כיכר היונים

סיפור אישי

מפאת ההלכה

 

יצרנית הפאות מירי קנר משחזרת את המהפך:

"לפני שלוש שנים חגגתי בר מצווה לבן, ולכבוד המאורע החלטתי להתחדש בפאה עדכנית. מובן שכיצרנית פאות, הפאה שאני חובשת באירוע מייצגת את העסק ואותי. לכן גם הודעתי לעובדות שאת הפאה שנכין לכבוד בר המצווה נציג אחר כך בתצוגה כדוגמא לפאת לייס מושלמת. היה ברור שנייצר פאת לייס הכי מתקדמת ומושקעת שאפשר.

באותה תקופה לא הבנתי שיש בזה בעיה. עבדתי על הפאה בתום לב ולא בדקתי יותר מדי.

דווקא בבר מצווה עצמה זה התחיל לנקר בי.

כשנשים מהמשפחה שאלו אותי על הפאה, הסברתי להן שצורת הייצור הזו גורמת לשיער להיראות כאילו הוא יוצא היישר מתוך הקרקפת. אלא שתוך כדי ההסברים הרגשתי אי נוחות גוברת והולכת. משהו בי התקומם נגד המילים שיוצאות לי מהפה. איך יכול להיות שזה מה שאני אומרת? לא ייתכן שכל המטרה של הפאה הזו היא להיראות כאילו היא איננה פאה!

זה היה הניצוץ הראשון.

הניצוץ השני הגיע בנסיעה סתמית באוטובוס.

האישה שישבה מולי היישירה אלי מבט בוחן, ואז אמרה: "גברת, זזה לך הפאה. רואים לך את השיער".

בואו. אני יודעת איך מרגישה פאה שזזה. זו הרי המומחיות שלי. ידעתי שהפאה שלי עומדת עלי בדיוק של המילימטר. אבל מה, לאישה מבחוץ היה נראה שרואים לי את השיער…

לאט, שלב אחר שלב, הבנתי שפאת לייס היא אסורה.

אבל טרם הייתי בשלה להכריז על כך שאצלנו לא מייצרים פאת לייס.

בתכל'ס, אף לקוחה לא יצאה מאתנו עם פאת לייס, כי לא קידמתי את הנושא הזה (מה שמוכיח כמה אחריות רובצת על כתפיהן של הפאניות! ר.י.) אבל עדיין לא יצאתי בהצהרה.

מה שהעמיד אותי על המקום כמו שצריך היה שיחת טלפון כאילו תמימה.

הגברת שמעבר לקו הייתה נחמדה מאוד: "שלום, מירי, שמעתי על הסטודיו המצליח שלכם ואני רוצה לברר: כמה עולה פאת לייס?"

במקום לומר: "אני כבר לא מייצרת פאות לייס", נפלתי בבור שכרו לי ואמרתי מחיר. הרגיש לי שעצם היכולת להכין פאת לייס משדרגת את השם של העסק.

אלא שאז התברר לי שהאישה הנחמדה הזו הייתה בעצם שליחה של קהילה גדולה שערכה מיפוי מדויק של פאניות ויצרניות שלא מייצרות פאות לייס במטרה לחזק את ידיהן. זו הייתה מעין השיחות שעורכים לאתרי טיולים ושואלים "מה שעות הפתיחה בשבת?" כדי לבדוק אם הם פתוחים בשבת.

כך, במחי כמה מילים שבכלל לא ייצגו אותי ואת מי שהייתי באותה עת, נפלתי מהרשימה…

כמובן שסידרתי את העניין מולם וזכיתי להיכנס לרשימת הפאניות הכשרות, אבל פה הבנתי שאם כבר החלטתי לצאת בקו מסוים, אני צריכה גם להכריז עליו ולקדש בכך שם שמיים.

זה לא היה קל.

זה נשמע מפחיד – היצר הרע הציג את זה כאילו הכרזה חד משמעית עלולה להקטין את מעגל הלקוחות.

יחד עם זאת הבנתי שהכרזה היא הכרעה חד-משמעית לאן אני שייכת. זו הצהרה על הערכים שלי ועל המטרה והכיוון שלי בחיים. נבטה בי התובנה שבשמיים אקבל יותר שכר על הפאות שכלל לא ייצרתי יותר מהפאות הצנועות שיצאו מהסטודיו שלי.

בפועל, הכרזה היא הקלה גדולה. זהו. אני מחוץ למערבולת.

רואה את הפאניות שטרם פרשו מהמרוץ. החיבוטים הם אדירים ומייסרים. הרי הכל מתקדם כל העת ונעשה רק גרוע יותר.

אני לא שם. ורגוע לי.

וטוב לי יותר.

ובדיוק כמו בסיפורים, דווקא מאז ההכרזה על כך שאני מפסיקה לחלוטין עם פאות הלייס שנוגדות את ההלכה, פתאום התרחב מעגל הלקוחות והרווחים רק עלו. מדובר בנשים שמחפשות מעטפת שמשלבת הרבה טעם טוב וסגנון אירופאי איכותי מוקפד, יחד עם ערכים והקפדה על כל כללי ההלכה, באווירה טובה ומכבדת.

נתתי פאה מהתוצרת שלי כמעשר לבורא עולם, והוא יתברך הראה לי במוחש – עשר תעשר בשביל שתתעשר…

 

 

הניצוץ השני הגיע בנסיעה סתמית באוטובוס. האישה שישבה מולי היישירה אלי מבט בוחן, ואז אמרה: "גברת, זזה לך הפאה. רואים לך את השיער".

תגובות השמורות לסיפור

בפעם הראשונה שהיא ראתה את הטופ לייס, התגובה שלה היתה: "למה שמישהי תרצה בכלל ללכת עם דבר כזה?!

בנושא הפאות -סיפור שקרה לאחרונה.

אמא שלי היקרה החליטה לרכוש לעצמה פאה חדשה. היות שעברו הרבה מאד שנים מאז הפעם הקודמת שבה היא פרגנה לעצמה פאה חדשה, ובשנים הללו אמי הספיקה לעבור דירה, והיא כבר לא בקשר עם הפאנית ממנה קנתה בעבר, והיות שבשנים האחרונות היא שולחת את הפאה שלה לסרוק אצל הפאנית "שלי", דרכי, אז היא ביקשה את עזרתי לתאום מול הפאנית "שלי" גם הפעם.

אז אחרי שוידאתי עם הפאנית שהיא מוכרת גם פאות סינטטיות, כמו שאמי רוצה, ואחרי שהיא ידעה מה בדיוק הצבע והסגנון, היא עדכנה אותי שיש לה כמה דוגמאות שהביאה מאחת היצרניות שאיתה היא עובדת וקבענו תאריך למדידה.

ליויתי את אמי לפאנית. אבל לא כ"מבינה" גדולה בתחום, רק כדי שלא תלך לבד… למרות שעברו יותר מ 10 שנים מאז הפעם הקודמת שהיא קנתה פאה, לא לקח לאימי הרבה יותר מ 10 דקות להחליט על הקניה. הפאנית חבשה לראשה פאה אחת, שהיא אהבה, פאה שניה באותו סגנון שאותה היא אהבה יותר כי הצבע היה יותר מדויק וזהו, היא החליטה עליה….

יצאנו בהרגשה ממש טובה, מודות על הס"ד שהקניה היתה מוצלחת ומהירה. הבעיות התחילו כבר בפעם הראשונה שאמי באה לחבוש את הפאה בעצמה…. היא היתה אז אצלי והתכוננו לצאת ואז היא ניגשה אלי בפנים נפולות ואמרה לי "אני לא יודעת איזו פאה זו.. אבל לא נראה לי שזו הפאה שמדדתי… בפאה הזו יש ממש דפקט רציני, תראי ממש רואים את הרשת… "

הסתכלתי וראיתי שזה בדיוק כפי שהיא מתארת: הפאה הזו הזכירה לי את הפאה הישנה שלי, זאת ש"חרשתי" עליה שנים רבות עד שהיא התקרחה לגמרי במקום מסוים וראו ממש את הרשת ונאלצתי בלית ברירה, ממש בלי חשק, להפסיק ללכת איתה ולקנות אחרת במקומה. אז הגיוני שפאה ש"חרשו" עליה במשך שנים תתקרח ותראה משומשת אבל לא סביר שפאה חדשה שרכשו זה עתה תסבול ממראה כזה, נכון???

עוד 2 מבנות המשפחה ששהו אז בביתי חיוו דעתן בנושא ולכולנו לא היה ספק שמדובר בפגם רציני ביותר בייצור. לבקשת אמי, הרמתי טלפון לפאנית. אמרתי לה שממש לא נעים לי אבל אנחנו רואות שבפאה הזו יש 'דפקט' רציני. היא שאלה אותי מה הדפקט עניתי: "היא ממש קרחת במקום מסוים, ממש רואים את הרשת, היא מזכירה לי את הפאה הישנה והמשומשת שלי שכבר אי אפשר היה להמשיך ללכת איתה מרוב שהיא התקרחה…" הפאנית ענתה לי בטלפון "אה, זה, זה לא דפקט, זו המודה החדשה, קוראים לזה טופ לייס"

הפעם הראשונה שנתקלתי במושג "טופ לייס" היתה במייל ששלחתם ב"שמורה" בערב ר"ה האחרון- תשפ"ב. לא הכרתי קודם לכן את המושג הזה וגם לא הצלחתי להבין מהתאור במייל במה בדיוק מדובר. כן הבנתי אז את הרעיון הכללי שזה איזשהו חידוש בעייתי בפאות, והסכמתי בכל ליבי עם המסר שאת ההתדרדרות בפאות צריך לעצור, וזהו. עד עכשו אני לא בטוחה אם כותבים את זה עם יוד אחת או שתי יודים (ליס או לייס?) ואם הניקוד הוא עם חיריק או צירה…

בשיחה עם הפאנית, אחרי שהיא אמרה לי את המשפט הנ"ל, נזכרתי מיד במייל ההוא, כך שהבנתי טיפה יותר במה מדובר, תוך הלם, הצלחתי לומר לה רק "אבל זו פאה סינטטית!!!, יש דברים כאלו בכלל בפאה סינטטית? " והיא ענתה לי שבטח יש דברים כאלו גם בפאה סינטטית….

סופו של דבר, הפאנית היתה בסדר גמור, (וחשוב לי להדגיש את זה! ) היא לקחה על עצמה אחריות מלאה, הסכימה שזו היתה טעות מצידה למכור כזה דבר לאמא שלי בלי להדגיש לה במה מדובר, בלי להביא לה להחזיק את הפאה בידיים ולראות אותה מכל הצדדים, בפרט שמדובר בלקוחה שהיא יודעת שהיא לא מבינה גדולה ב"חידושים" בפאות, שהרי היא ידעה שאמי לא קנתה פאה תקופה מאד ארוכה… (וגם היא מכירה אותי ויודעת שאני ממש לא מבינה גדולה בתחום, כנ"ל ), היא הבטיחה לעשות את המקסימום כדי לתקן את הפאה עד שאמי תהיה מרוצה.

הפאה נכון לעכשיו נמצאת אצל הפאנית, עוברת שיפוץ כדי להגיע לתיקונה (תרתי משמע), יש לי אמון מלא בפאנית שהיא תעמוד במילתה ותעשה את מקסימום ההשתדלות מצידה כדי שהלקוחה, קרי-אימי, תהיה מרוצה, ובנתיים אני מתפללת שתהיה לה ס"ד ותצליח.

אני כותבת את הסיפור רק כדי לזעוק שאלה אחת שמנקרת לי בלב מאז – עד מתי יצרניות הפאה יצליחו למכור לציבור שלנו מוצר פגום ('דפקט'), רק בגלל ששמים אותו תחת הכותרת של "אופנה חדשה"???
***

עוד משהו: אח"כ נזכרתי שכשבאנו למדידה ודיברנו על מחיר הפאות, הפאנית סיפרה לי שהמחיר מאד עלה בשנים האחרונות, והסבירה שזה בגלל שמחיר השיער מאד עלה. חשבתי לעצמי שיתכן מאד שהיצרניות ניסו פשוט להוזיל עלויות יצור וכך המציאו את המושג של פאה שאין בה הרבה שיער…

***

ועוד משהו, לא פחות ממדהים לדעתי: הפאנית עצמה אמרה לי במילים אלו "את צודקת שטופ לייס נראה מאד מוזר למי שלא רגילה לזה." היא סיפרה לי שגם היא בעצמה, בפעם הראשונה שהיא ראתה את הטופ לייס, התגובה שלה היתה: "למה שמישהי תרצה בכלל ללכת עם דבר כזה?! "

***

ל"שמורה": אם נראה לכן, כמו שנראה לי, שהסיפור יכול להביא תועלת, אשמח אם יתפרסם. אבל מבקשת מאד להדגיש שהפאנית היתה בסדר גמור ולא היו לאמי באף שלב שום טענות עליה. היא לקחה אחריות מלאה, הודתה בטעות ופועלת לתקן. מבקשת מאד שהסיפור, אם יתפרסם, לא יוציא אותה שלילית ואם הוא יגיע לידיה היא לא תיפגע. תודה רבה על ההתחשבות!!!

תזכו למצוות ובשורות טובות! יישר כוח!

יש לך כזה רגש יהודי, רואים מה את רוצה באמת, רואים את הלב היהודי החם הפועם בך, אז איך??

ואו, איזה נושא קריטי לתקופה של היום, זה באמת פחד!! מה שקורה עם העניין של הפאות, והערכה לכל אחת שמתגברת ומוותרת אפילו במעט, כל התגברות שווה המון!!

באופן כללי, לגבי כל הנושאים, גם בנושא זה וגם בנושא שכתבו על התמונות, ובתכלס זה בכל תחום בחיים, מה שאני מרגישה שמאד עוזר לי למדוד האם הרצונות שלי נכונים זה לחשוב ולשאול את עצמי: 1. איך אנחנו רוצים לראות את הדור הבא שלנו? 2. האם יש מעשים שאני עושה עכשיו ואח"כ אני לא אתבייש מהילדים שאני עשיתי ככה, ילדים הרי המון שואלים, אמא, אז למה את? זה מחייב!

(לדוגמא שהזכירו כאן, את העניין של התמונות, יצא לי לראות תמונות של צילומי חלאקה, והיום האלבום מתחלק, יש את הקטע היהודי, ציצית, ספר תורה וזה למה לא, באמת יפה, אבל גם ראיתי שיש ספורט וכו, גם תמונות יפות מאד, אבל, פתאום חשבתי לעצמי, מה הילד עוד כמה שנים הסתכל על האלבום ומה הוא יראה שעשיתי לו תמונות ספורט, אני אתבייש, מה אני אגיד לו?)

אני עובדת במשרד גדול עם מלא נשים חרדיות עם כל הסגנונות, לא פגשתי עדיין אישה אחת שהשאיפה שלה זה לא לראות ילדים טובים וצדיקים! (ובחלקם מדובר בנשים שלצערי לא הייתי רוצה לראות את הילדים שלהם לומדים עם הילדים שלי), לשמוע איך הנשים האלה מספרות בהתלהבות אמיתית על מסיבת חומש של הילד, את ההתרגשות, את הטוהר, איך הן מתרגשות שהילד עושה סיום ועושות לו את העוגה בכזה שמחה….

ותמיד עולה וצופה לי השאלה, נו, יש לך כזה רגש יהודי, רואים מה את רוצה באמת, רואים את הלב היהודי החם הפועם בך, אז איך?? איך את נראית כמו שאת נראית? איך את מחזיקה מכשירים שרק מטמטמים וצופה בסרטים לא ראויים ולפעמים, בשעה שהילד מנדנד לך, לפעמים את נותנת גם לו…… הרי השכל הפשוט אומר אי אפשר גם וגם, איפה פתאום נעלם השכל? הרי אתם נשים חכמות! ומשכילות!

זה כזה כואב הלב לראות את זה, כי אצל כ"כ הרבה נשים יש כזה לב חם יהודי, והיצר מצליח לבלבל, הרי ההגיון אומר שאם את נראית ככה, אין סיבה שהבנים שלך לא ימשיכו, הרי זה הדמות שהם רואים.

אישית, אני ממש מרגישה שהסתכלות הזאת איך אני רוצה שהילדים שלי יראו עוד כמה שנים עוזרת לי להתגבר על הרצונות שלי בהרבה תחומים בחיים, פתאום הרבה דברים שכצעירה היה לי קשה לוותר עליהם ואפילו הייתי לצערי לא תמיד הייתי הולכת כראוי, עכשיו שב"ה הילדים גדלים אני מוותרת, אפילו שלפעמים יש את החשק שיראו יותר טוב, יותר כמו כולם, שמלה קצת יותר קצרה, נראה יותר טוב, כיפה כזאת ועוד לא צריך להוסיף הדוגמאות ידועות והנסיונות רבים.

אבל מה שעומד לי איך את רוצה שהם יראו עוד עשר, עשרים שנה, אז בשביל זה, את חייבת להתגבר עכשיו!! כמובן, כל זה בלי קשר לסגוליות שבעניין, שאישה הולכת צנוע, ולא רואה דברים לא כשרים, היא זוכה לילדים צדיקים, אני מדברת על משוואה פשוטה, בשביל לזכות לילדים טובים המינימום השתדלות זה להראות דמות אישית, כי גם ככה צריך המון סייעתא דשמיא ואחרי הכל אנחנו לא אחראים לתוצאות, אבל מינימום השתדלות זה מה שאנחנו רוצים מהם שאנחנו לא נעשה……….

והלוואי ונזכה כי באמת זה התמודדות בדור שלנו, זה בכלל לא פשוט וקל, אבל אני רוצה, רוצה, רוצה באמת, באמת באמת.

כולן חושבות שיש לה פאת לייס והיא מרגישה בנוח עם כך...

תודה על כל חיזוקי השמורה!! תודה מיוחדת על הסיפורים של אישי לשלישי. מאוד מוסיף ומחזק. הרבה פעמים אני רוצה להגיב אך מפאת עומס החיים לרוב אני מוותרת מראש..

עכשיו אני מקדישה דקות יקרות שאין לי אך הנושא בנפשי.. (גם אני חובשת פאה מעודכנת.. ולא שייכת לדור הביניים..) מה שנאמר על פאת לייס כבר נאמר, נראה לי מיותר להוסיף מילה.. אך גם יש דרדור נורא בפאות בנות זמננו (לא לייס).

רוב הצעירות (אני מדברת עלינו, חברות השמורה היקרות..) עושות פאות מעודכנות, ארוכות, מלאות גוונים, שער גולש וטבעי, דקות, השיער גולש על הפנים, פאות מושלמות וכו'.. כאשר עולה שאלה על עניין כיסוי הראש לנשואות והאם הפאה אכן עושה את מטרתה הן מרגישות צדיקות אמיתיות שלא עשו לייס…… אשמח אם תתייחסו גם לנושא זה.

ועוד סיפור מזעזע ששמעתי ממש מכלי ראשון: אישה מודרנית שהתחילה לרדת לצערנו במדרון סיפרה שרצתה לעשות פאת לייס אך מבחינה תקציבית לא עמדה בכך, אותה אישה סיפרה שהחליטה להוריד את כיסוי הראש.. כולן חושבות שיש לה פאת לייס והיא מרגישה בנוח עם כך…

בואו יחד נעצור את זה ויש לנו את כל הכח והעוצמה כשאנו מלוכדות

שלום רב, ראשית, אין על השמורה המדהימה שמעלה את הנושאים הכי בוערים וחשובים בימינו אנו. כמה טוב שיש במה חיובית למה שהנשמה היהודית כוספת, מייחלת ושואפת.

כשהנושא עולה לתודעה ללא פחד או בושה, לאט לאט מתגלות עוד ועוד נשים שבאמת רצו גם הן להיות מהקבוצה החזקה שזועקת: "עד כאן"!! בואו יחד נעצור את זה ויש לנו את כל הכח והעוצמה כשאנו מלוכדות. ונכון שגם את ואת ואת חושבת כך, רק לא היה לך את האומץ לומר זאת בפה מלא??? לא היה לך את הכח לבד. וזה כח של השמורה. אחד מדביקה את השניה ומדליקה את כולן באותה דרך של מה היינו באמת באמת רוצות להיות.

מספיק שרק לא נחמיא לאותן אלו שלא עומדות בניסיון והולכות וקונות לייס כדי להיראות יותר…. ובסוף לא קצרו את המחמאות שלהן ציפו, איזו השפעה עצומה יש לזה. על אחת כמה וכמה שתתפתח אצלנו הדחיה והמודעות הגבוהה לאיסור הנורא שמדובר כאן.

תודה תודה על החיזוק! ותמשיכו עוד לחזק אותנו, זה כ"כ מרגש ורק כך נזכה להיגאל מצרותינו ולהביא את הגאולה אלינו במהרה. אני מיד שלחתי לפאנית שלי, פאנית יר"ש, אשת אברך אך כנראה לא מספיק מודעת לחומרת האיסור שיש במכירת פאות כאלו. היא מאוד הודתה לי וכבר ביקשה ממני שאברר פרטים איך ניתן להצטרף לרשימת הפאניות של "בעד עמנו". אודה לכם אם תעבירו לי פרטי התקשרות איתם.
***

ב"ה השגתי את המספר של ארגון 'בעד עמנו' בראשות הרבנית שרמן: 052-7630277 לכל הנשים, לקוחות היקרות המעונינות לזכות את הפאניות שלהן בהצטרפות לקבוצה.

28 שנה חיכיתי להתחתן ושיראו שאני נשואה, לא מעוניינת להסתיר שהתחתנתי!

גם אני זכיתי להתחתן בחורה בגיל 28 וכרגע נשואה טריה 3 חודשים. בדיוק לפני 4 חודשים הלכתי לקנות את פאת החלומות. כשישבתי אצל הפאנית היה ברור שאני לא עושה פאת לייס. בכל מפגש עם אישה שעשתה כזו פאה התביישתי בשבילה, צריך להסתכל עליה כמה פעמים ולנסות לנחש אם היא רווקה או נשואה?!

ישבתי אצל הפאנית ועניתי על שאלתה בגאווה אני לא עושה פאת לייס, 28 שנה חיכיתי להתחתן ושיראו שאני נשואה, שמחה וגאה בזה, לא מעוניינת להסתיר שהתחתנתי!!

דווקא ממפגש למפגש אצל הפאנית בלי שימת לב זה התחיל לחלחל ראיתי נשים איכותיות וטובות מתעניינות בלייס… כשביקשתי את הפאה שלי עם יותר תנועה ולא חלקה הפאנית הסבירה שרק המבנה השטוח של הלייס יכול לעזור ולאוורר את הפאה.. התחלתי להשתכנע ובכל אופן הלכתי לשאול רב.

פניתי לרב גואלמן שכידוע מבין בתחום זה והסברתי את המהלך של בניית הפאה, לא בשביל השביל הקדמי, הטופ לייס יתחיל רק באמצע הפאה מקדימה הכל יהיה רגיל שביל רגיל ומאחוריו יהיה הלייס. הרב גואלמן שמע ואמר לי תאמרי לפאנית שלך שהיא מכשילה את נשות ישראל, על מי את עובדת עם הפאה הזו? עם המילים האלו חזרתי לפאנית ששאלה אם הסגרתי את שמה:)

כל הכבוד לכן על העלאת הנושא שכל כך בוער ומבלבל נשים בחורות צעירות תמשיכו לשתף חשוב ביותר!!!!

זהו הקושי העיקרי, ועליו כמעט לא מדברים ואולי כדאי להחדיר את זה למודעות!

תודה רבה על הסיפור הרלוונטי והמחזק!! חשבתי לעצמי שהמסר יכול להיות גם בתחומים אחרים- אם יש לך ניסיון וברור לך מהי הדרך הנכונה, ואת עדיין לא מעזה לחתוך, תחשבי לעצמך שעיקר הקושי הוא להחליט ולא לבצע למעשה, וברגע שתחליטי את ההחלטה הנכונה- הקב"ה יתן לך כוחות לעמוד בה… אחרי שתבחרי יהיה לך בעז"ה רגוע וטוב!!

רציתי להוסיף נקודה חשובה: אני בחורה בשידוכים, ב"ה הניסיון של לייס בכלל לא מדבר אלי, אבל שאלתי חברות שמתחתנות האם זה באמת ניסיון כ"כ גדול וקשה, כמו שנשמע מכל הדיבורים וההרצאות שנותנים לנו…

והתשובה שענו לי חוזרת על עצמה: פעמים רבות עיקר הניסיון הוא האורך שיהיה בסדר גמור מבחינת ההלכה ולא ארוך יותר!!!!! זהו הקושי העיקרי, ועליו כמעט לא מדברים ואולי כדאי להחדיר את זה למודעות! אורך של פאה יכול להיות בעייתי ולא רק אורך שיער של בחורה!

תודה רבה ותמשיכו לחזק!!!

אני חושבת שבתור נותנות שירות לפאניות מכל סוג זה השאלה הראשונה שצריך לשאול: האם הסלון שלך נוהג לפי כל כללי ההלכה?

וואו….. היה לי עכשיו סוג של חשמל בלב, כמו שהמגיבות נוהגות לומר כאן מדי פעם. הסיפור הגיע בדיוק ברגע הנכון…

אני מעצבת גרפית, וחשבתי על תהליך מיתוג לפאנית. אני חושבת שבתור נותנות שירות לפאניות מכל סוג זה השאלה הראשונה שצריך לשאול: האם הסלון שלך נוהג לפי כל כללי ההלכה? אני חייבת לברר לפני שאני שומעת מה קורה בנושא הזה!

אמנם קצת התלבטתי איך בדיוק להתנסח… כדי שבכל מקרה – גם אם כן וגם אם לא, אני אשמע את האמת אבל היא אמרה ב"ה שהם חתמו על תקנון הקהילה והפאות כולן לפי כללי ההלכה. אז תהיו ערניות לא לתת יד למכשול ח"ו.

תודה על הסיפורים המחזקים! נתנו לי המון כח וחוכמה כיצד להתנהג- בכל כך הרבה הזדמנויות שנתקלתי בעבודה! ישר כח!

 

מדריך מקצועי איך למקסם רווחים בעסק בצורה כשרה ונקיה תוך שימוש במשאבים הקיימים

שלום, מירי את מקסימה והתרגשתי מאד לקרוא את הגבורה שלך. גם אם יש נפילות העיקר זה ששואפים גבוה ויש מצפן כל הזמן.

לסיפור הזה בעיני יש מסר כפול עניין הפאות, שדורש חיזוק וטוב שאתם מרימים את הכפפה ועניין נוסף, זה עבודה בתור עצמאית, שיש בה הרבה התמודדויות וקשה לשרטט את הגבול מה נחשב בגדר השתדלות לפרנסה. במיוחד כשההתמודדות היא בד"כ לבד מול לקוחות שחוששים לפספס אותם ומול מתחרים שלא עומדים בניסיון.

לשים לב לתגובות שלנו! אנחנו משפיעות על הבאה בתור איזה פאה היא תקנה

תודה לכן על הצפת הנושא. קניתי פאה בקיץ שעבר- נראה לי שלפי גדרי ההלכה וכן יפה. קשה לתאר את כמות הקושי והדמעות והתפילות לפני הקנייה. הייתי כל כך לחוצה מזה שדחיתי את זה כמה חודשים גם כשכבר היה את הכסף בחשבון…

באיזשהו מקום היה לי לא נעים מכל מי שסביבי – וזה למרות שהקבוצה המצומצמת של המשפחה והחברות שלי מאוד שמורה, אבל האנשים האחרים (לפחות חיצונית…) מראים זלזול, וזה ממש מקשה.

אז כולנו חייבות לשים לב לתגובות שלנו! אנחנו משפיעות על הבאה בתור איזה פאה היא תקנה, ואי אפשר להאשים בכל את הפאניות. אם נלמד להחמיא וננסה להביע הערכה על פאה צנועה- אנו נגרום לאחרות להמשיך כך.

המון הצלחה לכולנו. זה באמת נסיון קשה!! וכן בכל עניין- ברגע שאנו מוכנות להודות באיפה שאנו עומדות מבחינה רוחנית- לעצמנו וכן לאחרים, הכל נהיה יותר פשוט וקל!

כי אם לא מדברים נשים חושבות שזה כבר לא כ"כ גרוע...

טוב שהעליתם את הנושא של הלייס, אני שומעת הרבה שאלות ודיבורים בנושא הלייס של נשים איכותיות שמתלבטות לעשות או לא, או אולי רק לייס מקופל שנראה יותר טוב הפתיחה שלו אבל מצד לא נראה כמו שערות שיוצאות מהמצח כמו הלייס הרגיל (אפילו שפאנית אחת אמרה לי- אני מרגישה שהלייס המקופל זה סוג של לשקר את עצמך שאת צדיקה…)

אישה אחת שעמדה לפני התלבטות כזאת בעת קניית פאה חדשה אמרה לי – תכלס לא שמעתי לאחרונה דיבורים על זה מרבנים או שממש מדברים נגד זה, אז נראה לי שבסוף זה כבר נכנס ומלא כלות שמתחתנות עכשיו, בנות טובות עושות כבר לייס.

אני רואה שמאד חשוב להעלות את הנושא למודעות – שהלייס הוא דבר לא טוב! כי אם לא מדברים נשים חושבות שזה כבר לא כ"כ גרוע…

מלבד הברור על פאנית טובה בררתי גם את גדרי ההלכה והצניעות בעניין

שלום, הסיפור ממש מתאים לתקופה שלי עכשיו.

כבר תקופה ארוכה אני רוצה לקנות פאה ומלבד הברור על פאנית טובה בררתי גם את גדרי ההלכה והצניעות בעניין. צריך להבין שבפאה יש כמה עניינים: דבר ראשון – פאה היא כיסוי ראש!!! זו המטרה שלה. אז מלפני הכל היא צריכה לכסות את השיער! (שיער באישה ערווה) והציווי של כיסוי שיער הוא שיהיה סימן לנשים נשואות ולכן הפאה צריכה להראות ככיסוי כך שניתן יהיה להבחין בכך.

חוץ מזה יש את העניין של האורך והדוגמא וזה כבר עניין של פריצות / צניעות (דבר שמשתנה בעקבות ההרגל – כמו שהשתנה אורך הפאה המותר, פעם היה מותר עד החוליה הראשונה, היום זה סוף קו הכתפיים) שיהיה הצלחה וכוחות לכולן!

אם כל אחת תחשוב שניה בהיגיון בריא, איך אמור להראות כיסוי ראש, אני בטוחה שעמוק בלב פנימה היא מבינה מיד

יישר כח עצום!! אני מאמינה שהניסיון הוא עצום! זה העסק שלך, ובכל זאת ידעת לעשות סטופ!

כולי תפילה כי המחשבות שהתעוררו בך ובטח בכל אחת ואחת לא יעצרו שם, אם סוף סוף נפתח איזשהו פתח להבין שיש מטרה לפאה, היא אמורה להוות כיסוי ראש, היא אמורה להוות תוספת צניעות לאשה הנשואה, ממילא יש עוד כמה כללים שהיא צריכה לעמוד בהם.

קצרה היריעה מלהתחיל לפרט, אבל אני חושבת שאין צורך כי אם כל אחת תחשוב שניה בהיגיון בריא, איך אמור להראות כיסוי ראש, אני בטוחה שעמוק בלב פנימה היא מבינה מיד. בהצלחה לכולנו!

יפה וחשוב להימנע מהפירצה האחרונה, אבל זה עדיין לא מכשיר את השאר

הפריע לי המשפט "בנשים שמחפשות מעטפת שמשלבת הרבה טעם טוב וסגנון אירופאי איכותי מוקפד, יחד עם ערכים והקפדה על כל כללי ההלכה, " יפה וחשוב להימנע מהפירצה האחרונה, אבל זה עדיין לא מכשיר את השאר, ועמידה "בכל" כללי ההלכה זה לא דבר כ"כ פשוט, וממש לא חד ו"חלק".. הצצה קלה בתקנון משמר התורה וכן בתקנונים משנים קודמות (מצ"ב), תוכיח. (אא"כ שינו לאחרונה את כללי ההלכה, אשמח אם תעדכנו)

זו הרגשה כ"כ מיוחדת ונעימה להיות מחוץ לניסיון הקשה

וואו הסיפור מאד ריגש אותי! אפילו שאני החלפתי מפאה למטפחת וכיום הולכת רק עם מטפחות, עדיין זה פשוט מרגש! איזו גדלות!

אני זוכרת את עצמי כמה היה לי קשה להחליף ואת כל הלבטים, אפילו שזה היה לפני כמה שנים לפני עידן הלייס… אבל אין להשוות לאושר והשמחה שיש לי היום במראה הצנוע שלי, כשאני רואה כמה זה רק הולך ומדרדר. זו הרגשה כ"כ מיוחדת ונעימה להיות מחוץ לניסיון הקשה הזה שא"א להסביר במילים…

שנזכה תמיד לעלות בקודש! תודה על כל החיזוקים אשריכן!

כמה הניסיון גדול לקונה הפאה, אני מאמינה שלמוכרת הפאה זה פי 100

 

הזויה! יישר כח גדול! מדיבורים ששמעתי בסמינר עד כמה הניסיון גדול לקונה הפאה, אני מאמינה שלמוכרת הפאה זה פי 100 ואולי אף יותר…

כי זה לא רק להתגבר פעם אחת, פעמיים או שלוש… זה ניסיון של פעם אחר פעם, עד שמגיעים למנוחה ולנחלה וגם שם יכולים לבוא חלילה מכשולים ומוקשים מ'אדון יצר הרע'…

אז ב"ה שאת התוצאות- את השכר ה' זיכה אותך ונתן לך שכר כבר בעוה"ז! בתקווה שלא יגברו הניסיונות ח"ו ולביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן!

בתור עצמאית שהמשכורת לא "דופקת" כל חודש באופן קבוע, לא קל לומר "לא"

מעריכה מאוד מאוד את הרגישות, למרות שעדיין לא יצאו נגד הלייס, הרגשת בחושייך האישיים שזה לא מתאים!!! באמת לא קל להפסיק לייצר פאות לייס כשעדיין לא אמרו על זה דברים ברורים וחותכים!!

בכלל בתור עצמאית שהמשכורת לא "דופקת" כל חודש באופן קבוע, לא קל לומר "לא" ללקוח שמבקש מוצר ושאת עצמך עדיין בהתלבטויות עליו מבחינה רוחנית. ב"ה שהקב"ה האיר את עינייך, ונתן לך ברכה בעסק וכך הרבה לך לקוחות, מי כעמך ישראל, נשים שמבקשות את הצניעות.

אלו נקודות הבירור. הלייס הוא רק תסמין

תודה מירי, זה נותן תקווה….

אני מורה במקצועי, ולכן הנושא בכלל לא נמצא בניסיון אצלי – טכנית אין לי מה לעשות עם פאת לייס. אבל אולי בגלל זה יותר קל לי לראות בבהירות את הצער על נשים שהולכות באופן הזה.

אבל בעומק הענין, הנושא הוא לא הפאות. הנושא הוא תפיסת עולם הרבה יותר רחבה מזה: מה זה אישה? מה זה נישואין? מה זה צניעות? אלו נקודות הבירור. הלייס הוא רק תסמין.

על אחת כמה וכמה חשוב הנושא של פאה ארוכה

שלום רב מאד מחזק הסיפור של הפאנית, בייחוד שזה הפרנסה שלה וודאי עושה דבר ענק ומשמיים ישולם שכרה.

רק רציתי לציין כי הנושא של לייס הוא ודאי חשוב משום מראית עין וכו', אבל על אחת כמה וכמה חשוב הנושא של פאה ארוכה, שזה ודאי פריצות לשמה מפני שגם פאה- שנראית פאה ולא שיער, ברגע שהיא ארוכה היא מאד מושכת את העין ושיער ארוך הוא פריצות נוראית.

נותן כח מחדש להאמין שעשיתי את הדבר הנכון והקשה שהוא שווה מליונים...

וואו, כ"כ מחזק ומרגש. גם אני קניתי פאה לפני כשנה ממש כשיצאו הלייסים החדשים שיוצאים מהקרקפת, זה היה ברור לי שאני לא עושה. אבל בתוך הלב פנימה הרגיש לי דפוק לעשות פאה חדשה עם הלוק הפחות עדכני.

עכשיו כשאני קוראת את ההשתלשלות המדהימה של היצרנית זה פשוט נותן כח מחדש להאמין שעשיתי את הדבר הנכון והקשה שהוא שווה מליונים… וכל פעם שאני חובשת את הפאה זאת זכות בפני עצמה…

בדיוק ד' שלח לי אותך משמים, אני מחפשת בנרות פאנית כזו

את ענקית!! איך זה שלא פרסמו את הפרטים שלך בשמורה? בדיוק ד' שלח לי אותך משמים, אני מחפשת בנרות פאנית כזו מה השם שלך ומספר טלפון?

אני גרה במודיעין עילית, ממש מקווה שאת קרובה לשם כי אין לי אפשרות לנסוע רחוק ואם לא ייצא, אפשר את הרשימה הזו שדיברת עליה עם הפאניות הכשרות? וואו סיפור מדהים ומחזק בלי קשר, תמשיכי ואל תיכנעי אנשים אמיתיים מעריכים את מי שהולך עם האמת!!

 

כבר מוכח מעל לכל ספק ש"אין שומע לי ומפסיד"

תמשיכו עם הנושא ואל תרפו! זה פשוט נורא לראות כמה התופעה הזו מתפשטת והולכת…

יישר כח למירי הפאנית, וכבר מוכח מעל לכל ספק ש"אין שומע לי ומפסיד" והלוואי שעוד פאניות ילכו בעקבותיה כי אם לא ימכרו פאות כאלו- לא יהיה אצל מי לקנות!

כדאי מאד לערוך את הרשימה עם תוספת של כתובות ולהוסיף לרשימה גם פאניות שלא מקבלות לסירוק פאות לייס (לא רק יצרניות), חיזקו ואימצו!

אני מסתכלת, ועצובה איפה החברה היראת שמים שהייתה לי?

כל הנושא הזה של פאות כבר נהייה בעייתי משבוע לשבוע. אני פוגשת חברות, אחרי 3 שנים שלא ראיתי אותן, אני מסתכלת, ועצובה איפה החברה היראת שמים שהייתה לי? או איפה החברה שהייתה נראית יראת שמים?

יהי רצון שנזכה לביאת גואל

לפניה היו לצערינו פרצות רבות, וזו החדשה, לא מוחקת אותם או הופכת אותם למותרות

צריך לחדד שלא ישתמע כאילו הלייס זו הבעיה היחידה בפאה, ובלעדיו אפשר להיות רגועים.

זוהי אמנם הפרצה האחרונה, אבל גם לפניה היו לצערינו פרצות רבות, וזו החדשה, לא מוחקת אותם או הופכת אותם למותרות!

גם האורך זו לא הבעיה היחידה. מי שרוצה להיות רגועה באמת, מוזמנת לברר את הנושא במשמר התורה או אצל פוסקי הלכה הבקיאים בתחום

יש הרבה מכשול גם בלייס הרגיל שאינו שקוף

שמחה שהעליתן את הנושא הכאוב הזה הנושא הזה שבתחילת דרכו היה ברור שזה לא שייך לנו, ולבנות בית יעקב לא תהיה בו דריסת רגל הולך ונפרץ כאשר לצערינו יותר ויותר נכשלים בו. (יש להעיר שיש מכשול גם בלייס הרגיל שאינו שקוף ונראה שטוח ממש על הראש – ויש לברר) שתהיו תמיד שליחים להוסיף עוד ועוד קדושה במחנינו יישר כח!

נשים לב שעיקר המטרה תושג!! ולא יראה נוי השיער ולא יותר יפה ממנו!

מאוד מחזק לראות כמה נשות ישראל מבטלות עצמן לרצון הבורא!

רוצה להעיר שצריך מאוד לשים לב גם למראה הכללי של הפאה שהרי חלק ממטרת כיסוי ראש להסתיר את נוי השיער וגם- שלא תראה פנויה.

אני חושבת שחובה לדבר על זה בקול ולעודד בנות צעירות לא להתפתות!

אני מהמקום של חברה מהמשרד, רואה בנות שזכור לי שהתחתנו ואני לא מבינה מה נהיה ולא נעים לשאול, ואז קולטת טבעת על האצבע…

מעריכה מאד מאד את האומץ שלך!!! ויישר כח- שתזכי לראות רק נחת! אני חושבת שחובה לדבר על זה בקול ולעודד בנות צעירות לא להתפתות! אח"כ כ"כ קשה לחזור לפאה רגילה… וחבל.

גם אם הפאה היא לא פאת לייס, צריך לבדוק טוב טוב אם היא אכן נקראת פאה כשרה

לדעתי עולם הפאות פרוץ היום מאד וגם אם הפאה היא לא פאת לייס, צריך לבדוק טוב טוב אם היא אכן נקראת פאה כשרה. (למי שהולכת לפי הפוסקים שמתירים)

לצערי אני רואה הרבה בנות חרדיות ממש שהולכות עם פאות יפיפיות (גם אם הן לא עם לייס), עם שיער מהמם וקשה מאד להבחין שזו פאה, לדעתי לא לכך התכוון המשורר…

אבחנה שמכשולים הם שליחי היצר הרע

הסיפור מעורר הערכה, גם בלי הסיום שלו. הדגש ביופי שלו זו ההתגברות, וגם – האבחנה שמכשולים הם שליחי היצר הרע (כמו בשיחה עם ה'לקוחה' שביררה, כביכול).

הסיום ודאי טוב אבל לא הוא לוז העניין! לעמוד בניסיון, זה שם המשחק בעולם, ככה נוכל להתקדם במסילתם של ישרים. בהרבה הוקרה

כל הכבוד לפאניות שמצהירות שהן אינן מייצרות כאלו פאות!

כל הכבוד שהעליתן את הנושא!!! היום כ"כ הרבה שמתחתנות עושות פיאה עם לייס בלי לחשוב אפילו, וזה כ"כ עצוב שהפסקנו לחשוב ופשוט נסחפים אחרי כולם למרות שזה כ"כ לא צנוע.

כל הכבוד לפאניות שמצהירות שהן אינן מייצרות כאלו פאות! זה בטח ניסיון קשה לעמוד מול כולן שה יתן להן כח!!! מעריכה בלי סוף!!

אצל מירי מי שרוצה לקצר את הפאה זה בחינם!!!

אשרייך! כל אחת היום יודעת שאצל מירי לרנר יש פאות יפות מאוד והעיקר – מעודדים שם צניעות. הרבה פעמים בחורות מספרות כמה הפאנית משכנעת לא לקצר ורק אחרי החתונה להחליט איזה אורך רוצים. אצל מירי (כך היה לפני תקופה, מקווה שזה עדיין בתוקף) מי שרוצה לקצר את הפאה זה בחינם!!!! אשרייך

תודה על העלאת הנושא החשוב!

תודה על העלאת הנושא החשוב!

  1. יש פרוספקט נוסף של בי"ד בבני ברק עם שמות פאניות רבות שאינן מוכרות פאות לייס
  2. רואים ממש איך הסחף בנושא נעצר במידת מה מאז העלאת הנושא בפעם הקודמת. תחזקנה ידיכן!

 

רשימה חלקית?

חבל, זה מוריד פאניות כשרות וישרות מהרשימה באופן אוטומטי… אני אישית מכירה בבני ברק את מירי לרנר, מירי כהן ואני בטוחה שיש עוד רבות וטובות. תודה!

***

אני – שרי בריקמן, פאנית בבני ברק, ב"ה אני לא מוכרת פאות ארוכות או לייס, והרבה לקוחות שלי שאלו אותי למה לא כתבו אותך בשמורה….. יישר כוח ותראו כמה קידוש ד יש בכל סיפור שכתוב אצלכם.

***

מאיפה הרשימה? יש גם: מירי שכטר ריקי כהן מרים רוטנברג ועוד.. חבל שאתן לא מפרסמות את כולן. (מערכת המודיע פירסמה רשימה הרבה יותר ארוכה… כדאי לברר! יש עוד הרבה פאניות מקפידות על הלכה!) וכל הכבוד על מה שכן! ‫

***

שלום, ראיתי את רשימת הפאניות. לפי דעתי זו רשימה חלקית בלבד. אולי זו רשימה של פאניות מירושלים? אני בבני ברק ולא ראיתי את הפאנית שלי ברשימה. אסתי ברגשטיין. תודה על הכל!

***

תודה רבה על כל המדורים אני ממש נהנית להיות חלק משמורה. הרשימה נראית לי לא מעודכנת – ייתכן לשני הכיוונים, אשמח שיבררו את הענין יותר לעומק ואחרות לא תכשלנה. תודה רבה!!!

תגובה:

אכן, פרסמנו רשימה של פאניות מירושלים בלבד שקיבלנו מ'בעד עמנו',

מצרפות להלן רשימת הפאניות שחתמו על תקנון כשרות הפאות

את לא מופיעה ברשימה? מכירה מישהי שלא מופיעה? ניתן למלא כאן את הטופס

בקצרה

אני יכולה לספר שאני עצמי עשיתי פאה השבוע בכוונה אצל פאנית שלא עושה לייס שקוף, גם כדי לחזק את ידיה, וגם כי אני יודעת שבתחום הפאות שנראות פאות היא בודאי מבינה!!! זה פשוט ענף אחר של ייצור!!! אשריך שברגע הנכון עלית על הרכבת הנכונה… ואיחוליי להרבה הצלחה!!!!

***

ראיתי ברשימת הפאניות את אחותי ששואלת כל שאלה על הפאות את הרב גואלמן, אז דיברתי איתה על זה שהיא ברשימה והיא אמרה לי ככה: "ברור! אני גם לא אוכלת חזיר… הרב גואלמן אמר לי שזה אותו דבר…" אלו המילים שלו, למי שלא הבינה עד כמה זה חמור… מפחיד.

***

וואו!!! אחד הנושאים! אלופה! תודה שהבאתם את זה לכאן. הזדעדעתי שהלייס נכנס לסמינרים והזדחל לי פחד ללב שהצניעות הבסיסית נפרצת עד כדי כך! זה כ"כ מסוכן לעם ישראל! עכשיו יש למירי עוד מלא זכויות של חיזוק הרבה מעבר למה שהיא תכננה בהכרזה שלה… חזק חזק ונחזק!

***

היי, מירי אני מעריצה אותך כ"כ!!! עשית משהו גדול – ענק! חברות אני ממליצה על מירי ממש! עשיתי אצלה פאה לפני תקופה ומה אני אגיד לכן? התפעלתי ממש! השירות שלך פצצה, הוצאת לי פאה בדיוק לפי החלומות שלי! וכמובן עם דיוק ועמידה על ההלכות בצורה כ"כ יפה ומכבדת!

***

טוב אצלינו בכלל לא הולכים עם פאות אבל נפעמתי לראות כי יש גם פאניות הנלחמות למרות הכל שכן יבחינו שזה פאה ולא השיער חלילה. ועמך כולם צדיקים- תזכו למצוות

***

רק לייס אסור? בספר הלבוש כהלכתו יש עוד כמה גדרים למשל שהשיער לא התנופף ברוח,, כתוב גם שהשיער לא יהיה מבריק… אם יש לכם איך לעזור בעניין נשמח מאוד ‫

***

אני פאנית בבני ברק, ב"ה אני לא מוכרת פאות ארוכות או לייס, והרבה לקוחות שלי שאלו אותי למה לא כתבו אותך בשמורה….. יישר כוח ותראו כמה קידוש ד יש בכל סיפור שכתוב אצלכם.

***

מאיפה הרשימה? יש גם: מירי שכטר ריקי כהן מרים רוטנברג ועוד.. חבל שאתן לא מפרסמות את כולן. (מערכת המודיע פירסמה רשימה הרבה יותר ארוכה… כדאי לברר! יש עוד הרבה פאניות מקפידות על הלכה!) וכל הכבוד על מה שכן! ‫

***

סיפור מרגש ממש, מסירות נפש, איזה כנות ואומץ אשרייך!! אני מקנאה בך! תופעת הלייס היא פשוט נוראית ומכשילה, ומלמדת עד כמה היצה"ר אורב לנו בפינה ומנסה בכל כוחו להכשיל.

***

הרשימה של הפאניות חלקית מאד ב"ה. זו רשימה של פאניות מעיר מסוימת בלבד? אם כן, תציינו. חבל, זה מוריד פאניות כשרות וישרות מהרשימה באופן אוטומטי… אני אישית מכירה בבני ברק את מירי לרנר, מירי כהן ואני בטוחה שיש עוד רבות וטובות. תודה!

***

שלום לשמורה היקרה! לתשומת ליבכם- המון אדמורי"ים חסידיים יצאו בקריאה חד משמעית לחתום על טופס ביטול מותנה, כדאי לברר.

***

כל הכבוד והלוואי שיצטרפו בזכותך עוד פאניות! גם אני משתדלת אפילו לסרק את הפאה רק אצל פאניות שלא מוכרות פאות לייס חלילה! בטוחה שהסיפור יעורר התעוררות גדולה ואין ספק שמלעמוד על העקרונות שלנו זה רק מוריד שפע מלמעלה! יישר כח!

***

לפאנית היקרה! התרגשתי מאוד לקרוא את מה שסיפרת. זהו אכן ניסיון לא קל לפחות לי…אבל את כעסק, זה ממש קשה! מחזקת את ידיך ומאחלת שתראי רק ברכה! נ.ב אם יש לכם דעות של רבנים או מכתבים שמדברים על הנושא הזה, אני אשמח לקבל.

***

תודה רבה על כל המדורים אני ממש נהנית להיות חלק משמורה. הרשימה נראית לי לא מעודכנת – ייתכן לשני הכיוונים, אשמח שיבררו את הענין יותר לעומק ואחרות לא תכשלנה. תודה רבה!!!

***

סליחה שאני שואלת – עם כל הכבוד וההערכה על הגבורה הנפלאה – באמת רק פאת לייס זה מה שנוגד את ההלכה ואת הרעיון והרגש שבכיסוי ראש? יש עוד מכשולות רבים..

***

וואו דבר ראשון כל הכבוד לך שאת מקפידה על גדרי ההלכה זה באמת מאוד לא פשוט…. ותודה נוספת לשמורה על הרשימה של הפאניות. אמנם עדיין לא זכיתי להתארס אבל אני בטוחה שבעז"ה זה יעזור לי מאוד!!

***

שלום, ראיתי את רשימת הפאניות. לפי דעתי זו רשימה חלקית בלבד. אולי זו רשימה של פאניות מירושלים? אני בבני ברק ולא ראיתי את הפאנית שלי ברשימה. אסתי ברגשטיין. תודה על הכל!

***

כל הכבוד לך על האומץ והיכולת לעמוד מול הרוח הסוחפת שנושבת… ה' הטוב ישלח לך סיעתא דשמיא רבה. אני בטוחה שהרבה נשים "שמורות" מעדיפות ללכת לפאנית כמוך!!! תצליחי. ‫

***

הלכתי לבקר שכנה צעירה אחרי לידה, עם פאת לייס (מזעזע לראות את זה…), הבת שלי בת 4.5 שאלה אותי אחרי מס' ימים איך לפלונית יש תינוק אם אין לה מטפחת או פאה… עצוב.

***

אני פשוט מעריכה את כל הפאניות האלו-מוסרות את הנפש!! כל הדור תלוי בהם-וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך זה כל כך לא צנוע הפאות האלו!! תמשיכו ואולי נצליח לעשות מהפכה!

***

מבקשת להוסיף לרשימת הפאניות את הפאנית המקסימה שלי: לאה ויינר ממודיעין עילית 0527131500 מקצועית נעימה ואכפתית מסרקת ומוכרת רק פאות כשרות ע"פ ההלכה.

***

כל הכבוד!!!! כל הכבוד!!! סוף סוף מישהו הרים את הכפפה בגאון ובצורה פומבית הראויה לשמה!!! וכל הכבוד לפאניות שדואגות להמשך כלל ישראל!!! אשריכן!!!

***

בס"ד שלום, אשמח לחזק את ידיה ולהצטרף למעגל הלקוחות. היכן מירי קנר מקבלת? מה הטלפון שלה? תודה ‫

***

מרגש ביותר!! רק עם שיתוף פעולה פורה של כל הצדדים, נוכל בעזרת ה' לשמור על מחנה שמור וטהור!! המון הצלחה

***

תודה תודה תודה! אני רוצה לשפץ את הפאה שלי, וכל הזמן מתלבטת איך לבדוק האם הפאנית שלי עושה על פי גדרי ההלכה או לא.

***

תודה על השיתוף!!! וכל הכבוד!!!! מברכת אותך שתזכי להמשיך ולקדש שם שמיים עם כיסוי ראש מלא, ולזכות בזה עוד המון נשים!!!

***

איזה יופי של סיפור!!! לא יודעת מה זה פאת לייס כי אני כבר "אובר מודל"….. אבל בהחלט מבינה שזה קרב קשה… אלופה שפרשת מהמרוץ!!

***

כמה מרגש באמת נושא כאוב נגעת לליבי בסיפור שלך מחזקת את ידיך ואת כל הנשים שעומדות בגבורה ובוחרות בטוב באמיתי!

***

רק לחזק את ידיה!! אנחנו לא באמת מבינות עד כמה זה קשה אבל לקום מול הגל- ולא באופן פרטני זה עוצמה אדירה! אשריה

***

מירי קנר, יישר כוחך! חזקי ואמצי! אשרייך! שה' יתן לך תמיד פרנסה כשרה וישרה ברווח בלי שתצא תקלה מתחת ידיך.

***

וואו, מטלטל. אשרייך גורם לי לחשוב שאולי כן יש סיכוי שיום אחד (כשאתחתן סוף סוף) תהיה לי פאה צנועה ‫

בקצרצרה

תמסרו למירי כל הכבוד והרבה הצלחה התענגתי לקרוא ולחשוב על מי שמאחורי.. חברתה לסמינר..

***

מהיכרות אישית עם מירי, היא מוציאה פאות יפיפיות ודואגת שגם הקב"ה וגם הלקוחה יהיו מרוצים!

***

מרגש ומחזק!!! בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן עתידין להיגאל. חזק וברוך!!! ‫

***

כל הכבוד שהעליתן את הנושא החשוב הזה!!!!!!!!!!!!! זה נותן הרבה כח לעמוד מול הפיתויים

***

נראה לי יש הרבה יותר פיאניות ממה שברשימה. זכור לי ש"קראט" פרסמו כל פעם פיאניות ‫

***

ישר כח לפאניות האלו. בטוחה שזה ניסיון שלא היה באף דור! תחזיקו חזק הלאה, בשבילנו!!

***

אני חושבת שכל רשימת הפאניות הן ירושלמיות. אולי תפרסמו גם בערים אחרות? ‫

***

מה שיפה ברשימה של הפאניות שכולן עם מס' טלפון כשר. זה הולך ביחד…

***

אשריך! איזה יופי! כל הכבוד לך! חיזקת אותי מאוד!!!

***

תודה. איך אפשר להצטרף לרשימת הפאניות שלא מוכרות לייס?

***

תוכלו לשלוח רשימה של פאניות גם בבני ברק? תודה. ‫

***

חזקי ואמצי ולוואי שפאניות נוספות ילכו איתך

***

וואווו מחזק ומרגש!! אשריך מירי!!!

***

וואו, סיפור חזק ומחזק! ‫

***

תודה על השיתוף! מחזק מאוד!! ‫

***

מרגש במיוחד חיזקת ממש!!

***

סוף סוף אמת!!!!!!!! ‫

***

מרגש מאד! אשריך!!!

***

מרגש ממש!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פגישת אסטרטגיה לתכנון פרסום

מתנת: מרקר

עיצוב פרסומת מדויקת

מתנת: טליה טל

שדרוג של דף נחיתה, ניסוח מייל שיווקי או קופי למודעה

מתנת: d.front

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

כתיבת תוכן שיווקי לדף נחיתה בשווי 1000 ש"ח.

מתנת: אוריגמי

הדס קורלנסקי

שיחת ייעוץ עיסקי או דוח שנתי בשווי של 1500 + מעמ

מתנת: הדס קורלנסקי

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

מודעת פרסום קופי + עיצוב

מתנת: נחמה שוכמן

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

בוט לאתר בשווי 5000 שח

מתנת: פייגי פיוטרקובסקי-

סדר וארגון אחת ולתמיד בתיבת המייל של העסק- פגישה של שעה וחצי

מתנת: ציפורה סובל

בניית תהליך אוטומטי מותאם אישית לייעול וקידום העסק- בשווי עד 3,000 ש"ח

מתנת: ציפורה סובל

הגשת דוח שנתי לעצמאית / דוח החזר מס לשכירה

מתנת: רחל קירשבוים יועצת מס 0534166459

נתינת שם, סלוגן וקופי למודעה

מתנת: מירי ריזל. קופירייטרית לפרסום שמכיר לקהל היעד שלכם את העסק שלכם בגירסא הטובה ביותר מייל: m0548474619@gmail.com פל': 0548474619

יצירת קונספט, בניית לוגו, ושפה עיצובית, עיצוב ניירת וכרטיס ביקור. וחתימת מייל

מתנת: אילה כחלון

עיצוב פרסומת מדוייקת

מתנת: טליה טל

הנפשת לוגו

מתנת: שירה נחמה כהן

הוראות הפעלה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה. 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. 

לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.