות בישי"צ הראשונה שהעובדים מכנים את העובדות בשמן הפרטי. אני מגיעה מרקע חסידי שמרני ואז כשהייתי צריכה להציג את עצמי אמרתי את שמי ושמאד יכבד אותי שיקראו לי גב' לוי כי אצלנו נוהגים שגברים זרים לא מכנים אישה בשמה הפרטי. 

התגובות היו ממש מכבדות מלבד אחד ששאל אם הוא יכול לקרוא לי הרבנית..... אך לא התבלבלתי ואמרתי שאפשר הכל רק לא בשם הפרטי. אני כבר שם הרבה שנים ובזכותי הדבר הפך לנוהל במשרד וזה מבחינתי MUST לאשה חרדית. 

אני מנהלת משרד, וכשהתחלתי החלטתי שלגברים אני לא קוראת בשם הפרטי וגם לא בפניה במייל…

מאוד חיבר אותי השבוע הסיפור, אני מנהלת משרד, וכשהתחלתי החלטתי שלגברים אני לא קוראת בשם הפרטי וגם לא בפניה במייל, כמו שהיא כתבה יש משהו בשם הפרטי שיוצר אולי חיבור יותר קרוב. 

בקיצור אני מאוד שמחה ושלמה עם זה אני טיפוס חברותי וזורם ולפעמים תוהה האם לומר זאת לצוות שיבינו למה אני לא פונה בשם הפרטי או שזה מובן, חלק מהצוות דתי,,, וסתם כך אני מחכה כל שבוע מחדש לאישי שלישי תמשיכו לעשות חיל 

מזדהה כל כך ואשמח לשמוע איך אפשר לעשות שינוי במקום בו אני כבר ותיקה…

שלום מזדהה כל כך ואשמח לשמוע איך אפשר לעשות שינוי במקום בו אני כבר ותיקה. 

ב"ה מאז שנכנסתי קוראים לי בשמי המלא ולא בשם חיבה (נגיד מרים, לעומת מירי במקומות אחרים) אבל עדיין - זה שם פרטי, וגם לשאר האנשים בצוות (בחלקם גברים חילוניים) קוראים בשם פרטי. 

לא רואה את עצמי מסוגלת להפוך את הפניה אליהם לשם משפחה, או לבקש שיקראו לי בשם משפחה כמה שאני יודעת שזה לא ממש בסדר... 

עבדתי בהיות בחורה במשרד חרדי די גדול ושם הקפידו מאד על זה…

עבדתי בהיות בחורה במשרד חרדי די גדול ושם הקפידו מאד על זה. אם תשאלו אותי- במשרד חרדי זה גם חשוב, אם לא עוד יותר חשוב ובכלל כל נושא הזהירות מקבל משנה תוקף ומאד נתון לנטיה האישית של האישה. ממש רואים מי יותר שומרת על עצמה ומי יותר מרשה לעצמה... 

מצד שני הפניה בשם משפחה זה לא הכל. כשמתרגלים לזה זה בעצמו כבר פחות עושה דיסטנס

דווקא הפשטות שלו כ"כ נותנת כוח להתחבר לרעיון…

וואו איזה סיפור מרגש. דווקא הפשטות שלו כ"כ נותנת כוח להתחבר לרעיון (שזה דבר קשה מאד מאד) כל הכבוד אני מעריכה כל אחת שמצליחה לעמוד בדבר הזה,

זה לא פשוט. רואה ומכירה הרבה בנות שהיה ברור להם בצאתן מהסמינר שכך הן ינהגו אבל עקב ההרגל והבושה הן לא מבקשות וקוראים להן בשם פרטי.... תודה על כל הסיפורים! מחזק ביותר

הייתי שמחה לשתף בשיר אישי שלי שכתבתי…

שלום לארגון שמורה, שמי מיכל וגם אני זוכה להיות חלק (עד היום פסיבי) משמורה ב"ה. הייתי שמחה לשתף בשיר אישי שלי שכתבתי על רקע ההתמודדות שלי עם הנסיונות בעולם העבודה, אולי עשוי להביא תועלת/הנאה לאחרות. מעריכה את כל מה שאתם פועלים! 

מה 

בֵּין מִי שֶׁהִקְדִּיחַ 

תַּבְשִׁילוֹ, 

יִצְרוֹ מוֹשׁלוֹ; 

וּמִי שֶׁלֹּא, 

וּמִי שֶׁלּוֹ אֱמוּנָה, 

וְשׁוּעָל מְשָׁלוֹ, 

וְחַי נִמְשָׁלוֹ, 

שֶׁאָכַל מִשֶּׁלּוֹ.

תגובה על סיפורים קודמים - לא ידעתי עד כמה התגובות מוסיפות מאוד למי שהסיפור שייך לה…

שלום וברכה ריגש אותי מאוד שפרסמתם את הסיפור שלי, תודה רבה. אני מרגישה עד כמה שזה נוסך בי כוחות להתמודד מול יתר האתגרים הרוחניים העומדים בפני במקום עבודתי. 

כמו כן, לא ידעתי עד כמה התגובות מוסיפות מאוד למי שהסיפור שייך לה, אני חושבת שאף פעם לא הגבתי לסיפורים, אבל עכשיו קראתי כל תגובה בשקיקה וזה ממש נתן בי עוצמות חדשות להוכיח את עצמי הלאה בעבודת ה' זו. יישר כח על כל מה שאתם עושות עבורנו! 

בקצרצרה

את נותנת כוח. הלוואי על כולם. נכנסתי לעבודה שיש בה הרבה חרדיות ודי הופתעתי שמדברים עם כל הגברים בשמות פרטיים. ככשאלתי מישהי היא אמרה לי שאין כאן מה לעשות בנושא. אני לעצמי משתדלת להימנע מלקרוא שם פרטי לגבר בע"ה, אבל מאוד מפריע לי שגברים קוראים לי בשם הפרטי. 

***

סיפור מחזק! הקושי שלי הוא שלא תמיד שם משפחה הוא הכי סטרילי מבחינה רוחנית. אני עובדת במשרד חרדי עם לקוחות חרדיים ומרגישה שבמקום שלי ספציפית יותר נוח עם שם פרטי כך אני עוד אסתר ולא שם משפחה שגורם לשאלות כמו את קשורה ל... אתם משתייכים לחוג.. וכו' (מניסיון). יתכן שצריך לשאול רב במקרה כזה מה עדיף. 

***

אני ממש חושבת כך, התחלתי לעבוד מזכירה בתלמוד תורה (חרדי לאומי חזק אבל לא עד כדי..) וביקשתי שיקראו לי בשם המשפחה וזה כ"כ מצוין ומרגיש בנוח!! (אמא אחת סיפרה לי שהרב של הבן שלה אמר להם שלמזכירה החדשה קוראים בשם המשפחה כי היא חרדית...) תודה על כל החיזוקים! 

***

תודה! איזה יפה הסיפור רוצה לדייק משהו: הרבה פעמים זה קל עוד יותר מלבקש לכנות בשם משפחה, פשוט להתרגל להזדהות בשם משפחה. כשמתחילים שיחה- 'הלו? מדברת כאן קנציפולסקי, לגבי..' השיחה מתחילה בצורה הרבה יותר מכובדת ודיסטנסית. 

***

הלוואי שבכל מקומות העבודה עם גברים ינהגו כך, בסמינר הביאו לנו הרצאה של רב בענייני הלכות בעבודה, ואחד הדברים שאמר, שאסור שגבר יקרא לעובדת בשם פרטי ולהיפך כי זה גורם ליחס של קרבה. מקווה שנושא זה ייכנס חזק למקומות עבודה. 

***

מחזק מאוד!! נהנית ממש גם מהצורה שהילדים ראו שהכל מאוד ענייני וטכני, ולא חברי. ושגם אחרי שעברה למחלקה חדשה, עמדה חזקה וביקשה להיקרא כמו במחלקה הקודמת - רק בשם משפחתה. ונשארה עם החותם! 

***

חבל שזה לא כך בכל המשרדים.... הייתי שמחה אם היה טבעי בעולם העסקים ולא רק לחרדיות כי גם אם זה בסביבת נשים, לא בהכרח שרוצה לקשור קשר חברותי עם כל אחת. יישר כוח לגיבורת הסיפור 

***

אדירה!!!! אני נמצאת באותה סוציאציה ולא יודעת מה לעשות, אבל כבר החלטתי שאני הולכת לבקש ממנו שיקרא לי בשם משפחה. תודה ע-נ-ק-י-ת!!!!! נתת לי כוח. אשריך. 

***

יש משהו מתוק כ"כ בסיפור הזה השמירה בשיחה עם גברים היא ממש יומיום, כל הזמן להיות עם היד על הדופק ואם יש אפשרות להרחיק מלכתחילה זה נשמע פנטסטי ממש. 

***

מבחינה הלכתית, במקום העבודה וכו' ראוי ואפילו צריך לקרוא בשמות משפחה. יש לכל אחת לברר עם הרב שלהם בדיוק את ההלכה, אבל יש לזה מקור. 

***

רוזנפלד או יעל, התרגשתי מאוד לקרוא את הסיפור שלך הייתי מאוד רוצה למצוא משפחה כזו יכולה לאמץ אותי אליה? 

***

מושלםם!! זה הפתרון לכולם גם אנחנו כמה "חנות" (חנה) ולאט לאט עוברים לשמות משפחה אין מדהים מזה, אין! 

***

כתיבה מדהימה ונוגעת, מעבר לתוכן המחזק אהבתי ממש את: זה היה כל כך קטן, וכל כך גדול. 

***

מקנאה בך על האומץ! הלואי היה לי גם אולי תלמדי אותנו איך בונים כזה עמוד שידרה יציב 

***

אשרייך! אשרייך! אשרייך! מתפללת שה"גנים" האלו, יעברו לכל אחיותינו בנות ישראל 

***

כל כך כל כך כל כך מרגש!!!!!!!!!!!!! איזו גיבורה! איזו מתוקה!!! 

***

ווווואאאוווו מדהיםםםםםם הדברים הקטנים האלה שיוצרים משהו גדול!!!!! 

***

מעריכה מאוד מאוד! יודעת כמה זה נשמע פשוט, אבל לפעמים הביצוע קשה. 

***

מרגשת כל הכבוד הלוואי שבכל מקום 

***

מדהימה! כל כך נכון וכל כך מחזק! חיזקת אותי ממשש 

***

וואו! כ"כ יפה, כ"כ נכון וכ"כ אמיתי ממש מחזק ונותן גב 

***

וואו דמעות מעוצמת הסיפור תודה ממש על השיתוף 

***

וואו מ-י-ו-ח-ד! מ-י-ו-ח-ד! תודה על השיתוף:) 

***

איזה סיפור יפה ומחזק, תודה רבה! 

***

סיפור מקסים! מרגש! מהדהד! 

***

וואו, מיוחד ממש!! תזכי למצוות 

***

סיפור מקסים הלוואי על כולנו 

***

חזק ביותר, תודה על השיתוף! 

***

אהבתי את הסיפור של יעל!!‫

***

יואוווווווווווווווווו אהבתי 

***

איזו חזקה!!! ממש נהניתי!! 

***

יפה ממש!! 

***

אהבתי!

***

:) 

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.