שלום,
שמי אלישבע, אמא לשלושה מתוקים.
את דרכי בעולם התעסוקה התחלתי כאשת כספים בחברה קטנה, שעם הזמן הלכה וגדלה, צמחה והתפתחה, ולאחרונה אף נמכרה לחברה ציבורית ענקית.
במקביל לשגשוג החברה, גם תפקידי שלי קודם ושודרג. הפכתי למנהלת כספים בסדר גודל שלא חלמתי, נפגשתי עם בכירי הכלכלנים במדינה, הכנתי דוחות וניתוחים מקיפים והובלתי בגדול מהלכים…
אהבתי את התפקיד, הוא התאים לי ואני לו, המשכורת היתה נוצצת, המעמד היה נכבד, וכל כולו נכנס במסגרת 7 שעות עבודה, כך שהרגשתי ממש מושלם מכל הבחינות.
רק מה, שה7 שעות היו "על הנייר". רישמית הייתי חתומה על חוזה של 7 שעות, שזה נשמע קורץ מאד, אבל בפועל – הפגישות היו מתקיימות לרוב אחר הצהרים, וכשמקדמים תהליך משמעותי וצריך להפיק דוחות ענק – השעה 3.30 לא יכולה בשום אופן לקבוע את סיומו של יום עבודה.
נקודת המפנה היתה יום חמישי אחד, הזמנתי את הורי לשבת,
והיתה לי גם תוכנית לערב.
ישבתי עם המנהל והכנתי חומר לפגישה חשובה שלו בערב, עשיתי מראש הכל כי קיוויתי כל כך לצאת אפילו מוקדם.
אבל, בשלוש וחצי זה עוד לא הסתיים…
נשארתי בעל כורחי (אל תשפטו אותי, לא הצלחתי לומר לא…)
ואז הוא אמר לי: "את חייבת לבוא איתי הערב לפגישה, אני לא אסתדר לבד"
בחמש הגעתי הביתה, נתתי נשיקה לילדים, ויצאתי, למרות הכל, לפגישה עם מנכ"ל של אחת החברות הגדולות ביותר.
מאוחר מאד בערב הסתיימה הפגישה ואני חזרתי הביתה,
בעלי קיבל את פני, אבל במקום "שלום" יצא לי בכי מר.
בכיתי את נשמתי ואת חיי, בכיתי שהתפקיד, והיוקרה, והמשכורת כולאים אותו במקום שאני לא רוצה להיות. בכיתי על בעלי וילדי ש"נגנבת" להם אישה ואמא פעם אחר פעם, בגלל משאבה רבת עוצמה שקוראים לה "עבודה", וכל המטרה שבשבילה אני יוצאת אליה יום יום – כדי שיהיה להם טוב, ברווח, בלי עול כלכלי… הלזאת יקרא טוב??
נרגעתי מהבכי, ובעלי הגיש לי את הטלפון:
"עכשיו, כשאת נסערת, טלפון למנהל!"
אפילו בעלי היה מופתע מהצורה שבה השיחה התנהלה, אבל הבהרתי לו, ממש בלי לתכנן, שאין מטרה בתפקיד שלי, אם זה על חשבון דברים החשובים לי יותר.
הרגשתי בעוצמה שבאמת כלום לא שווה לי, אם אני לא מצליחה לחיות כראוי, את התפקידים הכי בסיסיים שהם שלי, ואין להם שום תחליף…
היו עוד דיבורים בינינו, קשים יותר ופחות, כשבסופם הודעתי למנהל שיחפש מנהל כספים אחר.
והוא הגיע, מנהל הכספים החדש,
ואני לא מצאתי עבודה חדשה…
ה' בשמים זוכר ודואג… הוא הכניס מחשבה למנהל שחבל לוותר עלי, ושאשאר כמספר 2 בחברה – ברוך השם! אז הפרנסה תהיה,
אבל גם זה לא קל… חשבתי שאהיה גיבורה, אוותר על התפקיד ואמצא עבודה אחרת.
זה לא ממש נחמד להישאר בעבודה, לראות את המשרד שבו ישבתי מאויש באדם אחר, לקבל הוראות ממנו ולבצע עבודה פשוטה הרבה יותר. זה לא ממש נחמד, וזה אפילו ממש קשה…
לא עוד פגישות עם אנשים רמי דרג (במדרג שלהם כמובן), ניהול והובלה, תכנון ועשייה מאתגרת, וגם המשכורת – התקצצה. אבל כבר אמרו חז"ל – ואני מרגישה זאת טוב מאד על בשרי ונשמתי – "טובה פת חרבה ושלווה בה". לא ירדנו למשכורת רעב, ב"ה, והפת שלנו רחוקה מלהיות חרבה, אבל שלווה, הו כמה שלווה היתה בה, במשכורת המוקטנת.
המשפחה קיבלה אותי בחזרה, וגם אני מרגישה פתאום יותר מחוברת…
זהו. ההתמודדות עדיין קיימת, מן הסתם כל עוד אני שם בעבודה, אבל ברור לי לחלוטין שעשיתי מעשה נכון.
כי אף משכורת ושום תפקיד לא שווים פגיעה בי, ובמעמדי האמיתי כרעיה וכאם.