כיכר היונים

סיפור אישי

להתחיל

אני עובדת בחברה חרדית, הלקוח יושב בתל אביב.

בממוצע של פעם בשלושה חודשים עלי להגיע למשרדי הלקוח להרצאות חשובות או כינוסי סוף שנה. יום אחד הוחלט שעלינו לעבור קורס מקיף יותר לצורך היכרות מעמיקה עם הפעילות העסקית של הלקוח, הקורס יתקיים פעם בשבוע.

למפגש הראשון הלכתי. בעוד ההרצאות שנמסרו מפעם לפעם היו מקצועיות נטו, קשה היה לומר זאת על אופי העברת הקורס. האווירה שם היתה עממית-חברית, וממש לא התאים לי להשתתף בו.

אל המפגש הבא לא הגעתי, קיוויתי שזה יעבור בשלום. אף אחד לא אמר שנוכחות חובה.

כנראה שעוד אנשים קבעו חופש לעצמם מהקורס, כי בישיבה היומית למחרת הדגישו שחייבים לבוא.

בהזדמנות הראשונה שאלתי את ראש הצוות אם אכן הנוכחות חובה, הוא פטר אותי ב"אם את רוצה – תבואי". לא רציתי ולא הגעתי. חלף שבוע ועוד שבוע, ולא שמעתי אף התייחסות בנוגע להיעדרותי.

לאחר חודשיים ראש הצוות ביקש לוודא מולי: "את מגיעה לקורס בימי שלישי, נכון?" עניתי שלא, כי הבנתי ממנו שאני לא חייבת. הפעם הוא חזר בו מהנחייתו ואמר: "אני מבקש שתבואי, זה חשוב".

לא יודעת למה לא הייתי חזקה, אולי כי אני טיפוס מרצה מטבעי שאוהבת להיות ממושמעת, והבעתי את נכונותי להגיע להמשך השיעורים, בלי להגיד מילה שהסגנון שם לא מתאים לי.

באותו יום יצא לי לדבר עם אחת המורות מהסמינר, ואיכשהו שיתפתי אותה במצב המסובך שנקלעתי אליו: מצד אחד ברור לי שלא מתאים שאשתתף בקורס, מצד שני ראש הצוות לוחץ, וכבר אמרתי שאני אבוא.

היא, כאחת מבחוץ עם ראיה אובייקטיבית נטולת נגיעות, אמרה לי מיד: "אז תודיעי שאת לא מגיעה".

זה היה נראה לי בלתי אפשרי. "מה הוא יחשוב עלי, כבר אמרתי שכן, מה פתאום אני חוזרת בי?… הוא לא יבין מה עבר עלי…"

"שלא יבין" נסכה בי המורה כח ועידוד.

הטון החלטי והברור שלה חידד בי את ההכרה שלא נכון להשתתף, והושיב אותי לכתוב מייל לראש הצוות. הסתבכתי עם הניסוח, והחלטתי לא לבוא. אם הוא יפתח את הנושא שוב – אסביר לו שאני לא מרגישה בנח להשתתף בקורס, בגלל סגנון המסירה שלו.

אבל בסוף לא נרשמה לי שום היעדרות, ולא כי השתתפתי.

ביום שלישי אני רואה במייל שהזימון בוטל,

בשבוע אחר כך היה גשום והקורס הועבר לזום, ושם יותר קל 'להיות ולא להיות',

ובדיוק באותם ימים הייתי בתהליך קבלה לעבודה אחרת,

כך שלמעשה לא דרכתי יותר באותה מסגרת הקורס.

היתה לי כזאת סייעתא דשמיא – כשממש לא ידעתי מאיפה יהיה לי כח להתמודד מול הדרישה להשתתף. אני עשיתי את שלי, ומשמים יישרו לי את הדרך.

כמובן שיש מקרים בהם צריך להשקיע כוחות רבים ומאמצים מיוחדים, אבל הדבר הבסיסי זה הרצון החזק והצעד ההתחלתי.

לא עליך המלאכה לגמור, עליך להתחיל.

לאחר חודשיים ראש הצוות ביקש לוודא מולי: "את מגיעה לקורס בימי שלישי, נכון?" עניתי שלא, כי הבנתי ממנו שאני לא חייבת. הפעם הוא חזר בו מהנחייתו ואמר: "אני מבקש שתבואי, זה חשוב".

תגובות השמורות לסיפור

ביקשו להביא תמונה בשביל איזו מצגת שהיתה צריכה להיות מוצגת בכנס של החברה ולכלול בין היתר תמונות של כל העובדים..

היה לי בדיוק היום מקרה דומה בעבודה.

ביקשו להביא תמונה בשביל איזו מצגת שהיתה צריכה להיות מוצגת בכנס של החברה ולכלול בין היתר תמונות של כל העובדים. לא שלחתי תמונה, ובמשך חודש התחמקתי מזה והתלבטתי עם עצמי האם זה נכון או לא.

יום קודם המנהל שלח לי מייל ושאל אותי אם זה מקובל עלי שלכולם תהיה תמונה וליד השם שלי תהיה תמונה אנונימית כזאת. הגבתי באיחור שכן ואני מעדיפה ככה… אחרי כמה דקות הוא שולח לי מייל בחזרה שהחליטו בסוף לא לשים תמונות של כל העובדים אלא רק של הבכירים יותר.

רציתי להסב תשומת לב לנושא הזה של הקורסים במסגרת העבודה..

 

הסיפור בהחלט מהחיים כמו שאומרים, וכל הכבוד על העמידה על העקרונות!

רציתי להסב תשומת לב לנושא הזה של הקורסים במסגרת העבודה: לאחר ברור עם 2 רבנים חשובים שמתעסקים בענייני עבודה – נאמר לי שיש בזה בעיות חמורות של פריצת גדר בישיבה מעורבת בקורס, גם אם זה לצרכי עבודה, וזה לא לכתחילה אלא אם כן ישנן מחיצות.

(הרב שלי הוסיף ואמר שאם זה יכול להגיע למצב של פיטורין אפשר בדיעבד להקל ולשבת כל הנשים יחד אחורנית והגברים מקדימה כאשר יש שטח מפריד.. וכמובן כל אחת תברר לעצמה)

לנו היה סיפור כזה בעבודה, כאשר הר"צ היה דתי/חרדי והוא היה מארגן הקורס, ולמזלי שאלתי רב קודם, מאחר וזו היתה לי פעם ראשונה להשתתף בקורס מטעם העבודה, ולהפתעתי ולהפתעת שאר חברותי לצוות (שהיו חרדיות יראות שמים) הרב אמר שלא אבוא, אין שום היתר לשבת במקום אחד עם גברים ללא מחיצות, מה שהוביל לכך שהמנהלת החילונית בעצמה ארגנה מחיצות:) כדאי פשוט לשאול רב לפני כזה דבר מאחר וזה נפוץ.. בתפילה שלא תצא מכשלה לאף אחת ואף לא בשוגג בברכת הצלחה וס"ד!

הצלחתי איך שהוא לעשות איתו פגישות בזום ולא פרונטלי וגם הנושאים המאתגרים הועברו למישהי אחרת בהסכמתה..

ממש מזכיר לי איך כשהאחראית עלי יצאה לחופשת לידה וקיבלתי במקומה גבר. הצלחתי איך שהוא לעשות איתו פגישות בזום ולא פרונטלי וגם הנושאים המאתגרים הועברו למישהי אחרת בהסכמתה.

לקראת סוף ההחלפה התפוצץ העניין שהוא דחה משימות שהכנתי למחר- ולקינוח מרצון לזרז עשיתי טעות במערכת מול משרד ממשלתי. התוצאה? המנהלת חייבה אותנו לקבוע לשבת יחדיו מול המחשב כדי לוודא שאני מבינה ולא יקרה שוב.

זו הייתה ממש מכה בשבילי. בדיוק שבוע אחר-כך נעדרתי מהמשרד עקב עניין משפחתי… וכשחזרתי האחראית חזרה. איזו השגחה, מה שקוראים כמעט.. ובסוף מרגישה שניצלתי מהרבה מכשלות.

הסיפור שלך תפס אותי לפני בחירה לכאורה קטנה שהייתה קשה לי מאוד, מקווה שעכשיו יהיה לי כח לעבור אותה

התרגשתי, הסיפור שלך תפס אותי לפני בחירה לכאורה קטנה שהייתה קשה לי מאוד, מקווה שעכשיו יהיה לי כח לעבור אותה וגם להרגיש טוב כל כך. אבל עוררת לי שאלה, דווקא לא מהסיפור עצמו אלא מפרט קטן שהזכרת.

כתבת ש"אולי בגלל שאני טיפוס מרצה מטבעי" קראתי וניסיתי לחשוב לעצמי, אם כזאת את, בטח ההתמודדות היומיומית הקלאסית היא כבר קשה ואפילו מייסרת, כי את בטח נדרשת לא פעם ולא פעמים לעשות דברים שנוגדים את האופי שלך לחלוטין! ולא תמיד יש לך את האופציה הברורה הזאת של לרצות ולצאת נעימה ונחמדה. מעניין אם תקראי את זה, אולי תהיה לך תגובה מחזקת בשבילי, בכל אופן, תודה על השיתוף!

סיפור מרגש מאוד, אבל לדעתי צורת ההתנהלות הנכונה ככל ומתאפשר..

סיפור מרגש מאוד, אבל לדעתי צורת ההתנהלות הנכונה ככל ומתאפשר היא לומר דברים ישר, התחמקויות בהרבה מקרים לא עוזרות לטווח הארוך, וצריך להדגיש מניעה עקרונית – דבר שמונע המשך דיון בנושא.

כמובן שצריך לזה המון המון ס"ד, ואומץ, ומחשבה איך לעשות את זה. אני לא מזלזלת חלילה בקושי שלה לעשות את זה, זה באמת יכול להיות קשה לפעמים. שה' ייתן לכולנו המון כח וס"ד!

בקצרצרה

אין על הסיפורים המתוקים של שמורה! כל כך מחזקים ולקרוא את התגובות מחזק לא פחות! כל המזכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו

***

גם אני מתמודדת עם הקטע שזה לא נעים לומר אחרי שכבר הכל מסודר אבל לא תמיד זה מסתדר ככה יש לכם רעיונות מעשיים?

***

וואו איזה מחזק!! ההרגשה שבדרך שאדם רוצה ללכת מוליכין אותו… אשריך!!! תודה לך גיבורה!

***

יפהה, חזק!! כל כך נכון ואמיתי!! רואים את הרצון החזק שפעם בך, אשרייך!

***

אהבתי ממש, ובעיקר את התובנה בסוף!!!!! מחזק, יישר כח!

***

שלום וברכה הסיפור הוא חיזוק עצום ויישר כוח על פרסומו

***

וואו יפה!! במיוחד המשפט האחרון- לגזור ולשמור:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.