ה"מודה אני" כשאני קמה בבוקר, מלווה במנגינת רקע של ציוצי ציפורים משכימות.
ה"בוקר טוב" כשאני נכנסת למשרד, מלווה במנגינת רקע של ציוצים אחרים…
אני עובדת עם בנות חרדיות, שכמעט כולן מחזיקות סמרטפון. יש כמה בודדות שזכו ולא עונות על ההגדרה הזאת, אני ביניהן.
כולן סביבי מתוקשרות בוואטסאפ, מחוברות לקבוצות שונות, מקבלות עדכונים וחדשות, מעבירות סרטונים וקליפים, מתעדכנות אונליין בכל מה שזז בארץ ונע בעולם, וזורקות זו לזו בדיחות פנימיות שקשורות לשרשור האחרון שרץ בקבוצה.
ואני לא בעניינים.
מוזר לי לתאר את התחושה הסותרת הזו: מצד אחד ברור לי שמקומי לא שם, אני לא רוצה להיות קשורה לכל עולם המושגים הרדוד / מתירני / משתף / עוקב / מצייץ / מסמן לייק / מכור למסך / שולח הודעות / עונה בחזרה / מוסיף קצת מלל לשורת האימוג'ים / מציץ שוב לראות מה חדש / הוסף את המיותר. הרבה יותר גרוע ממיותר.
מצד שני אני מרגישה בחוץ. לא חלק מכולן. לא מכירה, לא יודעת, לא מעודכנת, לא בעניינים, לא מבינה על מה מדברים, לא שותפה לצחוקים ול'וואוו, איזה גדולללל!!'. באמת גדול, הפער ביננו.
הפריעה לי התחושה הנחיתית הזאת, כשאני זאת שדווקא צריכה להרגיש הכי טוב עם עצמי ועם דרך החיים האיכותית בה אני זוכה לחיות.
יום אחד החלטתי שאני פשוט צריכה לחזק את עצמי מבפנים. גאוות היחידה נולדה בדיוק בשביל מצבים כאלו. נכון שאני שונה, אבל שווה יותר! עקרונית יותר, חרדית יותר. המחשבות מבפנים הקרינו גם החוצה, ושוב לא הייתי המסכנה שלא בעניינים, אלא האיכותית שלא מעוניינת להיות בכאלו עניינים.
ואז קיבלתי חיזוק קטן שחימם את ליבי.
מסכת חייו של המכשיר הכשר שלי הגיעה לקיצה, ורגע לפני שרצתי לחנות הסלולר הקרובה לרכוש חדש – החלטתי לנסות את מזלי ולבקש מכשיר מהעבודה.
אם כולן מקבלות מכשיר חכם כחלק מתנאי העבודה, אולי יתנו גם לי מכשיר כשר? הסתפקתי קצת אם מטרתה של ההטבה היא לעודד שימוש במכשיר חכם, למרות שהבוס בכלל לא בא בדרישה כזאת, או סתם בונוס כללי לעובדים.
בכל אופן פניתי לאחראי על משאבי אנוש. הוא הנהן בראשו ורשם לפניו את פרטי הבקשה.
למחרת בבוקר נחה על השולחן שלי קופסת קרטון קטנה ובתוכה מכשיר פלאפון חדש. כשר.
כל כך שמחתי! מעבר ל300 שקלים שחסכתי – זה היה בשבילי הרבה יותר: לא שאני מחפשת הכרה בעקרונות שלי מהמעסיק החילוני, אבל הרגשתי כזה עידוד, מן זריקת מרץ למחשבות החיזוק שאני מזכירה לעצמי.
הרגשתי שהקב"ה שלח לי הזדמנות להעצים את ההרגשה הטובה להשתייך לקומה הכשרה,
בקומה זקופה.