אולי לא תפרסמו את הסיפור שלי…
אולי אני בכלל לא מתאימה ל“שמורה”.
ואחרי שתקראו – אולי עוד יותר תחשבו ככה.
אני עובדת בחברת הייטק במרכז.
יש אצלנו קבוצה של בנות חרדיות מאוד שמורות – בודקות תוכנה.
אני התקבלתי כמפתחת, ומהר מאוד התקדמתי והפכתי למובילת פיתוח.
וכל הזמן הרגשתי… שאני לא כמוהן.
לא ישבתי איתן.
כן – רק עם נשים, גם דתיות, אבל לא עם הקבוצה היותר שמורה.
השתדלתי להיראות טוב: פאה יפה, בגדים עדכניים, איפור עדין.
אני מגיעה עם רכב.
ובאיזשהו מקום הרגשתי שאני יותר “מודרנית”, יותר פתוחה, יותר זורמת.
חשוב לי להדגיש – לא עשיתי שום דבר אסור.
התלבשתי בצניעות.
הייתי נעימה, מתעניינת, בגבולות.
אבל בפנים – סימנתי את עצמי קצת אחרת.
יום אחד הבוס שלי ניגש אליי עם עובד אחר, שלא ממש הכרתי, ושאל אותו:
“אתה מכיר אותה?”
והוא ענה:
“היא לא מהדוסיות של הבודקות תוכנה?”
זו הייתה כמו סטירה. זה זעזע אותי.
כן – אני דוסית. ובעיניים שלהם – אני דוסית.
לא משנה מה אלבש, איך אדבר, או איפה אשב.
שבוע אחרי זה ביקשתי לעבור לחדר של ה“דוסיות”.
לא כי השתניתי. כי הפסקתי לנסות לזגזג. ופתאום הרגשתי… שלמה.
שקטה יותר. אמיתית יותר.
אני יודעת שיש כאן סיפורים של נשים גיבורות –
שנלחמו, שוויתרו, שעשו צעדים גדולים.
אני עוד לא שם. אבל אני כן בכיוון.
***
אביטל יקרה
וואו!
כמה מרגש לראות את הסיפור שלך:)
בדיוק היום היתה לנו התכתבות פנימית על תגובה שמישהי שלחה שהשמורה מידי 'דוסית'
והגיע איזה סיפור נוסף, על אחת שלא נותנת שיקראו לה בשמה הפרטי…
ברגע הראשון חשבתי "אויש… זה עוד יותר יתייג אותנו כזן נכחד…"
אבל אז שמתי לב שאני בעצם מכירה אותה
היא לוסטיגית בנראות מהזן הכי לא 'קיצוני'
כזה שלא היינו בטוחים עליהם אם כן או לא בשמורה…
אבל היא צדיקה! והכי רוצה להישאר שמורה!
וזה מה שמתוק בשמורה, שזה לא כל כך משנה איך את נראית
העיקר שיש לך כאן מקום.
מקום שאת מרגישה שאת יכולה לדבר על הקב"ה בערגה ובחיבה – בלי להתבייש
המקום הזה שאנחנו 'מפרגנות לעצמנו' להרגיש מתוק לאהוב את ה' ולהישאר שמורות ומחוברות…
מקום שכל אחת, מכל מקום, יודעת שאם היא רוצה להיות היום יותר טובה מאתמול – אז מקומה איתנו…
ניסיתי לכתוב על זה משהו, אבל הסיפור שלך מנוסח הרבה יותר מוצלח!!!
שתדעי שבשבילי את המייל שלך הוא מסר שמיימי לגמרי…
אז תודה רבה לך:))
תמשיכי לעשות חיל!
לאה
נ.ב. כשאת פעם בכנס או משהו – תקפצי להגיד שלום ולהזכיר לי שאת את:))