כיכר היונים

סיפור אישי

להיות חזקים

על רקע האזעקות, הבלבול והפחד, והנחיות פיקוד העורף שנשלחות ומשתנות מיום ליום, הופעל עלינו לחץ גדול מההנהלה לעבור לווטסאפ.

אני מורה באולפנה דתית, יחד עם עוד כמה מורות חרדיות, ומקבלת את הודעות ההנהלה דרך המייל. לאור המצב והצורך שנוצר בהודעות תכופות ודחופות, ביקשו מאד שנעבור לתקשר בערוץ הוואטסאפי כדי להקל על העברת המסרים לצוות.

התלבטתי מאד. הבנתי את הדרישה, המתח מסביב והמצב הלחוץ בלבלו אותי, והתחלתי לשכנע את עצמי שאולי אין ברירה…

ואז שמעתי הרצאה חזקה מאד של הרה"ג אריה לייב שפירא שליט"א. הוא דיבר, בין היתר, על הצורך והחשוב דווקא עכשיו, בימים טרופים אלו, לא להתחיל דברים שאחר כך נתחרט עליהם.

הוספתי וחשבתי לעצמי: מה יקרה, אוטוטו המשיח מגיע, הלוואי, ואני אקבל הודעה על כך בוואטסאפ??…

אני יודעת שהלכתי רחוק במחשבה שלי, אבל אני באמת רוצה ללכת רחוק. להתרחק מכל מה שמקשר אותי ופותח פתח להתמכרות ותלות בטכנולוגיה.

אימצתי בחום את דבריו שיצאו מן הלב, והחזרתי הודעה להנהלה, שאין לי אפשרות להתחבר לקבוצה במקום הודעות במייל. אם לא תהיה ברירה אבקש ממורה אחרת לעדכן אותי בהודעות החשובות.

שלחתי בלב הולם מחד, ושלם עם עצמו מאידך.

התשובה לא איחרה לבוא, היא פשוט לא הגיעה בכלל. לא יודעת מה הם חשבו, איך הם קיבלו את דברי ומה הם החליטו סופית, רק רואה שהם ממשיכים לשלוח עדכונים במייל, ונושא הוואטסאפ לא עלה שוב.

חייבים להיות עכשיו חזקים, באמת שאין ברירה.

הוספתי וחשבתי לעצמי: מה יקרה, אוטוטו המשיח מגיע, הלוואי, ואני אקבל הודעה על כך בוואטסאפ??...

תגובות השמורות לסיפור

ניסיתי להסביר שדווקא בלי הסמארטפון יותר רגוע לנו כי אנחנו לא חיים על התראות מכל הארץ, ואמרתי גם שאני בטוחה שאם אנחנו עושים את שלנו - הקב"ה יעשה את שלו…

זה כל כך כל כך נכון – כמובן כל אחד במקום שלו עם הגבולות שלו.

בדיוק השבוע שאלה אותי קרובת משפחה לא חרדית האם אנחנו לא מכניסים את עצמנו למצב סכנה בזה שאין לנו סמארטפון – הרי בסמארטפון מקבלים התראות האם הטיל מגיע לאזור שלנו, אפשר לקבל התראות על מחבלים, ועוד מגוון התראות שלכאורה אם יש טלפון כשר לא נקבל אותם ואם זה נקרא מצב של פיקוח נפש, והיא מבינה שבמצב רגיל אנחנו מסתדרים בלי, אבל האם זה לא לטמון את הראש בחול ולהכניס את עצמנו למצב סכנה?

עניתי שאני מבינה בהחלט את השאלה, והיא גם לגיטימית, אבל אם נהיה כנים – זה לא שכל מי שיש לו סמארטפון ניצל, ומי שהיה לו טלפון כשר נפגע. יש לנו אזעקות, ממ"דים, הודעות במייל, וכשיש הודעה קריטית גם יש הודעות קוליות (שלא היה לה מושג מה זה).

ניסיתי להסביר שדווקא בלי הסמארטפון יותר רגוע לנו כי אנחנו לא חיים על התראות מכל הארץ, ואמרתי גם שאני בטוחה שאם אנחנו עושים את שלנו – הקב"ה יעשה את שלו. לא יודעת אם היא האמינה לי או שהיא חשבה שזה דמגוגיה – אבל הכי חשוב לדעתי זה שידעתי לענות לעצמי, ולחזק את עצמי!

ועוד נקודה לגבי ווטסאפ – בעבודה אני היחידה בלי. אני לרוב זמינה במייל ותמיד זמינה בטלפון, רק שהם יחשבו פעמיים אם מישהו שמספיק קריטי להפריע לי בשיחת טלפוi. כשאמרתי את זה לבנות דתיות בצוות שלי שדווקא כי אין לי החיים שלי שקטים – הם אמרו – תכלס את צודקת, כי לנו מציקים על כל שטות.

שנזכה תמיד לצאת מחוזקות!!

וואו נראה לי שאף פעם לא הגבתי, אבל הנה הגיע הזמן. אהבתי ממש את התגובה שכתבו למעלה על כל הטכנולוגיה, ממש עשה לי סדר בראש ובהבנה…

וואו נראה לי שאף פעם לא הגבתי, אבל הנה הגיע הזמן. אהבתי ממש את התגובה שכתבו למעלה על כל הטכנולוגיה, ממש עשה לי סדר בראש ובהבנה.

שלחתי כמה פעמים למוקד ייעוץ וקיבלתי תשובות מדהימות, אבל הרגשתי מבולבלת ולא כ"כ יודעת, וצריכה לשאול הרבה ואפילו קצת מאוכזבת מעצמי שאני צריכה לשאול ולא מרגישה לבד, ממש הייתי לא יודעת איפה ומה… אבל התשובה הזאת סידרה לי את הראש לפחות לתקופה הקרובה ודברים מתחברים לי בראש.

ממש מרגישים שהושקעו הרבה דם ויזע בתשובה כמו שכתבתם, תודה על העבודת קודש שלכם וההשקעה בבנות ישראל מעריכה, ומתפללת שיהיה לי זמן להתנדב אצלכם (צריך?)

 

רק רוצה לומר שיש מקרים בהם אין ברירה ומקבלים היתר, וגם אז מתאמצים מאד לשמור על כל הגדרים וכו' ולהיות בסדר, ואולי צריך להציג גם  את הצד הזה של המטבע…

האמת שהפעם "התסכלתי" מהסיפור, מאוד.

אני כ"כ מעריכה את הכותבת ובתור מורה בממ"ד כבר 10 שנים יודעת מהי ההתמודדות ובמה היא כרוכה. אבל מה אני אעשה שאני באמת חייבת, באמת!

אחרי שנים ביסודי עברתי לאולפנה ובאמת אני לא רואה אופציה להיות בלי. זה לא רק הודעות של פעם ב- מההנהלה, אלא תקשורת עם כלל המורות והתלמידות ועוד בלמידה מרחוק… כל המורות החרדיות אצלנו עם וואטסאפ, מי על מכשיר מוגן ומי על המחשב, שאפרופו כמה ניסיונות היו לי לעשות על המחשב כולל פניה לשמורה, פניה לחברת הסינון, שעות של ניסיונות, נפתח ואחרי שבוע נסגר- הרגיש לי כאילו היצר הרע בשום פנים ואופן לא מוכן שאשתמש באופציה היותר כשרה (פחות טרפה…)

לצערי קניתי מכשיר שמכיל רק מייל וואטאספ וויז- ללא בנקים ללא קופות חולים, לא מתכתבת עם אף אחד חוץ מהעבודה, לא רואה וכמובן לא מפרסמת סטטוסים ולא פותחת תמונות פרופיל.

ואז מגיע הסיפור ומשאיר אותי עם תסכול ענקקקקק, ענקקקק עם תחושה גרועה שכל ההשתדלות שלך לא מספיקה, רואה? יש כאלה שמצליחות בלי, מה אעשה? אני צריכה להביא פרנסה, זה מבחינתי יותר כשר מללכת למשרדים של חילונים ולהיות שעות מחוץ לבית- ברור שאישה שיושבת בבית ומגדלת את הילדים זו אופציה אידיאלית, אבל לא בדור שלנו על כל המשתמע מכך…

רק רוצה לומר שיש מקרים בהם אין ברירה ומקבלים היתר, וגם אז מתאמצים מאד לשמור על כל הגדרים וכו' ולהיות בסדר, ואולי צריך להציג גם  את הצד הזה של המטבע.

כמובן שמעריכה מאוד את כל פועלכם. חיזקו חזקו אמצו בשורות טובות!

 

בקצרצרה

וואו ממש אהבתי את מה שכתוב בהתחלה ואת היכולת להיכנס לדקויות ולהגדיר אותן ככ יפה! ישר כח ענק! מקנאה בזכויות שלך!

***

אשריך!!! באמת!!! מאד מרגש לחשוב על הילדים הטובים של ה' שרק רוצים להתקרב אליו, אותנו הוא מחפש ורוצה!

***

טוב לשמוע שיש עוד נשים כמוני שמתמודדות עם לחץ להכניס וואטסאפ… תודה על הסיפורים המחזקים!!

***

מרגש במיוחד! אשריכם!!!

***

חיזקת!!! אשרייך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.