לסגור נוכחות זו יכולה להיות פעולה פשוטה או מעצבנת, תלוי איך בנויה מערכת הנוכחות וכמה סנכרון עם מערכות אחרות היא דורשת. אצלינו זו לא הפעולה האהובה על כלל העובדים, בלשון המעטה, אבל גומרים אותה וזהו.
ישנן 2 דרכים לסגור את דיווח הנוכחות: דרך האתר או דרך האפליקציה. חודש אחד, בלי סיבה מובנת, לא הצלחתי להיכנס לאתר, המשתמש שלי הוגדר כחסום. התקשרתי למרכז סיוע והעבירו אותי מנציג אחד למשנהו. אף אחד לא הצליח לעלות על הבעיה. ניסו לאפס לי את המשתמש, לשנות הגדרות. כלום לא עזר.
פניתי למנהלת משאבי אנוש, ואף היא ניסתה את כוחה במתן פתרונות. אחרי שנואשה חזרה אלי ואמרה: לא הצלחנו לאתר את התקלה, התחליף שיש לי להציע לך בינתיים זה שימוש באפליקציה. אני מבינה שיש לך טלפון כשר, אבדוק מול מנהלת הרכש אם יש לנו מכשיר חכם שלא בשימוש לתת לך.
האמת שכבר מזמן האיצו בעובדים לעבור לדיווח דרך האפליקציה, מתוך דבריה הבנתי שזאת ההזדמנות לשדל לעבור לאפליקציה.
פתאום סיפורי שמורה הסתחררו לנגד עיני. בלי שום הודעה מוקדמת מראש נחתתי למרכז התמודדות: להסכים לקחת מכשיר כזה? לא רוצה לגעת בו בכלל…אחרי הכל, יש כל כך הרבה שהתחילו מפתח צר כחודו של מחט – והיום הן עמוק בתוך אולם של אפליקציות…
בעוד אני מתלבטת אם להודיע חד משמעית שזה לא פתרון עבורי, או כן להתגמש למכשיר ייעודי לאפליקציית דיווח נוכחות שיישאר (אולי והלוואי…) רק בעבודה, היא חוזרת אלי, מנהלת משאבי אנוש.
דיברתי עם מנהלת הרכש, פתחה ואמרה, והיא אמרה לי שדווקא יש כמה מכשירים במלאי, אבל איך שהיא מכירה את החרדיות פה, הם לא יאהבו את הפתרון הזה…
כך, מילים שלה.
הייתי בהלם! מנהלת הרכש ה'לא חרדית' עשתה עבורי את העבודה. "החרדיות פה לא יאהבו את הפתרון הזה". לא דמיינתי שתבוא הכרה מהצד שלהם…
מרוב תדהמה ואושר פספסתי את המשך המשפט שלה, אבל הבנתי מהשניים הבאים שבאופן חד פעמי היא תפתח לי את האתר לדווח דרך משתמש אחר, ומקווה מאד שעד הדיווח הבא העניין יטופל.
הסיפור הזה היה סקופ בעבודה, וכשניסיתי לגשש אצל הוותיקות מה פתאום יוצא משפט כזה מאישה כזאת, שמעתי את העובדה המדהימה הבאה:
לפני כמה שנים ניסו להכניס שימוש באפליקציה לצורך אימות משתמשים. היו כמה בנות נחושות וחזקות שהסבירו להנהלה בדרך נעימה אך החלטית שזו לא אופציה אפשרית בכלל מבחינתנו. לא משנה איזו חסימה או הגנה תהיה על המכשיר – טלפון חכם לא בא בחשבון. הן היו בנות מוברגות במערכת, שאי אפשר לנפנף או לוותר עליהן סתם כך, וההנהלה יישרה קו עם הדרישה, ומצאו דרכים חילופיות.
תוצאות העמידה האיתנה הכו גלים גם הלאה, כך מתברר לי עכשיו, ויישרו לי את הדרך להישאר שמורה וכשרה.
תראו איזה כח אדיר יש לדרך עקרונית וחזקה! הנוכחות שלה ממשיכה להתקיים ולהשפיע הלאה.