כיכר היונים

סיפור אישי

בונוס

כל אחת מאיתנו יודעת למנות את חלקן או רובן של סימני "עקבתא דמשיחא", אך אין ספק שכולנו יודעות ומרגישות על בשרינו את הסימן הכי ידוע – "היוקר יאמיר":).
חז"ל נתנו לנו פתרון ומוצא גם לגזירה הזו: "מי שרואה מזונותיו מצומצמים ירבה בצדקה" (גיטין) ועל זה נסוב הסיפור שלי.

לפני כמה חודשים, נכנס ילד של אחד מקרובי משפחתי לתקופה קשה של לחץ וחרדות, מצב לא פשוט, המצריך טיפול מאסיבי של אנשי מקצוע רציניים. במילים אחרות דרש כסף, והרבה. סכום כזה שלהורי הילד לא היתה כלל אפשרות לחשוב להוציא.

החלטתי לממן חלק נכבד מהטיפולים, על חשבון מעשרות החודשים הבאים שלי. חישבתי את הסכום ונתתי למשפחה.

מיותר לציין שהורי הילד שמחו מאוד לקבל את הכסף על מנת לעזור לילד, בדרכים שלא יכלו להרשות לעצמם לולי התרומה, וברכו אותי בכל הברכות.

לכאורה כאן נגמר הסיפור.

לכאורה.

חלפו יומיים שיגרתיים למדי בעבודה, לא היתה תכונה באוויר או משהו שיכין אותנו להפתעה זו או אחרת. אך לפתע הוכרז במשרד על אסיפה מיוחדת אליה זומנו כלל עובדי החברה. באסיפה בישרו על פרוייקט גדול בארצות הברית שעלה לאוויר, אחרי שנים מאומצות של עבודה אינטנסיבית של כולנו. בעקבות ההשקה כל עובד קיבל בונוס "קטן". לא האמנתי מה שאוזניי שומעות. הסכום עמד על משכורת של כמה חודשים. כמה חודשים? בדיוק מספר החודשים שחישבתי קדימה כשנתתי את המעשרות!
בחשבון פשוט, המעשר של הבונוס הוא הסכום שנתתי. במדוייק. (למי שמבינה טיפה בחשבות שכר..הלכתי מיד לחשב כמה נטו יצא מהברוטו, המעשר שנתתי הוא מהנטו בדיוק!) 

לא כל סיפור נגמר בסוף של "בדיוק", לא תכננתי שיהיה "סוף" למעשה שעשיתי.

אבל הרגשתי שמשמים רוצים להראות לי במוחש את ההשגחה פרטית המדוייקת, את איך שד' מסובב כל דבר בעולם. והפרוייקט הזה שנבנה כבר כמה שנים, לא נוצר אלא בשבילי. להזכיר לי מי נותן, ולתת לי לזכור ולהרגיש את השני וצרכיו.

חלפו יומיים שיגרתיים למדי בעבודה, לא היתה תכונה באוויר או משהו שיכין אותנו להפתעה זו או אחרת. אך לפתע הוכרז במשרד על אסיפה מיוחדת אליה זומנו כלל עובדי החברה. באסיפה בישרו על פרוייקט גדול בארצות הברית שעלה לאוויר, אחרי שנים מאומצות של עבודה אינטנסיבית של כולנו. בעקבות ההשקה כל עובד קיבל בונוס "קטן". לא האמנתי מה שאוזניי שומעות. הסכום עמד על משכורת של כמה חודשים.

תגובות השמורות לסיפור

סיפורים שבאו לנו ממקום שבזכות לימוד התורה ראינו ישועה

כאשת אברך יש לי מלאי בלתי נגמר של סיפורים כאלה בערך פעם בחודש…. וכדי לחזק נשים המתמודדות עם בעל שלומד יש לי לספר כאן 2 סיפורים שבאו לנו ממקום שבזכות לימוד התורה ראינו ישועה:

כשקנינו דירה ב"ה, נפלנו למים סוערים מבחינה כלכלית, אפשר לומר כמעט טבענו. חברה קרובה שמעה על קשיי הקניה והביאה לנו סכום כסף ענק כמעשרות שהיא תורמת ללומדי תורה, שהספיק בדיוק להוצאות הללו!!!!!!

סיפור שני כשהיינו צריכים לשפץ את הדירה שקנינו, נפל לשיפוצניק (החילוני) רעיון שהוא מוכן לעשות לנו בחצי מחיר את השיפוץ שוב כמעשרות שלו ללומדי תורה, מה שחסך לנו אלפי שקלים!!!

ועוד סיפור אחד קטן, אך בשבילי הוא היה ענק. אחרי תקופה מסוימת הייתי זקוקה בדחיפות לסירוק פאה (לא לייס!) ופשוט לא היה לי את ה-100 ש"ח לזה, התפללתי להקב"ה שיביא לי ממנו ישירות וכך היה. בדרכי לעבודה באוטובוס מצאתי שטר זרוק מקופל מתחת למושב שהיה לצידי וכמה הוא היה? 100 ש"ח! בדיוק בשבילי!!! הרגשתי נשיקה ישר מבורא עולם!!!!!!

ועוד סיפורון קטנטן יום אחד הייתי זקוקה בדחיפות לקנות משהו בסכום של כ-12.90 ש"ח ידעתי שאין לי בארנק את הסכום הנדרש, אבל למרות זאת פתחתי אותו וחיטטתי בכל תא כמה וכמה פעמים עד שקיבצתי את כל השקלים ועשרות אגורות שהיו שם. סה"כ הגעתי ל 12.80 ש"ח!

הרגשתי שה' קרוב אלי נתן לי כמעט את כל הסכום, בטחתי בו שיביא לי גם 10 אגורות. עשיתי את ההשתדלות האחרונה ושוב פתחתי את הארנק שכבר "חפרתי" בו קודם ולא תאמינו היה שם 10 אגורות!!!! התרגשתי עד דמעות ממש, ה' זן ומפרנס עד האגורה האחרונה……….

''עשר- ותתעשר''- זכינו לראות עין בעין...

אשריך שאת מהנותנים ולא מהמקבלים! אשריך שאת רואה עין בעין מי הנותן…!

במשפחתנו נהוג להפקיד חלק נכבד מהמעשרות לגמ"ח, עד שאחד האחים/ האחיות מתחתנים, ואז נותנים סכום כסף נכבד להורים, לצרכי החתונה.

לפני תקופה היינו צריכים סכום כסף, אמנם היו לנו מקומות אחרים לקחת משם, אבל החלטנו לקחת מהכסף שמופקד בגמ"ח- רק בתור הלוואה לעצמנו ולזמן קצר… משהו ממש לא היה שלם לנו עם זה וכל זאת, זה מה שהיה.

לאט לאט המצב הכלכלי שלנו החמיר עד שהגענו למצב של כמעט פת לחם כפשוטו. ומעבר לזה- שקענו מבלי משים בחובות של עשרות אלפי שקלים עקב מעבר דירה, (ותאמינו לי- אנחנו לא חיים ברמת חיים גבוהה בכלל…). לא רוצה לתאר לכם, אבל זה היה קשה מאד, ולא מאחלת לאף אחת להיות במצב הזה, בו היינו כמה חודשים ברצף (!).

בעלי יום אחד אמר שהוא מרגיש שמה שהגענו לעוני, אולי זה בגלל ההלוואה ממעשרות… וממחשבה למעשה- לווינו ממקום אחר כדי להחזיר לקופת ה'מעשרות' בגמ"ח, ומאז המצב הכלכלי השתפר בצורה ממש ניסית. הלקוחות התחילו גם לזרום בעבודתי כעצמאית, קיבלתי בנוסף גם עבודה קבועה כפרילנס בסכום גבוה בהרבה מהשוק (במקביל לעבודתי כעצמאית), והשגנו הלוואה בנקאית בתנאים נוחים מאד ובריבית כמעט אפסית- שמי ששומע פשוט לא מאמין,

בקיצור: מאשפות ה' הרים אביונים והפך אותנו ממקבלים לנותנים…! "עשר- ותתעשר"- זכינו לראות עין בעין…

בדקתי שוב מה קורה. ובחצי שעה הזו השתנו כמה דברים:

סיפור מהיום- אתמול בעשר וחצי בלילה חבר של בעלי התקשר לבקש הלוואה של 3000 שח. בדקתי, היה גבולי מאד בשביל סוף החודש, החלטנו לנסות להלוות בכל אופן ואם ניתקע בהמשך החודש נוציא הפקדות מגמח. וקיוונו שה' יהיה בעזרנו.

ב11 עשיתי העברה. 11.30 בדקתי שוב מה קורה. ובחצי שעה הזו השתנו כמה דברים: 800 שהיה אמור להיכנס היום- נכנס אתמול, אחרי ההעברה. באותם דקות החזיר לנו מישהו הלוואה של 2000, שלא ידענו שהוא מתכנן להחזיר. סיפרתי לבעלי בהתפעלות, והוא סגר את הסיפור עם מעטפה של 200 שח שקיבל היום על אחד המבחנים שנבחן. ‫

הכלל שעליו אני נשענת- מצדקה לא מפסידים

יפה ומרגש!

סיפור אישי- התחתנתי ובעלי רצה להפריש חומש מההכנסות, היה לי קשה, הרגשתי שחלק נכבד מההכנסה יורד, וזה באמת כך.. אבל זרמתי עם החלום שלו.. למדתי וקראתי על העניין כמה שלא מפסידים מלתת צדקה.

ובאמת להפליא או שלא- העלו לבעלי את המלגה בכולל ב700 שקלים, ואני עברתי לעבודה שמכניסה יותר עם אופציות להעלאות נוספות, ועוד כספים מפה ומשם מגיעים בהפתעה. מקווה שנצליח להתמיד בזה…

הכלל שעליו אני נשענת- מצדקה לא מפסידים, והכסף והצדקה שנותנים היא במקום הוצאות אחרות כמו רופאי שיניים, טיפולים למיניהם והיד נטויה…

מאז שהתחלנו לתת חומש ראינו ברכה גדולה ועליה גדולה בהכנסות

תודה שאתם מעלים שוב את נושא הצדקה.

מאז הקיץ שכתבה אחת השמורות על הברכה שראתה בנתינת חומש. החלטנו גם אנחנו לתת חומש. מאז שהתחלנו לתת חומש ראינו ברכה גדולה ועליה גדולה בהכנסות ושפע שלא היה לנו עד עכשיו. חוץ מהזכויות הגדולות של מצוות הצדקה, אנחנו מרגישים את ההבדל בכיס.

שמעתי שבאחד הגמ"חים הגדולים, בעל הגמ"ח ממליץ לכל הלווים: תתנו חומש ואז תתעשרו!

זה לא משנה במה את עובדת וכמה קיבלת - משנה הגישה והביטחון האמיתי

הכל תלוי ברמת האמונה שיש לאדם. ראיתי את זה בחיים שלי בחוש. זה לא משנה במה את עובדת וכמה קיבלת – משנה הגישה והביטחון האמיתי שיש בכך שיש לי כסף לכל מה שאני צריכה, ורק מה' הברכה!

אני מכירה מישהי שבאה מבית שהוריה נתנו לה את ההרגשה שיש תמיד כסף לכל מה שצריך, אף פעם לא דיברו על חסר, והיה לה את החופש לקנות מה שהיא רוצה. כשהיא גדלה ויצאה לשוק העבודה, היא לא האמינה שיש מציאות של צמצום בחיסכון- אני זוכרת שהיא אמרה לי שהיא קנתה כל מה שהיא רוצה ולא נכנסה למינוס אף פעם- על אף שמשכורתה עמדה על סך של 400 ש"ח! (כמבן שהביטחון צריך להיות מותאם לרמת החיים הנורמלית באותו מצב, והאחריות הכלכלית חשובה וחיונית… אך בכוחם של ביטחון ותחושת הישענות אמיתית על בורא עולם לחולל פלאות!)

סתם קטע מעניין, קראתי כמה סיפורים על אנשים שתרמו וקבלו בכפל כפלים. הייתי בכנס לצדקה שהיה בשכונה, התלבטתי אם לתרום להם…..עניי עירך וכו'

בסוף חתמתי הוראת קבע על סכום מסוים, לאחר שבוע הבוס שלי קרא לי והודיע לי שהוא מעלה לי במשכורת (מה שלא קורה בדר"כ בלי סיבה מיוחדת…) הסכום שיוצא הוא פי שניים ממה אמור לרדת כל חודש!

מרגש! מזכיר לנו כי יש מנהיג לבירה, והוא משגיח עלינו בהשגחה פרטית מדוקדקת. ושמים לב לכל מעשה שאנחנו עושות קטן כגדול.

היפה פה זה שהמעשר ניתן בלי תנאי בלי שום הבטחתי ונושעתי. לעניות דעתי זה יכול לחזק אותנו בתחום של ההשתדלות והקריירה והמשפחה הגדולה… רואים בשמים כל מעשה שלנו, ולפעמים מראים לנו בחוש ממש כמה הם רצויים…

שלום יקרה, אהבתי מאד את הסיפור שלך – בונוס. ואצלינו במשפחה נוהגים תמיד לומר מה שסבא של בעלי הגר"צ שפירא זצ"ל היה אומר: אם מעשרים על העתיד – אין מה לדאוג, הקב"ה דואג תמיד לכסות.

יישר כח ענק לכם איך שהייתם שם בשביל משפחתכם ועזרתם להם. מן השמיים שילמו לכם על כך במיידי. בשורות טובות לכולם

יפה! רציתי להסב את תשומת ליבכן שיש אפשרות לקבל טיפול חינמי דרך הקופה. יש מכונים חרדים במקומות מסוימים ושווה לברר ולהתייעץ. אמנם המחיר הוא המתנה וטיפול מוגבל בזמן, אבל הוא עשוי לחסוך אלפי שקלים. הצלחה! ‫

***

וואו, כל סיפור עם מסר מיוחד משלו. וזה סיפור עוצמתי באמת, אפשר לראות עד כמה לא מפסידים מוויתור ומחסד. ישר כח על סיפור עוצמתי!

***

גם אני חוויתי סיפור דומה. לפני כשנה כשבעלי עשה את חישוב המעשרות שלנו, החליט לתת עוד 200 שקל, שיהיה מעבר. עוד באותו שבוע קיבלתי הודעה שאני מקבלת תוספת קבועה של 2000 ₪ למשכורת….

***

זה ממש נכון. גם אני ראיתי את זה בחוש, הייתי במילוי מקום והיתה איזו התגיסות משפחתית לעניין דחוף. שיעבדתי את המעשרות שלי קדימה אפילו שלא הייתי בטוחה שאקבל תקן. ובסוף קיבלתי תקן.

***

סיפור מיוחד! תודה על החיזוק! כדאי לדעת שיש נוהגים לתת מעשרות מהברוטו ולא מהנטו, שהרי גם מה שיורד מהברוטו זו הכנסה (בעתיד או תשלום בשבילי). כמובן שכל אחד יברר איך ראוי/צריך לנהוג. ‫

***

וואו, כולי צמרמורת…. כמה אפשר לקחת מכזה סיפור וללמוד שגם כשלא רואים בעיניים בצורה כל כך מוחשית, כל צעד שומר עלינו ולא נפסיד ממנו לעולם, כי ככה זה. מודה מאד למגישת הסיפור!

***

סיפור מחזק – אשרייך שזכית לראות הארה משמים שמעשיך רצויים. זה מזכיר לכולנו שיש מנהיג לבירה.
***

וואו! אין לי מה לומר יותר מזה. רק רואים עד כמה הקב"ה אוהב את הצעד שלכם! תודה על החיזוק, ישר כוח!

***

אלוףףףףףףף!!!!! אשרייך שזכית לראות את זה בעיניים… זה מראה על הגדלות שלך…!!!

***

אשריך!! איזה קשר עם בורא עולם!! כנראה את ממש בדרגה גבוהה, יש לי לאן לשאוף…. ‫

***

מרגש לשמוע כל פעם מחדש סיפורים מהסוג הזה, תמשיכו לחזק ולהתחזק!!!

***

סיפור יפה מאוד, נקודה קטנה לביאור, עניין המעשרות מראש… ‫

***

וואו – כל כך מחזק, תודה על השיתוף!

***

וואווו, חזק!!! אשרייך שזכית!

***

מדהים ומחזק!!! תודה רבה!

***

מחזק ביותר!!!!!!!!!!!!!!

***

מחזק מאוד!!!

***

וואו מדהים!!!

***

מצמרר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.