השמים זרועים בכוכבים מנצנצים, ומבעד לחלון שלהבות האש מרקדות בכוסיות הזכוכית אשר בחנוכיה. חנוכה, חג הניסים. אין מתאים משעה זו לשבת ולגולל את הנס הגדול שקרה לי, ולשתף בו אתכן, קהילת שמורה היקרה. להודות ולהלל.
אני גרפיקאית. במסגרת עבודתי ב"ה יש לי הרבה תעסוקה, ופה ושם אני מוצאת זמן גם ל"מסגרת של המסגרת" הווה אומר – עיצוב מודעה לאחות שפתחה עסק, הדפסת הזמנה חגיגית לבר מצווה של האחיין, ועוד כל מיני טובות קטנות שאני מצליחה להשחיל על הדרך. למה לא, בשביל מה אני גרפיקאית? : )
בקשה כזאת קיבלתי יום אחד מסבתא.
שמעתי – כך היא אומרת – שיש עניין גדול לתלות בבית מזמור לתודה, וכמובן לומר אותו בשבח והודיה, תוכלי לעצב לי פלקט כזה? נו, בטח, כשסבתא מבקשת משהו זו הזדמנות פז להשיב לה כגמולה הטוב. אני מאשרת וסבתא מאושרת.
התוצרת השביעה את רצונה של סבתא, לפי איך שהיא הודתה בשמחה, וגם לפי הבקשה הנוספת – להדפיס לה מלאי של עותקים. היא רוצה לחלק לכל מי שיבוא לפקוד את ביתה.
העותקים הודפסו אחר כבוד, ובני המשפחה ומכרים נוספים שהזדמנו למפתנה של סבתא – זכו להשתתף במיזם הגדול ולקבל מתנה מזמור לתודה מהודר לתליה.
סבתא שלי היא אישה מלאת חיות, ובמרץ והשמחה שלה היא הצליחה להדביק את כל הסובבים. איזו זכות להודות לה'! יש כל כך הרבה על מה, תתלו ותגידו מזמור לתודה!
לפני כמה שבועות נגמר המלאי, ובעלי נכנס אליה והביא עוד כמות.
יום למחרת אני חוצה את הכביש במעבר חציה, פה מתחת לבית – בביתר. במקום להגיע למדרכה ממול אני מוצאת את עצמי שרועה על הכביש. רכב פגע בי והעיף אותי קדימה. אני מנסה לזוז – ו… מצליחה! הרגלים נענות לי! הידיים משתפות פעולה! אני קמה וממהרת להתישב בתחנה הקרובה. עוברי אורח וגם אני, יחד עם הנהגת המבוהלת עד עמקי נשמתה, מנסים לוודא מה מצבי הרפואי. הכל טוב! ברוך ה'!! אני רואה, שומעת, מבינה, עונה היטב למבדק החיוניות שאיש הצלה מזדמן עושה לי, וחוץ מכמה מכות יבשות וחור בגרב – יצאתי בשלום!! בהרגשות רבה שפתי מלמלות את מילות הפסוקים של "מזמור לתודה". תודה, ה', תודה!!
שלומי טוב, השבח לקל, אבל אחרי הכל – עברתי חוויה "מטלטלת" תרתי משמע, צריך לוודא שהכל בפנים תקין ושאין נזקים מתחת לפני השטח. פניתי לבדיקות מקיפות בבית החולים. הכל בסדר!! אין נזק מוחי, אין פגיעות בגפיים, הפה והלסת שלמים, האורטופד פטר אותי לשלום, וגם מהנוירולוג נפרדתי בלי רישומים שליליים בתיק הרפואי. פתחו לי שערי צדק, אבוא בם אודה קה!
מי יודע חשבונות שמים, אבל היתה לי הרגשה חזקה שהתערבה פה הזכות הגדולה בהפצת ה"מזמור לתודה".
בערב, קיבלתי משלוח שוקולדים מהנהגת ש(לא) פגעה בי. עיצוב יפה ומושקע, כמה מילות התנצלות כנות על עוגמת הנפש והריצה לבית החולים, ו… עוד משהו שסגר לנו מעגל – היא צרפה שם מגנט מעוצב של "מזמור לתודה"…
מצרפת לכן את המזמור לתודה שעיצבתי, להדפיס ולתלות.