כיכר היונים

סיפור אישי

עדות נאמנה

מכירות את אלו שחיות בלי חשבון? אני חיה עם. עם הרבה. כל היום מספרים סביבי.

בסייעתא דשמיא אני מנהלת עסק קטן להנהלת חשבונות ושכר, וב"ה רואה הצלחה מרובה.

יש את אלו שבאים פעם בשנה לתיאום מס או החזרים, ויש את הלקוחות הקבועים שעובדים איתי בשוטף.

אחד מהם הוא עו"ד.

חוץ מהפן המשפטי בו הוא מתמחה, יש לו גם כמה עסקים מהצד, שחלק מהם הוא הפקיד בידי לעניין הטיפול במחזורי הכספים.

הוא לקוח טוב, מהזן שמשלם בזמן, שולח את הטפסים הנדרשים, זורם חלק עם אפס תקלות. מאלו שנח לעבוד איתם.

לקראת סוף שנת המס הוא הגיע אלי למשרד לפגישה, והודיע לי כי לאור שביעות רצונו מההתנהלות והשירות שהמשרד שלי מעניק לו, הוא מעוניין להעביר אלי את הפעילות של החברות הנוספות שבבעלותו.

שמחתי מאד.

נתתי לו הצעת מחיר מסודרת לכל חברה בנפרד. הדף המפורט שהמדפסת פלטה הצביע על תוספת משמעותית מידי חודש. יופי, תודה לה'.

לפני שעזב את המקום הוא זרק לי משהו, שהוא הולך להגיש תביעה נגד אחד השותפים שלו, שגרם לו נזק כספי גדול, לטענתו. הוא יצטרך את עזרתי שאבוא להעיד לטובתו בבית המשפט.

אופס.

לא מכירה בתי משפט, והשופט היחיד שראיתי בחיים היתה שופטת, בתחרות השנתית בין כיתות ט' לי' אי אז בשנות הסמינר. לא ידעתי אם מתאים לי, כאישה, לבוא ולהעיד בפורום כזה של בית משפט.

אמרתי לו שאני צריכה לשאול את בעלי לדעתו.

דעתו של העו"ד לא היתה מרוצה בעליל מהתשובה שלי, והוא הרעים בקולו: "מה פתאום! את חייבת לבוא, אני מנהל אצלך כספים וזה חלק מהשירות שאת נותנת לי. אם לא תבואי", הוא הוסיף ואיים, "אני מפסיק לעבוד איתך לצמיתות עם כל התיקים הקיימים, ובטח לא אעביר אליך את האחרים".

כנראה הוא רצה להמחיש לי את הלך הרוח שנושבת בבית המשפט, כהטרמה לתפקיד שהוא מייעד לי:) בכל אופן זה היה מאד לא נעים לשמוע אותו ככה מדבר.

ואולי הוא נקט בגישה שאם אין עדים לפחות תהיה התראה…

לא יודעת מאיפה שאבתי את הכוחות, אבל שמעתי את הפה שלי עונה לו בטון רגוע ושלו: "רק הקב"ה מפרנס אותי, ואני פועלת לפי דעת תורה". קרדיט גדול לשמורה, שסיפורי הגבורה השבועיים נותנים הרבה חוסן ואומץ בזמן אמת.

בעלי ניגש עם פרטי המקרה לשאול את אחד הפוסקים, וחזר עם תשובה: בעיה של צניעות אין כאן, אבל הדבר בעייתי מצד האיסור החמור לגשת לדון בערכאות. ואם אני באה להעיד – הרי זה נטילת חלק בדבר שאסור לעשות. ולא משנה עם מי הצדק.

חזרתי אל העו"ד עם תשובה שלא אוכל להעיד בעבורו בבית המשפט, ואם הוא מתנה את המשך העבודה מולי בכך – הוא יכול לחפש משרד אחר. השיחה הסתיימה ב"אוקי, אני אשקול את הדברים".

אחרי כמה שבועות הוא חוזר אלי עם תשובה שהוא כבר מצא דרך להסתדר גם בלי העדות שלי, והוא מעוניין להעביר אלי את יתר התיקים…

חוץ מההכנסה הכספית שלא נפגעה כלל כתוצאה מהעמידה העקרונית,

אני יכולה להעיד שגם היחס שלו נעשה מכבד ומעריך. מקווה שפה מותר להעיד:)

 

 

 

הוא רצה להמחיש לי את הלך הרוח שנושבת בבית המשפט, כהטרמה לתפקיד שהוא מייעד לי:) בכל אופן זה היה מאד לא נעים לשמוע אותו ככה מדבר. ואולי הוא נקט בגישה שאם אין עדים לפחות תהיה התראה...

תגובות השמורות לסיפור

אני מעידה כמי שעבדה תקופה מול מישהו שנראה כמו בן אדם אחר לגמרי. 

התחברתי למשפט האחרון "היחס שלו נעשה מכבד ומעריך"

יכולה להעיד מקרוב מאוד (מעצמי:) שאחרי שעומדים על עקרונות בעקביות, היחס נעשה מעריך ומכבד את הכללים שאת קבעת. אני עובדת מול מנהל, בהתחלה באמת הייתי צריכה קצת להילחם עם עצמי לענות בלי חיוך, כי אני רגילה להיות בן אדם נחמד, אבל ידעתי שזו חומה טובה, והמשכתי, לא אומרת בלי ליפול בכלל.., אבל שמרתי על זה.

אני יכולה לומר שבחצי שנה הראשונה לא ראיתי שינוי, שוב ושוב הייתי עונה עניינית והוא מנסה לזרוק בדיחה משם, לספר על ההוא ועל זה. עכשיו אחרי כמה זמן… אני יכולה להעיד:), והאמת היום ממש ראיתי את זה, הוא קורא לי, מדבר ענייני, השיח מקצועי לחלוטין וממקום מכבד מאוד, ואני מעידה כמי שעבדה תקופה מול מישהו שנראה כמו בן אדם אחר לגמרי.

זו לא המטרה שלנו בעמידה על מה שאנחנו, אבל זה נותן כוח לדעת שבסוף "היחס שלו נעשה מכבד ומעריך". ולא להיפך. תודה על ההזדמנות לשכתב את זה. כשכותבים – מפנימים, וזה חשוב כתזכורת להמשך…

עברת הארכאות חלה על התובע, לא על הנתבעים ומסייעים להם

תודה על המדור ועל הסיפורים החשובים שעולים בו

לעניין הסיפור של רואת החשבון שלא רצתה להופיע בבימ"ש, אני חושבת שחשוב להדגיש (בלי קשר למה בדיוק קרה שם) שכספקים עלינו לסייע לאמת לצאת לאור גם במחיר הופעה בבימ"ש. אין צורך לשנות מן האמת חלילה, אבל להגיד את האמת כמו שהיא – זאת חובתינו גם מצד ההלכה וגם מצד האתיקה המקצועית.

עברת הארכאות חלה על התובע, לא על הנתבעים ומסייעים להם

נותן לי כל כך הרבה כח והתחזקות כאילו שמעתי עכשיו שיעור תורה עוצמתי באמונה

וואווו. כל פעם מחדש דומעת מרוב התרגשות ומתחזקת באמונה אחרי כל סיפור מעורר השראה של נשים גיבורות ועוצמתיות שמשתפות כאן. כמה עזות דקדושה!!! הלוואי ואזכה גם!!

בתור אישה נשואה לאברך עם ילדים קטנים ב"ה ועבודה במשרה כמעט מלאה, מרוב העומס (עבורי) בקושי מצליחה להאזין לשיעורי תורה ובעיקר שיעורי אמונה, שזה מה שנותן היום כח לאישה יהודיה, בפרט בדור שלנו עם כל הניסיונות הרוחניים והגשמיים.

לקרוא כזה סיפור ככה, במייל, בחטף בזמן ההפסקה בעבודה פשוט נותן לי כל כך הרבה כח והתחזקות כאילו שמעתי עכשיו שיעור תורה עוצמתי באמונה. לא יכולה לתאר במילים מה שזה עושה עבורי ה"כמה דקות של קריאה" האלה…

פשוט מתחזקת כל פעם מחדש!! יישר כח ענק! אתן פשוט אלופות

יש נושאים הלכתיים שחייבים לתת עליהם את הדעת

סיפור מחזק מאוד!

לפעמים מתבלבלים לחשוב שכל ההתמודדות בעבודה זה רק בנושאי צניעות/אינטרנט וכד'. אבל האמת היא שיש נושאים הלכתיים שחייבים לתת עליהם את הדעת, כמו למשל איסור יחוד שאפשר בלי שימת לב להיכשל ולעבור על איסור חמור מאוד!!!

הסיפור זה נתן פן חזק לענינים שהם ממש בגדר איסור הלכתי. איסור הליכה לערכאות הינו איסור חמור ביותר שלא כולם מודעים עד כמה הוא חמור. יישר כח על הצפת הנושא ועל הגיוון בתוכן הנשלח. יש לציין כי צורת הכתיבה מושלמת!!! תודה רבה

מעידה על העובדה שה-"בפנים" שלך מלא! 

יישר כח עצוווום!! לכאורה הייתי מצפה לאיזו שהיא התאבנות מצידך לנוכח המצב המביש…..- אבל דווקא העובדה שלא התבלבלת ומצאת את עצמך מגיבה בצורה הכי נכונה בזמן אמת- מעידה על העובדה שה-"בפנים" שלך מלא!

את מוטענת מבפנים בידע יהודי עמוק!! מחייב מאוד את כולנו. דווקא בזמנים הרגועים- זה הזמן למלא ידע יהודי שיעמוד לעזרתינו ברגע האמת…..

ככל שהבטחון בהקב"ה מוחשי יותר, כך עמידתנו בעקרונות החשובים אמיצה יותר.

כל הכבוד! חזקה ואמיצה שכמותך מהווה דוגמא ומופת לכולנו.

אכן, ככל שהבטחון בהקב"ה מוחשי יותר, כך עמידתנו בעקרונות החשובים אמיצה יותר. אני רואה זאת בעבודתי יומיום, אין לי ספק שתראי ברכה גדולה בעמלך. שפע של סייעתא דשמייא תלווך בכל צעד, המשיכי להיות חזקה באמונתך!

רוח הגבורה שלך ועמידתך בנסיון ודאי חדרה עמוק ללב של כל השמורות.

בקצרצרה

וואו וואו!!! איזה אומץ וגבורה!!! סיפור מרגש ומחזק מאד!! איזו אמונה בה' לגבי הפרנסה! ואיזה אומץ לומר ככה ללקוח רציני. הלוואי שהיה לי אומץ להגיב ככה, ואני טיפוס עם אומץ.. תודה לך על הפירסום! חיזקת אותי מאד באופן אישי!!
***

את פשוט אלופה, כל הכבוד לך. אני עובדת במשרד שכל העובדות הן חרדיות, אבל הבוס הינו חילוני ואני שמתי לב שעם כל עובדת הוא מתנהל אחרת לפי מה שמתאים לה מבחינה רוחנית. מי שמאפשרת יותר השיחה יותר פתוחה, ומי שלא מאפשרת- השיחה יותר עניינית.

***

תותחית!!! אלופה באמת!! איזה יופי של סיפור- ואם תשאלו אותי, צריך להוריד את הסוף…. גם אם הוא היה עוזב, הגבורה שלך לענות בדיוק מה שאת חושבת לפי דעת תורה- מרשימה!! הלוואי שאהיה בדרגה שלך…

***

ריגשת! סיפורי גבורה האלה מטפטפים ומעניקים לנו חוסן בעת אתגר. אנשים בימינו באוכלוסיה הכללית לא רגילים לעמידה עקרונית וזה בהחלט שוק עבורם. אבל תמיד זה גובל בהערכה עמוקה, אם כי לא תמיד גלויה.

***

מאז שהתחברתי לשמורה כששואלים אותי מה שמך ועם מי דיברתי, אני עונה "גברת יעקב" ולא נוקטת בשמי הפרטי!!! כך גם כששואלים אותי למי עלי לפנות אני עונה לגברת "כהן" כך זה שומר על מרחק….

***

לא מזמן הצטרפתי לשמורה ע"י חברה ומשבוע לשבוע אני נהנית מהתוכן. גם הסיפורים נותנים כוח לעמוד מול הניסיונות בעבודה. ישר כוח ענק!!! מי יתן וה' יחזיר לכם כפל כפליים!!!!

***

אני חושבת שמה שמשותף להרבה סיפורים לאחרונה זה, שלא רק שלא מזלזלים במי שעומדת על העקרונות שלה אלא עוד הרבה יותר מעריכים אותה על כך. וזה מה שיפה פה בסיפור. זה נותן הרבה כח!

***

וואו מהמם כל הכבוד, איזה תעוזה, רק ה' מפרנס אותנו ולא בשר ודם. כעורכת דין אני יכולה להבין את מקומו, וכחרדית אני יכולה להבין עוד יותר את מקומך. בהצלחה רבה!!!

***

פשש מרגש ממש! שבת ישראל יהיה לה כזה אומץ לומר את הדברים בלי לעפעף!! בזכות נשים צדקניות…. הלוואי בקרוב! מעריכה מאוד!

***

וואו איזה אומץ! ככה ישר לשלוף תשובה, לא קל בכלל…. ושהיית מוכנה לוותר על תוספת ההכנסה שקורצת מאד…..צדיקה!!! חיזקת אותי מאד!

***

וואוו!! מדהים לראות את החוזק ויציבות שלך!! לא קל לעמוד על שלך ובלי למצמץ ולהתבלבל, להגיב שיש לי עקרונות שעל פיהם אני חיה.
***

סיפור כל כך מחזק, איזה עוז וגבורה! אש קודש שנשמעת במילים שקטות אך חודרות. איזה קידוש ה'! שנזכה גם לעשות רצונו בלי להתבלבל מאף אחד

***

וואו!!! מסוג הסיפורים שיעמדו לי מול העינים בהתלבטויות מה נכון לעשות/ לומר. איזה רוח של קידוש ה' ורצון לעשות את רצונו נושב מהסיפור. תודה!

***

וואו איזה נסיון! איזו השראה עבור כולנו!!! אשרייך! גם אם הוא היה לוקח את התיקים שלו והולך, מי יכול לשער גודל שכרך וחלקך לעולם הבא!

***

מדהימה! לא יאומן שגם בדור שלנו יש כאלו נשים צדקניות! בזכות נשים צדקניות נגאלו ועתידין להיגאל! נתת לי המוןן כח! אשרייך!

***

אמאלה איזה אישה מדהימה שאת! פשוט חיזקת אותי!- תדעי לך!!!! שואבת ממך כוחות להיות גם כזו…… תתפללי עלי:)

***

אמאלה איזה גיבורה! לא פשוט בכלל לעמוד על עקרונות, בטח כשיש פחד כלכלי גדול ברקע. יישר כוח גדול! תודה על השיתוף! ‫

***

וואו ממש ממש חיזקת !מרגש לשמוע שיש נשים כאלה בינינו שיוצאות להן בטבעיות כאלו מילים מהפה, אשרינו!! ואשרייך!!

***

חזק ביותר איזה כוחות. ואו! אדיר פשוט עלי והצליחי. אין לי מה להוסיף. מי כעמך נשות ישראל

***

אשרייך! איזו מדהימה! ממש נסיון קשה. וטוב לשמוע כאלו עדויות וסיפורים, זה מחזק את העוצמה הפנימית.

***

מחזק ביותר, מי שנשאר איתן ושואל דעת תורה לעולם לא מפסיד!!!

***

וואו!!! את ממש גיבורה!!!! ריגשת אותי! בטוחה שעשית קידוש ה' גדול!!!‫

***

מתרגשת מאד מתגובתך ומהכח שלך, וגאה להיות חלק מהשמורה שנותן לנו כ"כ הרבה כח!!!

***

מדהים איזה אומץ! כל סיפור גבורה כזה נותן כוח לאלפי החברות בשמורה

***

ואו!!! את ממש גיבורה!!!! ריגשת אותי בטוחה שעשית קידוש ה' גדול!!!!!

***

איזה מהממת את!!! ישר כח גדול!!! אשרינו שזכינו בשמורה!!! תודה לכולן

***

לא ידעתי שיכולה להיות בעיה במתן עדות בבית משפט, חשוב מאוד שהעליתם את הנושא

***

מדהימה מדהימה, אשרייך! סיפור מחזק ונותן כח, אשרייך ותודה לשמורה כמובן!

***

אשמח לקבל פרטים על התוכנה ששולחת סיכום גלישה חודשי- webchaver תודה

***

כל כך מחזק, כל כך מעצים ונותן חוסן, ממש כמו שכתבת, אשריך!!!

***

אשרייך!!!!! גיבורת חיל……….. מחזקת ביותר…

***

וואו! מדהימה מדהימה מדהימה!! איזה עוצמות!! הלוואי על כולנו…

***

סיפור מקסים!!! אין לכן מושג איזה גב אתן נותנו לנו!! ‫

***

ואווו פשוט נתת כח! אשריך! שתמיד יגבה ליבנו בדרכי השם!

***

סיפור מצמרר ומחזק, אשרייך!!!

***

מדהים! מאיפה יש לך כח ונחישות?? הלוואי עלי…

***

וואו!!! כל הכבוד לך שככה הגבת מיידית!!! אשרייך!!

***

וואווווו, מרגש!!! אלופה!, אשרייך!

***

ואו! מדהים ומחזק!!!!!!

***

מרגש מאוד מאוד ונותן כח!! ‫

***

מדהים ומרגש! תודה!! ‫

***

ענק ומרגש מאוד! ‫

***

יפה ומחזק מאד

אגב שמות פרטיים – כשאני מספרת לבעלי על שכנה משהו הוא ממש מעדיף שאני אכנה את השכנה בשם משפחה, "השכנה כהן ביקשה…" וזה גם מקום שאנחנו צריכות לפעמים לשים לב אליו – כשאנחנו מדברות עם הבעל, לא לדבר על נושאים שהצניעות יפה להם הנוגעים לאשה אחרת, וכן לא לבגדי אשה אחרת….  (יצא לי לראות פעם אשה שאמרה לבעלה משהו על בגד של מישהי אחרת, ונהיה חוסר נעימות שהוא לא מסתכל על בגדי אישה אחרת…) 

אני גרה ברמת שלמה בירושלים. ומה שקרה לא יכולתי להשאיר לעצמי ומעניין אותי מאוד אם גם בשכונות אחרות וערים נוספות, זה ככה??

אתמול היתה הכנסת ס"ת בשכונה

כל האזור לבש חג

המראה היה מלבב במיוחד

חשבתי שרק לי זה מזיז משהו בלב

אבל אז ראיתי עוד אחת ועוד ועוד

לא רק אמהות לילדים קטנים שהיה להם את מי לדובב

גם נשים כבודות, מבוגרות כצעירות, מכל הזרמים והקהילות

עם ברק זכוכית בעיניים ולא אחת גם מלחשות בשפתיים, דולקות

ושיר להם בלב שאם רק יכל היה בכל עוז מרקד

ואוטובוס של סופרבוס עם נהג ומבקר ערבים

נתקע בכביש בין עשרות ילדים ולפידים בוערים

ובתנועה מורגלת הוציאו תנייד כמו בכל רגע פנוי

הפעם לא בשביל לשקוע עמוק בו- רק להתחבא ולהתפלא, מאחורי המצלמה המתעדת

מראה ייחודי של שכונה שלמה ששובתת ובאה לחגוג- להעלות ישר והופ- להפיץ ברשת

אז נכון שיש ירידת הדורות, והכל יותר חלש, יותר מנותק, יותר מבולבל

והרבה מנהגים כבר לא כמו פעם- פשטו ולבשו צורה אחרת, כביכול 'מעודכנת'

אבל א"א להתבלבל לגבי שייכות כשככה ברוב עם כמו לפני עשור ויותר

הרחוב לובש חג, ואף לא אחד מוותר-מנשים טף וגברים- לפזז ולכרכר

השירים הם אותם שירים כמיטב המסורת, וכל כך למה ועבור מה??

התורה שהיא אותה תורה, הכבוד והעוז וההדר והחיבור- שלא במהרה יינתקו…

אשרי העם שככה לו. אשרי העם שה' אלוקיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.