כיכר היונים

סיפור אישי

בסתר המדרגה

האזעקה הראשונה שפילחה את השקט בגזרה הדרומית מצאה אותי מופתעת מאד.

אני לא שומעת חדשות, ולא עודכנתי בהצהרות הרהב של צמאי הדם מעזה. המטחים, ה'בומים' והשקט המפחיד שאחר כך, החזירו אותנו, הדרומיים, מהר מאד לארבע קירות שהיטבנו להכיר בשנים האחרונות, חדר הממ"ד.

חזרנו לשגרה מאיימת.

אבל הפעם נוספה לי התמודדות חדשה לכל המתח הזה – במשרד בו אני עובדת הממ"ד הוא לא פחות מאשר חדרו של הבוס… בשגרה – המשרד מורכב מעובדת נוספת שלא תמיד נמצאת, ומזרם אנושי שבא ויוצא, אבל מה יהיה בדיוק בזמן אמת של אזעקה?

לא כל כך הצלחתי לדמיין את עצמי מסתגרת עם הבוס בממ"ד שלו למשך כמה דקות של עצירת נשימה. זה לא לעניין משום כיוון.

אבל איך אני מסבירה לו שלא מתאים לי בכלל להיות בסיטואציה הזאת?

מאיפה להתחיל לדבר?

איך בדיוק להתנסח ולהוציא את כל הצדדים בהרגשה טובה?

 מסתבר שמשגרי הטילים לא התכוונו להתחשב בי ובלבטי, ושוב אזעקה. מוצאת אותי בלתי מוכנה לאן יפנו צעדי.

אני לא הייתי מוכנה, אבל ה' הטוב כבר הכין לי את השטח.

הבוס יצא לכמה דקות ונעל את החדר. אין ממ"ד!

מה עושים? מה שעושים כשאין ממ"ד – יוצאים למקום הכי בטיחותי שיש. וכך אירח אותי בלבביות חדר המדרגות של הבניין.

 כשהבוס חזר, הדבר הראשון שעשה היה להתעניין מה עשיתי אני. אמרתי לו שברחתי לחדר המדרגות. "לא היה עדיף לחכות מחוץ לממ"ד?" הוא שאל בדאגה כנה. "אמא שלי אומרת שחדר מדרגות בטוח יותר" עניתי לו, לא יודעת מאיפה שלפתי את התשובה המעניינת הזאת…

הוא אמר "טוב, עם אמא לא מתווכחים", והלך לו.

אחרי כשעה הגיע רצף של אזעקות. בפעם הראשונה הוא הזמין אותי להיכנס לחדר שלו, אבל עניתי בפשטות שאני מעדיפה את חדר המדרגות. הוא הבין בהחלט, הרי עם אמא לא מתווכחים… וזהו. שם נהיה המקלט שלי, בלי דיבורים, בלי אי הבנה או חוסר נעימות. ובכל הפעמים הבאות הריצה הבהולה היתה פשוט לשם.

בסופו של דבר הוא ריחם עלי ושלח אותי הביתה – "מהר, לפני המטח הבא"…

 תודה לה' על ההשגחה המופלאה הזאת!

אני השתדלתי ורציתי מאד להיות "שמורה", כמו היונה התמה והיפה שבלוגו שלכם, והנה הקב"ה ברוב אהבתו יישר לי את הדרך, והתקיים בי "יונתי בחגווי הסלע בסתר המדרגה…"

האזעקה הראשונה שפילחה את השקט בגזרה הדרומית מצאה אותי מופתעת מאד. אני לא שומעת חדשות, ולא עודכנתי בהצהרות הרהב של צמאי הדם מעזה. המטחים, ה'בומים' והשקט המפחיד שאחר כך, החזירו אותנו, הדרומיים, מהר מאד לארבע קירות שהיטבנו להכיר בשנים האחרונות, חדר הממ"ד.

תגובות השמורות לסיפור

לפני כמה שנים העברתי שיעורים וסדנאות בנושא הצניעות… השיעורים שאני מציעה הם משהו אחר, ייחודי

לפני כמה שנים העברתי שיעורים וסדנאות בנושא הצניעות והתגובות שקבלתי מנשים היו חמות מאד, לצערי כבר תקופה ארוכה לא יצא לי לעסוק בזה.

בחודש האחרון, כשהתחושה היא שמידת הדין מתוחה וכל אחד ואחת שומעים את קול ה’ קורא להם, התעוררתי לשוב לשיעורים והתחזקות בנושא. ובפרט – שלטעמי לא במקרה יש קשר בין מס’ הנספים באסון במירון – 45 במניין (בלתי נתפס!) לבין פרק מ”ה בתהילים שמדבר בדיוק על נושא זה – “כל כבודה בת מלך פנימה, ממשבצות זהב לבושה…” (ובפרק זה גם יש קשר הדוק לל”ג בעומר, בו כתוב: “שמן ששון מחברך”)

השיעורים שאני מציעה הם משהו אחר, ייחודי, כשהחומר מוגש בצורה מעניינת ומלווה בשקופיות. חלק מהשיעור הוא דיון וחשיבה משותפת. שווה לנסות. לטעמי זו העצמה אישית הכי מקורית (קרי: מוסמכת בתורה ובמפרשים) שיכולה להיות!

אני מתחילה בעז”ה ביום ראשון, י”ב סיון, בשעה 21:15 ברחוב מימון 23 בני ברק. אם מישהי מעוניינת, יכולה ליצור איתי קשר – 050-4115123

תודה על הבמה החשובה הזו!

כששומעים סיפורי ניסים גדולים- ברור לנו שאנו לא שם. אבל סיפורים אלו- ממש נוגעים במציאות החיים של כולנו

אין לי מה לומר… פשוט סיפור מתוק מדבש!! ממש “הבא להיטהר מסייעין בידו” בצורה הכי קרובה וחמה שיש!

כל שבוע מחדש אני נהנית מהסיפורים המופלאים והפשוטים. כן יומיומיים, על התמודדות פשוטה ויומיומית בה רואים את הגדולה של ה”שמורות” בצורה הכי פשוטה! מפעים.. הרבה יותר מסיפורי ניסים גדולים. כי בעצם, כששומעים סיפורי ניסים גדולים- ברור לנו שאנו לא שם. אבל סיפורים אלו- ממש נוגעים במציאות החיים של כולנו.

אשריך, שמורה! וגם… ממליצה, במצב של ניסיון, תתחברי לתחושה שליוותה אותך בניסיון הזה, (וכל אחת במצב כזה תביע תחושה אחרת…) ועם אותה תחושה תצעדי בו. בהצלחה!

זו הגדרה של שמורה. לאו דווקא במקומות אסורים אלא בשטחים אפורים, בסף רגישות גבוה מהרגיל

… נעתקו המילים. אחד הסיפורים שהכי אהבתי…

אולי עקב הרלוונטיות של המצב ואולי פשוט מכיוון שהייתה במקום הזה אשה שמורה עם רגישות גבוהה ואבחנה דקה. יכולת לכאורה לפטור את עצמך באלף ואחד תירוצים קטנים או אפילו בתרוץ אחד גדול- פחד! חוסר אונים! איבוד עשתונות!

אבל לא…. את בחרת אחרת, את הרגשת אחרת… וזו, זו הגדרה של שמורה. לאו דווקא במקומות אסורים אלא בשטחים אפורים, בסף רגישות גבוה מהרגיל.

סיפור מיוחד וכל כך מחזק, דווקא בגלל שהוא בגובה העיניים. בחרת להיות במרחב הכי מוגן שיש….

את נותנת לי כוחות בכלל לחשוב על הסיטואציות האלה כי בהפוך ממך בעבודה שלי החדר שלי הוא הממ"ד...

איזה יופי של סיפור! מרגש וכל כך עכשווי …

את נותנת לי כוחות בכלל לחשוב על הסיטואציות האלה כי בהפוך ממך בעבודה שלי החדר שלי הוא הממ”ד… וזה באמת יהיה מוזר אם הבוס ירד אליי… ברוך ה’ לא חווינו אזעקות בבוקר ובעז”ה שלא נגיע לנסיון הזה.

אבל את עמדת בו בגבורה! תודה רבה על השיתוף! אשרייך!

ממש אוהבת את הסיפור ואת האומץ לעשות מה שנראה הנכון מבחינה רוחנית אפילו שפיזית בטח פחדת

מרגש!! ממש אוהבת את הסיפור ואת האומץ לעשות מה שנראה הנכון מבחינה רוחנית אפילו שפיזית בטח פחדת. מעריכה מעריכה מעריכה! ממש כמו בדורות הקודמים… מסירת נפש כפשוטו בשביל הרוחניות.

(בדרך אגב, אולי צריך לבדוק הלכתית אם מותר באמת לעשות זאת ולא מדובר אולי בעניין של פיקוח נפש שאסור לזלזל. אבל אני לא כותבת את זה כדי להקטין ח”ו. רק חושבת שכדאי לברר)

ביררנו אצל כותבת הסיפור, היא ביקשה להבהיר כך:

זו ממש לא סכנת חיים, חדר מדרגות הוא בטוח מאוד, (מה עושה כל מי שאין לו ממ”ד?) ממ”ד זה סוג של נוחות שקיימת בבניינים חדשים יחסית. רוב תושבי אשדוד יוצאים לחדר מדרגות באזעקות. בקיצור חדר מדרגות זה בטוח, אפילו אמא שלי אמרה:)))))

הפצת מידע לכל המעוניינת

שלום לכן,

תודה רבה על אכסניה מכובדת לכל דבר שבקדושה.
בתור מי שנתקלה בצורך לעבור קורס רענון נהיגה, רציתי מאד לעבור את הקורס בהפרדה- עם נשים בלבד, חיפשתי מס’ שבועות והייתי אובדת עצות ואז פניתי לפניות הציבור של דגל התורה, במייל: degel@degel.org.ilוביררתי אם ידוע להם על מישהי שמארגנת קבוצות, כך נודע לי שהם מארגנים קבוצות לריענון נהיגה בהפרדה. ובזכותם יכלתי להיות רגועה ולעבור את הקורס בצורה הטובה ביותר האפשרית.ניתן לפנות אליהם גם בטלפון: 03-9409090הבנתי שבזמן הקרוב מתארגנת קבוצה באזור המרכז, אשמח אם תפרסמו על כך לטובת אלו שצריכות לעבור את הקורסים האלו. תודה רבה על החיזוק המתמיד לכולנו,

בקצרצרה

יונה תמה!!! סיפור על גבורה יהודית, גבורה נשית!! כמה שהקב”ה שמח ממך, וממעשייך. זה מזכיר לי שהקב”ה מתאווה לתפילתם של צדיקים, ולכן האמהות היו עקרות, אני לא אתפלא אם כל אזעקה היתה כדי לרוות ממך נחת בסתר המדרגה…. אשרייך!!!!! מעריכה מאד
***

הסיפור מיוחד ממש! לראות את ההשגחה פרטית שמלווה כל אחד ובייחוד את מי שרוצה לעשות טוב.. רציתי רק להעיר לשואלת שתבדוק האם אין איסור ייחוד במקום עבודה בזמן כזה? לפי הסיפור נשמע שרק היא והבוס שוהים ביחד בתקופה המתוחה הזו… קצת בעייתי…
***

עם אמא לא מתווכחים – תשובה ישירה מלמעלה. וזה גם לא שקר כי אמא זו השכינה הקדושה:)
***

מרגש!! עומדות לי דמעות!! כתושבת דרום מכירה היטב את הפחד והריצה למרחבים מוגנים יותר ופחות והכי מרגש זה שהצלחת כך בפשטות לוותר על ממ”ד. מי שלא מכיר את ההרגשה האיומה הזרת מקרוב לא יבין עד כמה זאת גדלות ובתוך כל זה גם חוסר הנעימות מהבוס…. אשרייך!
***

מדהים איך הקב”ה עוזר לנו להוציא את המילים הנכונות מהפה, ועוד בכזאתי פשטות מסדר את העיניינים. ממש צריך להתפלל על זה בכל סיטואציה- עם כולם. ילדים, בעל, שכנים, עבודה, חבריםות, הורים, אחיםות… בברכת הצלחה בכל!!!
***

ריגש אותי מאד!סיפור מיוחד ועוצמתי. שגם ברגעים לחוצים ומבולבלים היא לא איבדה עשתונות, את הצניעות ואת ההלכה. אשרינו!!!!

***

עוד הוכחה שבדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו. לפעמים תפילה עוזרת הרבה יותר מכל תחבולה אחרת. תפילה כנה לה’, בפרט בענינים רוחניים, כי לה’ הפתרונים.

***

ואני שואלת את בעלת הסיפור – האם לא עדיף לשאול רב מה עושים במקרה כזה מאשר לסכן את עצמך? אני לא חושבת שכדאי לסכן את חייך רק בגלל שלא מתאים לך להכנס לממד שממוקם בחדר של הבוס…

***

וואו איזה סיפור מאלף יפה כל כך לראות שגם בזמני מצוקה לא מאבדים את הצפון וזוכרים מה מותר ומה אסור ולא מפני שיש פחד כבר מותר הכול… מחזק מאוד מאוד!! יישר כוח

***

קרוב ה’ לכל קוראיו, לכל אשר יקראהו באמת!! הקב”ה עוזר למי שמבקשת באמת להיות בסדר! מתפללת עליך, ועל כל הדרומיים שהשקט יחזור לגזרה במהירות!! ‫

***

יש סיעתא דשמיא מיוחדת למי שרוצה. ואת כל כך רצית, אז ה’ שלח לך את המילים הנכונות בזמן הנכון. ממש רואים את זה בעיניים! אם כי חייבת לציין שממש צחקתי….. זו פשוט הברקה! שה’ יתן לכם כוחות להחזיק מעמד עם כל הבלגן הזה!

***

סיפור נהדר! כ”כ מחזק! ולא רק בעיניני צניעות וייחוד, כשאנחנו רוצות באמת ומוכנות אפילו לשלם מחיר- ד’ יתברך עוזר “פתחו לי פתח…ואני אפתח לכם” ‫
***

איזו עוצמה של אישה יהודיה! מרגש לחשוב שזה מה שהעסיק אותך בזמן מפחיד וקשה שכזה בזכותך ובזכות שכמותך במהרה נגאל בעז”ה!!

***

ואוו איזה סיפור יפה כתוב כל כך בחן אמיתי של יהודיה בעלת מדרגה מרומם ומחזק מאד תודה רבה! — כפי כמה שידבק האדם בבוראו ויבטח עליו כך תהיה עליו השגחה אלוקית מיוחדת להצילו (המלבי”ם)

***

כ”כ מחזק, פתחו לי פתח כפתחו של מחט… ואני אפתח כפתחו של אולם מדהים

***

מתוקה!!!!!!!! כ”כ אהבתי. הכנות תמיד משתלמת! ליבי איתך- דרומית —

***

וואו מדהים הסיפור! אהבתי במיוחד שקישרת את זה לבסתר המדרגה…

***

חחחחחזק!!!!!!!!!! מעורר צמרמורת!!!!

***

התרגשתי גבורה יהודית אמיתית מי כעמך ישראל ! מעריצה!!!!

***

את פשוט מתוקה!!!!!! תאמיני לי שעלו לי דמעות בעיניים כשסיימתי לקרוא את הסיפור שלך! שירבו כמוך ושתמיד תזכי לראות את חסדי ה’ ואת הסיעתא דישמיא שמלווה את אלו שחותרים לדבוק באמת!
***

בדרך שאדם הולך מוליכים אותו… מחזק ומרגש מאוד!!

***

איזה מותק של סיפור.. אין לי תוספת:) ד’ יעזור לכם שם, (ולנו במרכז), ולכל עמ”י בתקופה הזו..

***

מדהים!! את מדהימה! מצמרר לראות בחוש את יד ה את המילים הנכונות שנשלפות בזמן הנכון לאדם שבוחר בדרך הנכונה… חזקי ואמצי! בשורות טובות!!

***

תודה על הסיפור באמת עולה בדעתי שיש פה שאלה של איסור ייחוד וכדאי שכל עובדת שזה יכול להיות רלוונטי עבורה, תשאל רב, לפי תנאי המקום בו היא עובדת גם אני צריכה לשאול… תודה על הצפת הנושא

***

עוד הוכחה עד כמה ד’ אוהב אותך. סיפור מדהים.

***

מעריכה אותך מאד!
***

וואוו. ממש מרגש. התחברתי!

***

צדיקה ! מרגש !~!!
***

סיפור חמוד, ממש מעלה חיוך!
***

מאוד מרגש!!

***

מדהים, גיבורה!!

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.